Oud 19-08-2014, 21:21
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Er is een enquete geweest op de frontpage van scholieren.com met de vraag wat mensen zoeken op een forum in het algemeen, of ze het bestaan kennen, wat voor andere media ze gebruiken en waarom ze op dit forum zouden komen kijken/lezen/posten + demografische gegevens (leeftijd, opleiding, dat soort dingen). Dit is de tweede enquete waarbij wat demografische gegevens verzameld worden + zoals je ziet de vraag: waarom kom je op het forum. Na de huidige enquete moet de boel geëvalueerd worden zodat we een plan kunnen maken om het forum wat meer van deze tijd te maken en meer leven in te blazen + hopelijk ook de integratie en interactie met de rest van scholieren.com te verbeteren.
We hebben een idee van wat de verschillen zouden kunnen zijn tussen de frontpageganger en de forumer, maar dat zal ik hier nu niet posten omdat ik de nog lopende enquete niet wil beïnvloeden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2014, 21:25
Verwijderd
Oké, klinkt goed Hoe lang gaat deze enquête nog lopen en wanneer verwachten jullie iets te veranderen aan het forum?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2014, 21:34
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat hangt af van het aantal reacties en hoe rap dat gaat. Ik heb van Roos begrepen dat we er zeker een paar honderd willen hebben, zodat het ook beter te vergelijken valt met de eerste enquete. Daarna krijgen we over het algemeen vrij snel een samenvatting van HQ. Vervolgens proberen we samen conclusies te trekken (de hele werkgroep krijgt de tijd om er zijn/haar plasje over te doen). Hopelijk zijn dan de grootste verschillen tussen wat een nieuwe user verwacht en wat hij dat krijgt duidelijk + datzelfde voor de bestaande leden, en kunnen we verzinnen hoe we daaraan tegemoet kunnen komen. Daarin zijn scholieren uiteraard het belangrijkst (zowel actieve leden als potentiele nieuwe) want he: het heet hier niet voor niets scholieren.com . Met een goede begeleiding van HQ en nu de vakantie voorbij is hoop ik op snelle voortgang en zal ik in ieder geval van mijn kant proberen om dat mogelijk te maken (maar he, je weet zelf hoe beperkt fb-powers eigenlijk zijn )
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-08-2014, 22:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Goed om te horen dat er beweging in de zaak zit. Achter de schermen zit men gelukkig niet stil
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-08-2014, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Met een goede begeleiding van HQ en nu de vakantie voorbij is hoop ik op snelle voortgang en zal ik in ieder geval van mijn kant proberen om dat mogelijk te maken (maar he, je weet zelf hoe beperkt fb-powers eigenlijk zijn )
Zijn er geen deadlines dan?

Er zijn tegenwoordig een stuk minder forumbazen, dus de besluitvorming zou toch allemaal een stuk sneller kunnen gaan. Of laat Jon het nog steeds allemaal afhangen van anderen?
Citaat:
Goed om te horen dat er beweging in de zaak zit. Achter de schermen zit men gelukkig niet stil
Kan ik hieruit opmaken dat de forumbazen niet op de hoogte worden gesteld zoals altijd?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2014, 22:56
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
In de werkgroep zitten:
HQ: Jon, Roossmeters
Beheerder: Ieke
Forumbazen: Pluis, flyaway
Leden: WolterB
Citaat:
Goed om te horen dat er beweging in de zaak zit. Achter de schermen zit men gelukkig niet stil
Citaat:
Er wordt over gesproken
We vragen ons wel af waarom mensen nu spontaan ideeën hebben, maar zich niet bij de werkgroep aangesloten hebben.
Hahahaha.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 19-08-2014, 23:07
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Of laat Jon het nog steeds allemaal afhangen van anderen?

Kan ik hieruit opmaken dat de forumbazen niet op de hoogte worden gesteld zoals altijd?
Goede punten
Met citaat reageren
Oud 19-08-2014, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Hahahaha.
Echt die laatste quote. Wat een facepalm
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 08:31
Verwijderd
Uit die enquete blijkt uiteraard dat op het forum ouwe lullen zitten die er zitten omdat ze zijn blijven plakken. Aangezien het doel van de site scholieren voorzien van informatie is, en niet het regelen van seksdates voor studenten/yuppen, zal Jon besluiten dat het forum geen functie meer heeft zijn besluit dat het forum geen functie meer heeft bevestigd zien en het gewoon laten afsterven. Uiteraard niet actief de knop omgoien en de boel platleggen maar gewoon geen energie meer in steken en door laten modderen. Kortom:

Citaat:
Heeft veel weg van sterfhuisconstructie. Gewoon lang genoeg wachten tot probleem zichzelf oplost. Prima overigens, kan ik mee leven.
Prima
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Goed om te horen dat er beweging in de zaak zit. Achter de schermen zit men gelukkig niet stil
Citaat:
Kan ik hieruit opmaken dat de forumbazen niet op de hoogte worden gesteld zoals altijd?
Let op, Elin3 is geen forumbaas, maar een forumbaas+.

