Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Bekijk resultaten poll: Wie is de betere uitvinder?
Professor Barabas 30 38.96%
Willie Wortel 47 61.04%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2007, 13:10
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Nou?

Prof. Barabas


Willie Wortel
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Advertentie
Oud 24-02-2007, 13:12
Trass
Avatar van Trass
Trass is offline
hmm moeilijk, daar ga ik nog even over nadenken
Oud 24-02-2007, 13:30
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Wortel. Barabas heeft buiten de Teletijdmachine niet zo gek veel gepresteerd, en bovendien heeft Wortel ook een dergelijk aparaat (de draagbare tijdreishelm, nog een stuk handiger ook).
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 24-02-2007, 13:58
Verwijderd
Willie Wortel.

Hoewel de Gyronef natuurlijk wel geniaal is.
Oud 24-02-2007, 13:59
Verwijderd
En Barabas heeft geen oog voor design:

Oud 24-02-2007, 14:04
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Omg, wat een heerljke nerdvraag

Wortel ftw.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 24-02-2007, 14:15
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik ga ook voor Willie Wortel. Elke keer als hij in DD verschijnt vindt hij wel iets nieuws uit, en van Barabas kun je dat niet zeggen.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Oud 24-02-2007, 14:23
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Barabas, die vindt dingen uit waar de mensheid wat aan heeft, in plaats van denkende lampjes zonder vermogen tot redelijke communicatie.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 24-02-2007, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 24-02-2007 @ 15:23 :
Barabas, die vindt dingen uit waar de mensheid wat aan heeft, in plaats van denkende lampjes zonder vermogen tot redelijke communicatie.
Ik ga ook voor Barabas
Oud 24-02-2007, 14:39
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Tiño schreef op 24-02-2007 @ 15:23 :
Barabas, die vindt dingen uit waar de mensheid wat aan heeft
Zoals? Buiten de tijdmachine, want die heeft Wortel ook.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 24-02-2007, 14:46
Verwijderd
Barabas, dûh.
Oud 24-02-2007, 15:35
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Willie Wortel natuurlijk!
Oud 24-02-2007, 15:54
Mahonie
Avatar van Mahonie
Mahonie is offline
Willie Wortel!
Oud 24-02-2007, 16:02
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Barabas! Deels omdat suske en wiske strips veel leuker zijn dan donald duck.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 24-02-2007, 16:28
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik heb vroeger heel veel Suskes en Wiskes gelezen, en toch herinner ik mij bijna niets van prof. Barabas. Alleen dat hij een apparaat uitvond waarmee voedsel groter wordt. (tegen het voedseltekort in arme landen)

Donald Duck was niet echt aan mij besteed. Maar aan de plaatjes te zien was Willie Wortel een stuk intelligenter en minder verstrooid dan Barabas.
Oud 24-02-2007, 17:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 24-02-2007 @ 17:02 :
Barabas! Deels omdat suske en wiske strips veel leuker zijn dan donald duck.
Loser.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 24-02-2007, 17:32
Verwijderd
Dit is een vraag die ik uit principe niet wens te beantwoorden.
Oud 24-02-2007, 17:51
Sperzieban
Avatar van Sperzieban
Sperzieban is offline
Citaat:
Linda schreef op 24-02-2007 @ 16:35 :
Willie Wortel natuurlijk!
Ads door Google
Oud 24-02-2007, 18:16
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
wortel ftw
Oud 24-02-2007, 18:29
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Willie Wortel is veel leuker, maar de 17 stemmen tot nu toe (tegenover 8 voor Barabas) zijn volledig onterecht. De uitvindingen van Willie Wortel draaien immers altijd uit op een mislukking, maar die van Barabas zijn uiterst effectief. (En ik kan het weten. )

Citaat:
Juice schreef op 24-02-2007 @ 14:30 :
Wortel. Barabas heeft buiten de Teletijdmachine niet zo gek veel gepresteerd, en bovendien heeft Wortel ook een dergelijk aparaat (de draagbare tijdreishelm, nog een stuk handiger ook).
Heheh, je vergeet de Batyscaaf ('De ijzeren schelvis'), de Teletransporter ('Het rijmende paard'), de Klankentapper (gelijknamige album), de Snelgroeier ('De wolkeneters'), de Terranef ('De knokkersburcht'), Tronica ('Tedere Tronica'), Vitamintje en de Gyronef. Ook Barabas heeft draagbare varianten van de tijdmachine uitgevonden (o.a. 'Lambik Baba').

