Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2003, 12:00
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Vandaag is Koningin Beatrix jarig. Vanuit deze positie wil ik haar dan ook van harte feliciteren

Ze is 65 geworden, dat is de pensioengerechtigde leeftijd.
Vinden jullie dat de koningin nu maar eens met pensioen moet? Is zij nog wel in staat haar ceremoniële functie als staatshoofd alsmede haar politieke taken te vervullen?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Advertentie
Oud 31-01-2003, 12:05
Verwijderd
Pensioen? De koningin is al haar hele leven met pensioen, ze werkt toch niet? Of is lintjes doorknippen en met een chagrijnig gezicht de Troonrede oplezen werk? Als Beatrix opstapt, hoeft er geen opvolger te komen. Laat Willem-Alexander maar lekker water managen en de rest van de prinsen mag ook aan het werk i.p.v te teren op de zakken van hardwerkende mensen. Laten we Huis ten Bosch veranderen in een mooie daklozenopvangplaats. Maar dit valt een beetje buiten de topic...
Oud 31-01-2003, 12:11
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
volgens het journaal krijgt ze ook nog een wao-uitkering ook...

verder ben ik het wel met che eens
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 31-01-2003, 12:14
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Pensioen? De koningin is al haar hele leven met pensioen, ze werkt toch niet? Of is lintjes doorknippen en met een chagrijnig gezicht de Troonrede oplezen werk? Als Beatrix opstapt, hoeft er geen opvolger te komen. Laat Willem-Alexander maar lekker water managen en de rest van de prinsen mag ook aan het werk i.p.v te teren op de zakken van hardwerkende mensen. Laten we Huis ten Bosch veranderen in een mooie daklozenopvangplaats. Maar dit valt een beetje buiten de topic...
Mjah, dit gaat niet zozeer over de monarchie in Nederland als staatsvorm. Het gaat over of de koningin nog geschikt is voor haar functie of dat de kroonprins het over moet nemen. Het woord pensioen heb ik gekozen ivm haar 65e verjaardag, niet omdat ze zo hard heeft gewerkt de jaren hiervoor.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Oud 31-01-2003, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:
Mjah, dit gaat niet zozeer over de monarchie in Nederland als staatsvorm. Het gaat over of de koningin nog geschikt is voor haar functie of dat de kroonprins het over moet nemen. Het woord pensioen heb ik gekozen ivm haar 65e verjaardag, niet omdat ze zo hard heeft gewerkt de jaren hiervoor.
Oké, dan moet Willem-Alexander het maar eens gaan overnemen, Beatrix hebben we nu al zo lang. Bovendien kan je beter Máxima zien dan die ouwe Beatrix
Oud 31-01-2003, 12:50
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Bea moeten ze maar bij 't oud vuil zetten, 't is tijd voor Willem en Maxima of nóg liever: afschaffen dat gedoe. Er gaan een hoop centen naar dat koningshuis!
Oud 31-01-2003, 13:09
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Pensioen? De koningin is al haar hele leven met pensioen, ze werkt toch niet?
JE moest eens weten wat ze allemaal doet..
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 31-01-2003, 13:13
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Aan de ene kant ben ik tegen de monarchie,
aan de andere kant vind ik het gunstig voor de politiek en het land als er een onafhankelijke en zogenaamd meningloze persoon naast staat om te assisteren en alles te controleren. Toch denk ik dat we daarvoor niet een koningin zouden moeten nemen maar liever een Nelson Mandela, een zeer wijze, oudere persoon, die weet wat het is een land werkelijk te leiden, die weet wat het is om te lijden, die weet wat het is om lief te hebben. Nu zeg ik niet dat ik denk dat Mandela dat voor Nederland zou moeten doen, maar wel een -op Nederlands niveau- vergelijkbare persoonlijkheid.
Oud 31-01-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
JE moest eens weten wat ze allemaal doet..
Ja, van snoepreisjes maken van ons geld wordt je natuurlijk erg moe. De hele tijd die vervelende jetlags. En dan ook nog die vervelende fractievoorzitters moeten ontvangen en een formateur aanwijzen, ja daar wordt je moe van hoor.
Ik neem aan dat je posting ironisch bedoeld was.
Oud 31-01-2003, 13:19
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Ja, van snoepreisjes maken van ons geld wordt je natuurlijk erg moe. De hele tijd die vervelende jetlags. En dan ook nog die vervelende fractievoorzitters moeten ontvangen en een formateur aanwijzen, ja daar wordt je moe van hoor.
Ik neem aan dat je posting ironisch bedoeld was.
Ze werkt elke dag, en ze doet echt niet alleen leuke dingen.
Ik weet ook niet wat ze allemaal precies doet, maar iig wel genoeg.

