Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2010, 20:32
ricardo68
ricardo68 is offline
Wat kan ik doen als ik mijn mbo niveau2 diploma heb gehaald? Kan ik dan havo gaan doen of hbo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2010, 21:42
Verwijderd
HBO in ieder geval niet, moet je minimaal MBO4 hebben gedaan. (niveau 4)
Of je moet tegen die tijd 21 zijn, dan kan je zo'n test maken, als je daar voor slaagt, dan mag je een HBO studie beginnen.

Havo kan je via een verkort traject doen bij je ROC (VAVO Traject), ik dacht dat je dat in 1 jaar kon doen, kan me daarin vergissen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 15:56
ricardo68
ricardo68 is offline
Meneer vertelde vandaag dat mensen die een basis diploma hebben geen niveau 4 halen dus ik zit te denken zal ik stoppen met school, als ik zulke dingen hoor dan wordt ik beinvloed, ik doe gewoon mijn best en ik haal gelukkig goede punten. Maar met rekenen ben ik wat slecht in.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 17:42
brands
Avatar van brands
brands is offline
@ ricardo68:
Er is echt nog wel heel veel mogelijk als jij niveau 2 hebt gehaald. Het duurt misschien wat langer, maar als je goed je best doet dan kun je zeker komen waar je wil komen.

Ik weet niet wat je wil worden uiteindelijk? Aangezien ik dat niet uit je posts kan halen.

Citaat:
Even uit eigen ervaring:
Ik moest na basisonderwijs eigenlijk beginnen op vmbo-basis, maar als advies van de basisschool heb ik vmbo-t gekregen. Na 4 jaar had ik achteraf toch beter vmbo-k kunnen doen aangezien ik geen vmbo-t diploma heb gehaald. Zonder dat diploma moest je beginnen op mbo niveau 2. Wat jij doet. Maar bij een andere school mocht ik op niveau 3 beginnen. In ongeveer 2,5 jaar heb ik niveau 3 en 4 gehaald. Dit heb ik gehaald, omdat ik wou leren en iets wou doen aan school.

Nu ongeveer 1 jaar later nadat ik MBO heb gehaald zit ik op het HBO. Het HBO wil nog niet zo vlotten als ik zou willen, maar ook hiervoor moet ik hard werken. Toen ik van het MBO af kwam heb ik het HBO wel onderschat, omdat ik dacht van dat doe ik zo wel even! Maar dat is helaas niet zo.
Wat ik je na deze ervaring wil vertellen is het volgende:
- Doe je best op niveau 2, als je dat te makkelijk vind ga door met niveau 3 en probeer dat papiertje te halen .
- Daarna kun je gerust nog naar niveau 4.
- Als je het allemaal hebt afgerond kun je als je nog zin hebt en door wilt studeren kun je nog naar het HBO.

Conclusie:
- Niet de moet in je schoenen laten zakken door die meneer die jouw vertelt heeft dat je met vmbo basis niet niveau 4 kan halen. En als je wat slecht bent met rekenen zegt niet dat je de opleiding niet kan halen! Misschien is het verstandig om er dan voor te zorgen dat je wat bijles kan krijgen op het gebied van rekenen. Als dat mogelijk is kun je ook goede cijfers op rekenen halen.

Graag zou ik van jouw willen weten welke opleiding die je nu doet op niveau 2.

Ik hoop dat dit bericht je weer wat helpt.

Vr. Gr. Brands
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 21:22
ricardo68
ricardo68 is offline
Dank je wel!!!


Zoals je zij heb ik niveau2 ook onderschat ik dacht van alles komt uit de lucht vallen.
Maar toen ik me best ging doen ging er een hele hoop veranderen terwijl ik het niet in de gaten had. me mentor vertelde me dat ik echt goed bezig was, ik scoor meestal 7vens en 8en. Maar me mentor zij dat ik op basis van achterstanden niet over zal gaan naar 2de leerjaar van mbo handel. Ik heb echt me best gedaan om die andere achterstanden af te werken, er zijn paar achterstanden open stuk of 3-4, ik hoop dat ik over kan gaan. Zal ik gewoon aangeven dat ik schuldig was, en dat ik die achterstanden opgelopen heb? Ik wil echt deze opleiding afronden en mijn papier halen!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 09:24
Verwijderd
Goed bezig , en zoals hierboven al gezegd word, kan je inderdaad na je Niveau 2 opleiding, doorstromen naar een Niveau 3 opl. Als je echt goed je best doe, kan je MBO3 in een verkort traject afronden (spreek nu hier uit eigen ervaring)

Ik heb dezelfde route afgelegd, 2 jaar MBO2 opleiding, 1 jaar MBO3 opleiding, en 2 jaar MBO4.