Ik herhaal hier een vraag die ik elders ook al stelde want dit triggert me inderdaad eigenlijk wel, Elin3 als plus (en Little Phoebe idem) lijkt geen flauw idee te hebben van wat er nu gaat gebeuren.

Citaat:
Oprechte vraag: wat valt er onder de functie van forumbaas+? Is het echt alleen baas zijn van een groepje forumbazen/een deelforum of zit er ook een strategische component bij, wordt er van verwacht dat je ook de toekomst van het forum en de doelen van scholieren.com-hq in de gaten houdt?
Normaal gezien, hoe hoger je komt in de managementlaag, hoe meer er op strategisch gebied van je verwacht wordt. Nu is dit een scholierenforum dus ik vind het prima als dat hier niet zo is, ik zal hier niemand op aanvallen. Ik vraag het me gewoon af.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 11:25
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Let op, Elin3 is geen forumbaas, maar een forumbaas+.

Ik herhaal hier een vraag die ik elders ook al stelde want dit triggert me inderdaad eigenlijk wel, Elin3 als plus (en Little Phoebe idem) lijkt geen flauw idee te hebben van wat er nu gaat gebeuren.



Normaal gezien, hoe hoger je komt in de managementlaag, hoe meer er op strategisch gebied van je verwacht wordt. Nu is dit een scholierenforum dus ik vind het prima als dat hier niet zo is, ik zal hier niemand op aanvallen. Ik vraag het me gewoon af.
De werkgroep staat volledig los van functie en is beperkt zodat er geen inmening van andere forumbazen is. Wat er besproken wordt gaat alleen tussen deze mensen om de besluitvorming te versnellen. Met een kleine groep verklein je de kans dat dingen langer blijven liggen.
De aanname dat de andere forumbazen (+) niet weten wat er besproken wordt klopt dus. Hoe het zit met het op de hoogte houden weet ik niet aangezien ik geen forumbaas meer ben

Tot nu toe heb ik helemaal geen verrassende resultaten voorbij zien komen, vooral dingen die ik al wist en die iedereen die een beetje binding met dit forum heeft wel aanvoelt. Ik ben dan ook erg benieuwd wat er vanuit het HQ gaat komen wat betreft nieuwe ideeën.

Daarom vind ik het ook erg jammer dat er geen andere leden en geen scholieren in de werkgroep zitten, want juist van die mensen moet je nieuwe ideeën halen in mijn ogen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 11:35
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Daarom vind ik het ook erg jammer dat er geen andere leden en geen scholieren in de werkgroep zitten, want juist van die mensen moet je nieuwe ideeën halen in mijn ogen.
Na jaren van niet luisteren naar leden lijkt het me echt niet zo raar dat leden geen zin meer hebben om moeite te doen voor een afstervend forum waarbij het ten eerste lijkt alsof er nog steeds niet geluisterd wordt en ten tweede lijkt alsof er toch niet zoveel mee gebeurt. Tenzij je een enquete om te kijken wie er op het forum zit meerekent, maar elke willekeurige regular kan je dat ook wel vertellen en dit zou vanaf HQ / 'de werkgroep' zéker al bekend moeten zijn. Het is leuk voor de vorm om te zeggen dat er een werkgroep is, maar verder dan 'we praten erover, maar we doen niks' wat al jaren speelt op Admin lijkt het tot zover niet te worden.

Citaat:
Normaal gezien, hoe hoger je komt in de managementlaag, hoe meer er op strategisch gebied van je verwacht wordt. Nu is dit een scholierenforum dus ik vind het prima als dat hier niet zo is, ik zal hier niemand op aanvallen. Ik vraag het me gewoon af.
Dit was een paar jaar geleden wel zo, maar tegenwoordig zijn het vooral mensen die nog een beetje actief zijn en wel plus willen zijn. Zoveel mensen zijn dat namelijk niet meer. (zie bijvoorbeeld ook het gebrek aan fb+ op Algemeen.)
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]

Laatst gewijzigd op 20-08-2014 om 11:40.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 11:53
Verwijderd
Je vergeet dat het iedere keer vakantie is als er leden vragen hebben! Na de vakantie komt men er op terug
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 12:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ben naar het overlegmoment geweest, omdat het wel en wee van het forum me zeker aangaat. Maar omdat ik op dat moment een negatief BSA had en nogal veel shit thuis heb ik me niet aangesloten bij de werkgroep.

