Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2004, 17:24
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Hoe kan ik mijn vriend, DEFINITIEF laten stoppen met blowen van hasj en wiet...
Voor de gebruikers hier, zal de mening wel zijn dat wiet en hasj niet slecht is.
Mijn mening is van wel, want hierdoor gaat mijn relatie kapot.
Ik heb al een paar keer gezegt, als je door blijft gaan maak ik het uit, dat dreigement helpt dus niet..!
Hij blowt niet elke dag, maar ik denk 1 keer in de week.
Ik lieg tegen m'n ouders als ze vragen: Heeft hij nog geblowt..?
Mijn antwoord is dan nee..
Maar hoe kan ik mijn vriend overtuigen dat hij moet stoppen, omdat het slecht is, en omdat ik het gewoon niet wil.
Dreigen helpt niet. Maar toch wilt hij me niet kwijt..
Help..!! Zit hier héél erg mee! Praten heeft ook geen zin, want dan loopt hij de kamer uit. Ik wil niet langer door gaan met dit rotgevoel..!
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2004, 17:28
Verwijderd
Leg eerst eens uit wat precies jouw probleem met zijn blowen is.

Vervolgens is het natuurlijk zo dat loze dreigementen weinig zin hebben.

"Omdat het slecht is" en "omdat jij het gewoon niet wil" zijn natuurlijk geen valide argumenten. Hamburgers zijn ook slecht.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:30
Verwijderd
Ik snap niet echt waarom één keer per week blowen je relatie stuk maakt.
Kan je dat uitleggen ?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:37
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
We hebben eerder een relatie gehad. Toen het uitging is hij naar de harddrugs overgestapt.. Sinds we weer bij elkaar zijn, is hij gestopt met de harddrugs. Ik wil gewoon niet verder met een drugsgebruiker. Het maakt mij gewoon kapot van binnen en echt heel verdrietig! Het gaat sinds kort heel goed met z'n school, en ik wil ook dat hij daar moeite voor doet, en z'n best blijft doen.

Er zit een gevoel bij me, ik weet niet wat het is, maar ik wordt er zo mega verdrietig van..
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:37
Verwijderd
Hahahahaha..

Meis, ik weet PRECIES wat je bedoelt. Mijn relatie is er door kapot gegaan. (dat maakt de haha aan t begin wat raar).

Ik heb 7 maanden met mn ex gehad. En ik werd t zat dat hij zo blowde. Mijn ex-vriend blowde... (help me even?) geloof ik toch echt wel 3x per week voordat hij met mij had. Dat heeft ie toen terug gebracht naar 1x per maand of soms 1x per 2 maanden. Maar ik kon t gewoon niet hebben dattie blowde. Nadat ik hem dat meerdere malen had gezegt, was ik t ZAT, meer dan ZAT. EN dat heb ik m ook verteld toen. Maar goed, hij stopte nog steeds niet en toen heb ik t uitgemaakt. Hij kon het gewoon niet. En ik kon er niet mee leven dattie blowde. Mijn huidige vriend (een goede vriend van mijn ex) is gestopt toen hij wat met mij kreeg. En dat gaat nu al wel 2 weken goed. Als je hem verplicht te stoppen, moet je je voorbereiden op een hele lastige tijd hoor. Ook voor hem, als hij het lef heeft zelfs weg te lopen als jij het er over wil hebben.. moet je er toch even overnadenken hoor... Als hij niet eens naar je wil luisteren.. . Meis.. misschien is het dan beter dat je een ander zoekt hoor. Serieus.. ik wil niet stoken, maar ik weet wat je meemaakt. Het is niet leuk je vriend iets doet waar jij het niet mee eens bent.

En anders moet je dit topic maar even lezen. Het is overigens gestart door mijn ex.

http://forum.scholieren.com/showthre...0#post11747190

Veel succes..

En laat even weten hoe jij t hebt opgelost.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:38
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Omdat zijn gedrag tegenover mij heel anders ineens is, chaggarijniger, en als hij dat is, wordt ik het ook.. dan krijgen we ruzie, en dan zegt er ineens 1, Het is uit..
vorige keer ook zo gegaan..
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:42
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Citaat:
Lilith schreef op 01-10-2004 @ 18:37 :
Hahahahaha..

