Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2002, 14:35
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Al wou jij vegeteren, dat KUN je niet.
Het is voor rationeel denkende vega's uberhaupt geen kwestie van 'aahhh wat zielig' maar gewoon een principieel denken. Er komt meer bij kijken dan alleen medelijden.
het "gedachtegoed" van de veganist
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2002, 14:47
sjohui
Avatar van sjohui
sjohui is offline
Citaat:
Havock schreef:
ah zo, maar dan zal ik nog maar eens mijn denken van stal halen:

ik ga niet "vegeteren" omdat ik:
1- vlees lekker vind
2- geen dingen uit medelijden doe.
1 - Ik vond vlees ook best lekker toen ik het nog at (paar jaar geleden), maar hoe belangrijk is eten??? Eten is er voor mij hoofdzakelijk om in leven te blijven en geen irritante hongergevoelens te hebben. Ik vind het genot dat je aan vleeseten beleeft zeer duidelijk ondergeschikt aan het dierenleed dat vlees eten veroorzaakt.
2 - Wat is dat nou voor een onzin? "Het boeit me lekker niet als anderen ergens last van hebben, want ik ben stoer en onafhankelijk."?
__________________
/ / / / / / | \ \ \ \ \ \
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:08
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Havock schreef:


slavernij en seksisme? dat vind ik persoonlijk toch iets heel anders mevrouw
het is wel hetzelfde principe: discriminatie. niet op ras/soort zoals bij dieren, maar wel op geslacht en afkomst.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 01:06
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
BARON schreef:
lekker gezond, die kunstmatige troep. Vegetarisme is ook om gezondheidsredenen onstaan; dat schijnen veel mensen te zijn vergeten.
de mens is evolutionair gezien pas kort geleden begonnen met vlees eten.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 03:11
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
sjohui schreef:
Ik vind het genot dat je aan vleeseten beleeft zeer duidelijk ondergeschikt aan het dierenleed dat vlees eten veroorzaakt.
Ik, en minstens 80% van de bevolking met mij, vind van niet. Case closed wat dat betreft lijkt me, daar kun je moeilijk over discussiëren.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:10
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Ik, en minstens 80% van de bevolking met mij, vind van niet. Case closed wat dat betreft lijkt me, daar kun je moeilijk over discussiëren.
Mee eens en niets aan toe te voegen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 19:21
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
kees17 schreef:

>Ik heb respect vooer dieren, maar toch eet ik vlees.
Ik ben in staat mensen dood te schieten, mnaar ik heb wel respect voor mensen
Nu ben ik moordenaar in spe, terrorist, staatsgevaarlijk

en jij slechts een consument.....
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 15:56
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
BARON schreef:
het "gedachtegoed" van de veganist
Ik ben een gediciplineerde vegetariër

Citaat:
Ik, en minstens 80% van de bevolking met mij, vind van niet. Case closed wat dat betreft lijkt me, daar kun je moeilijk over discussiëren.
Oh ja, dacht je dat? Ik wil best moeilijk doen. Spui!
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 16:26
Verwijderd
Citaat:
skatefamke schreef:
het is wel hetzelfde principe: discriminatie. niet op ras/soort zoals bij dieren, maar wel op geslacht en afkomst.
oh ja, tuurlijk.

laat ik weer eens zo een irritante klote "muhhh" koe opvreten.

sure.

ik vind het gewoon lekker.

en die vegetarische maatlijden die ik heb gehad vind ik qua smaak Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 17:24
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Havock schreef:


en die vegetarische maatlijden die ik heb gehad vind ik qua smaak Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Het is maar net wat je er zelf van maakt. Kant en klaar-maaltijden smaken ook naar karton maar als je zelf nasi of bami maakt kan het heel goed smaken. Zo is het ook met vleesvervangers; je kunt het net zo lekker maken als je zelf wilt.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 16:17
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Havock schreef:
ik vind het gewoon lekker.
En zo simpel is het dus helaas net niet..... Het is geen speculaas!
Citaat:
Hukkie schreef:
Het is maar net wat je er zelf van maakt.
Juist. Zal ik eens lekkere vega-lasagne maken??
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 17:24
sjohui
Avatar van sjohui
sjohui is offline
Citaat:
McCaine schreef:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
sjohui schreef:
Ik vind het genot dat je aan vleeseten beleeft zeer duidelijk ondergeschikt aan het dierenleed dat vlees eten veroorzaakt.
--------------------------------------------------------------------------------

Ik, en minstens 80% van de bevolking met mij, vind van niet. Case closed wat dat betreft lijkt me, daar kun je moeilijk over discussiëren.
Je kunt wel discussiëren over de nadelen van vlees eten en daarmee dus ook over het al dan niet ondergeschikt zijn van het genot.