Citaat:
Love & Peace schreef op 24-02-2007 @ 17:28 :
Maar aan de plaatjes te zien was Willie Wortel een stuk intelligenter en minder verstrooid dan Barabas.
Mwahahaha.

Citaat:
Dinalfos schreef op 24-02-2007 @ 15:04 :
Omg, wat een heerljke nerdvraag
Vandaar ook mijn uitgebreide antwoord.

Laatst gewijzigd op 24-02-2007 om 18:38.
Oud 24-02-2007, 19:11
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Willie Wortel. Al is het maar omdat hij leuker is om naar te kijken dan Barabas.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 24-02-2007, 19:27
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-02-2007 @ 18:22 :
Loser.
"Ohjee, een persoon met een andere mening dan ik. Kom, laat ik m uitschelden, dan ben ik vast heel stoer!"

__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 24-02-2007, 19:46
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 24-02-2007 @ 20:27 :
"Ohjee, een persoon met een andere mening dan ik. Kom, laat ik m uitschelden, dan ben ik vast heel stoer!"

Jongen, iedereen die in dit topic antwoord is niet stoer.
Oud 24-02-2007, 20:28
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 24-02-2007 @ 20:27 :
"Ohjee, een persoon met een andere mening dan ik. Kom, laat ik m uitschelden, dan ben ik vast heel stoer!"

Niet zo serieus nemen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 24-02-2007, 20:30
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-02-2007 @ 19:29 :
Willie Wortel is veel leuker, maar de 17 stemmen tot nu toe (tegenover 8 voor Barabas) zijn volledig onterecht. De uitvindingen van Willie Wortel draaien immers altijd uit op een mislukking
Maar dat komt vooral door de domheid van de bewoners van Duckstad. De uitvindingen op zich zijn briljant, en als Willie in Amsterdam zou wonen zou ie een held zijn.

Barabas heeft ook die potentie, maar die houdt zijn geniale uitvindingen helaas voor zichzelf.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Advertentie
Oud 24-02-2007, 20:43
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-02-2007 @ 21:30 :
Maar dat komt vooral door de domheid van de bewoners van Duckstad. De uitvindingen op zich zijn briljant, en als Willie in Amsterdam zou wonen zou ie een held zijn.
Lees jij überhaupt de Donald Duck? Even zoveel uitvindingen van Willie mislukken, omdat ze gewoon niet deugen.

Citaat:
Barabas heeft ook die potentie, maar die houdt zijn geniale uitvindingen helaas voor zichzelf.
Dan heb jij nooit goed Suske en Wiske gelezen. Regelmatig wil Barabas zijn uitvindingen inzetten voor het welzijn van de wereld, maar wordt hierin natuurlijk tegengewerkt door partijen die daar geen belang bij hebben.
Oud 24-02-2007, 21:01
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-02-2007 @ 21:30 :
Maar dat komt vooral door de domheid van de bewoners van Duckstad. De uitvindingen op zich zijn briljant, en als Willie in Amsterdam zou wonen zou ie een held zijn.

Nee. Duckstad >> Amsterdam.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 24-02-2007, 21:07
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-02-2007 @ 21:43 :
Lees jij überhaupt de Donald Duck?
Al lang niet meer.

Citaat:
Even zoveel uitvindingen van Willie mislukken, omdat ze gewoon niet deugen.
Nou, de meeste ervan zijn toch wel de natte droom van een Chriet Titulaer hoor.