Meis, ik weet PRECIES wat je bedoelt. Mijn relatie is er door kapot gegaan. (dat maakt de haha aan t begin wat raar).

Ik heb 7 maanden met mn ex gehad. En ik werd t zat dat hij zo blowde. Mijn ex-vriend blowde... (help me even?) geloof ik toch echt wel 3x per week voordat hij met mij had. Dat heeft ie toen terug gebracht naar 1x per maand of soms 1x per 2 maanden. Maar ik kon t gewoon niet hebben dattie blowde. Nadat ik hem dat meerdere malen had gezegt, was ik t ZAT, meer dan ZAT. EN dat heb ik m ook verteld toen. Maar goed, hij stopte nog steeds niet en toen heb ik t uitgemaakt. Hij kon het gewoon niet. En ik kon er niet mee leven dattie blowde. Mijn huidige vriend (een goede vriend van mijn ex) is gestopt toen hij wat met mij kreeg. En dat gaat nu al wel 2 weken goed. Als je hem verplicht te stoppen, moet je je voorbereiden op een hele lastige tijd hoor. Ook voor hem, als hij het lef heeft zelfs weg te lopen als jij het er over wil hebben.. moet je er toch even overnadenken hoor... Als hij niet eens naar je wil luisteren.. . Meis.. misschien is het dan beter dat je een ander zoekt hoor. Serieus.. ik wil niet stoken, maar ik weet wat je meemaakt. Het is niet leuk je vriend iets doet waar jij het niet mee eens bent.

En anders moet je dit topic maar even lezen. Het is overigens gestart door mijn ex.

http://forum.scholieren.com/showthre...0#post11747190

Veel succes..

En laat even weten hoe jij t hebt opgelost.

Bedankt voor je reactie.. ik kan er niet veel mee, maar ik vind het wel een opluchting dat ik niet de enige ben...
Het probleem is bij mij, dat ik die jongen echt NIET kwijt wil, ik heb zoveel met hem mee gemaakt, en we hebben alles overleefd, maar dit niet.. Hij is heel heel heel speciaal in m'n leven, niet alleen m'n vriend, maar ook m'n beste maatje..
Hij heeft me ontmaagd en weet ik veel wat.. wat zo mega speciaal voor me is.. Ik kan hem niet kwijt raken.. Niet nog een keer..
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:43
Verwijderd
Citaat:
bj0etiejfreak schreef op 01-10-2004 @ 18:38 :
Omdat zijn gedrag tegenover mij heel anders ineens is, chaggarijniger, en als hij dat is, wordt ik het ook.. dan krijgen we ruzie, en dan zegt er ineens 1, Het is uit..
vorige keer ook zo gegaan..

Volgens mij verandert het gebruik van wiet/hasj mensen ook volledig, maar goed.

Sterkte *knuf*
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:48
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Citaat:
Lilith schreef op 01-10-2004 @ 18:43 :
Volgens mij verandert het gebruik van wiet/hasj mensen ook volledig, maar goed.

Sterkte *knuf*
Klopt!!! Helemaal!!! Maar bij mijn vriend wel in de negatieve zin!!.. Ik wil alles voor hem doen.. Behalve hem door laten blowen.. Hij gebruikt.. Ik wordt er depri van.. Hmm

Bedankt voor de knuf..
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:49
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
ik denk zelf dat een keer per week blowen niet zoveel kwaad kan. laat hem gewoon de dingen doen die hij zelf leuk vind, daar heb jij toch niks mee te maken?

en als het je toch niet aanstaat, dan maak je het toch gewoon uit. dan is hij blijkbaar toch niet de ideale vriend voor jou. zo niet zal je ermee moeten leren leven.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:51
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Jullie weten NIET of het de ideale vriend is... Uitmaken doe ik ook NIET!!!... ik weet WEL dat ik hem echt niet kwijt wil, en dat hij de enige is diej tot nu toe 99% bij mij past... dat r0nden we af naar b0ven.. tja..
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:54
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
misschien moet je eerst eens stoppen met die 0's te gebruiken, want daar erger ik me vreselijk aan.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:56
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Pfft.. .. soms vind ik dat jullie daar wel 'n probleem over maken zeg
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:58
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
maargoed, als hij dus de ideale vriend is, dan moet je misschien maar accepteren dat hij blowt. niemand is perfect, dus hij ook niet.

