Oud 19-04-2009, 23:19
PV
PV is offline
ik las dat er 22 Nederlanders aan de start stonden dat we zoveel goede wielrenners hebben tegenwoordig, wat een luxe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2009, 23:36
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Mooie race, absoluut.. toch beetje jammer van 2 en 3, maar erg mooie finale!
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 19:03
Verwijderd
Iemand die actie van Theo Bos nog gezien in Turkije?
Wat een maffe actie zeg, waar is ie mee bezig
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 22:41
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Ik moet het nog even goed zien...
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 23:06
PV
PV is offline
ik las alleen dat Armstrong boos was, maar waarom precies weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 11:01
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Het zag er wel vaag uit op de beelden ja maar ik ga er van uit dat ie enkel afweerde en niet dat ie hem naar voren het hek in gooide.
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 19:13
Sandersss
Sandersss is offline
Als je snel kijkt lijkt het idd alsof hij hem de hekken in sleurt. Maar als je de beelden eens goed bekijkt, en stil zet wanneer Impey daadwerkelijk valt, dan zie je dat hij pas valt wanneer hij over de fiets van Bos rijdt. Het lijkt mij vrij aannemelijk dat Impey ook was gevallen wanneer ze geen lichamelijk contact zouden hebben gehad. Maargoed, dat is natuurlijk niet gebeurt en van dit imago komt hij niet snel af.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 21:42
Verwijderd
Op de tv beelden ziet het er echt uit alsof Bos gewoon hem in de hekken gooit, naar er is niet te zien wat zich daarvoor heeft afgespeeld.
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat Bos in staat is om zoiets te doen, het was gewoon een heel ongelukkige situatie denk ik en Bos wordt misschien wel onterecht als schuldige gezien en dat is wel sneu.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 19:22
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Op de tv beelden ziet het er echt uit alsof Bos gewoon hem in de hekken gooit, naar er is niet te zien wat zich daarvoor heeft afgespeeld.
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat Bos in staat is om zoiets te doen, het was gewoon een heel ongelukkige situatie denk ik en Bos wordt misschien wel onterecht als schuldige gezien en dat is wel sneu.
het is wel sneu maar aan de andere kant dat is wel sport. sport is wel vaker sneu voor de persoon die de sjaak is. want aan de andere kant had Bos gewoon van hem af moeten blijven
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 19:54
Verwijderd
Citaat:
aan de andere kant had Bos gewoon van hem af moeten blijven
Maar hij kon nergens heen, hij zat vast tussen de hekken en alle andere renners en met een snelheid van 50+ km per uur denk ik niet dat je gewoon door wilt blijven fietsen terwijl je weet dat je gaat vallen, het was denk ik meer een reflex van hem om degene die naast hem rijdt vast te pakken om overeind te kunnen blijven.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2009, 17:58
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Plaats jezelf in de positie van Bos en bedenk dat je +- 1/2 seconde hebt om te reageren voordat je met 50 per uur op stalen hekken af vliegt...
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 29-04-2009, 15:18
JeFFa
Avatar van JeFFa
JeFFa is offline
Er zijn weer twee renners gepakt op doping gebruik. Dit maal ging het om Davide Rebellin en Stefan Schumacher. Rebellin beweert onschuldig te zijn dus wachten ze de uitslag van B-staal af, hij is wel op non-actief gezet door Diquigiovanni en de CONI.

Dit blijf je houden, het ging nu om een nieuw soort doping. Het wielrennen is nooit veranderd alleen de testen zijn erg vooruit gegaan, daardoor zijn er nu meer dopinggevallen dan bijvoorbeeld 15 jaar geleden.
__________________
Johan Cruijff: "Voetballen is heel simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen."
Met citaat reageren
Oud 29-04-2009, 19:29
JeFFa
Avatar van JeFFa
JeFFa is offline
Leuke 1e etappe gezien vandaag, de etappe was wel een stuk minder lang dan de bedoeling was. Door sneeuw in de bergen moest Col du Jaun overgeslagen worden daardoor moesten de renners nog maar 87,6 kilometer aflegggen. Na al 21 kilometer gefietst te hebben gingen Serrano, Rast en Bak in de aanval. Op 30 km van de streep hadden ze drie minuten voorsprong, maar omdat ze weinig kilometers in de benen hadden kon het peloton het gat niet dicht krijgen. Het gat werd langzaam kleiner, maar ze waren te laat, de drie aanvallers kwamen samen bij de finishlijn aan. Rast wou zoveel mogelijk tijd pakken en ging in de laatste kilometers nog flink op kop waardoor etappewinst bijna niet mogelijk was. Met nog 700 meter te gaan ging Bak het sprintduel aan, hij had een gat van 5 fietslengtes en Serrano had moeite om het gat dicht te rijden maar op 50 meter van de streep ging de Spanjaard erlangs. Rast staat met 5 seconden voorsprong op Serrano aan de leiding, daarop volgend staat medevluchter Bak die op 12 seconden staat. Tony Martin wist nog 3 seconden te pakken en staat zo op de 4e plaats met 28 seconden achterstand...

