Oud 07-01-2019, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Goed begin. Je herhaalt min of meer een hoog oplopende discussie uit de 16e en 17e eeuw. Dit boek is misschien wel interessant:

https://www.bol.com/nl/p/boer-duplex...0000049616914/
Ja, als ze het tijdens de verlichting al konden bedenken en deze simpele ziel ook al....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2019, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Prima. De tekst is best wreed, goed punt. Ik corrigeerde alleen dat uit die tekst uit Lucas Jezus' attitude naar homoseksualiteit uit zou blijken. Dat is niet zo. Little Phoebe had gelijk.
Het was vooral de vermeende vredelievendheid waar het om ging, de opmaat naar Romeinen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2019, 21:59
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik kijk geen DWDD.
Ja hij stond ook nog niet online, nu wel

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 07-01-2019, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Ja hij stond ook nog niet online, nu wel

[filmpje]
Omg omg omg, ik heb spierpijn van het lachen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2019, 22:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind de PKN dominee hier wel een opluchting, https://nos.nl/l/2266502
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2019, 22:50
Verwijderd
Holy shit, die ene predikant. WAT EEN CREEP!!!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2019, 22:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik vind de PKN dominee hier wel een opluchting, https://nos.nl/l/2266502
In Amsterdam zijn bij verschillende kerken regenboog vlaggen opgehangen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-01-2019, 23:01
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Holy shit, die ene predikant. WAT EEN CREEP!!!
nogal ja ...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2019, 23:01
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
In Amsterdam zijn bij verschillende kerken regenboog vlaggen opgehangen
Oh dat vind ik dan wel weer heel mooi!!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 11:07
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Oh dat vind ik dan wel weer heel mooi!!
Net zoals regenboog profielfotos, prachtig
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Net zoals regenboog profielfotos, prachtig
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Net zoals regenboog profielfotos, prachtig
Ik las eerst "Net als Regenboog's profielfoto's" en ik dacht euh??
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 14:18
Verwijderd
Citaat:
In de hemel is geen pijn, geen ziekte, geen verdriet, geen teleurstelling. Stel je het meest geweldige voor wat je kent, heerlijk eten, mooie bloemen, een adembenemend mooi landschap, geluk, liefde, de hemel is dat, maar dan nog geweldiger. Zonder imperfecties of zorgen. Dus ja, ik geloof dat ze het daar beter heeft dan je het hier op aarde ooit kunt hebben.

En ja, dat geloof ik. Als je meer vragen hebt over wat ik geloof, stuur me gerust een PM.
Hoe zie jij dat bij ongelovige mensen? Waar gaan zij heen?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Holy shit, die ene predikant. WAT EEN CREEP!!!
Jezus die gast zit aan de drugs ofzo de tering
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 14:25
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Hoe zie jij dat bij ongelovige mensen? Waar gaan zij heen?

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 14:25
Verwijderd
Is een serieuze vraag Carnie!

Bedankt voor jouw serieuze antwoord, gezien ik er ook zo over denk, maar ik wil Eline's mening weten.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Is een serieuze vraag Carnie!

Bedankt voor jouw serieuze antwoord, gezien ik er ook zo over denk, maar ik wil Eline's mening weten.
Schei toch uit
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 15:03
Verwijderd
{insert wollig lulverhaal over toch vooral liefde, rechtvaardigheid, en gebrek aan vermogen om zelf te oordelen -dat is immers aan onze lieve heer- en dat iedere stroming een eigen interpretatie hanteert want ja, "interpretatie" is het noodzakelijke instrument ter rationalisering en harmonisatie met de nu heersende sociaalmaatschappelijke mores (al dan niet met wetenschap als oorzaak)}
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Schei toch uit
Godverdomme hoe vaak moet ik het je nog zeggen: ff ontopic AUB
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Godverdomme hoe vaak moet ik het je nog zeggen: ff ontopic AUB
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 15:21
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
laten we dan in ieder geval zorgen voor wat muzikale omlijsting



