Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2006, 13:22
SkNaWidomoor
SkNaWidomoor is offline
Hoi iedereen,

Ik zit met 2 vragen die niemand op mijn school precies weet te beantwoorden. Aan de decaan heb ik ook niks. Toch wil ik een keuze maken voor mijn profiel. (ik zit in 3vwo en twijfel tussen C&M en E&M)
Zou iemand hier misschien kunnen vertellen wat filosofie en management & organisatie inhoudt? Wat je er leert? Wat voor lessen je hebt bij filosofie?(discussies? )

bedankt

edit: Sorry het staat hier niet goed... slim....

Laatst gewijzigd op 30-11-2006 om 13:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2006, 14:00
Crimson
Crimson is offline
ik heb filosofie en heb de onderwerpen antropologie, kenleer en wetenschapsleer gehad en krijg nog deugdethiek,
invulling van het vak zal bij elke docent en elke school wel anders zijn..
maargoed, je behandelt verschillende filosofieen, discussiert, eh misschien kan iemand anders het beter en leuker uitleggen ha ha
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 17:51
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Crimson schreef op 30-11-2006 @ 15:00 :
ik heb filosofie en heb de onderwerpen antropologie, kenleer en wetenschapsleer gehad en krijg nog deugdethiek,
invulling van het vak zal bij elke docent en elke school wel anders zijn..
maargoed, je behandelt verschillende filosofieen, discussiert, eh misschien kan iemand anders het beter en leuker uitleggen ha ha
Hé, wat jammer dat dat niet op mijn school gekozen kon worden... Het klinkt nu toch wel interessant en voor m'n huidige studie was het ook wel handig geweest.
__________________
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 18:54
pollewop
Avatar van pollewop
pollewop is offline
Ik heb op mijn vorige school filosofie gekozen en op mijn huidige school management en organisatie.
Ik vond filosofie een erg leuk vak, de dingen die je leert zijn nieuw en komen niet zo breed aan bod in andere vakken. Je leert over opvattingen van bekende filosofen, hoe je een socratisch gesprek voert etc. Je gaat in discussie over onderwerpen die je bij de andere vakken slechts bespreekt.

Waar M&O over gaat kan ik het beste uit mijn boek citeren:
"Als je dit boek bestudeerd hebt, zal je begrip voor financiële en organisatorische zaken zijn toegenomen. Je zult meer inzicht hebben in het financiële reilen en zeilen van verenigingen waarvan je lid bent. Je zult meer gevoel hebben voor het verschil tussen een commerciële en een niet-commerciële organisatie. Je zult meer van overheids-financiën afweten. Kortom, je zult een beter begrip hebben voor de wereld van volwassenen, waar je meer en meer deel van uit zult gaan maken."

Als je E&M als profiel kiest denk ik dat je het beste filosofie kan kiezen. M&O gaat vaak over dezelfde onderwerpen als economie, het voegt niet zoveel toe. Het is wel erg makkelijk, maar makkelijk is meestal niet het leukste.
Bij C&M kan het handig zijn als je M&O kiest om tóch iets meer economie in je profiel te hebben dan alleen economie1, maar als je economische dingen wil leren kun je dus net zo goed E&M kiezen.

Ik zou filosofie kiezen als ik weer voor de keuze stond. Eigenlijk wilde ik alleen info geven en geen mening, maar M&O is gewoon een oppervlakkig vak waar je niet zo bijzonder veel aan hebt als je niet echt zeker weten een opleiding in die richting gaat doen. En dan nog denk ik dat je aan economie12 voldoende hebt.

Dus: kies filosofie! Het komt terug in bijna alle onderwerpen en is een stuk uitdagender en leerzamer dan M&O.
__________________
Napaku. 'Cause it isn't the rush of remembering, it's just mush
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 21:52
Verwijderd
Ga eens praten met de docent die filosofie geeft.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 22:39
one.
one. is offline
Citaat:
pollewop schreef op 01-12-2006 @ 19:54 :
Als je E&M als profiel kiest denk ik dat je het beste filosofie kan kiezen. M&O gaat vaak over dezelfde onderwerpen als economie, het voegt niet zoveel toe. Het is wel erg makkelijk, maar makkelijk is meestal niet het leukste.
Bij C&M kan het handig zijn als je M&O kiest om tóch iets meer economie in je profiel te hebben dan alleen economie1, maar als je economische dingen wil leren kun je dus net zo goed E&M kiezen.
Ik vind (heb E&M + M&O + Filosofie) dat M&O anders wel wat toevoegt, het is ongeveer Economie 2 van vroeger, het is allemaal wat uitgebreider en het helpt me wel bij Economie, ik begrijp het allebei wat sneller denk ik. Als je E&M doet, vind ik het wel een nuttig vak, als je C&M gaat doen zou ik het nooit kiezen. Verder is het inderdaad vrij makkelijk te leren en niet echt uitdagend. Filosofie is veel interessanter en leuker. Ik zou, als ik uit die twee móest kiezen, filosofie kiezen, omdat het gewoon boeiender is, M&O is simpel, maar daardoor ook vrij saai.
__________________
.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.