Maar ff ontopic:
Ik denk dat ze zelf wel kan beslissen of ze nog doorgaat of niet.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 31-01-2003, 13:20
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Ja, van snoepreisjes maken van ons geld wordt je natuurlijk erg moe. De hele tijd die vervelende jetlags. En dan ook nog die vervelende fractievoorzitters moeten ontvangen en een formateur aanwijzen, ja daar wordt je moe van hoor.
Ik neem aan dat je posting ironisch bedoeld was.
Ik denk niet dat ze die post ironisch bedoelde,
en de koningin doet ook wel veel denk ik. Alleen ben ik het met jou eens, de monarchie zie ik niet als iets goeds, en moet of worden afgeschaft, of drastisch financieel worden gekortwiekt. DWZ een salaris van 5.000 euro in de maand is voor de koningin genoeg.
Oud 31-01-2003, 13:22
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Evito schreef:
Ik denk niet dat ze die post ironisch bedoelde,
en de koningin doet ook wel veel denk ik. Alleen ben ik het met jou eens, de monarchie zie ik niet als iets goeds, en moet of worden afgeschaft, of drastisch financieel worden gekortwiekt. DWZ een salaris van 5.000 euro in de maand is voor de koningin genoeg.
denk niet dat ze het daarmee eens is, maar ze mag iig wel behoorlijk wat inleveren, of beginnen belasting te betalen
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 31-01-2003, 13:27
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
volgens mij zijn er ook maar weinig mensen die echt graag het koningshuis op deze manier zien doorgaan.. kvind eigenlijk dat in een democratie daar wel een keertje over gestemd zou kunnen worden oid.. van mij mag ze best blijven maar vind ik het salaris wat zij en nog een paar leden van het koningshuis krijgen ontzettend belachelijk... ook vind ik dat ze niet boven het volk zou moeten staan en dus een aantal van de privileges die ze krijgt moet opgeven..

maar goed ik denk nie dat het bereiken van 65 jaar voor beatrix een reden is om te stoppen.. ik hoop dat ze er mee stopt als die maxima een kind heeft... anders ben ik bang dat we engeland toestanden krijgen...
__________________
Everyone wants to be found.
Oud 31-01-2003, 14:14
annemiekk
annemiekk is offline
nu ze toch pensioengerechtig is, kunnen we de monarchie wel afschaffen.
__________________
idealism is a good thing
Oud 31-01-2003, 15:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Joostje schreef:
volgens het journaal krijgt ze ook nog een wao-uitkering ook...
en toen heb je zeker direct de tv uitgezet en niet meer gehoord dat ze dat in een speciale pot doet wat allemaal naar een goed doel gaat?

