Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2008, 14:09
sanjo
sanjo is offline
Hallo allemaal,

Ik studeer maatschappelijk werk en dienstverlening en ben met een project bezig over de eetstoornis boulimia. Ik moet een signaal gaan analyseren en een preventiemaatregel bedenken.
Mijn signaal is; ' Het duurt vaak (te) lang (een aantal jaren) voordat boulimiapatienten hulp zoeken, wat de weg naar genezing moeilijker en langer maakt. Slechts 45% geneest '

Nu ben ik benieuwd hoe mensen tegen deze eetstoornis aankijken en wat jullie meningen/vooroordelen hierover zijn. Dit omdat ik denk dat mensen geen (niet snel) hulp durven zoeken omdat zij zich erg schamen voor hun stoornis, wat mede veroorzaakt wordt door de vele vooroordelen en misvattingen die er bestaan over deze stoornis en omdat er weinig informatie gegeven wordt over boulimia, waardoor mensen hun eigen beeld krijgen van mensen met boulimia, wat naar mijn idee vaak niet overeenkomt met hoe het is. Buiten dat mensen met boulimia vaak niet echt een 'ziektebesef' hebben. Zouden jullie misschien antwoord willen geven op onderstaande vragen ? Alvast bedankt.

Wat is boulimia volgens jou, wat houdt het in ?

Wat is het verschil tussen boulimia en anorexia ?

Wat voor figuur (mager, normaal, stevig, dik) hebben de meeste mensen met boulimia ?

Is boulimia een manier van aandacht vragen ?

Hoe wordt boulimia veroorzaakt ?

Vind jij dat er genoeg aandacht in de media is voro boulimia en er genoeg informatie over deze stoornis gegeven wordt in onze maatschappij ?

Is boulimia een ziekte ?

Wat vinden jullie van mijn mening, zijn jullie het hiermee eens of niet, en waarom ?