Misschien geniet je heel wat minder van vlees als je nadenkt over de herkomst ervan. Onderweg naar school kom ik langs een slager. Af en toe worden er varkens binnengebracht voor de slacht. Ik heb een keer gezien dat varkens met de steel van een schop uit de aanhangwagen werden geslagen, omdat ze niet doorliepen. Als je dan ook nog bedenkt dat ze die varkens niet in één klap doden omdat het bloed er nog uit moet, dan kan ik niet meer genieten van een biefstukje. Leef je in, dan zie je wat ik bedoel.
__________________
/ / / / / / | \ \ \ \ \ \
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 18:13
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Havock schreef:
oh ja, tuurlijk.

laat ik weer eens zo een irritante klote "muhhh" koe opvreten.

sure.

ik vind het gewoon lekker.

het is wel een vorm van speciesisme, aangezien jij het vermoorden van mensen niet goedkeurt en het vermoorden van dieren, die een afschuwelijk leven gehad hebben, wel, terwijl dat alleen maar is omdat jij (en andere vleeseters) dat ene moment wilt genieten van de smaak van dood en pijn.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 19:04
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
drama schreef:
Ik ben in staat mensen dood te schieten, mnaar ik heb wel respect voor mensen
Nu ben ik moordenaar in spe, terrorist, staatsgevaarlijk

en jij slechts een consument.....
>Dames en heren hier staat de tweede Volkert v/d G


Misschien geniet je heel wat minder van vlees als je nadenkt over de herkomst ervan. Onderweg naar school kom ik langs een slager. Af en toe worden er varkens binnengebracht voor de slacht. Ik heb een keer gezien dat varkens met de steel van een schop uit de aanhangwagen werden geslagen, omdat ze niet doorliepen. Als je dan ook nog bedenkt dat ze die varkens niet in één klap doden omdat het bloed er nog uit moet, dan kan ik niet meer genieten van een biefstukje. Leef je in, dan zie je wat ik bedoel.

>Zielig verhaal maar niks is er van waar. Ben jij ook weleens in die slachterij geweest? Dan kon je zien dat die varkens gelijk dood worden gemaakt. Tegen woordig doen ze dat met behulp van stroom. Die dieren spartelen nog wel een tijd na, maar ze zijn harstikke dood(want veel mensen die dit zien denken dat het dier nog leeft en veel pijn heeft). Mischien krijgen die dieren een tik met een stok omdat ze niet door lopen, maar dit is iets anders dan slaan.

Meer dan 90% van de dierenbeschermers weten maar heel weinig/niks van veehouderijen, nertsenfokkerijen, varkenshouderijen, enz af. Ze zien dingen op tv van een koe die uitglijdt als hij uit de veewagen word gehaalt en horen dat de dieren die geslacht worden niet gelijk dood zijn omdat het bloed er nog uit moet. Maar ze zijn zelf nog nooit van hun leven op een boerenbedrijf geweest.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 22:28
sjohui
Avatar van sjohui
sjohui is offline
Citaat:
kees17 schreef:
>Dames en heren hier staat de tweede Volkert v/d G


Misschien geniet je heel wat minder van vlees als je nadenkt over de herkomst ervan. Onderweg naar school kom ik langs een slager. Af en toe worden er varkens binnengebracht voor de slacht. Ik heb een keer gezien dat varkens met de steel van een schop uit de aanhangwagen werden geslagen, omdat ze niet doorliepen. Als je dan ook nog bedenkt dat ze die varkens niet in één klap doden omdat het bloed er nog uit moet, dan kan ik niet meer genieten van een biefstukje. Leef je in, dan zie je wat ik bedoel.

>Zielig verhaal maar niks is er van waar. Ben jij ook weleens in die slachterij geweest? Dan kon je zien dat die varkens gelijk dood worden gemaakt. Tegen woordig doen ze dat met behulp van stroom. Die dieren spartelen nog wel een tijd na, maar ze zijn harstikke dood(want veel mensen die dit zien denken dat het dier nog leeft en veel pijn heeft). Mischien krijgen die dieren een tik met een stok omdat ze niet door lopen, maar dit is iets anders dan slaan.

