Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Een nieuwe aanslag in de VS of W-Europa is reeel,...
Ja, maar niet in Nederland en het kan voorkomen worden als... 1 2.00%
Ja, maar niet in Nederland en het kan niet voorkomen worden 7 14.00%
Ja, ook in Nederland, maar het kan voorkomen worden als.... 8 16.00%
Ja, ook in Nederland en het kan niet voorkomen worden. 26 52.00%
Nee er komt geen nieuwe aanslag. Dit is gewoon een hoax om mensen bang te maken. 7 14.00%
Geen idee / weet niet 1 2.00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2006, 10:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Chaos vliegverkeer na terreuralarm

Uitgegeven: 10 augustus 2006 10:22
Laatst gewijzigd: 10 augustus 2006 10:54
LONDEN/BRUSSEL/AMSTERDAM - Het luchtverkeer in West-Europa ondervindt grote problemen als gevolg van de aangescherpte veiligheidsmaatregelen op de Britse luchthavens. Die werden ingesteld na de bekendmaking dat een terroristisch complot was ontdekt om aanslagen op vliegtuigen te plegen.

De Britse luchtvaartmaatschappij British Airways heeft alle nationale vluchten en vluchten binnen Europa tot donderdagmiddag 16.00 uur (Nederlandse tijd) geannuleerd.

De Londense luchthaven Heathrow is donderdagochtend gesloten voor alle inkomende vluchten. Er is een uitzondering voor toestellen die al onderweg zijn. De andere vier Londense luchthavens blijven vooralsnog open.

Op de Britse luchthavens zijn omvangrijke vertragingen en waarschijnlijk ook annuleringen van vluchten te verwachten, omdat alle passagiers daar met de hand gefouilleerd worden en omdat de scherpere controle van bagage veel extra tijd vergt. Passagiers mogen geen handbagage meer meenemen. Aan boord mogen zij alleen het hoogstnoodzakelijke bij zich hebben. British Airways adviseert mensen die niet per se moeten vliegen om thuis te blijven.

Geannuleerd

De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa heeft alle vluchten tot donderdagmiddag 14.00 uur naar Groot-Brittannië geannuleerd. De Brusselse luchthaven deelde mee vooralsnog alle vluchten naar Londen te schrappen. Ryanair heeft alle vluchten van Charleroi naar Groot-Brittannië geschrapt.

De Franse maatschappij Air France heeft alle vluchten van Parijs naar Heathrow zeker tot 12.00 uur geschrapt. De Griekse Olympic Airlines houdt alle vluchten naar Britse luchthavens aan de grond.

Handbagage

In de Verenigde Staten zijn de veiligheidsmaatregelen voor alle vluchten aangescherpt. Nog strengere maatregelen gelden voor vluchten die uit Groot-Brittannië komen. De Australische maatschappij Qantas heeft besloten dat passagiers minder handbagage mogen meenemen op vluchten naar de VS.

Schiphol

Op de luchthaven Schiphol ondervinden reizigers naar Groot-Brittannië donderdagochtend veel hinder van de verscherpte veiligheidsmaatregelen die op alle Britse luchthavens zijn afgekondigd. "We houden rekening met ernstige vertragingen, vooral richting Londen", aldus een woordvoerster.

Als gevolg van ernstige vertragingen heeft de KLM donderdag drie vluchten uit Nederland naar Groot-Brittannië geannuleerd. Een woordvoerder sluit niet uit dat dat aantal in de loop van de dag oploopt. "De situatie zal per uur verslechteren."

Instructies

Op haar website geeft de luchtvaartmaatschappij reizigers instructies. "Het uitgangspunt blijft dat wij zoveel mogelijk vluchten uitvoeren." De vertraging van KLM-toestellen richting Groot-Brittannië was donderdagochtend rond 09.00 uur opgelopen tot bijna vijf uur.

De marechaussee op Schiphol heeft volgens een zegsman nog geen instructies voor extra strenge controles en veiligheidsmaatregelen gekregen. Een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorisme bestrijding (NCTb) laat weten dat er "op dit moment geen aanleiding is voor aanscherping van veiligheidsmaatregelen.

