Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2002, 20:35
de
de is offline
En dan doel ik op de kwaliteit van het onderwijs, verenigingsleven etc...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2002, 23:30
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Kwaliteit van het onderwijs is overal redelijk gelijk door het egalitaire onderwijssysteem in Nederland. Het verenigingsleven is er overal wel, dus als je dat wil vind je dat altijd. Sommige steden hebben het alleen wat meer (Leiden) en sommige weer wat minder (Nijmegen).
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 23:39
maar
Avatar van maar
maar is offline
Volgens mij staan de studies op de wat oudere universiteiten in de Randstad veel minder goed bekend dan studies in Tilburg/Maastricht etc..
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 17:51
Thor
Avatar van Thor
Thor is offline
Ik geloof dat Groningen zonder meer hoog scoort. De meeste opleidingen staan goed aangeschreven, het verenigingsleven floreert er en het is relatief gemakkelijk om aan een kamer te komen. Boven - vind ik- is Groningen een gezellige stad die ook wat uitstraalt. Veel historie en cultuur, terwijl Groningen door de compacte vorm van het centrum ook nog niet zo massaal oogt.
__________________
Wat weg is raak je nooit meer kwijt...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 20:13
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Kwaliteit van het onderwijs is overal redelijk gelijk door het egalitaire onderwijssysteem in Nederland. Het verenigingsleven is er overal wel, dus als je dat wil vind je dat altijd. Sommige steden hebben het alleen wat meer (Leiden) en sommige weer wat minder (Nijmegen).
Nijmegen wat minder?? Nijmegen is een super stad! Mijn zus studeert daar en het studenteleven in daar behoorlijk hoor! Ook op de universiteit is volgens mij weinig aan te merken! Ik denk dat het uiteindelijk weinig uitmaakt waar je je studie volgt, naar je zin heb je volgens mij in elke stad wel!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 20:26
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Leuven! uiteraard, met de oude markt als "de langste toog van Europa" en gewoon de fijnigheid
bijna de helft van de mensen die er wonen zijn studenten, dus er zijn ook best wat voordelen voor georganiseerd (inet aan 25€ per jaar ) en het is gewoon supergezellig.
de Kul heeft best een goeie reputatie en Groep-T
de andere scholen ken ik ni zo goe
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 20:32
femme
femme is offline
kga mooi naar arnhem (als ik ni aangenomen wordt op de politieschool)... lekker dichtbij en lijkt me ook gezellig... kweet verder niet zo goed wat leuke studentensteden zijn enzo... ligt er maar gewoon aan waar je terecht komt enzo.. toch?
__________________
* I'm not a complete idiot, some parts are missing... *
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 21:17
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
20marianne12 schreef:


Nijmegen wat minder?? Nijmegen is een super stad! Mijn zus studeert daar en het studenteleven in daar behoorlijk hoor! Ook op de universiteit is volgens mij weinig aan te merken! Ik denk dat het uiteindelijk weinig uitmaakt waar je je studie volgt, naar je zin heb je volgens mij in elke stad wel!
Ik zeg alleen dat het vereniginsleven wat minder (uitgebreid) is, wat kwantitatief gezien ook gewoon zo is.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 10:44
20marianne12
20marianne12 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:


Ik zeg alleen dat het vereniginsleven wat minder (uitgebreid) is, wat kwantitatief gezien ook gewoon zo is.
Ja das waar, al heb je daar ook wel vereniginsleven hoor...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 12:05
Verwijderd
Het is een bekend feit dat de kwaliteit van het onderwijs juist minder is waar de 'beste' verenigingen zijn. Dat je 't ff weet.

De universiteiten van Nijmegen en Tilburg scoren op een breed scala aan studies de beste resultaten, terwijl Carolus Magnus en Sint Olof toch niet echt heel bekende en/of beruchte verenigingen zijn (wel AHC, maar toch). Steden als Leiden en Groningen hebben bekende corporale verenigingen maar scoren op kwaliteit van het onderwijs steevast in de middelste of zelfs onderste regionen.