Meer dan 90% van de dierenbeschermers weten maar heel weinig/niks van veehouderijen, nertsenfokkerijen, varkenshouderijen, enz af. Ze zien dingen op tv van een koe die uitglijdt als hij uit de veewagen word gehaalt en horen dat de dieren die geslacht worden niet gelijk dood zijn omdat het bloed er nog uit moet. Maar ze zijn zelf nog nooit van hun leven op een boerenbedrijf geweest.
"Mischien krijgen die dieren een tik met een stok omdat ze niet door lopen, maar dit is iets anders dan slaan. " Oh, vandaar dat die varkens zo schreeuwden.

Ik heb ook wel eens in een stal gekeken (dus niet bij die 90%?)en ik geloof toch echt dat die beesten vrij weinig ruimte hebben. Volgens mij hebben de meeste 'dierenbeschermers' wel eens een vrachtauto met varkens voorbij zien komen. Je gaat mij niet wijsmaken dat die beesten daar rustig in het stro liggen.
__________________
/ / / / / / | \ \ \ \ \ \
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 19:23
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
sjohui schreef:
"Mischien krijgen die dieren een tik met een stok omdat ze niet door lopen, maar dit is iets anders dan slaan. " Oh, vandaar dat die varkens zo schreeuwden.

>Doe er nog maar een schepje boven op. Je zag zeker ook allemaal bloed?



Ik heb ook wel eens in een stal gekeken (dus niet bij die 90%?)en ik geloof toch echt dat die beesten vrij weinig ruimte hebben. Volgens mij hebben de meeste 'dierenbeschermers' wel eens een vrachtauto met varkens voorbij zien komen. Je gaat mij niet wijsmaken dat die beesten daar rustig in het stro liggen.
>Ik had het over een slachterij, kon jij gelijk zien dat dat verhaal dat je ons probeerde wijs te maken dat de varken die niet gelijk dood zijn, maar eerst nog een tijd moeten lijden omdat het bloed er nog uit moet NIET KLOPT. Dus als je in een stal bent geweest weet je direct 100% van de veehouderij af en wat er afspeelt? En als je een jager een haas ziet schieten weet je ook direct alles van de jacht af? Die varkens hebben genoeg ruimte en waar moeten die varkens dan heen in een weiland zoals die reclame van wakker dier(weet niet of jij hem wel eens hebt gezien?) maar dat werk ook niet: ten eerste die dieren eten geen gras en ten tweede over drie dagen groeit er geen gras meer, maar is het allemaal modder.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 11:54
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Waar moeten die varkens dan heen in een weiland zoals die reclame van wakker dier(weet niet of jij hem wel eens hebt gezien?) maar dat werk ook niet: ten eerste die dieren eten geen gras en ten tweede over drie dagen groeit er geen gras meer, maar is het allemaal modder.
Dan mag jij wel eens beter kijken bij de biologische boer. Daar lopen ze namelijk wel gewoon rond. IN HET GRAS! Natuurlijk stikt et van de modder. Maar je zegt zelf dat een varken toch geen gras eet (oh nee??), wat moet ie dan met gras??
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 18:54
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Dan mag jij wel eens beter kijken bij de biologische boer. Daar lopen ze namelijk wel gewoon rond. IN HET GRAS! Natuurlijk stikt et van de modder. Maar je zegt zelf dat een varken toch geen gras eet (oh nee??), wat moet ie dan met gras??
Varkens zijn alleseters, net als ons, misschien eten ze wel gras maar het is niet hun complete voeding.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:35
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Varkens zijn alleseters, net als ons...
Je bedoelt net als wij? Tegenwoordig zijn wij alleseters. Maar alles wat KAN hoef je nog niet te doen... (ik schop toch ook niet dagelijks mensen omver op straat)

Citaat:
...misschien eten ze wel gras maar het is niet hun complete voeding.
Dat is nog steeds geen argument wat onderuit haalt dat een varken veel beter af is in een gras-/modderlandje, waar ie veel meer ruimte heeft en zich 'natuurlijker' kan gedragen. En daar ging mijn reply over.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 19:03
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ieme schreef:

Dat is nog steeds geen argument wat onderuit haalt dat een varken veel beter af is in een gras-/modderlandje, waar ie veel meer ruimte heeft en zich 'natuurlijker' kan gedragen. En daar ging mijn reply over.
>Dat die dieren tot hun knieen in de drek staan, is dan geen probleem dan? Want het wordt oplaast een bagger zooi en moet je ze weer naar een ander stuk land brengen en daar maken ze weer een bagger zooi van nog sneller dan dat anders stuk grond weer kan herstellen en daar door wordt een stukje varkensvlees wel heel duur.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 18:44
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
kees17 schreef:
>Dat die dieren tot hun knieen in de drek staan, is dan geen probleem dan? Want het wordt oplaast een bagger zooi en moet je ze weer naar een ander stuk land brengen en daar maken ze weer een bagger zooi van nog sneller dan dat anders stuk grond weer kan herstellen en daar door wordt een stukje varkensvlees wel heel duur.
Ach niet, wat een poep zeg. Hoe lang heb je er over gedaan om dit te verzinnen?
(ik merk dat mijn argumentatie te wensen overlaat)