Ik vind dat Bea nog gewoon geschikt is voor d'r werk (en volgens mij houdt 't 'Koningin zijn' toch heel wat in). Normaal mag je toch ook nog doorgaan met je werk ook al ben je 65? En er is geen rede van d'r gezondheid ofzo, die d'r belemmert.
Bovendien vind ik (wat zij zelf ook als reden geeft voor het aanblijven) dat Alex en Maxima de tijd moeten hebben om gewoon rustig een gezinnetje te stichten of andere dingen doen. Iig niet de kutklusjes gelijk moeten doen die een koning(in) moet doen, want het lijkt mij dus echt helemaal niks, zo'n positie!!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 31-01-2003, 15:14
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
linda85 schreef:
en toen heb je zeker direct de tv uitgezet en niet meer gehoord dat ze dat in een speciale pot doet wat allemaal naar een goed doel gaat?
Gaat idd naar een goed doel. Verder heb ik geen problemen met de monachie, ze kunnen het wel met wat minder geld af, maar dat vind ik dan ook alles. Verder zie ik niet in waarom Bea niet meer geschikt zou zijn voor haar functie; net als sommige andere beroepen/posities/whatever is zij voor het leven "benoemd".
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Oud 31-01-2003, 15:49
Verwijderd
Om kort te blijven en alleen te reageren op de oorspronkelijke, openende vraag:

Ja, ik denk zeker dat koningin Beatrix in staat is om haar functie als Koning te vervullen. Het is niet verplicht op je 65e met pensioen te gaan: het heet niet voor niets pensioengerechtigde leeftijd. Niet pensioenplichtige.

Ongeveer 40% van de Nederlandse rechterlijke macht is ook ouder dan 65, en deze mensen zijn zeer wel in staat hun functie naar behoren te vervullen.
Oud 31-01-2003, 17:07
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ongeveer 40% van de Nederlandse rechterlijke macht is ook ouder dan 65, en deze mensen zijn zeer wel in staat hun functie naar behoren te vervullen.
de rechterlijke macht wordt namelijk geacht tot hun 70e goed te functioneren. beetje vreemd vergeleken met andere beroepsgroepen.
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Ads door Google
Oud 31-01-2003, 17:14
Verwijderd
Citaat:
xcorienx schreef:
de rechterlijke macht wordt namelijk geacht tot hun 70e goed te functioneren. beetje vreemd vergeleken met andere beroepsgroepen.
Mwah. Je moet niet vergeten dan een gemiddelde officier van justitie of rechter pas op z'n vijfendertigste/veertigste helemaal uitgeleerd en ingewerkt is. Dan is het ook niet zo gek dat ze tot hun 70e doorgaan. De rechterlijke macht is trouwens ook een van de weinige gebieden waarin anciënniteit ontzettend belangrijk is.

Dat een arbeider die vanaf z'n 18e al fulltime werkt er op z'n 65e mee wil stoppen, kan ik begrijpen, maar in andere beroepen is dat niet nodig.
Oud 31-01-2003, 18:22
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
linda85 schreef:
en toen heb je zeker direct de tv uitgezet en niet meer gehoord dat ze dat in een speciale pot doet wat allemaal naar een goed doel gaat?
nee, maar kijk, waarom zou ze nou weer geld krijgen van onze staat, terwijl ook de staat ipv een random oud vrouwtje bepaalt welk goed doel het geld heen moet gaan.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 31-01-2003, 18:36
NN
NN is offline
Als het aan mij ligt gaat de gehele Nederlandse monarchie met pensioen. Dit stukje historie is niet meer in te passen in een 21e eeuwse democratie.
Oud 31-01-2003, 19:19
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Joostje schreef:
volgens het journaal krijgt ze ook nog een wao-uitkering ook...
8 uur journaal vertelde dat de RVD had gezegd dat ze het aan goede doelen zou besteden.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 31-01-2003, 19:39
Verwijderd
Citaat:
NN schreef:
Als het aan mij ligt gaat de gehele Nederlandse monarchie met pensioen. Dit stukje historie is niet meer in te passen in een 21e eeuwse democratie.
Gelukkig ligt het niet aan jou.