1. Ricardo Serrano (Spanje/Fuji-Servetto) in 2u08m50s
2. Lars Ytting Bak (Denemarken/Saxo Bank)
3. Grégory Rast (Zwitserland/Astana)
4. Tony Martin (Duitsland/Columbia) op 27s
5. Haimar Zubeldia (Spanje/Astana)
6. Koldo Fernandez (Spanje/Euskaltel) op 30s
7. Jacopo Guarneri (Italië/Liquigas)
8. Tyler Farrar (Verenigde Staten/Garmin)
9. Markus Zberg (Zwitserland/ BMC Racing)
10. Michael Schär (Zwitserland/Astana)
__________________
Johan Cruijff: "Voetballen is heel simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen."
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 10:14
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Er zijn weer twee renners gepakt op doping gebruik. Dit maal ging het om Davide Rebellin en Stefan Schumacher. Rebellin beweert onschuldig te zijn dus wachten ze de uitslag van B-staal af, hij is wel op non-actief gezet door Diquigiovanni en de CONI.

Dit blijf je houden, het ging nu om een nieuw soort doping. Het wielrennen is nooit veranderd alleen de testen zijn erg vooruit gegaan, daardoor zijn er nu meer dopinggevallen dan bijvoorbeeld 15 jaar geleden.
Schumacher was toch al lang geleden gepakt?
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 10:24
JeFFa
Avatar van JeFFa
JeFFa is offline
Citaat:
Schumacher was toch al lang geleden gepakt?
Hij was al eerder gepakt inderdaad, maar hij reed de Olympische Spelen nog en een tijd daarna kreeg hij 2 jaar schorsing. En nu blijft dat hij in de Oylmpische spelen dus ook doping had gebruikt, dus waarschijnlijk einde profcarrière.
__________________
Johan Cruijff: "Voetballen is heel simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen."
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 16:44
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Tweede etappe van Romandië gezien vandaag, mooie rit, leuke ontsnappingen en bijna een coup van Evans/Gilbert, daarna een wereld aan demarages, terwijl het toen al min of meer vast leek te staan dat Freire zou gaan winnen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 23:47
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Freire
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 21:49
PV
PV is offline
heb me ingeschreven bij sportpools.net, voor de Giro Wolter staat nog bovenaan in de s.com subleague
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 10:21
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Daar heb ik echt 2-3 jaar niets mee gedaan, maar ik heb ook een team samengesteld
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 19:08
PV
PV is offline
ik zou ook niet meer weten wat het wachtwoord is van de s.com subleague weet jij dat nog? het was vast iets als "jon" ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 20:11
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
dat moet vest in een ouder wielertopic staan
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 21:12
PV
PV is offline
hmm zou dit het wezen?

meld je ff aan op www.wielerpools.com
dan aanmelden voor de tour de france pool en je aanmelden bij deze subleague:

naam: scholieren.com
wachtwoord: tour

ik sta inmiddels al bij deze subleague als scott tracy.
je kunt bij deze pool een selectie maken van renners, die hoef je dus niet elke dag te veranderen maar is voor de hele tour geldig!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 19:52
Verwijderd
Volgens mij is het wachtwoord "forum", maar dat weet ik niet zeker. Ik heb ook een ploegje samengesteld. Ik denk dat Leipheimer een goede kans heeft om te winnen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 10:18
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Boonen opnieuw betrapt op cocaïne

Brussel, 9 mei. De Belgische wielrenner Tom Boonen is opnieuw betrapt op het gebruik van cocaïne. Zijn ploeg Quick-Step en het parket van Turnhout bevestigden dat, evenals Boonens advocaat Luc Deleu.Boonen is positief bevonden op de harddrug bij een dopingcontrole van de Vlaamse Gemeenschap twee weken geleden. Precies twee weken daarvoor triomfeerde de 28-jarige renner voor de derde keer in de kasseienklassieker Parijs-Roubaix.