Als je het graslandje met rust laat komt het er vanzelf bovenop. Bovendien is het de bedoeling dat het graslandje zo groot is dat alles niet ALTIJD 'benut' wordt.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 13:29
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Kees17, je komt met allerei argumenten zoals 'je bent nog nooit op een veehouderij geweest dus hoe kan je nou weten dat het dier heeft geleden' enzo, maar dat doet er ook helemaal niet toe, want het gaat er bij (lijkt mij) alle vegetariers en veganisten om dat het dier is doodgemaakt door jou keus, niet om hoe het precies gebeurd.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 14:38
Verwijderd
Citaat:
maantje tuurt schreef:
Kees17, je komt met allerei argumenten zoals 'je bent nog nooit op een veehouderij geweest dus hoe kan je nou weten dat het dier heeft geleden' enzo, maar dat doet er ook helemaal niet toe, want het gaat er bij (lijkt mij) alle vegetariers en veganisten om dat het dier is doodgemaakt door jou keus, niet om hoe het precies gebeurd.
hmpf, idealistisch gebrabbel.

het smaakt lekker, dat is voor mij voldoende.

als je dat "hard" vind, moet ik dat als compliment opvatten.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 14:58
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Havock schreef:
hmpf, idealistisch gebrabbel.
idealistische redenen zijn ook redenen
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 17:50
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Havock schreef:
hmpf, idealistisch gebrabbel.

het smaakt lekker, dat is voor mij voldoende.

als je dat "hard" vind, moet ik dat als compliment opvatten.
Mag ik je dan even comlimenteren met het feit dat je zowel een mestoverschot als bodemverzuring in de hand werkt? Proficiat! *juich*
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 19:44
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Havock schreef:
hmpf, idealistisch gebrabbel.
het smaakt lekker, dat is voor mij voldoende.
als je dat "hard" vind, moet ik dat als compliment opvatten.
Dat noem ik niet hard, dat noem ik gewoon ronduit kortzichtig.
Heeft er iemand een teiltje? Ik wil even braken!
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 11:28
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:
Kees17, je komt met allerei argumenten zoals 'je bent nog nooit op een veehouderij geweest dus hoe kan je nou weten dat het dier heeft geleden' enzo, maar dat doet er ook helemaal niet toe, want het gaat er bij (lijkt mij) alle vegetariers en veganisten om dat het dier is doodgemaakt door jou keus, niet om hoe het precies gebeurd.
>Nee maar jullie verzinnen er allemaal dingen bij die gewoon niet waar zijn, zoals dat het varkens een dood bloed. En ze zitten in een zielig donker hok. Als je met zulke dingen aankomt denk ik dat je niks van afweet of dat je het erger wil laten lijken dan het al is. Ik kom regelmatig op een een vee houderij, maar ik zie daar gewoon geen dierenleed. Ik eet gewoon vlees en maak soms dieren dood en dat is mijn keus en wil je alleen maar planten eten is het jou eigen keus. Maar kom niet met onzin aan om alleen de veehouderij sector maar een duw in de rug te geven.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:07
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
kees17 schreef:
>Nee maar jullie verzinnen er allemaal dingen bij die gewoon niet waar zijn, zoals dat het varkens een dood bloed. En ze zitten in een zielig donker hok. Als je met zulke dingen aankomt denk ik dat je niks van afweet of dat je het erger wil laten lijken dan het al is. Ik kom regelmatig op een een vee houderij, maar ik zie daar gewoon geen dierenleed. Ik eet gewoon vlees en maak soms dieren dood en dat is mijn keus en wil je alleen maar planten eten is het jou eigen keus. Maar kom niet met onzin aan om alleen de veehouderij sector maar een duw in de rug te geven.
ik verzin geen dingen van varkens die dood bloeden (al weet ik dat dergelijke dingen wel gebeuren, foto's enzo) maar dit soort dingen laten ze echt niet aan mensen zien die op een veehouderij komen kijken, want als dat in de media komt kunnen ze inpakken. en ik geef duwen tegen veehouderijen als ik dat wil want als je aan zulke dingen wil meewerken, lekker dieren afslachten, dan vind ik dat gewoon triest en laag bij de gronds. en ik eet trouwens niet alleen maar planten
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:08
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Ach niet, wat een poep zeg. Hoe lang heb je er over gedaan om dit te verzinnen?
(ik merk dat mijn argumentatie te wensen overlaat)

