Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2003, 12:41
Mir-idiotA
Ik vroeg me af...zijn hier mensen die van zichzelf weten dat ze verslaafd zijn? en niet aan zichzelf willen toegeven? Of er iets aan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2003, 17:00
BlueStar
BlueStar is offline
ik was een tijdje nogal verslaafd aan drank (lees: bier). maar ik heb me weten te beheersen.. koop ook geen bier thuis meer, drink het ook niet thuis meer. alleen op gelegenheden en als ik eens in de kroeg ben (wat ik nu ook veel minder doe), en dan veel minder dan normaal. ik zie nu ook wel in dat mensen me irritanter vonden toen ik verslaafd was. of je het nou zelf ziet of niet; mensen merken het echt wel...

maar, ben jij bang dat je verslaafd aan iets bent dan, bmx-idiota?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 17:12
Verwijderd
hm ik ben zelf denk ik geestelijk verslaafd aan alcohol in het weekend en op feesten...doordeweek heb ik er geen behoefte aan, omdat ik me in het weekend al helemaal lam zuip.
Ik vind een feest zonder alcohol echt saai en dan word ik chagereinig. Ik heb altijd een onwijze kater dag erna, kotsen enzo en toch drink ik elke week weer...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 17:49
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Hmm, ik heb een tijd lang me echt elk weekend lam gezopen met vrienden. Bij vrienden thuis, rondhangend en op feesten, vaak vrijdag en zaterdag en donderdag begon t vaak ook al..
Kweet niet of t echt een verslaving was, maar iig wel op sociaal gebied kon ik nie zonder. Niet flink aangeschoten of dronken kwam gewoon niet voor op een feest.. Na een tijdje is t gewoon gemindert, vond t nie boeiend meer ofzo, en later begon ik andere drugs ook interessanter te vinden.
Veel geblowed, in bittere koude en andere weersomstandigheden rondzwervend na school met enkele vrienden, en natuurlijk ook in de pauses op school vaak, maar nooit echt elke dag en uiteindelijk geminimaliseerd tot weekenden en een enkele keer doordeweeks.. Tot de laatste maanden, daar is mijn gebruik weer flink toegenomen tot bijna elke dag.. Dit keer wel neigend naar verslavingsdrang (bij mezelf denkend dat ik toch ech wel moet gaan minderen, maar dan toch weer blowen enzo..)
Verder ben ik na de zomervakantie wel frequent psychedelica en ook wel pillen en mdma gaan gebruiken, al is t nooit echt tot wekelijks gebruik gestegen. Vaak op goa en tekno feesten waar deze middelen ook veel worden gebruikt..
Feesten is ook weer een verslaving apart
Nu is t allemaal wel weer een beetje aan t minderen geloof ik, denk dat ik t wat rustiger aan wil gaan doen , maar zie ook vrienden die er naar mijn inziens er iets te ver in gaan enzo , en vanwege school, die ik toch wel goed wil afmaken en daar moet ik me nu wel voor inzetten (hele jaar nouwlijks wat gedaan..).
__________________
you don't know, dreamer

Laatst gewijzigd op 11-05-2003 om 17:52.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 18:46
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Ik weet van mezelf dat ik geestelijk verslaafd ben aan wiet. Ik wil niet stoppen, ik zie mezelf gewoonweg niet zonder door het leven gaan. Pas nog 8 dagen stop gehouden, maar om nou te zeggen dat ik daar vrolijker van werd. Ik merk wel dat ik meer zin krijg om dingen te doen als ik een paar dagen droog sta, maar des te meer heb ik dan zin om naar een vriend/vriendin te gaan en een blowtje te roken. Een ander probleem is de verveling, goed excuus om veel te blowen in ieder geval.. Alles gaat toch in een vicieuze cirkel.

Wat betreft drank en harddrugs doe ik het liever wat rustiger aan, in maastricht valt niet veel te feesten en dat is des te beter wat dat betreft.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 20:18
Verwijderd
was misschien wel verslaafd aan wiet.. geestelijk dan, maar nou niet meer
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 08:18
harrie the 5th
Avatar van harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
]{ing schreef op 11-05-2003 @ 19:46:
Ik weet van mezelf dat ik geestelijk verslaafd ben aan wiet. Ik wil niet stoppen, ik zie mezelf gewoonweg niet zonder door het leven gaan. Pas nog 8 dagen stop gehouden, maar om nou te zeggen dat ik daar vrolijker van werd. Ik merk wel dat ik meer zin krijg om dingen te doen als ik een paar dagen droog sta, maar des te meer heb ik dan zin om naar een vriend/vriendin te gaan en een blowtje te roken. Een ander probleem is de verveling, goed excuus om veel te blowen in ieder geval.. Alles gaat toch in een vicieuze cirkel.

Wat betreft drank en harddrugs doe ik het liever wat rustiger aan, in maastricht valt niet veel te feesten en dat is des te beter wat dat betreft.
Hier kan ik mezelf in vinden, behalve die drank en harddrugs dan, en een stop van 2 maanden, maar erna werd het des-te erger, het maakt voor mij (buiten het financiele aspect) niet veel uit, ik blow niet onder/voor school. Maar ik ken ook vrij weinig mensen die niet blowen, en toen ik gestopt was merkte ik dat heel goed.... eej geert hijs? Was een vraag die ik vaak te horen kreeg, en toen ik zei dat ze ook nie meer op mijn kamer moesten blowen, gingen ze ergens buiten zitten (kwamen erna wel weer terug) maarja, daar zit je dan (terwijl je vrienden buiten zitten) saai achter de computer, met loze mensen te msn'nen omdat je niks beter te doen hebt (omdat je de leukste fora alweer 5 keer gelezen hebt)...

