Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2004, 12:48
Fauna
Fauna is offline
Ik heb even een nieuwe account aangemaakt. Om te voorkomen dat mensen niet ontdekken dat ik het ben. Ik heb een groot probleem en ik kan er met niemand echt goed over praten.

Ter waarschuwing: dit wordt een triest/loser verhaal

Ik ken al heel lang een jongen via msn. Daar praat ik altijd mee. Ik ken hem al bijna 3 jaar. Kan echt overal met hem over praten en dat vind ik echt heel erg fijn. Aangezien ik nog al eens zwaar in de put zit. Hij kan me daar altijd goed uitpraten en dat is heel erg fijn.

Voor hem beteken ik ook veel, ik ben iemand waarmee hij overal over kan praten. Bij zijn familie kan hij zijn gevoel niet echt kwijt. Bij mij dus wel. Dingen waar hij mee zit, kan hij met me over praten.

We hebben een hele sterke band met elkaar, zo lijkt het. Of dat zo is, ontdek je door elkaar te zien.

Misschien kun je wel begrijpen als je zo met elkaar omgaat dat je op een gegeven moment elkaar ook als 'ideale partner' gaat zien. Dat is bij ons ook gebeurt. Het is er gewoon ingeslopen op een bepaalde manier. Na ongeveer een jaar is dat er in geslopen.

Vorig jaar zouden we elkaar gaan zien. Dit is niet door gegaan, omdat hij ineens over allerlei kleine dingetjes problemen ging maken en het te kort gepland vond. Toen was het zomervakantie. We hebben het er verder niet meer overgehad. Kortgeleden in januari denk ik, was ik er weer over begonnen. Hij stemde toe en zei dat hij me heel graag wilde zien.

Dan komt zo'n dag weer dichterbij, en jawel hoor, hij valt weer over allerlei kleine dingetjes en praat zich er weer onderuit. Ik kwaad op hem. Ik word niet snel boos, dit was ook een opstapeling van dingen.

Maar ik had op dat moment echt zoiets van: flikker dan maar op. We hebben op dat moment eigenlijk hele erge ruzie gehad. Ik heb wel vaker eens een beetje ruzie met hem gehad, maar dit was toch wel erg. Hij heeft me beloofd dat hij de volgende keer niet meer onderuit zou praten. Maar wat heb ik daar nou aan als hij het al minstens 2 keer heeft gedaan?

Aan de andere kant wil ik hem niet kwijt. Hij is erg belangrijk voor me. Aan de andere kant kan ik hem ook wel schieten, omdat hij zei dat ik zijn leven ontzettend veranderd heb, omdat hij door mij meer binnen is gaan zitten, omdat we zoveel op msn zaten. Dit valt echter best mee ik ben er meestal maar 2/3 dagen in de week.

Ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen. Ik zit al met ideeen in mijn hoofd van gewoon naar het station gaan waar die woont en hem dwingen. Maar misschien komt hij dan niet?

Wat moet ik nou doen? Het gaat helemaal niet alleen om dat zien. Ik voel me gewoon gekwetst omdat hij ineens beweerd dat ik zijn leven saaier heb gemaakt. Terwijl ik echt niet zo'n figuur ben die dat afdwingt. Ik denk dat ik er te diep inzit, en daarom niet meer helder dingen zie.

Het liefst zou ik willen dat ik hem uit mijn msn lijst kon gooien en nooit meer aan hem denken. Maar als ik dat doe, dan doet dat echt heel veel pijn en heb ik niemand meer die me helpt als ik verdrietig ben.

Wat moet ik nou?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2004, 12:58
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Wat zijn dat dan voor "kleine dingetjes" waardoor het telkens niet doorgaat?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 13:01
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
ga een gesprek met hem aan, vraag waarom hij zo bang is etc etc... zie hem niet meer als je grote liefde, je kent hem nieteens irl, hij kletst zich eronderuit, jij maakt zijn leven saaier zegt hij.... er zijn zoveel mensen die willen praten op msn, hij is heus niet de enige die je zal begrijpen...
towrd een beetje een obsessie?
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 13:07
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Hij is en blijft altijd verantwoordelijk voor zijn eigen daden en welzijn. Als hij langer binnen zit omdat hij wil MSN'en, is en blijft dat zijn keuze (en zijn 'fout').

Dat die vreemd doet en gaat zeuren over 'kleine dingetjes' bij meeten zou ik me meer zorgen over maken. Ik heb niet zo snel kunnen lezen of je wel is met hem gebeld hebt, of gewebcammed. Ik denk dat dat een mooie stap is, voordat je meet, omdat je al een beetje aan het 'echte' kan wennen.

Als hij geen webcam heeft, en jullie hebben nooit gebeld, zou ik behoorlijk wat afstand gaat nemen want dan is er toch een kans aanwezig dat hij niet is wie hij zegt! Houd daar rekening mee, want zulke dingen gebeuren ook helaas nog gewoon.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 13:15
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik zou zelf iemand die me binnen een paar weken op msn en heel goed contact niet in het echt wil zien of desnoods over de telefoon wil spreken niet als ideale partner gaan beschouwen....