Als je het graslandje met rust laat komt het er vanzelf bovenop. Bovendien is het de bedoeling dat het graslandje zo groot is dat alles niet ALTIJD 'benut' wordt.
>Heb jij einig idee hoelang zijn grasland er over doet om te herstellen? En z'n stuk land is gewoon te duur om er 2 keer per jaar een kudde varkens in te laten lopen en vervolgens weer in te zaaien. Hier door zal de prijs van een stukje varkens vlees harstike duur worden.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 12:51
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
kees17 schreef:
>Heb jij einig idee hoelang zijn grasland er over doet om te herstellen? En z'n stuk land is gewoon te duur om er 2 keer per jaar een kudde varkens in te laten lopen en vervolgens weer in te zaaien.
Herhaling:
Bovendien is het de bedoeling dat het graslandje zo groot is dat alles niet ALTIJD 'benut' wordt.

Citaat:
Hier door zal de prijs van een stukje varkens vlees harstike duur worden.
Dat is ook de bedoeling...
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef:
Dat noem ik niet hard, dat noem ik gewoon ronduit kortzichtig.
Heeft er iemand een teiltje? Ik wil even braken!
*geeft teiltje*
kortzichtig?

nah, ik zie jullie redenen ook wel.
maar heb gewoon geen zin mijzelf ook die regels aan te passen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 19:37
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Herhaling:
Bovendien is het de bedoeling dat het graslandje zo groot is dat alles niet ALTIJD 'benut' wordt.

>weinig kennis van landbouw zie ik.

Hier door zal de prijs van een stukje varkens vlees harstike duur worden.
Dat is ook de bedoeling...
>Omdat jij geen vlees eet moet een stuk vlees voor de gewone mens onbetaalbaar worden? Dan vind ik dat er accijnsen op die vegatarische nepvleesbende moeten komen en dat geld moet weer naar de boeren gaan
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:07
Verwijderd
Citaat:
kees17 schreef:
>Omdat jij geen vlees eet moet een stuk vlees voor de gewone mens onbetaalbaar worden? Dan vind ik dat er accijnsen op die vegatarische nepvleesbende moeten komen en dat geld moet weer naar de boeren gaan
agreed.

ZIJ is degene die egoistisch is.
sinds wanneer moeten mensen verplicht vegetarisch eten?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:54
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Havock schreef:
agreed.

ZIJ is degene die egoistisch is.
sinds wanneer moeten mensen verplicht vegetarisch eten?
1: Wie is 'ZIJ'??? (als je mij bedoeld hoef ik uberhaupt niet verder te reageren, want dat zegt alweer wat, --lees info-- maar goed...)
2: Mensen hoeven niet verplicht vegetarisch te eten. Accijns heffen op vega producten en dat ten goede laten komen aan boeren is ronduit belachelijk. Dan zou je alsnog de boeren steunen, terwijl je uit protest JUIST vega eet. (was dit een serieuze poging?) Je moet juist producten die het milieu minder belasten indelen in een lager BTW-tarief! Dat is ook erg logisch trouwens.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 09:34
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ieme schreef:

2: Mensen hoeven niet verplicht vegetarisch te eten. Accijns heffen op vega producten en dat ten goede laten komen aan boeren is ronduit belachelijk.

>Dat is net zo belachelijk dat een stuk vlees duurder moet worden omdat een paar veganisten het zielig vinden dat varken binnen zitten in plaats van buiten.


Dan zou je alsnog de boeren steunen, terwijl je uit protest JUIST vega eet. (was dit een serieuze poging?) Je moet juist producten die het milieu minder belasten indelen in een lager BTW-tarief! Dat is ook erg logisch trouwens.
>Dan geld dit niet voor veganisten producten(weet hij wel hoeveel bestreidingsmiddellen over de gewassen heen gaan?)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef:
1: Wie is 'ZIJ'??? (als je mij bedoeld hoef ik uberhaupt niet verder te reageren, want dat zegt alweer wat, --lees info-- maar goed...)
2: Mensen hoeven niet verplicht vegetarisch te eten. Accijns heffen op vega producten en dat ten goede laten komen aan boeren is ronduit belachelijk. Dan zou je alsnog de boeren steunen, terwijl je uit protest JUIST vega eet. (was dit een serieuze poging?) Je moet juist producten die het milieu minder belasten indelen in een lager BTW-tarief! Dat is ook erg logisch trouwens.
sorry, ik vond ieme een meisjes naam
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 18:12
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Havock schreef:
sorry, ik vond ieme een meisjes naam
>Is ook zo
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 14:51
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
kees17 schreef:
>Is ook zo
Haha. Ken jij een meisje dat Ieme heet dan?