Daarnaast zijn forumbazen(+) imo meer 'dagelijks bestuur' en ligt toekomtvisie toch meer bij het hoofdkantoor en nu ook bij de werkgroep. Al staat het iedereen vrij ideeën aan te dragen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 18:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Na jaren van niet luisteren naar leden lijkt het me echt niet zo raar dat leden geen zin meer hebben om moeite te doen voor een afstervend forum waarbij het ten eerste lijkt alsof er nog steeds niet geluisterd wordt en ten tweede lijkt alsof er toch niet zoveel mee gebeurt. Tenzij je een enquete om te kijken wie er op het forum zit meerekent, maar elke willekeurige regular kan je dat ook wel vertellen en dit zou vanaf HQ / 'de werkgroep' zéker al bekend moeten zijn. Het is leuk voor de vorm om te zeggen dat er een werkgroep is, maar verder dan 'we praten erover, maar we doen niks' wat al jaren speelt op Admin lijkt het tot zover niet te worden.


Dit was een paar jaar geleden wel zo, maar tegenwoordig zijn het vooral mensen die nog een beetje actief zijn en wel plus willen zijn. Zoveel mensen zijn dat namelijk niet meer. (zie bijvoorbeeld ook het gebrek aan fb+ op Algemeen.)
Het is zeker niet raar dat de leden enigszins onwillig zijn. Maar aan de andere kant zien we wel duidelijk dat er nog behoorlijk wat mensen zijn die het forum graag levendiger zouden zien (anders ga je immers niet klagen dat het te rustig wordt). Ik ben er écht van overtuigd dat er dit keer daadwerkelijk dingen gaan veranderen, juist omdat HQ nu het voortouw neemt. Jon heeft aangegeven dat hij het forum écht belangrijk vindt (anders was en wordt er heus niet zoveel moeite in de werkgroep gestoken).

En wat betreft de ontbrekende plus op algemeen: voor zo ver ik weet is die niet vervangen juist omdat er hervormingen aan zitten te komen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 19:12
Verwijderd
Waarom worden de forumbazen dan niet op de hoogte gehouden van het belangrijke nieuws van enquêtes of lijkt het in ieder geval zo?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 19:29
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Waarom worden de forumbazen dan niet op de hoogte gehouden van het belangrijke nieuws van enquêtes of lijkt het in ieder geval zo?
Je bedoelt nieuws dat er überhaupt een enquete gehouden wordt? dat wist ik zelfs niet voordat hij online verscheen, en ik zit nota bene in de werkgroep Maar dat boeit ook helemaal niet. Ik weet dat Roos en Jon een stappenplan hebben gemaakt, en we bekijken de boel per stap. Wat de volgende stappen na het analyseren van de enquetes zijn weet ik ook nog niet. Dat hangt ook (voor een groot deel) af van wat er uit die enquete komt. In zekere zin is het ook goed dat we het hele plan nog niet weten want dat betekent a. dat de werkgroep veel ruimte krijgt voor input en b. dat je niet op de feiten vooruit gaat lopen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 19:50
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Denken jullie ook al in een vroeg stadium aan welke middelen ter beschikking zijn/worden gesteld Ik weet nog goed dat veel van de eerdere ideeën/plannen, hoe mooi ook, uiteindelijk afketsten op "geen (programmeer)capaciteit/geen geld/geen tijd" van het hoofdkantoor (zo'n beetje alles wat te maken had met een betere integratie van forum en website bijvoorbeeld). Kan geen kwaad om nu al aan te geven wat er (in ieder geval) beschikbaar is.

Klassieke beleidsvorming gaat lineair van visie/doelen naar middelen, maar dat werkt vaak niet zo goed. Meer schakelen/iteraties toepassen dus.

Tot zover mijn zinnige bijdrage
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 20:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik wist inderdaad van niks, tot het verhaal van Pluis kwam en dat is nu ook alles wat ik weet. Dus tot zover ook mijn bijdrage, want als ik niks weet, kan ik ook niks zinnigs melden
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 21:15
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Denken jullie ook al in een vroeg stadium aan welke middelen ter beschikking zijn/worden gesteld Ik weet nog goed dat veel van de eerdere ideeën/plannen, hoe mooi ook, uiteindelijk afketsten op "geen (programmeer)capaciteit/geen geld/geen tijd" van het hoofdkantoor (zo'n beetje alles wat te maken had met een betere integratie van forum en website bijvoorbeeld). Kan geen kwaad om nu al aan te geven wat er (in ieder geval) beschikbaar is.

Klassieke beleidsvorming gaat lineair van visie/doelen naar middelen, maar dat werkt vaak niet zo goed. Meer schakelen/iteraties toepassen dus.

