Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2010, 06:17
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Op het moment ben ik erg verkouden. Zo verkouden dat mijn oren dicht zitten. Ik kan mijn oren niet klaren door te gapen. Normaal lukt dit wel, maar nu zitten mijn oren gewoon dicht door de verkoudheid. Pijn heb ik niet echt, irritant is het wel.

Maar goed. Nu ga ik donderdag dus met het vliegtuig (vlucht van 1,5 uur). En de vorige keer dat ik ontzettend verkouden was bij het vliegen had ik meteen een oorontsteking opgelopen. Zeer pijnlijk en daar zit ik nu dus niet op te wachten.

Normaal heb ik geen last van pijnlijke oren met vliegen. Ik kauw op een kauwgompje met stijgen en dalen en probeer te gapen om zo mijn oren te klaren. Dat werkt prima. Maar nu kán ik mijn oren dus niet klaren en ik ben bang dat ik straks dus ontzettende pijn krijg in het vliegtuig.

Wat kan ik hier tegen doen?

Ik heb gehoord van speciale oordopjes (Ear Planes). Werken die ook als je verkouden bent?
Ook heb ik iets gelezen over neusspray. Maar hoe werkt dit dan? Je neus is misschien wel even open, maar je oren toch niet?
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 08:18
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Doorgaands zijn die oordoppen niet heel erg positief. Ze lijken wel wat te doen, maar dat is erg matig.
Neusspray kan wel werken, je hebt ze maten vanaf het kruitvat tot op voorschrift van een KNO arts.

Je neus heeft een verbinding met je oren. Dit zorgt voor de drukregulatie aan de binnen kant van je oor t.o.v. de buitenkant van je oor.

Ook in bad gaan met veel te veel lavendel of met een theedoek over een stomende water koker gaan hangen zijn nog wat huis tuin en keuken middeltjes.
Je kan vaak ook je oren open forceren door je neus dicht te knijpen, en oor dicht te drukken, mond stevig op elkaar en uitblazen. Zo forceer je alle druk naar het open oor. Er komt dan veel meer kracht naar de gesloten buis van estachius toe om deze te openen. Het is een wat aggresievere manier die je niet te krachtig moet doen want ook dan gaat het zeer doen, en het is vaak maar tijdelijk resultaat.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Leerkracht met varkensgriep
Brizia
28 30-04-2009 15:29
Lichaam & Gezondheid Lang last van oren na vliegen
Tweeker
17 10-04-2004 15:51
Muziek Tekstbattle
spire
259 01-02-2004 11:40
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
Lichaam & Gezondheid vliegen als je verkoude bent
love_ya
11 01-05-2002 09:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.