Citaat:
>Dan geld dit niet voor veganisten producten(weet hij wel hoeveel bestreidingsmiddellen over de gewassen heen gaan?)
Een plant is geen 'veganistenproduct'. Bovendien bestaan er ook nog biologisch geteelde gewassen die zo weinig mogelijk bespoten worden.
Er valt uberhaupt niks te zeiken over planten, want die eet de gemiddelde omnivoor ook, dus...
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 08:57
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Haha. Ken jij een meisje dat Ieme heet dan?

>Klink gewoon meisjesachtig

Een plant is geen 'veganistenproduct'. Bovendien bestaan er ook nog biologisch geteelde gewassen die zo weinig mogelijk bespoten worden.
Er valt uberhaupt niks te zeiken over planten, want die eet de gemiddelde omnivoor ook, dus...
>En eet jij dan alleen maar biologische producten? Als je veganist bent en tegen het doden van dieren bent, vind ik dat je je eigen groente moet gaan telen(want de kweker dan deze garantie niet bieden) en als er insecten je hele oost vernielen moet je gewoon hun gaan laten gaan. Want als jij er moeite mee hebt dat wij vlees eten en daarom dieren dood maken, dan vind ik dat jij die insecten niet massaal mag doden met chemische of biologische wapen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 19:25
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
kees17 schreef:
>En eet jij dan alleen maar biologische producten? Als je veganist bent en tegen het doden van dieren bent, vind ik dat je je eigen groente moet gaan telen(want de kweker dan deze garantie niet bieden) en als er insecten je hele oost vernielen moet je gewoon hun gaan laten gaan. Want als jij er moeite mee hebt dat wij vlees eten en daarom dieren dood maken, dan vind ik dat jij die insecten niet massaal mag doden met chemische of biologische wapen.
Dan kan ik beter doodgaan, want ik stap in mijn leven genoeg beestjes per ongeluk plat. Oh nee, want stel dat gronddiertjes zich volvreten aan mij en dan uit elkaar knallen, omdat ze zo volgepropt zitten.
Dit heeft te maken met natuurlijk evenwicht. Door te leven schaad je dieren die kleiner zijn per ongeluk. Daar kun je niks aan doen. Sowieso slaat het nergens op, want iedereen heeft dit probleem, je kunt er niks aan doen. Wanneer je je eigen groente teelt kan er ook een rupje in je sla zitten dat platgedrukt wordt.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:59
Adrenaline
Adrenaline is offline
gatver ik eet dus mooi geen sla meer hè...
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 10:47
Verwijderd
nog een leuk statistiekje dat ik ergens las: van alle (pop)artiesten die beweren vegetariër te zijn is in werkelijkheid maar 14% dat daadwerkelijk