en trouwens, als je niet eens zoiets kan bespreken zonder dat hij dan wegloopt, dan denk ik dat er ook iets goed fout zit in je relatie.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:59
Counterfeit
Avatar van Counterfeit
Counterfeit is offline
o mijn god hij blowt 1x in de week wat een junk....
zolang hij maar van de harddrugs afblijft, zou ik me er niet zoveel zorgen om maken
__________________
If we would take life as serious as this, we would never evented malibu
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:00
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Ik denk dat hij het gewoon moeilijk vind om over te praten. Hij heeft ongeveer een maand geleden er gewoon om gehuild omdat hij het zo ongelovelijk moeilijk vond om te stoppen. Als hij écht persee moet/wil blowen, dan 1 keer in de maand, maar het blijkt dat hij gister ook geblowt heeft. En als ik vraag, heb je geblowt.. dan ook nog loopt te liegen tegen mij, Dan vind ik het van, wees dan eerlijk, dan is het probleem niet zo groot
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:01
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Citaat:
Blink182 schreef op 01-10-2004 @ 18:59 :
o mijn god hij blowt 1x in de week wat een junk....
zolang hij maar van de harddrugs afblijft, zou ik me er niet zoveel zorgen om maken
Sommige mensen denken daar gewoon anders over...!!!
Hou daar rekening mee dat niemand het zelfde is..!
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:01
Counterfeit
Avatar van Counterfeit
Counterfeit is offline
stoppen met blowen, als je een vriendin hebt en je blowt maar 1x in de week?
ik blowde bekant elke dag en zo moeilijk is het niet
__________________
If we would take life as serious as this, we would never evented malibu
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2004, 18:03
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Ik ben geen gebruiker.
Drinken doe ik alleen met gezelligheid, maar ik ken mijn grenzen!
Het is zo dat ik 1 keer gewoon een domme fout heb gemaakt met drank, en ben ik nooit meer *dronken* geweest..
Ik weet gewoon tot waar ik kan gaan. Maar mijn vriend weet dat niet..
Is het ook zo dat het aan de vrienden van de persoon kan leggen die blowt.. Hun gebruiken allemaal coke, speed, wiet, xtc weet ik 't wat
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:04
Counterfeit
Avatar van Counterfeit
Counterfeit is offline
Citaat:
Sommige mensen denken daar gewoon anders over...!!!
kan ik begrijpen, maar 1x in de week steld geen ene zak voor, als ik vroeger een avondje had geblowd ben ik nog nooit zo gaar geweest als een avondje drank. drank is minstends zo erg
__________________
If we would take life as serious as this, we would never evented malibu
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:05
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Citaat:
Blink182 schreef op 01-10-2004 @ 19:04 :
kan ik begrijpen, maar 1x in de week steld geen ene zak voor, als ik vroeger een avondje had geblowd ben ik nog nooit zo gaar geweest als een avondje drank. drank is minstends zo erg
Voor jou, stelt dat geen zak voor..
Mij wel!
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:08
Counterfeit
Avatar van Counterfeit
Counterfeit is offline
Citaat:
Is het ook zo dat het aan de vrienden van de persoon kan leggen die blowt.. Hun gebruiken allemaal coke, speed, wiet, xtc weet ik 't wat
90% van mijn maten blowen bij het leven, een paar kennisen gebruiken harddrugs, dat is nog geen rede om zelf ook er aan mee te moeten doen ligt gewoon puur aan hem zelf. als jij er niet mee kan leven dat hij blowt moet je hem de keuze laten maken tussen jou en blowen.
__________________
If we would take life as serious as this, we would never evented malibu
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:09
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
bj0etiejfreak schreef op 01-10-2004 @ 18:51 :
Jullie weten NIET of het de ideale vriend is... Uitmaken doe ik ook NIET!!!... ik weet WEL dat ik hem echt niet kwijt wil, en dat hij de enige is diej tot nu toe 99% bij mij past... dat r0nden we af naar b0ven.. tja..
euhm, is het punt van een relatie niet zo af en toe een compromis moeten sluiten?

Hij is voor je gestopt met harddrugs, dat was zijn tegemoetkoming naar jou toe. Zou jij nu hem niet tegemoet moeten komen, en hem eens een keertje een blowtje laten roken?
Lijkt me niet meer dan fair...