Vorig jaar rond dezelfde tijd werd Boonen ook al betrapt op cocaïnegebruik en bezit van xtc. Het vergrijp leidde ertoe dat hij niet mocht starten in de Ronde van Frankrijk. Boonen bekende schuld, maar kreeg verder geen straf. De raadkamer van de rechtbank Turnhout verleende de wielrenner de gunst van opschorting; hij was door alle aandacht in de media en zijn uitsluiting van de Tour al genoeg gestraft.


Het parket van Turnhout heeft gisteren huiszoeking gedaan bij de renner. Dat bevestigde procureur Jan Poels. ,,Boonen is ook al een eerste keer verhoord. De resultaten van de huiszoeking en het verhoor kunnen we niet bekendmaken.''


De controle vond buiten competitie plaats. De Vlaamse Gemeenschap kan strikt genomen geen schorsing opleggen als die controle plaatshad eerder dan één dag voor een gewone wedstrijd en eerder dan drie dagen voor een belangrijke rittenwedstrijd als de Ronde van Frankrijk. Dopingbureau WADA en de wielerunie UCI hebben geen straf voor cocaïnegebruik buiten competitie.


Het parket van Turnhout kan Boonen wel strafrechtelijk vervolgen. De renner is nu namelijk recidivist en de kans is groot dat de oud-wereldkampioen dit keer wel voor de rechter moet verschijnen. Op het bezit van een verboden middel als cocaïne staat in België een celstraf van drie maanden tot vijf jaar en een boete tussen 1000 en 100.000 euro.


Quick-Step vergaf Boonen vorig jaar diens misstap en verlengde zelfs zijn contract met drie jaar. Wel liet ploegmanager Patrick Lefevere toen weten dat Boonen zich geen fouten meer kon veroorloven. De ploeg wilde zaterdag vooralsnog slechts bevestigen dat Boonen opnieuw positief is bevonden op cocaïne en gaf verder geen commentaar.

Bron: NRC
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 11:11
Verwijderd
Dus voor welke ploeg zal hij nu gaan rijden?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 12:25
PV
PV is offline
hoop dat Mentsjov wint
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 13:12
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik vind het een erg mooie Giro dit jaar. Geen volledige Italiaanse hegemonie en lekker veel spektakel
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 13:31
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
True. Ik vond de actie van Van Poppel (eigenlijk Sastre) wel slecht, 'n paar dagen terug, om Pauwels zo te verplichten zich te laten uitzakken...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 18:53
Verwijderd
Citaat:
True. Ik vond de actie van Van Poppel (eigenlijk Sastre) wel slecht, 'n paar dagen terug, om Pauwels zo te verplichten zich te laten uitzakken...
Ja, onzinnige actie. Als Pauwels nu op achterstand zat en tussenin aan het zwemmen was zou ik het nog wel begrepen hebben.

Er lijkt nog weinig tussen Menchov en de eindoverwinning te staan, maar hij kan natuurlijk altijd nog een slechte dag hebben naar de Vesuvius.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 23:34
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als hij morgen niet meer dan een seconde of 5-6 verliest zoals vandaag en met voorsprong de tijdrit in gaat, dan geef ik hem alle kans om te winnen. Staat Di Lica eerste bij aanvang van de tijdrit, dan zou ik het niet weten, want de leiderstrui kan vleugels geven.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 22:33
guss
guss is offline
Prachtig de tijdrit van Boom na zijn werklust in de Ardennen. Mooie overwinnig is z'n eerste jaar als prof op de weg.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 21:39
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Jammer voor Niki Terpstra dat hij viel in zijn gele trui in de Dauphiné.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Jammer voor Niki Terpstra dat hij viel in zijn gele trui in de Dauphiné.
Och, die gele trui was hij toch wel kwijt.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 11:48
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Klopt, maar dit is wel triester natuurlijk.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 15:38
Verwijderd
Clement wint de laatste etappe in de Dauphiné! Dat zal 'm wel een Tourselectie opleveren.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 14:39
Melkfles
Avatar van Melkfles
Melkfles is offline
Gilbert wint ster electrotour

die is ook lekker in vorm dus ^^
__________________
.
In my world everybody's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 18:18
Melkfles
Avatar van Melkfles
Melkfles is offline
Er is toch weer aardig wat wielernieuws, nieuwe doping gevallen, uitslagen, de eneco tour staat voor de deur en Robert Gesink gaat 2e worden in de vuelta dit jaar.