Een constitutionele monarchie is op veel punten beter dan een republiek, maar dat is een andere discussie die hier vast nog wel ergens op het forum rondzwerft.
Oud 31-01-2003, 21:33
Verwijderd
Lol, 'vanuit deze positie'

Nee, ze kan nog wel een tijdje doorgaan hiermee. Ik moet er niet aan denken dat we morgen die Willem-Alexander krijgen als koning..
Oud 31-01-2003, 22:32
Thomas
Thomas is offline
Ze wilde pas echt stoppen met werken als de kroonprins zelf een gezinnetje heeft gesticht. Zal nog wel een jaar of 5 duren.
Advertentie
Oud 31-01-2003, 22:48
Gaijin
Avatar van Gaijin
Gaijin is offline
Pensioen pensioen? Heel het koningshuis moet met pensioen. Het kost allemaal teveel naar mijn mening. We moeten toch bezuinigen? Nou begin maar met deze onzin. Balkie for president!

Maar ach, dit zal de komende 20 jaar nog niet gebeuren.
Oud 31-01-2003, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Gaijin schreef:
Pensioen pensioen? Heel het koningshuis moet met pensioen. Het kost allemaal teveel naar mijn mening. We moeten toch bezuinigen? Nou begin maar met deze onzin. Balkie for president!

Maar ach, dit zal de komende 20 jaar nog niet gebeuren.
Gelukkig niet. Dat zou het land in het verderf storten.
Oud 31-01-2003, 22:59
Gaijin
Avatar van Gaijin
Gaijin is offline
WTF, waar slaat dat op, Nare Man?
Wat wil je zeggen, koningin houdt de anarchie uit de wereld? Kom op zeg!
Oud 01-02-2003, 01:30
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Gaijin schreef:
WTF, waar slaat dat op, Nare Man?
Wat wil je zeggen, koningin houdt de anarchie uit de wereld? Kom op zeg!
Hmm persoonlijk zou ik eerder zeggen dat Balkenende voor verderf zorgt

Maar goed, het is geen normaal ambt, dus ik denk niet dat je moet stellen dat ze normaal met pensioen moet.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Oud 01-02-2003, 01:59
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Leve de republiek!
Inderdaad, Trix moet met pensioen, Willem-Alexander en Maxima gaan maar lekker de rest van hun leven ergens aan een Argentijns strand liggen op hun eigen kosten (geld zat, en die twee zijn toch te dom om te werken) en de rest van de koninklijke familie zoekt maar lekker werk. De monarchie is een achterhaald, ondemocratisch instituut dat niet meer past in een tijd als deze. Weg ermee dus.
Leve de republiek!

Oh ja, de originele vraag was anders. Mijn antwoord daarop is: ze ziet maar hoelang ze blijft zitten.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:

Laatst gewijzigd op 01-02-2003 om 12:42.
Oud 01-02-2003, 18:21
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik ben het met Che eens, koningshuis moet afgeschaft worden. Ik vindt het behoorlijk onbeschoft dat een deel van mijn geld naar een koningin gaat, die ik helemaal niet heb mogen kiezen, maar die via erfrecht o.i.d. aan de macht is gekomen, zeer ondemocratisch. Ten tweede is een slaris van ongeveer 1 miljoen € zware overkill. Ten derde is het asociaal dat de koningen boven de rest van de bevolking staat en privileges heeft en dergelijke.

Er moet maar eens een referendum komen zodatwe de monarchie weg kunnen stemmen.
Oud 01-02-2003, 19:02
Verwijderd
Volgens mij loopt dit uit op een discussie over de monarchie die al zo vaak gevoerd is...
Oud 01-02-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef:
Volgens mij loopt dit uit op een discussie over de monarchie die al zo vaak gevoerd is...
Inderdaad.

Ik stel voor deze op slot te doen. Een vraag als 'Beatrix 65, met pensioen?' leidt natuurlijk nergens toe. Dat mondt als vanzelf uit in een discussie over de monarchie. En die is al zóóóó vaak gevoerd...
Oud 01-02-2003, 23:02
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef:
Inderdaad.

Ik stel voor deze op slot te doen. Een vraag als 'Beatrix 65, met pensioen?' leidt natuurlijk nergens toe. Dat mondt als vanzelf uit in een discussie over de monarchie. En die is al zóóóó vaak gevoerd...
Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Toch is een al dan niet verplicht pensioen wel interessant om het over te hebben, andere keer dan maar
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.