En anders is toch nog de beste manier van dit oplossen het uitpraten. En als hij dan wegloopt, dan vraag ik me toch af hoe jullie relatie in elkaar zit. Want al wil ik iets niet toegeven aan mijn vriendin, erover praten kan ik altijd. Moet zelfs altijd imo, want zonder communicatie geen relatie.

>>
Wat Outlaw al zei dus...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:10
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Heb ik al gedaan...
Werkt niet, geeft hij geen antwoord op...
Niet arrogant bedoeld, Maar ik weet wel dat hij voor mij zou kiezen, maar het gewoon bere moeilijk vind. Hij is blij dat ik hem help, heeft hij zelf gezegd, maar als ik hem nog verder wil helpen, moet ik:"stoppen met zeiken".
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:12
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
Misschien moet je gewoon inzien dat hij een 'type' persoon is dat blowt en dat DAT je vriendje is en niet de illusie die jij voor jou vriendje houdt.

Klinkt hard misschien, maar denk er eens over na, dan kun je altijd nog zeggen dat het Bullsh#t is.
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2004, 18:12
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Ik ben BTW niet de enige die wilt dat hij stopt, Ook zijn ouders willen dat, maar die kunnen ook niks voor hem doen. Hij heeft zelf voorgesteld om naar 'n internaat te gaan.. *teken dat hij wel wil stoppen* Maar nu hij op zijn nieuwe school zit.. ziet hij er toch van af, anders moet hij minder naar school, en heeft hij minder plezier, hij is voor het eerst in zijn hele leven blij dat hij op school zit..
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:12
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
bj0etiejfreak schreef op 01-10-2004 @ 19:10 :
Heb ik al gedaan...
Werkt niet, geeft hij geen antwoord op...
Niet arrogant bedoeld, Maar ik weet wel dat hij voor mij zou kiezen, maar het gewoon bere moeilijk vind. Hij is blij dat ik hem help, heeft hij zelf gezegd, maar als ik hem nog verder wil helpen, moet ik:"stoppen met zeiken".
Is dat dan niet het beste advies?
Stop met zeiken. Laat hem lekker een keertje blowen, maar zorg dat het daarbij blijft. Als hij daaraan gewend is, en dus een stuk straighter dan eerst, kan je hem alsnog vragen zelfs met blowen te stoppen.

Maar tot die tijd: stop met zeiken
Wat ik al zei over compromis: hij is gestopt met harddrugs, dan stop jij met zeiken.
Give and take...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:13
Counterfeit
Avatar van Counterfeit
Counterfeit is offline
Citaat:
Hij is voor je gestopt met harddrugs, dat was zijn tegemoetkoming naar jou toe. Zou jij nu hem niet tegemoet moeten komen, en hem eens een keertje een blowtje laten roken?
vind ik aan de ene kant ook, maar als hij kan stoppen met harddrugs moet het geen probleem zijn de weed ook los te laten. verder gaat hij echt niet dood van een blowtje in de week het kan je ff dat kleine beetje rust geven zodat je niet helemaal overspannen raakt van wat dan ook...
__________________
If we would take life as serious as this, we would never evented malibu
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:14
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Ja, een keer 'n blowtje.. 1 keer in de hoeveeltijd..?
Als het 1 keer per maand is.. Ben ik tevreden, en is al dit hele gebeuren gewoon over. Geen gezeik meer, Geen ruzie meer!
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:16
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Blink182 schreef op 01-10-2004 @ 19:13 :
vind ik aan de ene kant ook, maar als hij kan stoppen met harddrugs moet het geen probleem zijn de weed ook los te laten.
Dat vind ik ook een beetje moeilijk te snappen, maar blijkbaar wil hij dat niet, en kan bjoetiefriek het zelf verder niet oplossen.
Is dan niet het devies het maar even niet op te lossen, aangezien dat toch niet door schijnt te dringen? Die jongen heeft al flink wat voor haar over, of heeft iig de harddrugs afgezworen (wat best moeilijk schijnt te zijn), waarom dan meteen 'pushen' helemaal clean te blijven?
Meteen cold turkey is alleen maar nog moeilijker.