Een up dus
__________________
.
In my world everybody's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 16:27
Verwijderd
Nieuwe dopinggevallen? Di Luca en Astarloza bedoel je?

En Farrar heeft zojuist de Vattenfall Cyclassics gewonnen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 20:11
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
De Vattenfall mogen ze ook weleens schrappen uit de wereldbeker, wat een saaie koers zeg
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 16:39
Verwijderd
Gigantische valpartij in de Vuelta, massasprint met 4 man.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 16:59
PV
PV is offline
dat zag er wel mooi uit
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 18:23
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 16:36
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Leuke Vuelta dit jaar. Hulde voor Vacansoleil tot nu toe en vandaag heet Hoogeland weer wat later zien

Wat me wel zorgen baart is dat Nederland 12e op de wereldranglijst staat dit jaar en volgens mij mogen alleen de beste 10 landen 9 wielrenners afvaardigen naar het WK. Dat zou betekenen dat er maar 5 mogen starten . Terwijl Luxemburg en Noorwegen met 9 man mogen starten, wat de kwaliteit niet echt ten goede komt
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 19:06
Verwijderd
6 man dacht ik, Wolter.

Inderdaad is Vacansoleil erg goed bezig, petje af voor die mannen. Gesink ook goed, die rijdt wel podium denk ik. Evans gaat af op goud of komt er nog een slechte dag voor hem? Cunego warmt zich op voor het WK en ontpopt zich als één van de favorieten.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 09:12
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Gaat goed met de Nederlanders dit wielerseizoen.

Gesink is snel hersteld van zijn val in de Tour (alleen heeft nu weer pech, echt klasse als hij op het podium staat zondag)
Boom verbaasd ook iedereen, prachtig als je in je eerste grote ronde een etappe wint in de laatste week
Hoogerland is voor mij ook een zeer aangename verrassing en met hem zijn hele ploeg.

Maar goed, ook het voorseizoen ging goed voor de Nederlanders, denk aan Maaskant, Terpstra, Kroon en ook Gesink. Al moesten we meestal genoegen nemen met ereplaatsen.

Ben benieuwd hoe we op het WK gaan presteren, er mogen dan wel maar zes man meedoen maar dat hoeft geen handicap te zijn. Hopen dat Gesink op tijd hersteld is, maar ook Kroon lijkt me een man in vorm!
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 10:55
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Bondscoach Leo van Vliet heeft Sébastian Langeveld als zesde en laatste renner toegevoegd aan de Nederlandse selectie voor de wegwedstrijd bij de wereldkampioenschappen volgende week zondag in Mendrisio. Van Vliet moest een keuze maken tussen Langeveld, Laurens ten Dam, Bram Tankink en Pieter Weening.


Dus onze troeven zijn:
Sébastian Langeveld
Robert Gesink
Karsten Kroon
Koos Moerenhout
Johnny Hoogerland
Lars Boom
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 19-09-2009, 08:25
Verwijderd
Zuur voor Gesink, maar die heeft nog wel genoeg kansen om dat goed te maken.

Het zou me zeer verbazen als de Nederlanders op het WK iets gaan presteren, als Kroon de beste man van het team is weet je al wel genoeg (met alle respect). Cunego lijkt me topfavoriet, Valverde (als die dan nog mag rijden) en Sánchez zijn ook gevaarlijk. Voor mannen à la Gilbert en Ballan is het parcours denk ik te lastig.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2009, 09:56
Verwijderd
Heeft die Gesink geen rust nodig na twee van die zware rondes? hij rijdt zijn benen kapot zo.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2009, 10:18
Verwijderd
Uhh, hij heeft maar een paar dagen in de Tour gereden.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 21:15
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Morgen eerst de tijdrit.

Winnaar staat al vast; Fabian in eigen land.
Ben benieuwd naar Boom...

Verder doet Moerenhout mee, hij vervangt Clement.
__________________
ofzoiets

Laatst gewijzigd op 24-09-2009 om 20:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.