Dreiging

Zowel de terrorismedreiging voor Nederland als die voor de luchthaven Schiphol blijft onveranderd op respectievelijk 'substantiële dreiging' en 'lichte dreiging'."
http://www.nu.nl/news/799558/21/Chao...reuralarm.html


Politie verijdelt plan om vliegtuigen op te blazen

Uitgegeven: 10 augustus 2006 07:30
Laatst gewijzigd: 10 augustus 2006 10:20
LONDEN - De Britse politie heeft een plan verijdeld om 'talrijke' vliegtuigen tijdens de vlucht op te blazen. Daardoor zou 'een aanzienlijk aantal levens zijn vernietigd'. Dat heeft de Britse minister van Binnenlandse Zaken, John Reid, donderdagochtend gezegd.

Bekijk video: Modem/ Breedband

De Britse luchthavenexploitant BAA heeft gevraagd om alle vluchten naar de Londense luchthaven Heathrow te schrappen. Dat heeft de Britse nationale luchtvaardienst woensdag meegedeeld.

Terroristen zouden van plan zijn geweest tijdens vluchten naar de Verenigde Staten explosieven in hun handbagage tot ontploffing te brengen. Volgens de politie zouden zij bij hun aanslagen vrijwel zeker vloeibare chemicaliën hebben willen gebruiken.

In de nacht van woensdag op donderdag pakte de politie achttien personen op in Londen en omgeving. De aanhoudingen werden verricht na een grootscheepse antiterrorisme-operatie die een aantal maanden heeft geduurd, zei een woordvoerder van Scotland Yard tegen de BBC.

Alarmfase

In het hele land geldt nu de hoogste alarmfase. Dat betekent dat er rekening moet worden gehouden met een op handen zijnde aanslag en dat de bedreiging van Groot-Brittannië een uitzonderlijk hoog niveau heeft bereikt. De veiligheidsmaatregelen op alle Britse vliegvelden zijn aangescherpt. Daardoor worden vertragingen verwacht, waarvan tienduizenden passagiers de dupe zullen worden.

Volgens de door het ministerie van Transport bekendgemaakt noodmaatregelen moeten alle passagiers met de hand worden gefouilleerd en hun schoenen en de dingen die zij bij zich hebben moeten worden doorgelicht, net als wandelwagentjes.

Handbagage

Voorlopig mogen passagiers geen handbagage meenemen op vluchten vanuit Groot-Brittannië. Alleen echt noodzakelijke dingen zoals paspoorten, kleine portefeuilles, medicijnen die op recept zijn verstrekt, noodzakelijke medische hulpmiddelen, babyvoeding, maandverband en tampons mogen mee aan boord in een doorzichtig plastic tasje.

Dat wordt voor het aan boord gaan voor de tweede keer gecontroleerd. "Wij hopen dat deze maatregelen maar gedurende een beperkte periode nodig zullen zijn", aldus een verklaring van het Britse ministerie van Transport.

Inchecken

Een verslaggever van de BBC die donderdagochtend net op reis ging, vertelde dat hij bijna alle spullen die hij in zijn handbagage wilde meenemen moest inchecken als vrachtruimbagage. "Alles moest worden ingecheckt, met inbegrip van mobiele telefoons, iPods, portefeuilles en zelfs brillenkokers."
http://www.nu.nl/news/799444/21/Poli...8video%29.html


VS verhogen dreigingsniveau voor vluchten Groot-Brittannië

Uitgegeven: 10 augustus 2006 09:26
Laatst gewijzigd: 10 augustus 2006 09:44
WASHINGTON - In de Verenigde Staten geldt in verband met de situatie in Groot-Brittannië sinds donderdagochtend vroeg het hoogste dreigingsniveau voor vluchten uit Groot-Brittannië.

Voor alle andere vluchten geldt 'oranje', het op een na hoogste dreigingsniveau. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid verhoogde het dreigingsniveau naar 'rood', wat betekent dat de situatie 'ernstig' is. Het besluit werd genomen nadat in Groot-Brittannië de hoogste alarmfase was ingesteld na de mededelingen over het verijdelen van aanslagen op vliegtuigen.