Citaat:
verder gaat hij echt niet dood van een blowtje in de week het kan je ff dat kleine beetje rust geven zodat je niet helemaal overspannen raakt van wat dan ook...
Afgezien van de effecten, het gaat gewoon om het feit dat hij blowt, niet het hoe, wanneer, en waarom...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:17
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
bj0etiejfreak schreef op 01-10-2004 @ 19:14 :
Ja, een keer 'n blowtje.. 1 keer in de hoeveeltijd..?
Als het 1 keer per maand is.. Ben ik tevreden, en is al dit hele gebeuren gewoon over. Geen gezeik meer, Geen ruzie meer!
Vraag hem dat dan, want stoppen wil hij blijkbaar niet. En anders denk ik dat je je voor je eigen gemoedsrust er het beste bij neer kan leggen dat hij 1x in de week een jointje rookt...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:18
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Gister zei hij nog: Ik ben geen verslaafde meer, Ik kan makkelijk zonder, Maar ik heb het gewoon af en toe nodig..
Als ik dan ga vragen waarom.. is zijn reactie: Het is zo lekker..
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:19
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Heb ook vaker gezegt, doe het dan 1 keer in de maand.. en dan staat hij me aan te kijken alsof hij water ziet branden..!! 1 keer in de maand !? is zijn reactie dan.. en dan begint hij keihard te lachen..!
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:23
Type
Avatar van Type
Type is offline
dus, inventarisatie:

1. hij wil niet stoppen/minderen
2. hij wil niet naar je luisteren

wat zijn jou opties dan?

1. je er bij neerleggen
2. hem dumpen omdat je niet wil dat hij blowt

wat lijkt je het beste?
Ik stel het nu wel wat zwart-wit, maar kijk eens wat je hier stelt? Jij wil geen centimeter meebuigen, dus dan zijn dit je opties.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:25
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Dan me er maar bij neerleggen... Hoop opgeven, Dan maar pijn houden van verdriet... En hij maar verder gaan...
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:27
Type
Avatar van Type
Type is offline
mja, dan kan je zielig doen, maar jij bent degene die jezelf het probleem oplegt.
Als hij geen probleem ziet in het wekelijks roken van een jointje, waarom jij dan wel?

En troost je, misschien wil hij er over een tijdje wel over praten, en misschien wel mee stoppen. Hoe minder je het doet, hoe minder je het nodig hebt, en hoe makkelijker je kan stoppen.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2004, 18:29
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Als ik er niks van zeg, denkt hij helemaal dat ik het niet erg vind..
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:35
Type
Avatar van Type
Type is offline
dan moet jij dus de afweging maken:

1. maak ik het uit (met een eventueel averechts effect + dat je je vriendje kwijt bent)
2. zeg ik er niets van (met een eventueel averechts effect)
3. blijf ik 'doorzeiken' (met een eventueel averechts effect)

en dan kunnen wij hier toch echt niets voor je betekenen.

Je kan niemand LATEN stoppen. Dat is iets wat je in eerste instantie zelf moet willen of voor iemand over moet hebben. En om te testen of hij het voor je over hebt, moet je een keer een lang, goed, serieus gesprek met hem hebben. Dat kunnen wij niet voor je doen.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:45
bj0etiejfreak
Avatar van bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Dankjewel! Daar kan ik wél wat mee...
Maar nog 1 klein vraagje..
Als ik tegen hem zeg... Ik stop met zeuren,zeiken etc. Als jij er toch moeite voor blijft doen om proberen te stoppen.. Als beloning mag je gewoon een keer blowen. Dan stem ik toe. Maar, dan wel eerlijk tegen mij zijn.

Wat ik al eerder heb gezegt is dat hij niet wil praten, omdat hij het moeilijk vind.. Ik heb vaker met hem gepraat, een heel goed gesprek gehad, en een week later, had hij de belofte die hij had gemaakt al weer verbroken...

Geven en Nemen..
-Ik zeur niet meer..
-Hij probeert te stoppen..

-Hij heeft zijn best gedaan..
-Krijgt hij een beloning..

Als ik niet om hem zou geven, zou ik zeggen van.. je blowt maar een end weg...
dat zeg ik niet..