Tot zover mijn zinnige bijdrage
Ik meen me te herinneren dat diezelfde persoon die de 1-april eenhoorns en regenbogen look heeft gemaakt nog wel meer in z'n mars heeft qua programmeerwerk. We hebben bijvoorbeeld al een beetje gebrainstormd over een customized "voorpagina" voor het forum, om maar iets willekeurigs te noemen. Maar ook daarvoor geldt: je kunt pas iets effectief verbeteren, als je weet waar de belangrijkste knelpunten preciés liggen (want we hebben nu hele goede hypotheses, maar je moet t wel zeker weten)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Je bedoelt nieuws dat er überhaupt een enquete gehouden wordt? dat wist ik zelfs niet voordat hij online verscheen, en ik zit nota bene in de werkgroep Maar dat boeit ook helemaal niet.
Correctie: Jij vindt het geen zak boeien. Ik vind het raar.
Citaat:
Ik wist inderdaad van niks, tot het verhaal van Pluis kwam en dat is nu ook alles wat ik weet. Dus tot zover ook mijn bijdrage, want als ik niks weet, kan ik ook niks zinnigs melden
Snap ik, maar waarom is dat dan zo?

En als Jon het allemaal zo interessant vindt, waarom is er dan niet eerder wat veranderd?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 21:33
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik meen me te herinneren dat diezelfde persoon die de 1-april eenhoorns en regenbogen look heeft gemaakt nog wel meer in z'n mars heeft qua programmeerwerk. We hebben bijvoorbeeld al een beetje gebrainstormd over een customized "voorpagina" voor het forum, om maar iets willekeurigs te noemen. Maar ook daarvoor geldt: je kunt pas iets effectief verbeteren, als je weet waar de belangrijkste knelpunten preciés liggen (want we hebben nu hele goede hypotheses, maar je moet t wel zeker weten)
Ok

Mensen moeten wel eerst überhaupt op het forum komen. Prima dat het er hier beter/leuker uitziet, maar bezoekers komen binnen op scholieren.com en dan moet je ze naar het forum krijgen. Dus ik doelde met name op aanpassingen van de website, niet het forum.

Maar goed, dit was ook mijn verhaal toen ik FB was, dus het is wel genoegzaam bekend
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 21:37
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja dat hebben we ook besproken tijdens die meeting idd: betere integratie tussen frontpage en forum. Dat de frontpage naar het forum linkt en andersom. Overigens is er een scholieren.com twitter account waar eerder nog wel eens leuke topics gedeeld werden. maar toen de fb die dat deed fb-af werd is dat een beetje doodgelopen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 21:48
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Snap ik, maar waarom is dat dan zo?
Ik heb geen idee. Ik heb niks voorbij zien komen en ik had er ook zelf naar kunnen vragen, maar in alle eerlijkheid heb ik het daar momenteel een beetje te druk voor met mijn Echte Leven.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 08:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Correctie: Jij vindt het geen zak boeien. Ik vind het raar.
Ik ook, heb dan ook aangegeven dat het wenselijk was geweest als de mensen van buiten het HQ die in de werkgroep zitten op de hoogte worden gehouden van wat er gebeuren gaat. Betere communicatie enzo. Anders heeft het hebben van een werkgroep op die vlakken geen enkel nut.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 20:23
Verwijderd
Maak van het forum gewoon een gesloten community. Eerst inloggen en dan pas het forum te zien krijgen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 20:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Maak van het forum gewoon een gesloten community. Eerst inloggen en dan pas het forum te zien krijgen.
Grappig dat je dat voorstelt, dat was een van de ideeën die we bedachten bij de oefen-brainstorm om het forum juist om zeep te helpen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Grappig dat je dat voorstelt, dat was een van de ideeën die we bedachten bij de oefen-brainstorm om het forum juist om zeep te helpen
Juist niets doen heeft precies hetzelfde effect. Ik heb zelf ook 2 fora naar de klote laten gaan door over over democratie binnen het team. Het nadeel van een groot forumteam is juist dat het haast onmogelijk is om op 1 lijn te zitten met elkaar, en dat er daar door geen vrij weinig van alle opties en suggesties terecht komt. Ik denk ook dat Jon zelf wat beslissingen moet maken en dat het team zich daar dan op aan moet passen, want op deze manier blijft er bar weinig forum over. Wellicht dat integratie iets kan oplossen, maar uiteindelijk ligt daar de echte oplossing natuurlijk ook niet.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 00:07
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Juist niets doen heeft precies hetzelfde effect. Ik heb zelf ook 2 fora naar de klote laten gaan door over over democratie binnen het team. Het nadeel van een groot forumteam is juist dat het haast onmogelijk is om op 1 lijn te zitten met elkaar, en dat er daar door geen vrij weinig van alle opties en suggesties terecht komt. .
Ik ben het niet met je oneens, maar het forum niet zichtbaar maken voor gasten is een van de snelste manieren om het forum dood te krijgen.