Het is in de VS vooralsnog verboden om op vluchten vloeibare stoffen mee te nemen, met inbegrip van flesjes drinken, haargel en lotions. Daartoe is besloten na een melding van de Britse politie dat bij het terroristische complot vloeibare chemicaliën gebruikt zouden worden.

Blair

De Britse premier Tony Blair heeft de Amerikaanse president George W. Bush in de nacht van woensdag op donderdag ingelicht over de ontmanteling van het terroristisch complot. Blair, die met vakantie is op Barbados, heeft de hele tijd in contact gestaan met Londen.
http://www.nu.nl/news/799520/22/VS_v...ttanni%EB.html

------------

Denk je dat een kans op een aanslag reeel is? Zoja, waarom en waar? En kan dit voorkomen worden?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2006, 10:40
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Boe-hoe, we're all gunna die, usw. usw.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 10:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 10-08-2006 @ 11:40 :
Boe-hoe, we're all gunna die, usw. usw.
moet ik je nu werkelijk gaan uitleggen dat 1 aanslag niet betekent dat iedereen doodgaat, maar dat 1 aanslag genoeg reden is voor paniek onder de bevolking?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 10:56
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-08-2006 @ 11:48 :
moet ik je nu werkelijk gaan uitleggen dat 1 aanslag niet betekent dat iedereen doodgaat, maar dat 1 aanslag genoeg reden is voor paniek onder de bevolking?
Nee hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 10:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 10-08-2006 @ 11:56 :
Nee hoor.
Gelukkig maar
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 10:59
Verwijderd
Ojeej.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 11:47
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Zoveel mensen opgepakt.. maar nergens een reden wat ze hebben gedaan, wat ze eventueel hadden of wie het eventueel waren. Wat hebben ze nou uiteindelijk gevonden of wat is het uiteindelijke bewijs dat er aanslagen gespleegd zouden worden? mogelijk explosieve vloeistoffen....
Een beetje bangmakerij als het aan mij ligt het wordt meteen onwijs opgeblazen terwijl ze niet weten wat ze precies van plan waren.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 12:15
Verwijderd
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 10-08-2006 @ 12:47 :
het wordt meteen onwijs opgeblazen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 12:16
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
hmm ja leuke woord keuze nu ik het zo lees
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 12:20
Verwijderd
@MissCzech...: Een geheime dienst verzamelt echt wel genoeg bewijs voordat hij op zo'n schaal ingrijpt. Volgens de BBC zijn tientallen mensen maandenlang in de gaten gehouden - dat betekent dat ze e-mails, telefoontjes, SMS'jes hebben: genoeg om in de rechtszaal stand te houden.

Mijn bron Tim Overdiek zegt dat het om negen reguliere vluchten naar de VS ging van London, Manchester en een paar andere Britse steden. De terroristen (tweede-generatie moslims uit London en omgeving, zegt de BBC) waren van plan om explosieven in flesjes frisdrank mee te nemen en die halverwege op te blazen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 13:50
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ik begrijp niet waarom het alsnog nodig is om het vliegverkeer stil te leggen en om passagiers te controleren op vloeistoffen in hun handbagage. "Goh, laten we een signaal afgeven aan de burger dat er iets ernstigs aan de hand is waarmee wij heel intensief bezig zijn." Dat die verdachten zijn opgepakt is toch juist een reden om het vliegverkeer ongewijzigd door te laten gaan?
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 14:02
Verwijderd
Misschien hebben ze nog niet iedereen gepakt? Met een beetje organisatie is 21 man om 9 vliegtuigen neer te halen niet erg veel.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 15:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Snees schreef op 10-08-2006 @ 15:02 :
Misschien hebben ze nog niet iedereen gepakt? Met een beetje organisatie is 21 man om 9 vliegtuigen neer te halen niet erg veel.

Er zouden nog twee rondlopen, vandaar.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 15:22
firelizzard
Avatar van firelizzard
firelizzard is offline
Weet je, het is moeilijk. Ik denk niet dat Nederland wordt aangevallen. dit omdat we simpelweg te klein zijn en wij niet de zogenaamde aggressors zijn.

Aan de andere kant kan ik me wel een aantal doelen in Nederland voorstellen waarvan je kan zeggen dat het een gigantische impact zou hebben op Nederland en Europa.