Citaat:
Dan heb jij nooit goed Suske en Wiske gelezen. Regelmatig wil Barabas zijn uitvindingen inzetten voor het welzijn van de wereld, maar wordt hierin natuurlijk tegengewerkt door partijen die daar geen belang bij hebben.
Ik ging eigenlijk vooral af op de Teletijdmachine.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 24-02-2007, 22:01
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 24-02-2007 @ 22:01 :
Nee. Duckstad >> Amsterdam.
Gelul.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 25-02-2007, 00:03
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
N00dles schreef op 24-02-2007 @ 14:59 :
En Barabas heeft geen oog voor design:
lol disign
Proffesor Barabas want die heeft hele nuttige dingen uitgevonden. Eigenlijk ben ik gewoon Suske en Wiske fan
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 25-02-2007, 00:07
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 24-02-2007 @ 17:02 :
Barabas! Deels omdat suske en wiske strips veel leuker zijn dan donald duck.
Helemaal mee eens
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 25-02-2007, 00:37
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-02-2007 @ 22:07 :
Al lang niet meer.
Ik ook niet. Af en toe koop ik 'm los of blader 'm door. Geloof me: je kunt 'm nog beter al pleepapier gebruiken.

Citaat:
Nou, de meeste ervan zijn toch wel de natte droom van een Chriet Titulaer hoor.
Oké, als de natte droom van Thiet Grietulaar is dat alles misgaat... Heb ik het nou serieus over de natte droom van.... ? Eeeeew....

Citaat:
Ik ging eigenlijk vooral af op de Teletijdmachine.
Wat is dat toch met die fetisj van jou met die tijdmachine?
Oh ja, één keer is wel gedemonstreerd waarom je die machine voor jezelf moet houden, in 'De kleurenkladder': mensen zouden er toch alleen maar misbruik van maken.

Citaat:
TopDrop schreef op 24-02-2007 @ 17:02 :
Barabas! Deels omdat suske en wiske strips veel leuker zijn dan donald duck.
I beg to differ.
Oud 25-02-2007, 11:26
Verwijderd
Willie > barabas
Oud 25-02-2007, 12:38
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-02-2007 @ 01:37 :
Ik ook niet. Af en toe koop ik 'm los of blader 'm door. Geloof me: je kunt 'm nog beter al pleepapier gebruiken.


Ik koop wel de Extra als Don Rosa erin staat.

Citaat:
Oké, als de natte droom van Thiet Grietulaar is dat alles misgaat... Heb ik het nou serieus over de natte droom van.... ? Eeeeew....
Nee, het is zijn natte droom een uitvinding te doen als die van Willie. Het probleem met Willie is, dat zijn uitvindingen vaak bijna perfect zijn, maar er een klein mankementje in zit waardoor alles op een fiasco uitloopt. In plaats van dan zijn uitvinding te verbeteren, geeft hij het meteen op. Een typische stripfigureneigenschap.
Wat natuurlijk ook vaak gebeurt, is dan Donald een uitvinding op hol laat slaan, maar daar kan Willie niks aan doen.


Citaat:
Wat is dat toch met die fetisj van jou met die tijdmachine?
Tijdreizen.
De meest geniale uitvinding van Barabas.

Citaat:
Oh ja, één keer is wel gedemonstreerd waarom je die machine voor jezelf moet houden, in 'De kleurenkladder': mensen zouden er toch alleen maar misbruik van maken.
Ja, daar heb je een punt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 25-02-2007, 12:47
Verwijderd
Willie Wortel, want Donald Duck > Suske en Wiske. Tenminste, vroeger; de Donald Duck nu vind ik vaak deprimerend. Maar ik weet niet of dat komt omdat ik te oud ben of het inderdaad kinderachtiger is geworden. Suske en Wiske vind ik trouwens ook wel leuk, hoor, maar die twee zijn zo... sneu
Oud 25-02-2007, 13:45
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
barabas natuurlijk
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Ads door Google
Oud 25-02-2007, 14:32
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Ik denk dat Willie Wortel meer uitgevonden heeft in totaal, al die jaren elke week.
__________________
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. {Mark Twain}
Oud 25-02-2007, 14:45
Trass
Avatar van Trass
Trass is offline
Het is Barabas geworden
Oud 25-02-2007, 15:33
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
/care
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 25-02-2007, 15:50
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Willie Wortel duh
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Oud 25-02-2007, 16:54
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Morgan schreef op 25-02-2007 @ 13:47 :
Willie Wortel, want Donald Duck > Suske en Wiske. Tenminste, vroeger; de Donald Duck nu vind ik vaak deprimerend. Maar ik weet niet of dat komt omdat ik te oud ben of het inderdaad kinderachtiger is geworden.
Het tweede.

