Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2013, 17:20
highplaces
Avatar van highplaces
highplaces is offline
1953 van Rik Launspach.
__________________
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain. - Bob Marley
Advertentie
Oud 21-03-2013, 21:42
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ian McEwan - Enduring Love.

Geweldig tot nu toe.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 22-03-2013, 20:38
Neti-Zen
Avatar van Neti-Zen
Neti-Zen is offline
The Light Between Oceans

Ik weet niet waarom ik dit post.
__________________
wat
Oud 23-03-2013, 12:12
Verwijderd
SJ Watson - Voor ik ga slapen

Dit boek wil ik al zo'n 2 jaar lezen (blijkbaar dus sinds het uit is gekomen, 2011), ik had het bij mijn grootmoeder zien liggen, maar zij had het geleend en leende het niet verder uit. Nu zag ik het bij mijn moeder liggen en zij heeft het blijkbaar gekocht, dus nu ben ik er in begonnen en het is tot nog toe net zo interessant als ik had verwacht.
Oud 24-03-2013, 15:01
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Stoner - John Williams

Ik was gisteren met mijn moeder in de boekhandel en dit boek had zulke goede recensies dat ik nieuwsgierig werd. De beschrijvingen en de sfeer die zij oproepen zijn echt prachtig.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 24-03-2013, 20:57
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
John Greene - Een weeffout in onze sterren

Prachtig tot nu toe.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 26-03-2013, 09:28
Verwijderd
Citaat:
SJ Watson - Voor ik ga slapen

Dit boek wil ik al zo'n 2 jaar lezen (blijkbaar dus sinds het uit is gekomen, 2011), ik had het bij mijn grootmoeder zien liggen, maar zij had het geleend en leende het niet verder uit. Nu zag ik het bij mijn moeder liggen en zij heeft het blijkbaar gekocht, dus nu ben ik er in begonnen en het is tot nog toe net zo interessant als ik had verwacht.
Ik heb het in één dag uitgelezen, dus het was goed geschreven, meeslepend en beviel wel, maar:
Spoiler


Tof wel dat je op een gegeven moment zelf verward wordt door de verwarring van het hoofdpersonage.
Oud 26-03-2013, 17:05
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat kan mijn kleine zusje ook, waarom moderne kunst kunst is - Will Gompertz
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 30-03-2013, 12:42
Verwijderd
Stephen King - Mobiel

Oh, wat ben ik toch slecht in het verdragen van apocalypsen. Bij De Beproeving leverde me dat ook al slapeloze nachten op Het valt nu wel mee, maar ik heb er al wel over gedroomd. En er staan interessante opmerkingen in die ik ook al in mijn hoofd had over de mensheid, nu kan ik weer wat nadenken daarover.
Oud 01-04-2013, 21:11
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
On Beauty van Zadie Smith.

Begint na 1/4 eindelijk echt leuk te worden.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 03-04-2013, 16:03
Verwijderd
het meer van de meisjes - carol goodman
Oud 08-04-2013, 17:19
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
George RR Martin - A Clash of Kings
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-04-2013, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Kees van Kooten - De verrekijker
Dit weekend ook gelezen, leuk boek!
Voor nu twijfel ik tussen een tweede poging voor het boekeweekgeschenk van vorig jaar en Dezer Dagen van JH Heldring.
Oud 08-04-2013, 21:21
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
E.M. Forster - A room with a view.

Best leuk, maar ik heb eergisteren Saturday van Ian McEwan gekocht, en die wil ik stiekem liever lezen, dus het schiet niet echt op.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 14-04-2013, 21:47
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Uwe Tellkamp, Der Turm
Ik ben nu ongeveer halverwege en het is zeker niet het makkelijkste boek om te lezen, maar het is wel heel erg de moeite waard.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 15-04-2013, 10:10
aarbei
Avatar van aarbei
aarbei is offline
Ik ben ein-de-lijk in de Harry Potter serie begonnen. Ik ben nu halverwege boek 2. Ik had boek 1 & 2 al een x gelezen, maar dat is zo lang terug dat ik vond dat het best opnieuw kon.
__________________
And I don't believe in anything and I don't wanna be someone to believe you should not believe in me
Oud 15-04-2013, 20:39
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
When daddy comes home - Toni Maguire
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 17-04-2013, 09:36
Verwijderd
Ik heb vorige week De commissaris en het zwijgen van Håkan Nesser gelezen. Had ik met Kerst gekregen.

