Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2015, 23:45
StudentRandstad
StudentRandstad is offline
Hoi,

Hoe verbeter ik mijn Nederlandse en Engelse taal? Nederlands spreek ik goed, alleen door nervositeit maak ik de, het fouten, hoe leer ik dit af en kan ik vlot en goed praten?
Binnenkort moet ik een Engelse examen spreken afleggen, hoe verbeter ik mijn Engels, wat mijn Engels is bizar.

Groet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2015, 20:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je klinkt alsof Nederlands niet je eerste taal is?

In ieder geval, in beide gevallen geldt: oefenen oefenen oefenen. Spreek zoveel mogelijk Nederlands met mensen, oefen je engels door het kijken van Engelse films (met Engelse of geen ondertiteling), zorg dat je ook je engels met iemand kunt oefenen. Dat is de enige manier
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 01-02-2015, 22:24
StudentRandstad
StudentRandstad is offline
Dat klopt.

mijn Nederlands is overigens wel goed, maar als ik een serieus gesprek heb met iemand die ik niet ken dan ga ik kleine fouten maken en kom ik niet echt uit mijn woorden, wat is hiervan de oorzaak?

Met citaat reageren
Oud 02-02-2015, 08:48
Verwijderd
Onzekerheid?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2015, 23:48
StudentRandstad
StudentRandstad is offline
Onzekerheid? Ja. Wat kan ik er tegen doen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 11:55
AS Donker
Je zou een faalangsttraining kunnen volgen, of "simpelweg" kunnen oefenen met een gesprekspartner die weet heeft van dit soort situaties en die je kan helpen je rust te bewaren in diverse situaties waardoor je beter uit je woorden komt. De onbalans in sommige situaties kan ook een combinatie zijn van zenuwachtigheid en gebrek aan diepgewortelde kennis van de Engelse taal.

Laatst gewijzigd op 05-02-2015 om 16:37. Reden: reclame
Met citaat reageren
Oud 17-02-2015, 08:00
StudentRandstad
StudentRandstad is offline
Citaat:
Je zou een faalangsttraining kunnen volgen, of "simpelweg" kunnen oefenen met een gesprekspartner die weet heeft van dit soort situaties en die je kan helpen je rust te bewaren in diverse situaties waardoor je beter uit je woorden komt. De onbalans in sommige situaties kan ook een combinatie zijn van zenuwachtigheid en gebrek aan diepgewortelde kennis van de Engelse taal.
Faalangsttraining is toch enkel voor mensen die er echt voor vrezen. In principe heb ik er wel vertrouwen in, alleen dan zal ik net op het randje mijn examens halen. Ik wil het echt met een hoge voldoende halen en met zekerheid het lokaal binnentreden.

Gesprekpartner(s), die heb ik helaas niet, enkel vrienden en/of docenten, maar daar heb ik het niet echt mee.

Wat bedoel je met het dikgedrukte?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 11:33
msmells
Avatar van msmells
msmells is offline
Tegen onzekerheid kan je het volgende ook proberen. Meer oefenen, probeer interessante onderwerpen te vinden waar je over kan praten met anderen, bijvoorbeeld op school. Dit kan zowel voor Engels of Nederlands.
Als je echt zenuwachtig wordt, is dit dan om te spreken of te schrijven?
Als het voor spreken is, maak een aantal kaartjes waarop je woorden neerzet (het huis, de zon etc.) voor als je het echt niet meer weet. Voor het schrijven zou ik adviseren om op dat moment kalm te worden, goed na te denken, want vaak hoor/zie je het als de of het niet goed voor een woord staan. Tijdens een examen heb je als het goed is ook een Nederlands woordenboek bij de hand, vaak, als je het echt niet meer weet, kan je het daarin terugvinden. Er staat dan na het woord het lidwoord dat je erbij hoort te gebruiken.

Faalangsttraining hoeft niet specifiek voor mensen te zijn die er echt voor vrezen. Faalangst is er namelijk ook in kleine mates, en die komen pas te voorschijn als je bijvoorbeeld toetsen/examens hebt. Op school heb je ook maatschappelijk werkers, zij kunnen je bijvoorbeeld helpen om een training te vinden die hierbij aansluit, en waar jij hulp aan zou kunnen hebben..

Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2015, 12:53
Crazin
Crazin is offline
Hier http://www.google-vertalen.nl/engels-taalfeitje/ je nog een artikel vinden over een interessant taal feitje. Ik heb hier veel hulp aan gehad. Met deze kennis kan makkelijker Engelse zinnen vertalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Opstel te verbeteren aub
Delphinuus
3 17-08-2014 09:47
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Samenvattingen te verbeteren aub
Delphinuus
3 07-08-2014 15:57
Studeren taal-schriftelijk vaardigheid verbeteren.
tarik123
0 08-03-2011 22:33
Algemene schoolzaken [Profielwerkstuk] Msn-taal
BartNL
29 06-10-2007 18:31
Algemene schoolzaken Bijspijkeren om op niveau VWO te komen!
lottaa
33 26-05-2006 09:42
Algemene schoolzaken waarom rechten?!
Dr.Anti-Pax
27 11-02-2004 17:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.