Oh en Jon gaat echt geen (grote) beslissingen nemen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 09:09
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
..Het nadeel van een groot forumteam is juist dat het haast onmogelijk is om op 1 lijn te zitten met elkaar, en dat er daar door geen vrij weinig van alle opties en suggesties terecht komt.
Ik (en vele andere forumbazen) bemoei me erg weinig met het beleid. Ik stuur waar nodig wat topics bij, meld ongeregeldheden en gooi af en toe een ideetje op, maar dat was het wel zo'n beetje.
Het probleem zit 'm gewoon in (wat Axel11 al zei) het lage aantal bezoekers en dat heeft vermoedelijk te maken met de vele alternatieven. Daarnaast zitten er op dit forum een aantal oudgedienden die het leuk vinden mensen af te zeiken, ook dat is niet bevorderlijk voor het ledental.
__________________
Het eerste deel van je leven wordt verpest door je ouders, het tweede deel door je kinderen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Daarnaast zitten er op dit forum een aantal oudgedienden die het leuk vinden mensen af te zeiken, ook dat is niet bevorderlijk voor het ledental.
Grappig, die perceptie leeft heel erg hè? Ik heb in 2004 of 2005 de undercover "fiese noep" gehad. Dat was een grapje, ik heb met die nick nooit nieuwkomers afgezeken maar speelde juist zelf dat ik een totale nitwit was. Maar het was wel een exemplarische nick voor hoe er toen met nieuwkomers werd omgegaan. Die werden heel hard afgezeken en konden bijna niets goed doen. Toch groeide het aantal actieve leden in die periode als kool. Ik vind oprecht dat tegenwoordig veel aardiger tegen nieuwkomers word gedaan dan in die periode. Ik snap best wat je bedoelt, maar ik denk dat dit vooral nu zo lijkt omdat het forum terminaal is, en niet omdat er een grote hoeveelheid mensen eigenlijk wel wil forumen maar afgeschrikt wordt door oudgedienden.

Als er nu streng zou worden opgetreden tegen oudgedienden zodra zij eens wat minder aardig reageren dan zullen deze oudgedienden ook sneller vertrekken. Denk niet dat je deze kant moet opwillen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 09:53
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Toch groeide het aantal actieve leden in die periode als kool.
Dat was denk ik de gouden periode van S.com, maar het lijkt me sterk dat dit dankzij afzeikpraktijken tot stand is gekomen.
Ik weet niet meer hoe ik bij S.com ben gekomen, ik vermoed door een Google search op een specifiek N&A onderwerp. Het was de tijd vóór Facebook en Hyves, Twitter en wat nog meer. Jongeren zochten een makkelijk toegankelijk, anoniem platform en S.com voorzag daar in.
__________________
Het eerste deel van je leven wordt verpest door je ouders, het tweede deel door je kinderen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 11:22
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Daarnaast zitten er op dit forum een aantal oudgedienden die het leuk vinden mensen af te zeiken, ook dat is niet bevorderlijk voor het ledental.
Het verbaast me elke keer weer hoe mensen forumbaas gemaakt worden die echt geen enkel idee hebben van hoe het forum daadwerkelijk is. Vroeger, in 'de gouden periode van S.com', werden mensen regelmatig afgezeken, weggepest, en waren mensen bang om op bepaalde fora (specifiek: Onzin) te posten als ze daar geen regulars waren. Toen gebeurde dat soort dingen dagelijks in enorme hoeveelheden en er werd (vrijwel) niks tegen gedaan en het forum was extreem druk.

Tegenwoordig is het forum extreem lief, vriendelijk en knuffelig (zeker in vergelijking met toen) en worden er vrijwel geen rotopmerkingen gemaakt.

Het forum is om een aantal redenen steeds inactiever geworden:

- Fora worden steeds minder interessant en er zijn steeds meer alternatieven beschikbaar, terwijl een forum als deze vroeger de voornaamste manier van sociaal op internet te zijn.

- De gemiddelde leeftijd van zowel de leden als de forumbazen is steeds hoger geworden, mensen zijn extreem lang blijven hangen en er zijn steeds minder nieuwelingen van de daadwerkelijke doelgroep bijgekomen. Nu gaan steeds meer oudere leden weg (frustraties i.v.m. beleid, het echte leven, desinteresse in een dood forum, etc.) en stort het forum dus langzaam in.

- Een compleet wanbeleid in sommige opzichten, er had veel eerder stappen genomen moeten worden om dingen te veranderen (en een 'tieners' forum was niet de oplossing, sorry), er had meer gedaan moeten worden om de oudere leden hier te willen houden en aanzienlijk meer om nieuwe leden te trekken. Er is een heleboel tijd verloren gegaan met jarenlang praten over wat wellicht misschien zou kunnen gebeuren en een heel legio forumbazen heeft gepost op o.a. Admin 'dat het forum stiller wordt komt niet door ons, dus wij kunnen er niks aan doen'.