Maar ik denk toch niet dat er een aanval zou komen op Nederland. Ik hoop het in ieder geval niet...

F.
__________________
WWW.GOUWENAAR.NL
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 15:56
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Ik denk dat de meeste Nederlanders zoiets als dit nog niet serieus nemen totdat zij zelf, familie of kennissen door zo'n aanslag worden getroffen. Erg dom om zo te denken. Ook Nederland voert missies uit in Afghanistan en is dus een potentieel doelwit. En als het daar niet om is dan is het wel omdat Nederland een westerse democratie is.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 16:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ze moeten zo'n gekte trappen als ze niet gelukt is een terroristisch complot te verijdelen. Nu vind ik het een storm in een glas water.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 16:50
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-08-2006 @ 16:56 :
Ik denk dat de meeste Nederlanders zoiets als dit nog niet serieus nemen totdat zij zelf, familie of kennissen door zo'n aanslag worden getroffen. Erg dom om zo te denken. Ook Nederland voert missies uit in Afghanistan en is dus een potentieel doelwit. En als het daar niet om is dan is het wel omdat Nederland een westerse democratie is.
Je kan het wel serieus nemen, maar wat dan?

De kans dat hier een aanslag wordt gepleegd is aanwezig, maar wat kan je ertegen doen?
Je kan hoogstens extremistische bewegingen in de gaten houden en daarop anticiperen. Wat natuurlijk makkelijker gezegd is dan gedaan.

Verder heeft het geen zin om in angst te leven. Je moet het zo zien als je in een auto zit is er ook een kans dat je overlijdt, dat is voor mij echter geen aanleiding om altijd bang te zijn als ik in een auto zit. En de kans is groter dat je door een autoongeluk overlijdt dan door een terroristische aanslag.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 17:00
Verwijderd
Ja, ook in Nederland en het kan niet voorkomen worden, want er zijn nu eenmaal 6 miljard mensen op aarde, en het is nogal naïef om te denken dat daar geen idioten tussen rondlopen. Reden te meer dus om het volledige anti-terreurbudget ergens anders aan te besteden. Met 0,1% van het budget kun je op andere manieren al meer levens redden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-08-2006, 17:25
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-08-2006 @ 18:00 :
Ja, ook in Nederland en het kan niet voorkomen worden, want er zijn nu eenmaal 6 miljard mensen op aarde, en het is nogal naïef om te denken dat daar geen idioten tussen rondlopen. Reden te meer dus om het volledige anti-terreurbudget ergens anders aan te besteden. Met 0,1% van het budget kun je op andere manieren al meer levens redden.
Mee ens. het is dat er veel meer paniek is na 11/9. Daarvoor waren er ook continu aanslagen. Maar toen was het blijkbaar geen reden om veel geld te pompen in de bestrijding van terrorisme.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"

Laatst gewijzigd op 10-08-2006 om 17:28.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 17:29
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Maar ja, sinds de leugens van de Irak-oorlog vertrouw ik noch VS noch GB.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 17:36
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 10-08-2006 @ 17:50 :
Je kan het wel serieus nemen, maar wat dan?

De kans dat hier een aanslag wordt gepleegd is aanwezig, maar wat kan je ertegen doen?
Je kan hoogstens extremistische bewegingen in de gaten houden en daarop anticiperen. Wat natuurlijk makkelijker gezegd is dan gedaan.

Verder heeft het geen zin om in angst te leven. Je moet het zo zien als je in een auto zit is er ook een kans dat je overlijdt, dat is voor mij echter geen aanleiding om altijd bang te zijn als ik in een auto zit. En de kans is groter dat je door een autoongeluk overlijdt dan door een terroristische aanslag.
Laat ik het hier nu toevallig mee eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 18:11
Verwijderd
Ik geloof er (nog) niks van. Daarom denk ik dat het een 'hoax' is om de burgers bang te houden om zo nog meer van de hardgewonnen privacy in te leveren.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 18:26
Supersuri
Supersuri is offline
Ja Nederland loopt ook risico op een aanslag en het kan voorkomen worden als Balkenende zijn hoofd is uit de reet van Bush haalt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 18:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
eddie schreef op 10-08-2006 @ 19:11 :
Ik geloof er (nog) niks van. Daarom denk ik dat het een 'hoax' is om de burgers bang te houden om zo nog meer van de hardgewonnen privacy in te leveren.
Het is een samenzwering!
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 19:32
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-08-2006 @ 19:33 :
Het is een samenzwering!
Zou het van de joden kunnen zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2006, 20:17
dutchjingles
dutchjingles is offline
vreselijke wereld leven we in..dus maar ff wat onstpanning