Citaat:
Juice schreef op 25-02-2007 @ 13:38 :
Ik koop wel de Extra als Don Rosa erin staat.
Pleepapier is nog te goed voor Don Rosa.
Oud 25-02-2007, 17:15
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-02-2007 @ 17:54 :
Pleepapier is nog te goed voor Don Rosa.
Je bent echt gek geworden. Vergiftigd door doorgedraaide Barkspuristen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 25-02-2007, 17:17
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 25-02-2007 @ 18:15 :
Je bent echt gek geworden. Vergiftigd door doorgedraaide Barkspuristen.
Nah, ik zie het verschil tussen kwaliteit en gepruts. Het moge duidelijk zijn in welke categorie Rosa hoort.
Oud 25-02-2007, 17:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Onzin, onzin, onzin, lalala ik hoor je toch niet. De Duckstrips van Rosa zijn de beste die er op dit moment gemaakt worden en daarmee basta.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 25-02-2007, 17:34
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 25-02-2007 @ 18:19 :
Onzin, onzin, onzin, lalala ik hoor je toch niet. De Duckstrips van Rosa zijn de beste die er op dit moment gemaakt worden en daarmee basta.
Nee.

Maar ik hoop voor jou dat jij geniet van de op hande zijnde Barks-verkrachting van 'Back to the Klondike'. Dagobert en Goldie doen 'het'! Komt dat zien!
Oud 25-02-2007, 17:49
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 24-02-2007 @ 14:58 :
Willie Wortel.


Oud 25-02-2007, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-02-2007 @ 18:34 :
Nee.

Maar ik hoop voor jou dat jij geniet van de op hande zijnde Barks-verkrachting van 'Back to the Klondike'. Dagobert en Goldie doen 'het'! Komt dat zien!
Dagobert's jeugdverhalen in Klondike en Schotland (volgens mij van Rosa) waren de beste verhalen die ik ooit in een DD (Extra) gelezen heb
Oud 25-02-2007, 19:46
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 25-02-2007 @ 20:33 :
Dagobert's jeugdverhalen in Klondike en Schotland (volgens mij van Rosa) waren de beste verhalen die ik ooit in een DD (Extra) gelezen heb
Dan ben ik diep bedroefd over jouw gebrek aan goede verhalen en kwaliteitscriteria. Jij moet nog eens aankomen over 'smaak' in een filmtopic.
Oud 25-02-2007, 19:49
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 24-02-2007 @ 15:46 :
Barabas, dûh.
Oud 25-02-2007, 19:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-02-2007 @ 18:34 :
Maar ik hoop voor jou dat jij geniet van de op hande zijnde Barks-verkrachting van 'Back to the Klondike'. Dagobert en Goldie doen 'het'! Komt dat zien!
Zoals bekend ben ik ook niet tevreden met al die overvloedige informatie die Rosa geeft, maar ik zie nog steeds niet in wat er mis is met gesuggereerde seks in een Duckverhaal.

Volgens mij is de voornaamste reden dat jij Rosa niet ziet zitten hoe hij met de oude verhalen van Barks omgaat (die overigens ook nog wel eens plotgaten bevatten). Wat is er mis mijn zijn Duckverhalen waarin hij het verleden met rust laat.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.