dus heel veel van die mensen die vegetarisch werden in navolging van hun favorite artiest, helaas, allemaal onzin
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 19:24
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Dan kan ik beter doodgaan, want ik stap in mijn leven genoeg beestjes per ongeluk plat. Oh nee, want stel dat gronddiertjes zich volvreten aan mij en dan uit elkaar knallen, omdat ze zo volgepropt zitten.
Dit heeft te maken met natuurlijk evenwicht. Door te leven schaad je dieren die kleiner zijn per ongeluk. Daar kun je niks aan doen. Sowieso slaat het nergens op, want iedereen heeft dit probleem, je kunt er niks aan doen. Wanneer je je eigen groente teelt kan er ook een rupje in je sla zitten dat platgedrukt wordt.
En vertel me nu eens waarom mogen wij dan geen dieren dood maken om vervolgen op te eten? Want die veganisten zitten wel te janken dat wij dieren dood maken voor vlees(voedsel), maar word er een akker met boerenkool gespoten(chemisch of biologisch maakt geen reet uit) tegen ongedierte, dan zien ze de andere kant op en is er niks aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 20:08
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Waarom spreek je over veganisten? Het gaat over het algemeen over vegetariërs hoor. Bovendien janken ze niet, maar geven ze terrecht kommentaar!
Het eten van vlees in de westerse maatschappij is onnatuurlijk en onevenwichtig. DAT is wat er mis mee is. Het fokken van dieren voor de consumptie. DAT is het probleem. Daar doe je bewust aan mee.
Uiteraard heb ik liever onbespoten groente en fruit, alleen is dat nu nog niet haalbaar. (gelukkig volgend jaar wel, want dan heb ik mooi mn eigen tuintje) ALLE groenten en fruit worden bespoten, dus daar kun je simpel weg niks aan doen. Je kunt zo goed mogelijk doen door biologische producten te kopen, maar zelfs die worden bespoten. Er is dus simpelweg geen andere mogelijkheid.
Bovendien is er nog steeds een groot verschil tussen de (natuurlijke) dood van een rupsje tijdens het plukken der sla en de (walgelijke) dood der slachtvee! Dus nu mag jij een GOEDE reden geven die rechtvaardigd dat je vlees mag eten. (ik heb er namelijk nog nooit 1 gehoord) (gezond, lekker, natuurlijk vallen meteen al af, dat bespaart je moeite)
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 01:55
Verwijderd
Sorry voor de veganisten onder jullie...
Maar ik vind dat echt onzin
Ik snap best dat je geen melk vind wat uit van die massa melk koeien komt (die dus volgestouwd worden met zooi zodat ze meer melk geven). Dat wil ik ook niet.
Maar verder is het niet meer dan ZEER lichtelijk onnatuurlijk om melk te drinken van een koe (of geit of whatever)
of een ei te eten van een kip.
Ik ben een bio-industrie veganist. Maar verder eet ik gewoon vlees enzo.
Sorry dat ik het zo cru zeg, maar het kan mij niet echt boeien dat er beesten geslacht worden. Wel op de manier waarop trouwens
Maar het blijft toch echt "Survival of the Fittest"
In dit geval de slimste >>> en dat is de mens (kortzichtig gezien dan).
Verder heb ik wel respect voor vegetariers trouwens
Het is goed voor het milieu, maar vlees is zo verrekt lekker
Ik zou best vegetarier willen zijn, maar ik kan gewoon niet zonder vlees
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 18:20
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Waarom spreek je over veganisten? Het gaat over het algemeen over vegetariërs hoor. Bovendien janken ze niet, maar geven ze terrecht kommentaar!

>Kommentaar? leugens verspeiden ze, ze zeggen dingen om veehouders min te maken, die helemaal niet waar zijn.


Het eten van vlees in de westerse maatschappij is onnatuurlijk en onevenwichtig. DAT is wat er mis mee is. Het fokken van dieren voor de consumptie. DAT is het probleem. Daar doe je bewust aan mee.

>Ja en? sinds dat de mens bestond heeft hij al vlees gegeten, later ging hij de dieren ook fokken en houden. Ik zie hier echt geen probleem in hoor.

Uiteraard heb ik liever onbespoten groente en fruit, alleen is dat nu nog niet haalbaar. (gelukkig volgend jaar wel, want dan heb ik mooi mn eigen tuintje)

>Misschien gebruik jij het eerste jaar nog geen bestrijdingsmiddelen, maar het jaar dat er na komt wel(hier durf ik zelfs wel gif op innemen). Ik heb ook een groente tuin en zou ik niet spuiten hou ik geen boerenkool, koolrapen en sla over.

ALLE groenten en fruit worden bespoten, dus daar kun je simpel weg niks aan doen. Je kunt zo goed mogelijk doen door biologische producten te kopen, maar zelfs die worden bespoten. Er is dus simpelweg geen andere mogelijkheid.
Bovendien is er nog steeds een groot verschil tussen de (natuurlijke) dood van een rupsje tijdens het plukken der sla en de (walgelijke) dood der slachtvee!

>Natuurlijke dood van een rupsje? zijn huid en alles word opgevreten door het gif, lijkt mij een stuk erger dan die koe die geslacht word.