Alleen Utrecht heeft een consistente kwaliteit van zowel het verenigings- als studieleven. Ze staan al jaren bovenaan in alle onderzoeken, en verenigingen als het Utrechtsch Studenten Corps en Veritas behoeven natuurlijk geen toelichting.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 13:35
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Of het onderwijs in delft kwalitatief goed is in vergelijking met de rest van Nederland kan ik niet beoordelen, maar de TUD heeft in ieder geval wel een hele goede naam, vooral in het buitenland. En dat is ook belangrijk
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 20:17
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
GRONINGEN.....................
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 20:43
kipfilet
kipfilet is offline
Qua gezelligheid: GRONINGEN!!!
Maar qua onderwijs zeker niet. Waar het beter is weet ik eigenlijk ook niet en van verenigingen ben ik niet op de hoogte.
__________________
Ben weer vrijgezehehel!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 20:47
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Kampen...
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 20:48
kipfilet
kipfilet is offline
Citaat:
Thor schreef:
Groningen...en het is relatief gemakkelijk om aan een kamer te komen.
Gemakkelijk aan een kamer komen in Groningen?! Dacht het niet. Ze willen buitenlandse studenten in lege kantorenpanden huisvesten, om de simpele reden dat er geen andere woonruimte is...
__________________
Ben weer vrijgezehehel!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 23:48
Thor
Avatar van Thor
Thor is offline
Je moet ook LEZEN... Ik zeg relatief makkelijk, en dat is ook gewoon zo. De laatste jaren is in Groningen ook de nodige krapte ontstaan, maar vergeleken met andere populaire studentensteden valt het nog mee om een kamer te bemachtigen.
__________________
Wat weg is raak je nooit meer kwijt...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 08:40
Freakypauwie
Freakypauwie is offline
LEIDEN!!!!!!!!!!!!

Alhoewel ik het uitgaansleven best wel vin tegenvallen...
maar veel studenten zijn er wel!!
__________________
All i need is love, but a little bit of chocolat now and then doesn't hurt!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 11:25
scara
scara is offline
Citaat:
damaetas schreef:
Leuven! uiteraard, met de oude markt als "de langste toog van Europa" en gewoon de fijnigheid
bijna de helft van de mensen die er wonen zijn studenten, dus er zijn ook best wat voordelen voor georganiseerd (inet aan 25€ per jaar ) en het is gewoon supergezellig.
de Kul heeft best een goeie reputatie en Groep-T
de andere scholen ken ik ni zo goe
IN België heb je maar 2 "echte" studentensteden, en dat zijn Leuven en Gent, en allebei hebben ze hun eigen charmes.
In Gent zal je namelijk toch wel meer café's vinden als in Leuven, en zelfs meer studenten (alleen zitten ze meer verspreid)
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2002, 12:29
Luneige
Luneige is offline
Kzit nu in Tilburg (=kut).
Volgend jaar ga ik naar Maastricht (=super gezellig).
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 19:29
Nuck
Nuck is offline
Ik ga voor Groningen .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 20:04
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Wageningen!!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 21:10
Vanilla Vla
Vanilla Vla is offline
Groningen!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 00:13
Jamie
Jamie is offline
Mijn voorkeur gaat uit naar Leiden of Utrecht, ze liggen lekker centraal; de grote steden A'dam, R'dam, Den Haag etc lekker dicht in de buurt en te bereiken in een halfuur of minder. Stad zelf is ook mooi, cultuur en geschiedenis...

Groningen is 3x niks, zo afgelegen en de stad spreekt me helemaal niet aan.
__________________
"Zombies don't kill. They recruit."
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 12:21
korrolin
korrolin is offline
Soest niet dus je hebt nogeneens amper een school
__________________
ik hou van iedereen :D
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 15:44
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
RotterdaM ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2002, 16:33
de
de is offline
Citaat:
Jamie schreef:
Mijn voorkeur gaat uit naar Leiden of Utrecht, ze liggen lekker centraal; de grote steden A'dam, R'dam, Den Haag etc lekker dicht in de buurt en te bereiken in een halfuur of minder. Stad zelf is ook mooi, cultuur en geschiedenis...