Wat je reken achterstand betreft, dat is echt geen reden om jou in het eerste jaar te laten zitten, ik had ook eerst een forse reken achtestand, maar ik mocht ook gewoon doorstromen.

succes!

Laatst gewijzigd op 02-04-2010 om 09:31.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 11:25
brands
Avatar van brands
brands is offline
@ ricardo68:
Je hebt minimaal nog 1 periode voor de boeg. In die periode kun je ook nog heel veel doen. Daarin kun je naast de reguliere vakken ook nog de achterstanden inhalen die je tijdens het jaar hebt opgelopen.

Een motto die ik altijd gebruik is het volgende:
Als jij laat zien van ik wil wel, dan hebben de meeste docenten ook zo iets van als jij wil dan help ik jouw op de goede weg. Maar een docent heeft gauw genoeg door of jij wel of niet wil. Als jij laat zien dat je niet wil doet de docent het ook niet. DUS. Laat zien dat jij er voor wil werken . Dan helpen de docenten je wel

Zo is het bij mij meestal ook gegaan op het MBO, waardoor ik het in 2,5 jaar heb af kunnen ronden.

Succes met al deze tips . En ik wil je via dit forum ook best wel helpen met rekenen (aangezien dat 1 van mijn sterkste punten is).

Groeten, Brands
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 14:51
ricardo68
ricardo68 is offline
rekenen met lange verhaalsommen snap ik geen bal van
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 18:51
brands
Avatar van brands
brands is offline
Als ik je op dat gebied 1 tip mag geven is het volgende
- Probeer de belangrijkste punten onder elkaar te zetten en dan pas de vragen die erbij horen te beantwoorden!
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 03-04-2010, 14:25
ricardo68
ricardo68 is offline
Bedankt voor je tip Brands. Ik heb wat moeite met de verhouding sommen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 17:58
ricardo68
ricardo68 is offline
Ik kreeg vandaag te horen dat mijn inzet en punten beter, achterstanden zijn gelukkig opgehaald. Maar mijn mentor denkt dat ik geen niveau 4 kan halen, ze zegt dat ik de overzicht daarvoor niet heb enzz. Toen gaf ik aan dat ik gewoon zelfvertrouwen heb en dat ik ervoor ga.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 15:31
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Mooi zo! Je weet pas of je iets kan als je het probeert. Er is niks ergers dan minder doen dan wat je kan alleen omdat iemand anders zegt dat je het niet kan, terwijl je het niet eens geprobeerd hebt. Doe hierna MBO-3, daarna MBO-4 en daarna wat je nog meer wilt doen. Je merkt het vanzelf wel wanneer het te moeilijk wordt. Als je bij MBO-3 zou blijven steken is dat al een stapje boven MBO-2 .
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 22:38
ricardo68
ricardo68 is offline
Hoe lang zal het ongeveer duren dat ik mijn mbo2+mb3+mb4 misschien ga halen?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 09:29
brands
Avatar van brands
brands is offline
Denk als jij laat zien dat je goed je best doet, dat het dan in 2 à 3 jaar wel moet lukken. Maar je zult ook zien dat er bij niveau 3 weer dingen terugkomen die je op niveau 2 al hebt gehad. Zo zal het ook zijn bij niveau 4.