- Forumbazen hebben heel erg lang alleen maar forumbazen gekozen die in het algemeen min of meer hetzelfde vonden als zij, of in ieder geval niet teveel tegen het beleid en de forumbazen in gingen. Dit heeft er voor gezorgd dat de paar mensen die wel dingen probeerden te veranderen, consequent aanliepen tegen een team die dat niet wilde en het vooral zo wilden laten.

- Het forum is vanaf HQ heel lang min of meer genegeerd omdat het toch wel liep en is daardoor nooit een punt van focus geweest. Hierdoor zijn hier (veel te lang) niet genoeg nieuwe mensen bijgekomen om het vertrek van de oudere mensen op te vangen en zitten we nu in de situatie waar we zitten.

Door te posten 'dat de mensen zo gemeen zijn' laat je voornamelijk blijken dat je echt geen idee hebt wat er op het forum speelt en geef je lekker makkelijk de leden de schuld van iets wat voornamelijk op Admin niveau al lang aangepakt had moeten worden.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Dat was denk ik de gouden periode van S.com, maar het lijkt me sterk dat dit dankzij afzeikpraktijken tot stand is gekomen.
Dat klopt, dat zeg ik ook niet. Je draait nu je eigen argument om.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Het verbaast me elke keer weer hoe mensen forumbaas gemaakt worden die echt geen enkel idee hebben van hoe het forum daadwerkelijk is. Vroeger, in 'de gouden periode van S.com', werden mensen regelmatig afgezeken, weggepest, en waren mensen bang om op bepaalde fora (specifiek: Onzin) te posten als ze daar geen regulars waren. Toen gebeurde dat soort dingen dagelijks in enorme hoeveelheden en er werd (vrijwel) niks tegen gedaan en het forum was extreem druk.

Tegenwoordig is het forum extreem lief, vriendelijk en knuffelig (zeker in vergelijking met toen) en worden er vrijwel geen rotopmerkingen gemaakt.

Het forum is om een aantal redenen steeds inactiever geworden:

- Fora worden steeds minder interessant en er zijn steeds meer alternatieven beschikbaar, terwijl een forum als deze vroeger de voornaamste manier van sociaal op internet te zijn.

- De gemiddelde leeftijd van zowel de leden als de forumbazen is steeds hoger geworden, mensen zijn extreem lang blijven hangen en er zijn steeds minder nieuwelingen van de daadwerkelijke doelgroep bijgekomen. Nu gaan steeds meer oudere leden weg (frustraties i.v.m. beleid, het echte leven, desinteresse in een dood forum, etc.) en stort het forum dus langzaam in.

- Een compleet wanbeleid in sommige opzichten, er had veel eerder stappen genomen moeten worden om dingen te veranderen (en een 'tieners' forum was niet de oplossing, sorry), er had meer gedaan moeten worden om de oudere leden hier te willen houden en aanzienlijk meer om nieuwe leden te trekken. Er is een heleboel tijd verloren gegaan met jarenlang praten over wat wellicht misschien zou kunnen gebeuren en een heel legio forumbazen heeft gepost op o.a. Admin 'dat het forum stiller wordt komt niet door ons, dus wij kunnen er niks aan doen'.

- Forumbazen hebben heel erg lang alleen maar forumbazen gekozen die in het algemeen min of meer hetzelfde vonden als zij, of in ieder geval niet teveel tegen het beleid en de forumbazen in gingen. Dit heeft er voor gezorgd dat de paar mensen die wel dingen probeerden te veranderen, consequent aanliepen tegen een team die dat niet wilde en het vooral zo wilden laten.

- Het forum is vanaf HQ heel lang min of meer genegeerd omdat het toch wel liep en is daardoor nooit een punt van focus geweest. Hierdoor zijn hier (veel te lang) niet genoeg nieuwe mensen bijgekomen om het vertrek van de oudere mensen op te vangen en zitten we nu in de situatie waar we zitten.