Wat doen die piloten nu ze zich vervelen?

zie hier: http://files.ww.com/download.html?id=12585

(ff op die blauwe link klikken en dan gaat je windowsmedia player open en toont het filmpje)
__________________
I love the art from www.sexycanvas.com
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 21:01
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
dutchjingles schreef op 10-08-2006 @ 21:17 :
vreselijke wereld leven we in..dus maar ff wat onstpanning

Wat doen die piloten nu ze zich vervelen?

zie hier: http://files.ww.com/download.html?id=12585

(ff op die blauwe link klikken en dan gaat je windowsmedia player open en toont het filmpje)
Wat een nuttige bijdrage weer. Voor onzin-filmpjes in het onzin gedeelte.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 21:04
Supreme Dutch
Ja, er komt een aanslag. Die kan echter voorkomen worden als we allemaal onze baard laten staan en Moslim worden.. Waar wachten we nog op?

Ik ben blij dat ik gisteren moest vliegen, en niet vandaag..
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 21:08
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 10-08-2006 @ 22:04 :
Ja, er komt een aanslag. Die kan echter voorkomen worden als we allemaal onze baard laten staan en Moslim worden.. Waar wachten we nog op?

Ik ben blij dat ik gisteren moest vliegen, en niet vandaag..
Gaat niet werken want dan moet je kiezen of je Soeniet of Shiiet bent (zeg ik het goed?) en die rammen elkaar ook de hersenen in dus moet er nog een common enemy komen zodat we elkaar niet afmaken.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 21:10
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 10-08-2006 @ 22:08 :
Gaat niet werken want dan moet je kiezen of je Soeniet of Shiiet bent (zeg ik het goed?) en die rammen elkaar ook de hersenen in dus moet er nog een common enemy komen zodat we elkaar niet afmaken.
De joden!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 21:21
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-08-2006 @ 22:10 :
De joden!
Ach zijn die ook nog is ergens goed voor
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 23:47
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Appart dat je daar meteen mee komt? Hoe kom je daar aan?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 23:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 11-08-2006 @ 00:47 :
Appart dat je daar meteen mee komt? Hoe kom je daar aan?
de joden zitten achter elke samenzwering, je weet toch? in 2004 waren het de Zweden, in 2005 de Finnen, en nu de Joden. Logisch toch?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 02:54
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-08-2006 @ 00:53 :
de joden zitten achter elke samenzwering, je weet toch? in 2004 waren het de Zweden, in 2005 de Finnen, en nu de Joden. Logisch toch?
nee dat zijn allemaal maar pion-en
ik weet zeker dat de buitenaardse wezens erachter zitten om wraak te nemen op roswell


even serieus:

Ja theoretisch is het mogelijk dat er een aanslag plaats vind in nederland, maar een aanslag in UK of US is velen malen waarschijnlijker (mocht tie komen) vanwege hun nogal prominente grote mond.

Maarja om nu te zeggen dat ik in paniek rondjes ga rennen
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 06:59
Verwijderd
Christ wat een non-topic.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 09:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
We hebben in geen jaren een aanslag ergens in de westerse wereld gehad. Ook niet tijdens de cartoonrel. Dus of de geheime diensten doen hun werk erg goed en hebben terroristische netwerken opgerold en hun plannen verijdeld, of die aanslagen waren maar bedoeld als tijdelijk en alle ex- terroristen zitten nu ergens vreedzaam een kopje thee te drinken.