Groningen is 3x niks, zo afgelegen en de stad spreekt me helemaal niet aan.
Leiden heeft natuurlijk ook Minerva en Quintus
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 18:09
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Gent
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 21:13
Jamie
Jamie is offline
Citaat:
de schreef:


Leiden heeft natuurlijk ook Minerva en Quintus
en Augustinus, SSR en Catena...
__________________
"Zombies don't kill. They recruit."
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 11:00
Tennisstar
Tennisstar is offline
maastricht afcourse
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 14:15
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Hét voordeel als je ergens in de Randstad studeert is het nachtnet, wat betekent dat je gewoon overal uit kunt gaan. Delft en Leiden zijn gewoon kleine, gezellige steden met relatief veel studenten en daarom echte studentensteden. Met je OV kun je overal heen, dus gewoon gebruik maken van alle faciliteiten die de grote steden te bieden hebben.

Groningen of Maastricht lijken me ook leuke steden, maar dat is dan ook alles wat je hebt. In de omgeving is niets...
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 16:58
de
de is offline
Citaat:
beuk schreef:
Hét voordeel als je ergens in de Randstad studeert is het nachtnet, wat betekent dat je gewoon overal uit kunt gaan. Delft en Leiden zijn gewoon kleine, gezellige steden met relatief veel studenten en daarom echte studentensteden. Met je OV kun je overal heen, dus gewoon gebruik maken van alle faciliteiten die de grote steden te bieden hebben.

Groningen of Maastricht lijken me ook leuke steden, maar dat is dan ook alles wat je hebt. In de omgeving is niets...
De relatief kleinere steden lijken me ook leuker, omdat daar de ratio student/burger veel dichter bij elkaar ligt, wat me ook veel leuker uitgaan lijkt...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:46
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
de schreef:


De relatief kleinere steden lijken me ook leuker, omdat daar de ratio student/burger veel dichter bij elkaar ligt, wat me ook veel leuker uitgaan lijkt...
Voor het uitgaan maakt dat in principe niet zoveel uit, ook in de grote steden heb je wel typische studenten uitgaansgelegenheden..
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 14:59
marla85
marla85 is offline
Rotterdam, Den Haag, Amsterdam, Utrecht..
__________________
how can he see he's got flies in his eyes, if he's got flies in his eyes.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 15:04
Sciza
Avatar van Sciza
Sciza is offline
Amsterdam, Groningen en Utrecht zijn volgens mij van die echte studenten steden... Ik zit liever in Maastricht, is lekker rustig, met jonge universiteit (25 jaar), beter
__________________
- * - Deze sig is voor mijn allerliefste vriend - * -
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 15:23
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Den Haag een studentenstad Dan mist er toch wel iets héél essentiëels

Rotterdam en Amsterdam zijn ook bepaald geen studentensteden.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 16:19
de
de is offline
Citaat:
beuk schreef:
Den Haag een studentenstad Dan mist er toch wel iets héél essentiëels

uhhm, studenten?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-05-2002, 16:52
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
marla85 schreef:
Rotterdam, Den Haag, Amsterdam, Utrecht..
Je dacht, laat ik s een paar grote steden op noemen??

Zeg dan nix...
__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 20:56
Sciza
Avatar van Sciza
Sciza is offline
Citaat:
marla85 schreef:
Rotterdam, Den Haag, Amsterdam, Utrecht..
__________________
- * - Deze sig is voor mijn allerliefste vriend - * -
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 11:04
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Sittard!

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 11:49
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het is een bekend feit dat de kwaliteit van het onderwijs juist minder is waar de 'beste' verenigingen zijn. Dat je 't ff weet.

De universiteiten van Nijmegen en Tilburg scoren op een breed scala aan studies de beste resultaten,terwijl Carolus Magnus en Sint Olof toch niet echt heel bekende en/of beruchte verenigingen zijn (wel AHC, maar toch). Steden als Leiden en Groningen hebben bekende corporale verenigingen maar scoren op kwaliteit van het onderwijs steevast in de middelste of zelfs onderste regionen.

