Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2002, 15:04
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Stelling: Je geest is de enige vriend die je nodig hebt.

Animus meus meus amicus est.

Mensen die weigeren zich bezig te houden met de geesteswetenschappen cum quo nadenken, leven met hun lichamen, niet wat binnenin hen is, maar rond hun geest: hun lichaam en de wereld. Hun lichaam voelt de eenzaamheid en door de onderontwikkeldheid van hun geest, of: de connectie met hun geest, moeten zij anderen zoeken [die zo als zij zijn zijn] om mee te binden. Hadden zij hun geest gehad, dan was die een vriend geweest. Mijn geest is mijn enige vriend. Ze woont in me, is me, ik woon in haar en ben haar. Meer is er toch niet nodig? Een mens kan je nooit geven wat je alwetende geest je kan geven.

Mijn excuses als ik onwaardig overkom jegens sommige mensen, ik bedoel dit alles op een opbouwende manier.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2002, 15:37
Artemis
Avatar van Artemis
Artemis is offline
jajaja.. hier wou ik op reageren..
over t algemeen ben ik t zeer eens met je
maar..


Citaat:
Evito schreef:
Een mens kan je nooit geven wat je alwetende geest je kan geven.
En how about een andere alwetende geest? Meerdere alwetende geesten laten communiceren werkt efficient voor het vergaren van empirische kennis? (Deze zin gaat mij, ondanks dat ik em zelf geproduceerd heb, me zwaar boven de pet) (maar de gedachte is duidelijk?)

4 ogen zien meer dan 2 maar dan totaal anders

(aln die niet helemaal geordend is en door teveel helderheid een chaotische geest heeft en zodoende niet meer helder is)
__________________
heu.. ja?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 16:11
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Ik ben het er niet mee eens, ik BEN die geest.

Misschien leef jij in een complete staat van onderbewustzijn ofzo, tja dan kan ik wel begrijpen dat je met je geest een goede relatie hebt

Op een gegeven moment wil je ook andere waarnemingen van het leven leren kennen dan die van je eigen geest. Als je die genoeg hebt gehad, dan kun je alles wat je kent over gaan denken. Tja misschien ben je zo druk bezig met je eigen geest dat je andere niet nodig hebt.
(btw deze stelling is voor iedereen weer anders, want er zijn toch echt mensen die genoeg hebben aan hun eigen geest, kluizenaars bv.)
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 17:07
Artemis
Avatar van Artemis
Artemis is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:

(btw deze stelling is voor iedereen weer anders, want er zijn toch echt mensen die genoeg hebben aan hun eigen geest, kluizenaars bv.)
tjeemp, leuk voorbeeld
__________________
heu.. ja?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 17:09
Artemis
Avatar van Artemis
Artemis is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
bij deweg: we hebben dezelfde geboortedatum
__________________
heu.. ja?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 17:20
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
[SAC]Artemis schreef:
bij deweg: we hebben dezelfde geboortedatum
cool
Ook toevallig rond 3 uur smiddags geboren?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 18:31
Artemis
Avatar van Artemis
Artemis is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
cool
Ook toevallig rond 3 uur smiddags geboren?
neej snachts.. ik moest eignelijk vrijdag de dertiende geboren worden.. maar kwas net paar uur later.. half 3 snachts ofzo..
maareuhm, we gaan wel ERG offtopic
__________________
heu.. ja?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 18:19
Yamyam
Yamyam is offline
Als dat zo was (die stelling) leefden we niet met z'n allen op aarde, hadden we niet behoefte aan andere mensen, en werden we niet eenzaam.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 22:09
CoolJessy
CoolJessy is offline
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever alleen zijn, en niemand meer dan zichzelf (om het zomaar even te zeggen) nodig hebben, en ook mensen die aan een vriend al genoeg hebben ofzo, maar ik ben blij dat ik een aantal goede vrienden heb, soms als je heel depri bent dan ben je blij als je dat met iemand kan delen ofzo, als je het aan jezelf zou vertellen wordt t volgens mij alleen maar erger, krijg je zelfmedelijden enzo...
en je kan ook niet alles alleen doen, de meeste mensen niet in elk geval, voor bijvoorbeeld eten gaan wij naar de winkel en kopen daar brood dat door veel verschillende mensen gemaakt is, dat zegt in elk geval dat je anderen nodig hebt, waarom dan geen vrienden maken, en altijd maar koel tegen de mensen doen die je misschien wel dagelijks tegenkomt?
naja dat is niet echt een antwoord op de stelling geloof ik, ik denk dat veel mensen in elk geval blij zijn dat ze toch vrienden hebben
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 09:56
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Als je bij jezelf zit, zit je altijd goed.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 12:04
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
vrienden bieden vermaak , discussies.

Het is een beetje wat Artemis zei, meer geesten hebben meer inzichten in de wereld.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:50
redbullio
redbullio is offline
Jij weet wat je wil. Je doet wat voor jou goed is. Je verteld je geest wat jij wilt doe. Je praat met hem in je hoofd over wat nou wel en niet goed is. Natuurlijk is het goed om je geest te gebruiken. (dit zegt mijn geest ook)Hij helpt je je gevoelens te uiten en jezelf te leren begrijpen. Als je in de problemen zit kun je met hem praten waarover je soms met je vrienden niet over kunt praten.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 10:14
Chill Out
Chill Out is offline
Citaat:
Evito schreef:
Stelling: Je geest is de enige vriend die je nodig hebt.

Animus meus meus amicus est.

Mensen die weigeren zich bezig te houden met de geesteswetenschappen cum quo nadenken, leven met hun lichamen, niet wat binnenin hen is, maar rond hun geest: hun lichaam en de wereld. Hun lichaam voelt de eenzaamheid en door de onderontwikkeldheid van hun geest, of: de connectie met hun geest, moeten zij anderen zoeken [die zo als zij zijn zijn] om mee te binden. Hadden zij hun geest gehad, dan was die een vriend geweest. Mijn geest is mijn enige vriend. Ze woont in me, is me, ik woon in haar en ben haar. Meer is er toch niet nodig? Een mens kan je nooit geven wat je alwetende geest je kan geven.

Mijn excuses als ik onwaardig overkom jegens sommige mensen, ik bedoel dit alles op een opbouwende manier.
Als je over bepaalde dingen nadenkt is het wel eens handig dat je ook aan een ander vraagt wat die er van vind (zoals jij nu op dit forum doet) omdat die ander altijd een andere gedachte gang volgt en dus misschien tot andere conclusies komt of dingen ziet die jij over het hoofd hebt gezien. Ik denk dus dat je met meer mensen verder komt dan alleen met jezelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Verhalen & Gedichten verhaal over een 22 jarig meisje
Kira
41 13-11-2003 13:50
Verhalen & Gedichten Begin van een verhaal.
Vlooienband
20 18-01-2003 03:02
Psychologie Info over MPS en SCHIZOPHRENIE
Droomvlucht
4 28-05-2002 10:59
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
Psychologie Vrienden? Lang verhaal, maar lees het please...
Juliah
28 27-02-2002 12:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.