Hmm.. .. Ik Denk er even over na.. Bedankt voor de reacties.. Ik denk wel dat ik er wat mee kan..
__________________
Cause some things will just never be mine, You're not in love this time...but it's alright.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:57
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Je praat over je vriend alsof ie je huisdier is, je kunt hem niet dwingen om te stoppen en bovendien vind ik dat je in een relatie moet kunnen accepteren dat je partner een leven heeft buiten jullie relatie. Als je het niet fijn vindt als hij stoned is dan spreek je toch gewoon af dat hij het alleen doet als jij er niet bij bent? Jij bent degene die een probleem maakt van iets wat helemaal niet erg is (waarom is 1 keer per week erger dan 1 keer per maand?) en daarmee vind ik dat de schuld van de ruzies rond deze situatie bij jou ligt, niet bij je vriend.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:59
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
o nee dat mag niet
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 19:10
Verwijderd
hm nou ik heb medelijden met je vriend
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 19:28
Verwijderd
Kijk..

Ik was op een gegeven moment het zo zat dat ik zoiets had van: je doet maar, ik keur t niet goed, maar je doet maar. Niet meer dan 1x per maand, maar je doet maar. Dat werkt ook niet.

Jij wil gewoon dat hij stopt, punt.

En.. als hij niet wil luisteren.. Tsja..

DWING m gewoon.. het gesprek zaldie toch moeten hebben. Ik denk dat hij ook wel zal begrijpen dat hij er niet onderuit kan voor eeuwig.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 20:29
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik heb alles zitten lezen en ben niet een reden tegen gekomen die mij kan overtuigen dat jij het slecht vind. En daar zal hij waarschijnlijk hetzelfde over denken. Ik denk ook niet dat je iemand kan dwingen om er mee te stoppen (het werkte bij mij ook niet). Alleen dreigen met uitmaken en het vervolgens niet doen heeft geen ENKELE zin.

Ik ben waarschijnlijk ook een van de weinige die wel kan begrijpen waarom hij erover liegt.

- Angst: Hij is bang dat je boos word en het uitmaakt (wat je niet doet maar goed).
- Schaamte: Hij heeft jou een belofte gedaan en is die niet nagekomen en schaamt zich daarvoor en dus verteld hij het niet.
- Eigenwijs: "Ik weet zelf wel wat goed is en ga gewoon mijn eigen gang of je het daar nou mee eens bent of niet. Zo nee nou dan vertel ik het gewoon niet onder het motto wat niet weet wat niet deert.

Dat waren voor mij in ieder geval de redenen .

Citaat:
bj0etiejfreak schreef op 01-10-2004 @ 18:51 :
Jullie weten NIET of het de ideale vriend is... Uitmaken doe ik ook NIET!!!... ik weet WEL dat ik hem echt niet kwijt wil, en dat hij de enige is diej tot nu toe 99% bij mij past... dat r0nden we af naar b0ven.. tja..
Als je van jezelf weet dat je het niet gaat uitmaken, waarom dreig je er dan mee? Zoals ik al zei dreigen heeft geen zin.

Citaat:
bj0etiejfreak schreef op 01-10-2004 @ 18:24 :
Praten heeft ook geen zin, want dan loopt hij de kamer uit. Ik wil niet langer door gaan met dit rotgevoel..!
Als hij wegloopt terwijl jij erover wil praten moet je toch eens serieus gaan nadenken over je relatie. Zoals Type al zei is praten het ALLERBELANGRIJKSTE wat er is in een relatie. Daar valt of staat je relatie bijna mee,

Citaat:
bj0etiejfreak schreef op 01-10-2004 @ 19:18 :
Gister zei hij nog: Ik ben geen verslaafde meer, Ik kan makkelijk zonder, Maar ik heb het gewoon af en toe nodig..
Als ik dan ga vragen waarom.. is zijn reactie: Het is zo lekker..
Dat was ook PRECIES mijn reactie . Hij is waarschijnlijk ook niet verslaafd, en je moet volgens mij wel gebruiker zijn om dit echt te kunnen begrijpen. Ik zal het proberen uit te leggen: (dit gaat overigens over mezelf hoe het voor hem zit weet ik natuurlijk niet maar het zal er waarschijnlijk niet veel van verschillen.) Als ik stoned ben dan leef ik in een soort eigen gedachtenwereldje. (Bijna) alles is leuk en grappig en het kan me allemaal weinig schelen. Soms kan het ook helpen om EVEN je problemen te vergeten en aan HELEMAAL NIETS!!!! te denken. Dat is een geweldig gevoel en iedereen die het wel eens heeft gehad kan dat bijna niet ontkennen. Ik kan best begrijpen dat hij dat af en toe nodig heeft. Dat wil niet meteen zeggen dat je verslaafd bent maar gewoon omdat je het lekker vind. Aan alcohol kan je ook verslaafd raken. Toch drinken heel veel mensen het. Waarom? Omdat het lekker is en niet omdat ze verslaafd zijn. Met wiet is dat imo precies hetzelfde.