Hij vindt het best, op veilige afstand, maar dichterbij dan dit mag je niet komen. Dat is ook zijn goed recht.

Je hebt het zelf al door, dit is een hopeloze liefde.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 13:59
Verwijderd
Ik heb zo'n hopeloze internetliefdes ook al achter de rug (deze keer heb ik een succesvolle internetliefde dus dat kan ook ).

Een ervan hield bijna zoiets in, we waren allebei zwaar verliefd, alleen zat ik nog in een relatie. We zaten uren op msn en icq en daarna ook hele nachten aan de telefoon. Maar elke keer als we afspraken, kwam er iets tussen, kon hij niet enz... En toen opeens liet hij 3 maanden nix meer van zich horen. Ik schoot helemaal in de stress, vooral omdat ik me van alles in mijn hoofd haalde, dacht dat ie uit huis was gegooid en weet ik wat nog allemaal (zijn situatie was nu niet echt super). Na 3 maanden kreeg ik opeens een heel vaag mailtje dat me eiglijk nog banger maakte. En toen ben ik in de auto gestapt en heb 200 km heen en terug gereden om gewoon voor zijn deur te staan en te kijken of hij nog wel leefde en hoe het zat.
Het is allemaal heel verhelderend geweest, we hebben de hele dag een beetje gepraat. Daarna kreeg ik opnieuw een aanval van verliefdheid, vooral omdat ik hem heb gezien, maar dit is langzaam over gegaan. Uiteindelijk heeft hij een nieuwe relatie gekregen en toen was het eigenlijk over voor mij. Blijkbar was de liefde toch niet zo wederzijds. En hij zit nog steeds ergens in mijn hoofd, maar ik heb hem nu al bijna een jaar niet meer gesproken en ik denk steeds minder aan hem .

Weet niet of je er iets aan hebt .

Laatst gewijzigd op 07-06-2004 om 14:01.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 17:43
Gerard SnEl
Avatar van Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
3x is scheepsrecht... jou in het echt ontmoeten kan een grote stap zijn waar hij tegenop ziet. Heb het er met hem over...

Als hij het nog een keer af laat weten: dumpen die zooi. Dan is hij het echt niet waard en zal je nooit een goeie/betrouwbare relatie krijgen. Zo hoor je niet met elkaar om te gaan.

succes ermee!
__________________
You girls want a ladies' night? Go and try having it in the kitchen, cooking for a man!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 22:16
Verwijderd
Misschien doet hij zich anders voor dan hij is, en wil hij je niet zien omdat dat uit zou kunnen komen. Blijkt het uiteindelijk een vijftigjarige huisvrouw die zich voordoet als leuk jongetje.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 00:18
Verwijderd
Weet je, ik ben nu heel nieuwsgierig welke forumer je nu echt bent...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 00:26
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
hebben jullie elkaar wel eens aan de telefoon gehad? Misschien moet je hem gewoon een keer opbellen om hem te zeggen dat je hem gewoon graag wilt zien en dat je je erg gekwetst voelt doordat hij steeds afzegt..
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 11:18
tessa24
tessa24 is offline
Sorry hoor, maar hij beweerd nu al dat jij zijn leven saaier hebt gemaakt..hou eens op he..Meid je hebt een paar keer aangeboden om af te sprekenen hij lult zich er elke keer onderuit. Lijkt meer over hem te zeggen (onzekerheid) dan over jou. Vraag het hem nog 1 keer als je hem echt leuk vind en zeg er dan wel bij dat je nu niet weer moet laten zitten omdat je anders kapt met het contact. Dit is echt het beste want je hebt duidelijk gevoelens voor hem waar je geen kant mee op kan. Je je verdiend vast meer als dat. Hij is je dan gewoon niet waard. Als je het contact aan zou houden kan je nooit verder met je leven en blijf je met dat KUT gevoel zitten. (ff wat anders) maar ik heb mijn ex ook uit mijn MSN lijst gegooit. ik heb daar wel een half jaar over gedaan, maar ik had nog zoveel gevoelens voor hem en ik kon echt niet met hem praten..wetende dat hij die niet meer voor mij had....en echt nu ik hem niet meer spreek gaat het stukken beter.... Vertrouw op je eigen gevoel en doe wat je denkt dat het beste is voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:28
Earphone
Earphone is offline
Ik heb dit ooit ook al een meegemaakt, alleen heb ik dat meisje toen wel 2x gezien.

We hebben ongeveer een jaar/anderhalf jaar gechat en gesmst maar ook heel intens. Niet alleen gewone, dagdagelijkse gesprekjes maar ook diepere gesprekken. Wat op zich wel fijn was.