Alleen Utrecht heeft een consistente kwaliteit van zowel het verenigings- als studieleven. Ze staan al jaren bovenaan in alle onderzoeken, en verenigingen als het Utrechtsch Studenten Corps en Veritas behoeven natuurlijk geen toelichting.

*houd wijselijk haar mond*



Maaruh, ok.. waar ook ik nie onderuit kom is da Nijmegen roeleert.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 12:10
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
ik ga naar Utrecht..

tja naja, het is mij om de opleiding.. en de stad kreeg ik erbij!

__________________
Live your Life like you prefer it........
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 12:17
miro
Avatar van miro
miro is offline
Maastricht
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 12:24
Verwijderd
Leiden natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 00:58
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:
*houd wijselijk haar mond*
Daar hebben we het al vaker over gehad, maar Carolus Magnus is echt niet berucht...ik hoop voor jou niet dat je ooit in aanraking komt met échte corpsballen

Overigens, aanvoeging op mijn post: Tilburg roeleert
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 14:01
de
de is offline
Citaat:
nare man schreef:


Daar hebben we het al vaker over gehad, maar Carolus Magnus is echt niet berucht...ik hoop voor jou niet dat je ooit in aanraking komt met échte corpsballen

berucht
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 16:27
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
nare man schreef:


Daar hebben we het al vaker over gehad, maar Carolus Magnus is echt niet berucht...ik hoop voor jou niet dat je ooit in aanraking komt met échte corpsballen

Overigens, aanvoeging op mijn post: Tilburg roeleert


Zo ken ik er al eentje... alleen die wil mij niet meer kennen omdat ik een beetje teveel erachter kwam hoe hij inmekaarzit
Laatst heb k wel 2 andere ontmoet en die waren ondanks da ze t wa errug hoog in hun bol hebben en heel moeilijk proberen te praten in de hoop dat ik zou vragen wat ze bedoelden wel ok



Trouwens, Breda is ook wel een leuke stad
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers

Laatst gewijzigd op 04-05-2002 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 16:39
de
de is offline
Citaat:
nare man schreef:


Overigens, aanvoeging op mijn post: Tilburg roeleert
Oh, dus het is een Tilburgse studente
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 18:40
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
de schreef:


Oh, dus het is een Tilburgse studente
ik weet wel wie het is denk ik
geen studente afaik
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 00:42
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef:
ik weet wel wie het is denk ik
geen studente afaik
Ja, jij weet 't wel (troost Philip maar even van me )
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:01
Miess
Miess is offline
Dat ligt aan welke opleiding je wilt gaan volgen. Voor technische opleidingen zit je het best in Delft, Eindhoven of Enschede maar wil je bijvoorbeeld geneeskunde of tandheelkunde gaan studeren dan kun je het beste naar Maastricht (vanwege het PGO), Nijmegen of Groningen gaan. Voor een taal of geschiedenis zit je het best aan een klassieke universiteit (UVA, Leiden, Nijmegen, Groningen, Utrecht) terwijl je een economische opleiding bijvoorbeeld in Rotterdam en Tilburg hoog staan aangeschreven. Er wordt jaarlijks onderzoek gedaan naar de kwaliteit van de verschillende opleidingen aan de verschillende instituten en wordt er per opleiding een tabel gemaakt met rapportcijfers per instituut waar die opleiding te volgen is. Deze tabellen staan in de Keuzegids Hoger Onderwijs of op de What's next cd rom.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studenten enquete
La Pleur
8 10-09-2009 16:43
Studeren Tilburg Studentenstad?
Alex111
25 26-03-2008 17:30
De Kantine Studentenvereniging
Magican
203 19-09-2007 14:23
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
Psychologie Inschatten van problemen en het inschatten van sterke punten (van jezelf)
iamre18
34 26-02-2003 19:27
Algemene schoolzaken Vooroordelen over Universiteiten
Blutengel
26 18-03-2002 13:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.