Er staat een quote uit de Libelle op de achterkant en ik snap dat het iets is voor vrouwen die van detectives houden maar het idee willen hebben dat ze literatuur aan het lezen zijn. Ik vond het niet bepaald fijn lezen, het was verwarrend, je viel binnen in conversaties en je moest wachten tot een hoofdstuk verder voor je wist waar het over had gegaan of je kwam het niet te weten en was dus ook niet boeiend voor het verhaal. Je springt van het ene personage naar het andere en de interessante aanwijzingen worden bewaard om ze op het einde je in een keer voor te schotelen. Dat klopt in mijn hoofd niet met hoe ik detectiveverhalen verwacht, meepuzzelen is leuk, maar dit vond ik ronduit irritant. Ik kan het ook niet goed uitleggen. Ik vond het voor een detective pretentieus geschreven, iets dat in een ander verhaal goed had gepast, maar de combinatie hier deed het niet voor mij.

Dan heb ik ook nog Torenhoog en mijlenbreed van Tonke Dragt gelezen <3 Een van mijn lievelingsboeken. En nu ben ik Ogen van Tijgers aan het lezen, het vervolg en ook een van mijn lievelingetjes ^^ Genieten!
Oud 19-04-2013, 08:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Deel 5 van game of thrones. Eindelijk, 4 kwam ik met wat moeite door, maar dit kan ik amper wegleggen. enige wat me wel begint te irriteren is dat vrijwel elk hoofdstuk met een cliffhanger moet eindigen. Kom op, ik lees toch wel door.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 24-04-2013, 20:46
Limoentjesfris
Avatar van Limoentjesfris
Limoentjesfris is offline
De jongen in de gestreepte pyjama van John Boyne, helaas heb ik de film ervan al gezien.. Meteen erna kocht ik namelijk het boek, en ik kan niet stoppen met lezen. De film is ook zeker een aanrader!
__________________
Why can't you look at me the same way I look at pizza?
Oud 28-04-2013, 08:26
Verwijderd
Ik las de schilder en het meisje van Margriet de Moor. Jet schiet alleen niet echt op. Ik kom er niet in, er werd te veel gepraat over 'de schilder', 'de klant', 'de apotheker', 'de leerling', 'de zus.' Ik vind dat gruwelijk irritant, met name op langere stukken. Ik heb nu zestig bladzijden gelezen en ben het beu. Weet iemand of het nog beter wordt?

Ik ga nu beginnen in ranken van de passiebloem van Ana Veloso. En tussendoor lees ik mediteren voor dummies

Ik hou van mijn pas aangeschafte bieb-abonnement!
Oud 05-05-2013, 21:18
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Vikas Swarup - Slumdog Millionaire.

Hm. Tot nu toe vind ik de film beter.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 07-05-2013, 10:48
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
The man who broke into Auswitsch - Denis Avey
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 09-05-2013, 13:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik las op vakantie John Irving - de wereld volgens Garp. Nu ben ik bezig in Marelle Boersma - complex.
Oud 11-05-2013, 15:13
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ian McEwan - Saturday.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 11-05-2013, 16:46
*DragonBitch*
*DragonBitch* is offline
alle ruimte van Kate cann....de eerste was leuk maar de tweede is ook wel leuk maar niet zo leuk als maaike & Domenico of Twilight saga...dus dan heb ik niet elke dag een boek uit
__________________
when the dark has tasted the tasty light it is unstoppable
Oud 11-05-2013, 19:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben begonnen in de biografie van Steve Jobs, aangeraden op een cursus van mijn werk.
Oud 12-05-2013, 07:42
Verwijderd
Norwegian Wood - Charuki Murakami
Oud 14-05-2013, 08:01
Verwijderd
Even wat minder boeken in mijn handen gehad en nu ben ik weer verder aan het gaan in de Erfgoed-reeks van Christopher Paolini. Ik zit in Brisingr.
Oud 16-05-2013, 20:32
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Arundhati Roy - The god of small things.

Ik vind hem geweldig. Hij doet me een beetje denken aan When God was a rabbit. Het is supermooi en creatief geschreven, al moet ik er door de vele tijdssprongen wel mijn aandacht bijhouden.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 20-05-2013, 11:51
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik heb net de laatste Harry Potter uit en ben nu begonnen in Kamer van Emma Donaghue.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 20-05-2013, 13:17
David3392
David3392 is offline
De Helaasheid der Dingen van Dimitri Verhulst. Niet echt origineel waarschijnlijk maar had het nog nooit gelezen en zag het laatst liggen voor maar tien euro. Ik kon het niet laten liggen voor die prijs en ik kende zijn stijl al een beetje van Mevrouw Verona Daalt de Heuvel af. Maar 't is toch echt een aanrader hoor, cynisch, nostalgisch, scherp, humoristisch, ... 't is het allemaal!
Oud 20-05-2013, 14:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Everything is Illuminated - Jonathan Safran Foer
Een ander boek van deze schrijver vond ik geweldig, maar hier kan ik nog niet echt inkomen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 20-05-2013, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Everything is Illuminated - Jonathan Safran Foer
Een ander boek van deze schrijver vond ik geweldig, maar hier kan ik nog niet echt inkomen.
Dat duurt even, bij mij wel tenminste. Toen ik er eenmaal in zat, vond ik het een erg goed boek, maar het heeft wel een je-moet-er-even-doorheen-begin.
Oud 21-05-2013, 08:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat duurt even, bij mij wel tenminste. Toen ik er eenmaal in zat, vond ik het een erg goed boek, maar het heeft wel een je-moet-er-even-doorheen-begin.
Oké, dank je! Nu is er weer wat hoop en motivatie om verder te lezen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 21-05-2013, 16:50
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Ik herlees ogen van tijgers, gewoon omdat het zon heerlijk boek is
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 21-05-2013, 18:24
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Rode sneeuw in december - Simone van der Vlugt
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 22-05-2013, 20:37
Maritt
Avatar van Maritt
Maritt is offline
Holes - Louis Sachar

