Oud 22-06-2008, 13:08
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Krijgen we dat KJH gezeur weer.
Vennegoor was ook prima geweest, iedereen die een beetje inzet toont als hij een bal kwijtraakt eigenlijk wel.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2008, 13:23
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Ik ben totaal geen Huntelaar fan: bal kwijt = meteen liggen. Zou prima passen in de Italiaanse of Portugese competitie. Maar hij maakt natuurlijk wel de nodige doelpunten (meestal intikkertjes omdat hij op de goede plaats staat). Met andere woorden; Huntelaar zie je ook echt niet hard werken om een bal te krijgen of te behouden...

Ik vond van Nistelrooy nou ook niet echt geweldig gedurende dit toernooi, als je de wedstrijden tegen Italië en Frankrijk neemt bijvoorbeeld. Hij krijgt enorme kansen en weet ze vaak niet te benutten.
__________________
ofzoiets

Laatst gewijzigd op 22-06-2008 om 14:00.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 13:34
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Vond van Nistelrooy juist wel goed spelen dit EK. Hij zorgt er toch weer voor dat Nederland tegen de verhouding in een verlenging er uit sleept terwijl het aanvalsspel en de aanvoer de hele wedstrijd bedroevend was.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 13:44
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Daarna krijgt Boulah een gele kaart en 4 min later wordt ook hij van het veld gehaald voor Heitinga. Was hij nou echt zo bang voor een tweede gele kaart? Dat risico had hij gewoon moeten nemen.
Die wissel zat er al langer aan te komen. Boulah speelde duidelijk minder dan voorgaande wedstrijden en was er volgens mij echt niet genoeg bij met zijn hoofd.
Citaat:
Oké de problemen lagen gisteren vooral op het middenveld en in de aanval.
En ook in de verdediging hoor. Het kwam heel regelmatig voor dat er Russen vrij stonden in en rond het strafschopgebied.

Wat het Nederlands elftal betreft speelde alleen Van de Sar weer echt goed en verder waren de vrije trappen van Van der Vaart ook wel goed.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 13:59
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Wat wil je met Mathijsen in de defensie
Als je Rusland in andere wedstrijden zag dan lag bij hun de achterhoede ook helemaal open. Daar had ons middenveld en voorhoede toch ook door moeten komen...

Tja Boulah heeft natuurlijk een moeilijke week maar ik vond hem wel goed doorkomen aan de buitenkant steeds gisteren. Hij was niet de slechtse man van het veld in ieder geval ik zou hem toch wel hebben laten staan maar dat is denk ik persoonlijk.

De verlenging hebben we aan v Nistelrooy te danken maar ik doelde eigenlijk op zijn twee eerste wedstrijden dit EK.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 14:08
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Persoonlijk vond ik Nederland niet slecht of dramatisch zoals veelal beschreven wordt. Alsof mensen er geen genoegen mee kunnen nemen dat Rusland gewoon erg goed was.
__________________
Into The Eyes Of The Jackyl I Say Kaa-Boooom
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 14:50
Verwijderd
Net even opnieuw de wedstrijd (samenvatting) gekeken en ik moet even kwijt dat van der Sar een groot aantal geweldige reddingen had.

De verdediging maakte desastreuze fouten, met name Heitinga en Mathijsen. Sneijder had een paar mooie kansen maar allemaal naast of mooi gestopt door de Russische keeper. De andere Oranje-spelers vielen me niet of nauwelijks op.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 14:58
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
de Jong speelde wel erg trouewns. Zat bijna overal tussen en bleef maar gaan.
Matthijsen vond ik niet bijzonder slecht, of in ieder geval minder slecht dan zijn andere wedstrijden
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 15:04
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Verdediging was zeer slecht idd, en de snelheid was er echt geheel uit. Had echt het gevoel dat ik weer naar het Nederlands elftal van de kwalificatie zat te kijken.

Nothing to blame van der Sar, wat een held

Maarja, ik ben er eigenlijk al weer overheen. Laten we maar weer uitkijken naar de Olympische spelen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 18:21
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Ik ben er ook al weer overheen (gisteravond al). Ik baalde vreselijk natuurlijk maar vind het nu toch ook wel mooi dat v. Basten op zijn flikker is gegaan en een lesje tactiek heeft gekregen van Guus!

En nu op naar de Tour en de Olympische spelen inderdaad
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 18:57
MavieŠ2004
Avatar van MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
Lang leve het relativisme

Sluit me aan bij de Tour en OS gangers..
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 16:28
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Nederland speelde zonder enige overtuiging, met uitzondering van de 10min voordat de 1-1 viel.

Tactisch was v Basten erg zwak met de drie wissels.
Het zag er in de rust al naar uit dat hij alle drie de wissels hard nodig had om er wat van te maken. En dan haalt hij Kuyt er meteen na de rust al uit, iemand met een groot loopvermogen iets wat we nodig hadden gisteren. v Persie, zeker een topper komt in de ploeg, maar naar mijn idee geen speler die we op dat moment nodig hadden.

Daarna krijgt Boulah een gele kaart en 4 min later wordt ook hij van het veld gehaald voor Heitinga. Was hij nou echt zo bang voor een tweede gele kaart? Dat risico had hij gewoon moeten nemen.

Dan valt een paar minuten later de verdiende 0-1, weer een foutje van Mathijsen trouwens, die zal ook zijn laatste interland gespeeld hebben.