Door te posten 'dat de mensen zo gemeen zijn' laat je voornamelijk blijken dat je echt geen idee hebt wat er op het forum speelt en geef je lekker makkelijk de leden de schuld van iets wat voornamelijk op Admin niveau al lang aangepakt had moeten worden.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 12:01
Verwijderd
Ik ook met als opmerking dat ik ergens begrijp dat hookee zegt dat er gemeen gedaan wordt omdat hij natuurlijk jarenlang keihard is aangevallen op gigantisch domme opmerkingen dus een iets andere perceptie heeft. Die perceptie klopt uiteraard niet maar volgens mij is dat de reden.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 14:19
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
- Fora worden steeds minder interessant en er zijn steeds meer alternatieven beschikbaar, terwijl een forum als deze vroeger de voornaamste manier van sociaal op internet te zijn.
Dit is wel een ding wat ik toen bij het overleg op HQ een paar keer ter sprake wilde brengen, maar op dat moment werd er alleen maar gekeken naar eventuele veranderingen en oplossingen. Op zich niets mis mee, maar ik vind het een heel groot punt op rekening mee te houden. Redenen als 'jamaar er zijn nog heel veel fora wel heel actief, dus wij moeten dat ook kunnen' vind ik ter opzichte van dit forum niet echt op gaan. De website (en het bijbehorend forum) zijn op een heel specifieke doelgroep gericht, een doelgroep die -wat ook zal blijken uit de enquetes- niet (meer) gefocust is op fora, maar vooral op andere sociale media, omdat dat nu eenmaal voor hen veel beter werkt. En voor een groot deel kun je daar nou eenmaal niets aan doen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 15:05
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
In de tijd dat het forum bloeide viel het waarschijnlijk niet op dat mensen wegbleven uit specifieke secties, nu wel.
Ik kan me een vaste forummer herinneren die uitgerekend wegens deadlock een permban heeft aangevraagd.

Maar zoals ik al zei; de hoofdreden ligt bij de alternatieven, onzinners focussen liever op de bijzaken, lichten die eruit en gooien er nog een een sneer overheen, een lekker sfeertje creërend.

Tot zover mijn bijdrage.
__________________
Het eerste deel van je leven wordt verpest door je ouders, het tweede deel door je kinderen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 15:10
Verwijderd
Citaat:
In de tijd dat het forum bloeide viel het waarschijnlijk niet op dat mensen wegbleven uit specifieke secties, nu wel.
Ik kan me een vaste forummer herinneren die uitgerekend wegens deadlock een permban heeft aangevraagd.
arPos? Ja Goed voorbeeld. Trouwens, is bijzaak, ik heb meer nieuwe leden aangebracht dan weggejaagd.

Citaat:
Maar zoals ik al zei; de hoofdreden ligt bij de alternatieven, onzinners focussen liever op de bijzaken, lichten die eruit en gooien er nog een een sneer overheen, een lekker sfeertje creërend.
Als je inhoudelijk een discussie wil voeren dan is Onzin daar de afgelopen jaren al de aangewezen plek voor. Goed advies voor computers en elektronica? Onzin. Inhoudelijk over nieuws, politiek, religie? Onzin. Natuurlijk worden er bijzaken bijgehaald, daar is het Onzin voor, dat mág daar, maar de discussies zijn een factor tien intelligenter omdat er niet een stel debiele forumbazen die er sinds McCain en Nare Man zijn geweest de boel doodknuppelen. En ook geen hond die loopt te zeiken over Tiswa dingen.

Citaat:
Tot zover mijn bijdrage.
Die kan je net zo goed achterwege laten in het vervolg Of terugkomen als je IQ hoger is dan dit forumnummer.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 15:31
Verwijderd
Citaat:
In de tijd dat het forum bloeide viel het waarschijnlijk niet op dat mensen wegbleven uit specifieke secties, nu wel.
Ik kan me een vaste forummer herinneren die uitgerekend wegens deadlock een permban heeft aangevraagd.

Maar zoals ik al zei; de hoofdreden ligt bij de alternatieven, onzinners focussen liever op de bijzaken, lichten die eruit en gooien er nog een een sneer overheen, een lekker sfeertje creërend.

Tot zover mijn bijdrage.
Nee, jij laat zien dat je goed op de hoofdzaken focust. Maar dat maakt niet uit joh
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 15:45
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
In de tijd dat het forum bloeide viel het waarschijnlijk niet op dat mensen wegbleven uit specifieke secties, nu wel.
Ik kan me een vaste forummer herinneren die uitgerekend wegens deadlock een permban heeft aangevraagd.

Maar zoals ik al zei; de hoofdreden ligt bij de alternatieven, onzinners focussen liever op de bijzaken, lichten die eruit en gooien er nog een een sneer overheen, een lekker sfeertje creërend.

Tot zover mijn bijdrage.
Goede bijdrage van een forumbaas .

Dit soort visies hebben er overigens voor mij toe bijgedragen dat ik uiteindelijk gestopt ben met forumbazen aangezien je hiermee geen stap vooruit komt hoe graag je zelf ook wilt.

Weer ontopic: ik zou het toejuichen als Dark Phoenix en deadlock (en andere mensen die zich daartoe geroepen voelen) zich alsnog bij de werkgroep aan willen sluiten aangezien zij de ideeën hebben en weten wat er speelt.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Het forum is om een aantal redenen steeds inactiever geworden:

- Fora worden steeds minder interessant en er zijn steeds meer alternatieven beschikbaar, terwijl een forum als deze vroeger de voornaamste manier van sociaal op internet te zijn.