Wat is nu natuurlijk het probleem? Je kent die persoon als dusdanig op een manier dat het heel, maar dan ook heel vreemd is als je die persoon ook in real life hoort en ziet. Het is helemaal anders dan dat je je had voorgesteld + hij/zij kent al heel veel van je terwijl je elkaar toch nog niet "echt" kent. Zeer raar vond ik dat. Ik vond het ook moeilijk om nog een boeiend onderwerp te vinden om over te praten aangezien we vaak uren en uren op msn (icq in die tijd) hebben liggen "praten".

Nu geloof ik wel nog in internetliefdes maar wacht nooit, nooit te lang om elkaar te ontmoeten. Dan is er in ieder geval nog genoeg gespreksstof om over te praten + dan heb je waarschijnlijk je diepste geheimen nog niet verteld.

Om nu te reageren op de topicstartster. Ik wil niet negatief overkomen maar probeer het toch allemaal wat te relatieveren. Ik weet best dat heel wat kan betekenen zo'n internetgesprek maar het is "maar" internet. Van de ene op de andere dag kan hij weg zijn en believe me, er komen dan wel andere, nieuwe mensen in je leven. Langs de andere kant vind ik het echt heel lullig van hem dat hij zegt dat jij de schuld hebt van zijn so called "saaie" leven achter de computer. Hij bepaalt tenslotte toch nog steeds wat hij doet en niet doet, dus daar heeft hij je helemaal niets te verwijten.

Off-topic: proficiat aan iedereen die mijn reply helemaal heeft gelezen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 18:05
Fauna
Fauna is offline
Ja, wat een rotstreek he. Dat vond ik dus ook. Hij heeft er zelf voor gekozen met mij te gaan praten. Dat is zijn eigen wil geweest. Dat is dus inderdaad een raar verwijt...

Jullie argumenten wat betreft dat het iemand anders is dan hij zegt, begrijp ik wel. Maar dat is niet zo. Ik heb hem weleens aan de telefoon gehad. En ook wel eens op de webcam gezien. En foto's. Ik weet echt zeker dat hij het is

Ik heb ook niet het gevoel dat hij zich anders voordoet dan hij is.

Een 'deadline' stellen vind ik wel een goede oplossing. Dat ga ik ook doen. Een deadline stellen en met hem afspreken. Als hij het dan weer laat afweten dan is het echt afgelopen. Daar moet ik dan maar superhard in zijn, want inderdaad ik verdien beter dan dit hopeloze geklungel.

Maar toch lijkt het me heel erg moeilijk. Ik heb dan niemand meer om me te helpen als ik in de put zit. Ik heb wel vrienden, maar het klinkt gek, maar zij zijn niet altijd dichtbij of 'vrij' om met mij te praten.

"Hij vindt het best, op veilige afstand, maar dichterbij dan dit mag je niet komen. Dat is ook zijn goed recht. "

Dat zal het waarschijnlijk zijn ja. Dit eindigt vast hopeloos.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 20:35
Mysterons
Mysterons is offline
Je kan hem ook voor de keuze stellen: wil je me ontmoeten of niet.

Als hij dan zegt van niet (daarom heeft hij dus telkens af laten weten) dan moet je hem duidelijk maken dat het dus ook nooit meer zal gebeuren. Je kan dan nog wel gewoon over internet blijven praten, en dan heb je nog wel de vriend die je altijd had.

Als hij zegt van wel, dan moet hij het ook doen. Als hij dan weer laat afweten, dan moet je er helemaal mee stoppen, want dan is hij niet te vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 11:44
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Inderdaad, een deadline stellen is wsl. het beste hulpmiddel. Hij kan zich er niet steeds uit lopen praten, daar schiet je helemaal niets mee op
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 12:55
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik vind het een btje raar, waarschijnlijk omdat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt. Maar kom op, je kent elkaar via internet, wees realistisch, hoe kun je in zo iemand nou een liefde zien? Het is nu misschien heel fijn dat je je problemen kwijt kunt bij hem en andersom, maar als je elkaar ziet kan dat misschien wel allemaal veranderen. Misschien vallen jullie in t echt wel hartstikke tegen en daar gaat dan je maatje. Het is duidelijk dat hij niet zon zin heeft om jou te ontmoeten, misschien moet je er dan eens over nadenken of je wel zoveel waarde aan een internetmaatje kunt hechten.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:13
load_harmony
load_harmony is offline
ik denk dat hij zich een beetje verschuild achter zijn computer. Hij is bang dat het niks word als jullie lekaa rin het zien, en die kans is natuurlijk ook vrij groot.

als hij zich blijft verschuilen kan je het beter opgeven. come to think of it: ga op zoek naar een échte liefde, die je ook in het echt kent.

echt, real life contact met mensen bouwt je veel meer op als msn gesprekken. en natuurlijk is het een drempel maar GO FOR IT!!!


don't try to run away from the real world..

maar iig, succes! Tis misschien nog wle één keer proberen waard!!! En wie weet behoor jij toch de gelukkige en klikt het in het echt nóg beter en word het echt wat! Dat zou gaaf zijn natuurlijk.

maar weer voorzichtig!

good luck
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.