Vervolgens brengt v Basten Affelay voor Engelaar, ik dacht dat we om te forceren met Vennegoor speelden?? of op zijn minst met Huntelaar als extra spits?

Oké de problemen lagen gisteren vooral op het middenveld en in de aanval. Maar door met nog een half uur te spelen alle wissels al gebruikt te hebben (en in mijn ogen 2 verprutst) kan je na afloop niet met het excuus komen dat veel jongens er doorheen zaten.

Zeker niet als je bedenkt dat de meesten meer dan een week geen wedstrijd hebben gespeeld en de Russen een paar dagen eerder nog tegen Zweden speelde om en plek in de kwartfinale. En het kan toch niet liggen aan de seizoensindeling van de Russen, kom op!


Zoals blijkt ben ik niet echt een v Basten fan, hij heeft té weinig ervaring, dat blijkt wel. (Ben erg benieuwd hoe hij het bij ajax gaat doen trouwens.)
Of moeten we de oorzaak van de uitschakeling wederom bij de spelers zoeken, een vorm van onderschatting zoals we zovaak hebben gezien tegen kleinere tegenstanders de laatste jaren?

Voor mij heeft Hiddink vooral van van Basten gewonnen ipv Rusland van Nederland. Hiddink heeft met spelers uit enkel de niet zo bekende Russische competitie (op één na) de Nederlanders van oa Liverpool, Manchester en Real Madrid weten te verslaan...

KNAP WERK


NB
Grappig moment trouwens rondom die 2e gele kaart.
Ik was hier nog op aa het reageren toen mijn internet crashte..

Maar omdat ik het er zo hard niet mee eens was maak ik het toch nog maar even af

De wissel van Kuijt was volkomen logisch, het idee achter het opstellen van Kuijt was dat Shirkov veel meters moest maken om achter Kuijt aan te blijven lopen. Daarmee zou je hem aanvallend inperken precies zoals ze tegen Italie met Zambrotta deden. Probleem was alleen dat Kuijt constant de verkeerde kant op liep namelijk achter Shirkov aan. Hij moest hem eigenlijk gewoon laten lopen en zo diepte houden, want Bouhlarouz kon Shirkov opvangen. Maar die Shirkov heeft nog een groter loopvermogen dan Kuijt die met zijn tong op de grond echt niks meer toe kon voegen na 40 minuten. Van Persie zou wel diepte brengen maar in de 2de helft kwam de bal daar helemaal niet meer aangezien de controle op het middenveld totaal zoek was.
Hiddink had heel slim de Nederlandse rechterkant opengelaten en zijn middenveld erg naar de Nederlandse linkerkant opgesteld. Daar ligt namelijk de creatieve en opbouwende kwaliteit. Nu lag de hele rechterkant open en gingen alle ballen daarheen. Wat krijg je vervolgens op rechts; Bouhlarouz, De Jong en Kuijt. Totaal geen opbouwend vermogen dus. Heitinga heeft dat meer in de benen en van hem zou je moeten verwachten dat hij dat beter in zou vullen. Ook omdat Bouhlarouz er doorheen zat. Maar Heitinga viel gewoon totaal door de mand en speelde echt een dramatisch invalbeurt. Ze liepen hem aan alle kanten voorbij terwijl hij de fitte speler zou moeten zijn.

De wissel Engelaar/Affelay valt over te twisten, dat hij gewisseld moest worden stond vast en om na een uur al met je pinchhitter te komen is misschien wel vroeg. Kwestie van opvatting van een coach, hou je vast aan je voetballende kwaliteiten of ga je het laatste half uur kick'n rush spelen.

Nah, het feestje is in ieder geval voorbij. Van Basten mag met trots terugkijken op het EK en dat gebeurt een Nederlandse coach die er in de eerste finaleronde uitvliegt niet vaak.

Nu hopen op een wedstrijd met strijd vanavond en met fantastisch voetbal morgen. Nederland ligt eruit, maar ik heb nog zin in dit EK
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 21:46
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Lag het nu aan mij of was het 2 a 3 meter buiten spel zo'n 5-10 sec voor de Turkse goal viel? In de wedstrijd GER-TUR
De pass naar die Turk in de buurt van de hoekvlag?
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 23:10
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
@ konijn


Er zit wat in de punten die je noemt, al vind ik Kuijt opbouwend toch niet slecht en ook boulah kwam een aantal keren sterk door. Engelaar speelde een (zeer) zwakke wedstrijd en dan moet je inderdaad keuzes maken. Verder misten eigenlijk alle veldspelers enige overtuiging (incl. de eerder genoemde spelers), met uitzondering van v Nistelrooy toen hij scoorde
Nederland heeft in de groepfase de hele voetbalwereld positief verbaasd in de kwartfinale verbaasde ploeg ons weer maar nu helaas negatief. Zou er toch weer iets van onderschatting in zitten zoals we wel vaker hebben gezien bij 'kleinere' tegenstanders?

En de wedstrijd van vanavond (GER-TUR) was inderdaad een leuke wedstrijd!
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 00:12
tonio
tonio is offline
Citaat:
Lag het nu aan mij of was het 2 a 3 meter buiten spel zo'n 5-10 sec voor de Turkse goal viel? In de wedstrijd GER-TUR
De pass naar die Turk in de buurt van de hoekvlag?
Ik heb het niet gezien..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Voetbalpoule Euro 2008
RHCP_NAC
63 28-06-2008 12:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Domme Belgen!!!!
Politiker
156 22-02-2007 10:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.