Spoiler
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 15:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoe zie jij dat bij ongelovige mensen? Waar gaan zij heen?
Citaat:
Als je meer vragen hebt over wat ik geloof, stuur me een PM.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 15:58
Verwijderd
Voel jij je de mond gesnoerd door die nare atheisten, Eline? Of is het schaamte?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 16:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Voel jij je de mond gesnoerd door die nare atheisten, Eline? Of is het schaamte?
Ik schaam me nergens voor, maar ik vind het prettiger om verder in gesprek te gaan via PM. Dat schept in mijn ogen wat meer ruimte voor een dialoog met Straatmeid, i.p.v. een vragenvuur, en dat lijkt mij een stuk interessanter
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 16:28
Verwijderd
Nonsense. Je kunt prima Straatmeid hier te woord staan en de rest desgewenst negeren. Straatmeid beheerst deze techniek immers ook.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 16:33
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
het is toch duidelijk dat ze gewoon geen zin in jou heeft
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 16:46
Verwijderd
Wat begrijp jij niet aan het concept "negeren", hmm? Ik dacht dat het niet zo complex was.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 16:47
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nonsense. Je kunt prima Straatmeid hier te woord staan en de rest desgewenst negeren. Straatmeid beheerst deze techniek immers ook.
Ik denk persoonlijk dat Straatmeid het prima zelf kan aangeven, als ze liever geen PM wil versturen. Volgens mij heeft ze jou daar niet voor nodig
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Ik denk persoonlijk dat Straatmeid het prima zelf kan aangeven, als ze liever geen PM wil versturen. Volgens mij heeft ze jou daar niet voor nodig
Waaruit maak jij op dat ik denk dat Straatmeid mij hier voor nodig heeft? Ik dicht haar kwaliteiten toe, of ze dat nou leuk vindt of niet.

Voorts gaat het om jouw "liever in PM"-antwoord op een vraag gesteld in een topic. Nergens anders om. Ik noem twee mogelijke redenen, je countert met een nonsense-reden. C'est tout.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 19:12
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
Citaat:
Ik heb voor mezelf meer dan genoeg reden om in God te geloven, God als rechtvaardige God maar ook vooral als liefhebbende en genadige God. De kern van het geloof is wat mij betreft Jezus, dat Hij voor mijn zonden betaald heeft, waardoor ik vrij bij God kan komen. Als mensen min of meer zeggen dat die genade niet genoeg is voor hen, dat ze het zelf moeten verdienen, dan gaat dat voor mij heel erg in tegen de kern van het evangelie. Dat vind ik lastig (en vooral verdrietig).

Natuurlijk heb ik ook periodes van twijfel gehad, zeker door de regeltjes-cultuur in de reformatorische wereld. Dat verstikt geloof. Ik "wist" wel dat God er was, maar wist niet zo goed wat ik daar verder mee moest. Dat is inmiddels wel anders.
wtf Ik kan er echt niet bij dat een volwassen iemand in volle verstand zoiets kan typen! Maar dat komt vooral omdat ik bekrompen ben, dat ligt niet aan jou
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 19:51
Fleming
tering, stelletje bloedhonden
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 21:05
Verwijderd
Citaat:
tering, stelletje bloedhonden
Sinds wanneer wordt er verwacht dat ik aardig doe tegen fascisten?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 21:29
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik had tot gisterochtend nog nooit van die Nashville-verklaring gehoord.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 22:10
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ik had tot gisterochtend nog nooit van die Nashville-verklaring gehoord.
Het gaat dan ook om nieuws van eergisteren, lijkt me niet zo raar
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 23:07
Saiy
Saiy is offline
Die verklaring bestaat natuurlijk al langer in de VS
Met citaat reageren
Oud 08-01-2019, 23:59
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
wel een aardige:

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 09-01-2019, 00:08
Verwijderd
Citaat:
wel een aardige:

[afbeelding]
Das een goei
Met citaat reageren
Oud 09-01-2019, 00:16
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
verder nogal wiedes dat "extremisten" vaak behoorlijk selectieve lezers zijn, maar dat terzijde
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 09-01-2019, 09:00
Saiy
Saiy is offline
Goed artikel!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2019, 10:39
Verwijderd
Citaat:
tering, stelletje bloedhonden
Je lijkt niet te beseffen dat ondanks honderden jaren theologisch geleuter en geneuzel de gaps in logica, ethiek, en consistentie in de geschriften (om het even welke) nog steeds even groot zijn. De nadelige gevolgen ten aanzien van secularisatie (of liever: gebrek aan) zijn vandaag de dag nog steeds relevant voor hen die géén boodschap hebben aan beperkingen opgelegd vanuit religieus perspectief. Daar komt bij dat de gaps in wetenschap óf bekend zijn danwel worden óf kleiner worden; met als hoogtepunt (in deze context) een gedegen verklaring waaróm mensen überhaupt intrinsiek neigen naar religie -- deze verwoording verbloemt de daarop volgende, niet vergezochte, conclusie: het is een geestelijke afwijking en eentje waar wél van te "genezen" is, in tegenstelling tot seksuele geaardheid.

Daar komt bij; ik ben accountable voor mijn uitingen en houding naar anderen. Het staat anderen vrij mij snoeihard aan te pakken als zij menen dat ik er faliekant naast zit; en ik verwacht niet minder dan dat. Geven en nemen, leren en groeien. Geleuter over "vorm" en "toon" vind ik niet relevant. Zo is bijvoorbeeld Eline in mijn ogen accountable voor waar zij voor staat. Het zou juist een vorm van gebrek aan respect zijn, in mijn beleving, haar niet als zodanig (dus: accountable en volwaardig) te beschouwen en haar uit een vorm van plaatsvervangende schaamte of medelijden te woord te staan.