Hierdoor jouw je het versneld kunnen doen. En ik weet niet of het mag, maar je zou natuurlijk ook al vakken van niveau 4 kunnen doen. Mocht hier in Leeuwarden wel, maar weet niet of het daar ook wel mag? Zou ik even na vragen bij je SLB-er of coach of mentor (hoe het bij jullie ook maar heten mag)

Gr. Brands
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 14:48
ricardo68
ricardo68 is offline
Ik woon in noord-brabant, mijn mentor zij wel als je 2 hebt gehaald kun je doorstromen naar 4, maar mijn mentor gaf aan dat ik dat beter niet kan doen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 16:16
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Ik woon in noord-brabant, mijn mentor zij wel als je 2 hebt gehaald kun je doorstromen naar 4, maar mijn mentor gaf aan dat ik dat beter niet kan doen.
Dan is de 1ste reactie die bij mij opkomt is dit:
- Gewoon proberen, en is het te moeilijk dan kun je zeggen van ik heb het geprobeerd maar het is voor mij een stapje te hoog gegrepen. Als je het niet probeert kun je niet zeggen van ik kan het wel of ik kan het niet

Succes in ieder geval
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 11:42
ricardo68
ricardo68 is offline
Ja het is zo, want proberen is moeite waard misschien dat je dan een bepaalde deel van terug krijgt als je er moeite voor doet toch?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2010, 19:23
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Meneer vertelde vandaag dat mensen die een basis diploma hebben geen niveau 4 halen dus ik zit te denken zal ik stoppen met school, als ik zulke dingen hoor dan wordt ik beinvloed, ik doe gewoon mijn best en ik haal gelukkig goede punten. Maar met rekenen ben ik wat slecht in.
Alles is mogelijk als je maar nu goed je best doet.
Ik begon in de eerste met Vmbo Bb + Lwo
mog niveau hoger en doe nu bb zonder Lwo.
En mag na de zomervakantie Kb doen dat is dus dan in het Mbo niveau 4.
als jij nu in niveau bb basis beroeps doet dan zit je in het mbo in niveau 2 of 3.
Dus het is mogelijk.

Mij werd verteld dat ik het niveau kb niet kon hallen, maar ik heb het tegendeel bewezen.
door gewoon hard je best te doen.
Veel succes ! [ heb je nog vragen kun je me altijd mailen ]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-04-2010, 19:33
WAT
WAT is offline
BB is mbo 1
KB is mbo 2
KB/TL (ookwel gemengde leerweg) is mbo 3
TL is mbo 4

mijn vriend heeft in 6 jaar vanaf BB naar hbo opgestroomd, dus via alle niveau's vmbo door naar de havo en nu op het hbo.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 14:55
Verwijderd
Met KB kun je toch ook naar MBO 4? En met BB naar niveau 2? Of heb ik het nou verkeerd? Ik dacht dat MBO 1 vooral bedoeld was voor mensen zonder diploma.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 15:28
Yasminalove
Avatar van Yasminalove
Yasminalove is offline
hmm ik las in een mbo gids:

met vmbo b kun je naar niveau 2, niveau 1 is voor mensen zonder diploma, als je vmbo-k, gemend of vmbo-t doet,
kun je doorstromen naar niveaus 3 en 4, hoewel, ligt er ook aan watvoor opleiding je
wil gaan doen.. als je een moeilijker beroep kiest, en bijv naar niveau 4 wil, dan zou je bijv
ook de moeilijke examen vakken moeten kiezen.. zoals bijvoorbeeld voor ict niveau 4 moet je sector
techniek kiezen en daar zit waarschijnlijk ook wiskunde in, maarja, dit geld natuurlijk niet altijd, ligt er heel erg aan wat je voor mbo opleiding wil gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 21:28
ricardo68
ricardo68 is offline
ik werdt vndg beordeeld wegens mijn stage, ik doe zo goed mijn best, ik probeer gewoon overtuigend over te komen maar toch zoeken ze iets bij jou, toen kwam me mentor ze zij dat ik iets 3keer vraag enzz, ik zij zo van een foutloze mens bestaat niet ze werdt stil, toen zij me stagebegeilder dat ik alles te snel en tegelijk wil doen enzz, maar dat is wel waar ik ben ongeduldig. Toen werdt ik beordeel met een score van 65 procent terwijl je 75 moet hebben, echte vieze mensen. Wat kan ik de volgende keer doen.¿ Je kunt er ook zo weinig tegen doen hee, ik zei van volgende keer beter. Want ik loop bij foot lockker stage en daar moet je dozenn schuiven en dat snap ik niet. nu gaat me mentor denke dat ik neit geschikt ben enzz echte kut gevoelens krijg je erbij.

Laatst gewijzigd op 28-04-2010 om 21:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.