- De gemiddelde leeftijd van zowel de leden als de forumbazen is steeds hoger geworden, mensen zijn extreem lang blijven hangen en er zijn steeds minder nieuwelingen van de daadwerkelijke doelgroep bijgekomen. Nu gaan steeds meer oudere leden weg (frustraties i.v.m. beleid, het echte leven, desinteresse in een dood forum, etc.) en stort het forum dus langzaam in.

- Een compleet wanbeleid in sommige opzichten, er had veel eerder stappen genomen moeten worden om dingen te veranderen (en een 'tieners' forum was niet de oplossing, sorry), er had meer gedaan moeten worden om de oudere leden hier te willen houden en aanzienlijk meer om nieuwe leden te trekken. Er is een heleboel tijd verloren gegaan met jarenlang praten over wat wellicht misschien zou kunnen gebeuren en een heel legio forumbazen heeft gepost op o.a. Admin 'dat het forum stiller wordt komt niet door ons, dus wij kunnen er niks aan doen'.

- Forumbazen hebben heel erg lang alleen maar forumbazen gekozen die in het algemeen min of meer hetzelfde vonden als zij, of in ieder geval niet teveel tegen het beleid en de forumbazen in gingen. Dit heeft er voor gezorgd dat de paar mensen die wel dingen probeerden te veranderen, consequent aanliepen tegen een team die dat niet wilde en het vooral zo wilden laten.

- Het forum is vanaf HQ heel lang min of meer genegeerd omdat het toch wel liep en is daardoor nooit een punt van focus geweest. Hierdoor zijn hier (veel te lang) niet genoeg nieuwe mensen bijgekomen om het vertrek van de oudere mensen op te vangen en zitten we nu in de situatie waar we zitten.
+ Forumbazen die het totaal niet boeit wat er gebeurt/nodig is/zou kunnen zijn, geen inspanning willen leveren of moeite doen om mee te denken of zelfs maar te posten op hun eigen forum of hun bijdrage beperken tot hier en daar een slotje gooien. (Welkom & Voorstellen is een mooi voorbeeld daarvan: de poort naar het forum, maar er werd/wordt amper iets mee gedaan door de forumbazen.)
En inactiviteit en daaraan gelinkt het toch aanhouden van mensen die duidelijk falen.



En op dat gebied: Wanneer gaat flyaway nog eens op haar onderdeel posten buiten dat ze 'per gratie' nog een topic toestaat?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 16:57
Verwijderd
Citaat:
En op dat gebied: Wanneer gaat flyaway nog eens op haar onderdeel posten buiten dat ze 'per gratie' nog een topic toestaat?
Dit is echt precies raak. Perfect. Allemaal verhalen en ideeën aandragen om te voorkomen dat haar subfora bij elkaar werden gedaan. En nu niet eens in de werkgroep plaatsnemen?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Dit is echt precies raak. Perfect. Allemaal verhalen en ideeën aandragen om te voorkomen dat haar subfora bij elkaar werden gedaan. En nu niet eens in de werkgroep plaatsnemen?
Ze zit in de werkgroep.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 18:48
Verwijderd
Oh wauw. Dat is dan toch nog iets positiefs. Jammer dat ze haar visies hier niet laat horen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 20:57
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Laten we kappen met op individuele mensen spelen. Ik grijp hier op BZ het liefste zo min mogelijk in en ik heb al helemaal geen zin in waarschuwingen sturen.

HQ neemt nu echt het voortouw in de werkgroep en beslissingen. Ik kan het huidige tijdpad niet overzien en ook weinig nuttigs aan toevoegen. Persoonlijk lijkt het me niet slecht als er nog wat leden in de werkgroep belanden, maar dan moeten er wel mensen zin in hebben.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 23:36
Verwijderd
Ik hoor dat N&A een FB nodig heeft, bij deze meld ik me aan!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2014, 23:59
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
*knip*

Aangezien dit inmiddels in de openbaarheid is gekomen, wellicht iets voor de werkgroep om ook specifiek te kijken naar wat een forumbaas op een subforum wel/niet MOET doen, verder verwijs ik naar Mutants post hierboven.
Niets specifiek ten nadele van hookee overigens wat mij betreft.

Laatst gewijzigd op 23-08-2014 om 08:58. Reden: Intergraal overnemen is natuurlijk niet de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Aangezien dit inmiddels in de openbaarheid is gekomen, wellicht iets voor de werkgroep om ook specifiek te kijken naar wat een forumbaas op een subforum wel/niet MOET doen, verder verwijs ik naar Mutants post hierboven.
Niets specifiek ten nadele van hookee overigens wat mij betreft.
Volgens mij zijn er als jullie dit meenemen wel genoeg tips binnengekomen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 00:02
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Goed om te zien dat leden die niet in de werkgroep zitten toch met nuttige tips komen
__________________
"This world won't defeat me, it's my life and I choose to detach"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.