Voor wie tijd en zin heeft:


Eén van de moneyshots zit overigens op 27:19.

Laatst gewijzigd op 09-01-2019 om 11:47.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 15:29
Verwijderd
Eline, waarom wil je het via PM doen? Ik zal mijn gevoelens en gedachten niet anders formuleren dan hier.

Verder vind ik religies en overtuigingen van mensen veel te fascinerend om dat niet in het openbaar te doen. Denk dat we bepaalde dingen juist meer in de openbaarheid moeten bespreken.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 15:29
Verwijderd
Citaat:
tering, stelletje bloedhonden
Want?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 17:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Eline, waarom wil je het via PM doen? Ik zal mijn gevoelens en gedachten niet anders formuleren dan hier.

Verder vind ik religies en overtuigingen van mensen veel te fascinerend om dat niet in het openbaar te doen. Denk dat we bepaalde dingen juist meer in de openbaarheid moeten bespreken.
Omdat ik me daar op dit moment prettiger bij voel. Als wij één op één een gesprek hebben hoef ik er geen mensen bij die bij voorbaat alles wat ik zeg toch al idioot vinden. Dat kost mij alleen maar energie, en het levert in verhouding niet genoeg op. Ik wil echt met alle liefde met jou het gesprek aan, maar niet met het vrolijke gezelschap van dit hele topic er bij
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 18:13
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Je lijkt niet te beseffen dat ondanks honderden jaren theologisch geleuter en geneuzel de gaps in logica, ethiek, en consistentie in de geschriften (om het even welke) nog steeds even groot zijn. De nadelige gevolgen ten aanzien van secularisatie (of liever: gebrek aan) zijn vandaag de dag nog steeds relevant voor hen die géén boodschap hebben aan beperkingen opgelegd vanuit religieus perspectief. Daar komt bij dat de gaps in wetenschap óf bekend zijn danwel worden óf kleiner worden; met als hoogtepunt (in deze context) een gedegen verklaring waaróm mensen überhaupt intrinsiek neigen naar religie -- deze verwoording verbloemt de daarop volgende, niet vergezochte, conclusie: het is een geestelijke afwijking en eentje waar wél van te "genezen" is, in tegenstelling tot seksuele geaardheid.

Daar komt bij; ik ben accountable voor mijn uitingen en houding naar anderen. Het staat anderen vrij mij snoeihard aan te pakken als zij menen dat ik er faliekant naast zit; en ik verwacht niet minder dan dat. Geven en nemen, leren en groeien. Geleuter over "vorm" en "toon" vind ik niet relevant. Zo is bijvoorbeeld Eline in mijn ogen accountable voor waar zij voor staat. Het zou juist een vorm van gebrek aan respect zijn, in mijn beleving, haar niet als zodanig (dus: accountable en volwaardig) te beschouwen en haar uit een vorm van plaatsvervangende schaamte of medelijden te woord te staan.

Voor wie tijd en zin heeft:
[filmpje]

Eén van de moneyshots zit overigens op 27:19.
Oeh dat stukje van fMRI is wel interessant. Straks eens helemaal kijken
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 21:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Komen jullie in het dagelijks leven niet zo vaak in contact met gelovigen dat jullie hier zoveel vragen hebben?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 21:50
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik zelf heb geen enkele gelovige in mijn vriendenkring en misschien zelfs niet eens in mijn kennisenkring (naast forumers) .
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Komen jullie in het dagelijks leven niet zo vaak in contact met gelovigen dat jullie hier zoveel vragen hebben?
Nee, en ik ken alle antwoorden ook al. Dat is ook niet het doel van dergelijke discussies.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 22:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nee, en ik ken alle antwoorden ook al. Dat is ook niet het doel van dergelijke discussies.
Wat is wel jou doel?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 22:48
Verwijderd
De omstanders laten zien wat voor volslagen waanzin gelovigen geloven, dat er geen logica in zit en dat er geen verschil is tussen geloven dat Pinkeltje echt is of dit, terwijl er goede rationele verklaringen zijn voor het ontstaan en doorstaan van religie in het algemeen en dat dat speciale gevoel wat mensen hebben exact hetzelfde is als iemand die ontzettend extreem nationalistisch is.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 23:09
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
De omstanders laten zien wat voor volslagen waanzin gelovigen geloven, dat er geen logica in zit en dat er geen verschil is tussen geloven dat Pinkeltje echt is of dit, terwijl er goede rationele verklaringen zijn voor het ontstaan en doorstaan van religie in het algemeen en dat dat speciale gevoel wat mensen hebben exact hetzelfde is als iemand die ontzettend extreem nationalistisch is.
Dat is dus niet discussiëren maar de mening van een ander platbranden. Op die manier is er voor mij geen discussie over geloof mogelijk. Respectvol gaat dat toch niet lopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.