Het feit dat hij er niet mee wil stoppen zegt helemaal NIETS over hoeveel hij om je geeft. Ik gaf ook zielsveel om Lilith (nog steeds wel een beetje trouwens ). En dat is door het blowen totaal niet veranderd en dat zou nooit veranderd zijn ook. Ik blow nu zelf ook vrij veel (3 a 4 keer per week en soms zelfs meer) maar ben praktisch niet veranderd. Ik denk dan ook niet dat een keer blowen in de week iemand echt kan veranderen.

Je moet voor jezelf bepalen wat je wil. Wil je een relatie met hem dan zal je bijna wel moeten accepteren dat hij af en toe een stick rookt. Accepteer je dat niet dan zul je het (ongetwijfeld) zeer moeilijke besluit moeten nemen om het uit te maken. Wat je ook kiest wacht niet te lang met je beslissing. Waarom niet? Neem maar van mij aan dat dit voor hem mischien nog wel moeilijker is dan voor jou, n als je te lang wacht heeft hij mischien een besluit genomen (voor de duidelijkheid: hij maakt het uit), en zal je je daar bij neer moeten leggen.

Veel succes ermee en laat inderdaad even weten hoe je het opgelost hebt. Dat laatste hoeft natuurlijk niet maar omdat ik bijna precies hetzelfde heb meegemaakt als je vriend ben ik er wel in geïntereseerd.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 20:46
Verwijderd
Veel posts in je topic, maar nog steeds geen verklaring waarom je wil dat hij stopt met blowen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 20:56
Verwijderd
is een relatie niet opgebouwd uit wederzijds respect voor elkaar?
En ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar van jou kant is het er niet. Het slechtste wat je kan doen is iemand waarvan je hebt gekozen zoals die is (denk ik dan) te veranderen naar jou ideale beeld. Dat is niet eerlijk en zelfs dom.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 01-10-2004 @ 21:56 :
is een relatie niet opgebouwd uit wederzijds respect voor elkaar?
En ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar van jou kant is het er niet. Het slechtste wat je kan doen is iemand waarvan je hebt gekozen zoals die is (denk ik dan) te veranderen naar jou ideale beeld. Dat is niet eerlijk en zelfs dom.
Stel je voor: jij vind dat jouw vriendin veels te veel zuipt, zuipt zich naar de tering.. wutevah. Dan zou jij toch ook willen dat ze ermee zou stoppen?

Het heeft gewoon geen reet te maken met het ideale beeld, ik geef om mn ex en om mn vriend.. en ik zou nooit willen dat hun wat overkomt dat te maken heeft met elke vorm van drugs.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 21:34
Verwijderd
Wat kan iemand dan overkomen die één keer per week blowt?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-10-2004 @ 22:34 :
Wat kan iemand dan overkomen die één keer per week blowt?
Weet ik t...

Ik had t ook niet over 1x per week.. meer over meerdere keren per week.

Eigenlijk is 1x per week ook schadelijk voor hersens en je gezondheid.. Maar dat is roken en alcohol ook.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 22:34
Verwijderd
oh god niet WEER deze hele discussie.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid menstruatie sneller stoppen
druiveke
15 24-01-2004 09:14
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Zwart-wit gekleurd
wondersbestaan
8 21-07-2003 12:14
Psychologie Iemand die je leven probeerde te verwoesten die je niet met rust laat
MazeMouse
4 24-03-2003 01:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Oproep: 'Stop de lessen, stop de colleges, stop het werk,tegen de oorlog!'
naturalibereco
40 20-03-2003 23:19
Liefde & Relatie hoe krijg je contact met..
Talon
53 23-02-2003 17:10
ARTistiek Until angels close my eyes
Internationalist
8 22-02-2002 09:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.