Dus nu mag jij een GOEDE reden geven die rechtvaardigd dat je vlees mag eten. (ik heb er namelijk nog nooit 1 gehoord) (gezond, lekker, natuurlijk vallen meteen al af, dat bespaart je moeite)
>Wij mensen zijn gemaakt om vlees en planten te eten, het werk al eeuwen zou, dieren maken dieren dood om te eten, mensen maken dieren dood om te eten, en soms maak een dier een mens dood om op te eten(komt niet vaak voor)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 18:41
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Dit is een moeilijke: aan de ene kant heeft kees17 gelijk, mensen eten van nature vlees. We zijn omnivoren/alleseters. aan de andere kant zijn wij inteligent genoeg om hier bovenuit te stijgen (lang leve de vleesvervangers) zonder meteen iets te kort te komen. Bovendien is er een verschil tussen "eerlijk" een lendedoek aan te trekken, een speer uit de schuur te halen en te gaan jagen zoals onze nobele voorvaders dat vroeger deden, en de bioindustrie, waar ik fel tegen ben. Het probleem is dat we niet genoeg ruimte hebben om dieren op een vriendelijke manier te houden. wij moeten ook ergens wonen. vegetarisch eten is hier de oplossing voor, aangezien je dan veel meer eten kan produceren. wat dat bespuiten ben ik het gedeeltelijk oneens. Er zijn betere manieren (denk aan lieveheersbeestjes en dergelijke) om ongedierte weg te houden, maar dan nog word de oogst aangetast. Hierdoor produceren we te weinig voedsel, tenzij we de obrengst verhogen door bestrijdingsmiddelen te gebruiken. Kortom: wat we nodig hebben is meer ruimte om te verbouwen, zodat het niet erg is als er een keer ongedierte langs komt, en meer ruimte voor veehouderij. Maar ja... waar halen we die ruimte vandaan? het leven is soms moeilijk...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 18:52
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Dit is een moeilijke: aan de ene kant heeft kees17 gelijk, mensen eten van nature vlees. We zijn omnivoren/alleseters. aan de andere kant zijn wij inteligent genoeg om hier bovenuit te stijgen (lang leve de vleesvervangers) zonder meteen iets te kort te komen. Bovendien is er een verschil tussen "eerlijk" een lendedoek aan te trekken, een speer uit de schuur te halen en te gaan jagen zoals onze nobele voorvaders dat vroeger deden, en de bioindustrie, waar ik fel tegen ben.

>En waarom ben jij dan tegen de jacht? Alleen jagers gebruiken nu geweren in plaast van speren(minder dierenleed)



Het probleem is dat we niet genoeg ruimte hebben om dieren op een vriendelijke manier te houden. wij moeten ook ergens wonen. vegetarisch eten is hier de oplossing voor, aangezien je dan veel meer eten kan produceren. wat dat bespuiten ben ik het gedeeltelijk oneens. Er zijn betere manieren (denk aan lieveheersbeestjes en dergelijke) om ongedierte weg te houden, maar dan nog word de oogst aangetast.

>Lieveheersbeestjes worden als luizenbestrijder gebruikt in een kas, op een akker werkt dit niet want die beesten vliegen gelijk de wijde wereld in.

Hierdoor produceren we te weinig voedsel, tenzij we de obrengst verhogen door bestrijdingsmiddelen te gebruiken. Kortom: wat we nodig hebben is meer ruimte om te verbouwen, zodat het niet erg is als er een keer ongedierte langs komt, en meer ruimte voor veehouderij. Maar ja... waar halen we die ruimte vandaan? het leven is soms moeilijk...
>En dan nog te bedenken dat het meeste weilanden niet geschikt zijn voor akkerbouw, denk maar aan klei of veen. En daarom is het handig om er koeien opte laten grazen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:39
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
kees17 schreef:
>En waarom ben jij dan tegen de jacht? Alleen jagers gebruiken nu geweren in plaast van speren(minder dierenleed)
Omdat de jacht in NL nutteloos is. Men jaagt niet om te eten.
Citaat:
>Natuurlijke dood van een rupsje? zijn huid en alles word opgevreten door het gif...
"...de (natuurlijke) dood van een rupsje tijdens het plukken der sla..."
Citaat:
...dieren maken dieren dood om te eten, mensen maken dieren dood om te eten, en soms maak een dier een mens dood om op te eten(komt niet vaak voor)
En daar zit het probleem. Wij behoren niet tot de kringloop! Wie eet ons?? Wij 'fokken' ons voedsel. Kan het onnatuurlijker??
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:58
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Dat is het hele probleem: wij passen niet in het plaatje. De aarde is één grote legpuzzel, en de mensheid is het stukje dat overblijft in de doos! Wij jagen niet om te eten, wij fokken. Wij trekken niet het bos in op zoek naar bananen, wij verbouwen, of importeren ze. Wij passen ons niet aan aan de natuur, wij passen de natuur aan aan onszelf. best wel eng als je het mij vraagt...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Vlees eten
Verwijderd
20 03-03-2011 13:08
Flora & Fauna Vlees eten of toch niet?
Anany
5 29-07-2009 17:54
Lifestyle niet roken, drinken en vlees eten
Verwijderd
1 08-08-2005 16:05
Eten & Drinken Geen vlees eten met Goede Vrijdag, houd je je eraan of niet???
Mr.Oizo
48 15-04-2004 21:00
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 21:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.