In het Nederlands heet het "Gaten", dat heb ik ook gelezen, maar voor school moesten we een Engels boek lezen. Dit vind ik een mooi verhaal, dus daarom
__________________
"Leven is als een kop koffie, in welke kop de koffie ook zit, hij verandert niet." - onbekend
Oud 23-05-2013, 15:57
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Laurent Binet - HHhH.

Tot nu toe vind ik het leuk en interessant en goed leesbaar.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 24-05-2013, 19:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Charles Darwin - The origin of species
Nog niet zo lang bezig maar ik vind het echt goed leesbaar!
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 25-05-2013, 20:43
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Voor ik doodga van Jenny Downham.

Wat een kutboek
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 25-05-2013, 21:32
Fazitje
Avatar van Fazitje
Fazitje is offline
Gone deel 4 (Plaag) - Micheal Grant

Is wel een leuk boek, behalve als je niet van bloederige scènes houdt.
Verder leest het wel lekker
__________________
~Remember: Every artist was first an amateur.
Oud 04-06-2013, 18:16
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Nu lees ik de Quest, die mijn lieve vriendje voor me heeft gekocht <3 Mijn boeken zijn op, dus ik ben nu 'Het oneindige verhaal' aan het lezen (boek van mijn vriend).
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 05-06-2013, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Nu lees ik de Quest, die mijn lieve vriendje voor me heeft gekocht <3 Mijn boeken zijn op, dus ik ben nu 'Het oneindige verhaal' aan het lezen (boek van mijn vriend).
Neverending story <3 Had je die nog nooit gelezen? Films wel gezien?


Ik ben nog steeds bezig in Brisingr, het schiet echt niet op ^^ Te druk om overdag te lezen en 's avonds te moe om nog lang in bed te lezen.
Oud 08-06-2013, 19:42
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ja, geloof het of niet: ik ben bezig in Vijftig Tinten Grijs. Ik wil ook wel eens mee kunnen praten over die pulp. Ik ben nog niet zo ver, er is nog niks seksueels gebeurt, maar de inhoud is wel al tenenkrommend, terwijl de schrijfstijl niet eens zo heel slecht is.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 11-06-2013, 13:23
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik vond fifty shades saai. De inhoud verandert gedurende het boek (de boeken) ook niet erg, je gaat aanlopen tegen extreem veel herhaling tot vervelens toe. En het verhaal heeft geen enkele diepgang (flauw).
Spannend is het ook niet, al zou dat soms wel zo moeten zijn. Ik begrijp de ophef dus eigenlijk niet zo. Het is net een roman en er zit seks in, poe!

Jonas Jonasson - The hundred-year-old man who climbed out of the window and disappeared, hier.
Oud 11-06-2013, 14:38
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik lees Vaslav, geloof ik. Of in ieder geval, ik ging een paar dagen terug daarin beginnen in andermans biebboek en ik vond het wel leuk, dus vind ik dat ik het nu zelf verder ga lezen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 12-06-2013, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Oké, dank je! Nu is er weer wat hoop en motivatie om verder te lezen
Is het beter geworden?

Ik heb vorige week de Gebroeders Leeuwenhart gelezen - jeugdsentiment <3

Ik lees nu Wilde Rozen van Lulu Wang, ik moet nog maar even bekijken wat ik er van vind. Het begin is wel aardig maar ik weet nog niet welke kant het op gaat. Ik ben benieuwd!
Oud 12-06-2013, 17:17
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben '50 planten die de geschiedenis veranderd hebben' aan het lezen. De dierenvariant had ik al in bezit en gelezen, dus de plantenvariant moest ik ook maar eens kopen, dacht ik zo Leuk, interessant boek.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 13-06-2013, 21:25
rkooiker
rkooiker is offline
On Beauty - Zadie Smith

Vind het redelijk tot nu toe, niet zo spetterend als de citaten doen geloven.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.