Kortom, als je niks te doen hebt, en veel blowers kent, is het nie simpel om effe te zeggen, ik stop
__________________
Fight to get peace is like fuck to get virginity.

Laatst gewijzigd op 12-05-2003 om 21:16.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 11:01
Super-Eefjuh
Avatar van Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
K blowde een tijd heel veel.... en toen ging t mis... want ik kreeg verschrikkelijke moodswings.... en dat veroorzaakte thuis nogal veel problemen dus ben ik nu min of meer gekapt..

Ik blow gewoon zoals je in t begin blowt.. ik het weekend enzow... geen slaappitj meer of iets.. en ook niet echt meer doordeweeks....

Bijna al mijn vrienden blowen... en sommige daarvan zijn dr ook echt helemaal aan verslaafd... maar als ze de stick doorpassen naar mij pass ik um gewoon weer verder... ik heb gewoon disipilne ofzow weenie wat t is... maar ik wil gewoon niet vaak meer blowen..

En wat ook helpt: Pfeiffer krijgen....

Dat heb ik dus nu.. (al 8 weken ofzow) en ik heb echt een hele zware vorm... me lever was ook heel erg aangetast en je bent zooooo moe dat je voorlopig toch niet uitkan en uberhaupt bij je vrienden kan zijn...
Dus dat was ook eiglijk wel een voordeeel....
Nu ga ik wel weer af en toe uit maar omdat me pfeiffer nog neit helemala weg is is alchol en wiet totaal neit goed omdat t dan NOG langer duurt voordat t overgaat....

dus.. zoene?!
__________________
*reptielenmeisje* 2 baardagames, 1 egyptische doornstaart, en een witkuif kaketoe!*is niet meer vrijgezellig* Bartj de lievste :o
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 15:05
Verwijderd
Mijn vriend is verslaafd en hij wil heel graag stoppen maar kan het niet - iemand tips hoe hij van zowel het roken als drankgebruik af kan komen?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 16:55
Mir-idiotA
Citaat:
Soveelah schreef op 12-05-2003 @ 16:05:
Mijn vriend is verslaafd en hij wil heel graag stoppen maar kan het niet - iemand tips hoe hij van zowel het roken als drankgebruik af kan komen?
hulp zoeken
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 18:57
Verwijderd
juh, ik ben verslaafd aan wiet (of tabak ofzo)
maar iig, ik blow teveel
dit schooljaar heb ik toch allang laten vallen, dus tot het nieuwe jaar begint blijf ik zo doorgaan

daarna gewoon in het weekend, is me eerder gelukt dus...
woei!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 21:15
harrie the 5th
Avatar van harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Super-Eefjuh schreef op 12-05-2003 @ 12:01:
K blowde een tijd heel veel.... en toen ging t mis... want ik kreeg verschrikkelijke moodswings.... en dat veroorzaakte thuis nogal veel problemen dus ben ik nu min of meer gekapt..

Ik blow gewoon zoals je in t begin blowt.. ik het weekend enzow... geen slaappitj meer of iets.. en ook niet echt meer doordeweeks....

Bijna al mijn vrienden blowen... en sommige daarvan zijn dr ook echt helemaal aan verslaafd... maar als ze de stick doorpassen naar mij pass ik um gewoon weer verder... ik heb gewoon disipilne ofzow weenie wat t is... maar ik wil gewoon niet vaak meer blowen..

En wat ook helpt: Pfeiffer krijgen....

Dat heb ik dus nu.. (al 8 weken ofzow) en ik heb echt een hele zware vorm... me lever was ook heel erg aangetast en je bent zooooo moe dat je voorlopig toch niet uitkan en uberhaupt bij je vrienden kan zijn...
Dus dat was ook eiglijk wel een voordeeel....
Nu ga ik wel weer af en toe uit maar omdat me pfeiffer nog neit helemala weg is is alchol en wiet totaal neit goed omdat t dan NOG langer duurt voordat t overgaat....

dus.. zoene?!
Ja, denk je echt dat ik thuis in bed wil gaan liggen zo lang, en dan nog werkt het niet, want ik heb een bank een tafel en een broertje.... get it?
__________________
Fight to get peace is like fuck to get virginity.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Soveelah schreef op 12-05-2003 @ 16:05:
Mijn vriend is verslaafd en hij wil heel graag stoppen maar kan het niet - iemand tips hoe hij van zowel het roken als drankgebruik af kan komen?
Ik was eerst ook aan beiden verslaafd. Roken ben ik van het ene op het andere moment mee gestopt(nu al bijna 4 maanden) en na een nachtelijk bezoek aan het ziekenhuis door een extreme alcohol vergiftiging met een bijna fatale afloop ben ik meteen genokt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Stoppen of doorgaan?
ronalddegeus
7 12-03-2011 03:22
Drugs & Alcohol em..
daff_968
41 02-03-2007 22:04
Drugs & Alcohol Confessions of a smalltimer.
Type
51 15-07-2004 13:17
Drugs & Alcohol meeting!!!
very drunk driver
124 11-04-2003 10:47
Drugs & Alcohol Verslaafd raken en zo.
R
7 07-04-2003 16:26
Lichaam & Gezondheid **Hoe krijg je een mooie egaale(?) Huid??**
Kastanje
35 29-11-2002 20:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.