Hoe dan ook maak ik me er niet druk om.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-08-2006, 12:43
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Het vervelende is dat als een aanslag verijdeld is, je niks kan tonen. Andersom staat de wereld op z'n kop als ze wèl slagen (5 volle vliegtuigen uit de lucht; nog vakantieplannen?)
Eervol is de job van de inlichtingendienst dus niet, veel spannender en "James Bond-er" zou zijn dat deze mensen tijdens hun poging in het vliegtuig een kogel door de kop kregen.
Jullie zijn vast ook vergeten dat Mohammed El F met een geladen machinegeweer op straat liep.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 12:46
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
juno schreef op 11-08-2006 @ 10:48 :
We hebben in geen jaren een aanslag ergens in de westerse wereld gehad. Ook niet tijdens de cartoonrel. Dus of de geheime diensten doen hun werk erg goed en hebben terroristische netwerken opgerold en hun plannen verijdeld, of die aanslagen waren maar bedoeld als tijdelijk en alle ex- terroristen zitten nu ergens vreedzaam een kopje thee te drinken.

Hoe dan ook maak ik me er niet druk om.
uhm, Madrid is vandaag op de kop af 2jaar en 5maanden geleden gebeurd,

dus ja, er zal wel nog wat gebeuren ,vrees ik. vast ook wel nog in Nederland.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 12:53
juno
Avatar van juno
juno is offline
En sindsdien is het stil. Ik had eigenlijk wel een aanslag in Kopenhagen verwacht tijdens de cartoonrel, eerlijk gezegd.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 20:58
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 11-08-2006 @ 13:53 :
En sindsdien is het stil. Ik had eigenlijk wel een aanslag in Kopenhagen verwacht tijdens de cartoonrel, eerlijk gezegd.
Dat was een beetje over ge-hyped. Bij tijden van oorlog, met hartverscheurende beelden op de tv, zoals nu, ligt een aanslag dichter op de loer.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 21:43
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 11-08-2006 @ 13:43 :
Het vervelende is dat als een aanslag verijdeld is, je niks kan tonen. Andersom staat de wereld op z'n kop als ze wèl slagen (5 volle vliegtuigen uit de lucht; nog vakantieplannen?)
Eervol is de job van de inlichtingendienst dus niet, veel spannender en "James Bond-er" zou zijn dat deze mensen tijdens hun poging in het vliegtuig een kogel door de kop kregen.
Jullie zijn vast ook vergeten dat Mohammed El F met een geladen machinegeweer op straat liep.
Nouredine el F
Maar die had niet "Jan Modaal" als doelwit. Bij een aanslag met vliegtuigen tref je wel "Jan Modaal". Dat is wel even wat anders.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 10:11
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 11-08-2006 @ 22:43 :
Nouredine el F
Maar die had niet "Jan Modaal" als doelwit. Bij een aanslag met vliegtuigen tref je wel "Jan Modaal". Dat is wel even wat anders.
Definieer "anders"; is dat minder erg of juist erger?
Wat is schokkender voor Nederland; Willem van Oranje, Theo van Gogh, Pim Fortuyn, Balkenende of een volgende Lockerbie?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 10:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hookee schreef op 12-08-2006 @ 11:11 :
Definieer "anders"; is dat minder erg of juist erger?
Wat is schokkender voor Nederland; Willem van Oranje, Theo van Gogh, Pim Fortuyn, Balkenende of een volgende Lockerbie?
je vergat de gebroeders de Wit.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-08-2006 @ 21:58 :
Dat was een beetje over ge-hyped. Bij tijden van oorlog, met hartverscheurende beelden op de tv, zoals nu, ligt een aanslag dichter op de loer.
Ja, begrijpelijk. Als je verontwaardigd bent over wat drieduizend kilometer verderop gebeurt is het natuurlijk de beste optie om dan ook thuis maar een bloedbad aan te richten dat is voor elk weldenkend mens logisch.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 11:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ach, het heeft niks met actualiteiten te maken. Je moet gewoon flink labiel zijn om vatbaar te zijn voor radicalisatie, en daarna nog eens een trits dingen doen waar elk normaal mens voor terugschrikt voordat je rijp bent om geweld te plegen.

Ik vind dan ook al jaren dat religieus fundamentalisme erkent moet worden als psychiatirsch ziektebeeld en behandeling in de basisverzekering moet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 08:02
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-08-2006 @ 12:29 :
Ach, het heeft niks met actualiteiten te maken. Je moet gewoon flink labiel zijn om vatbaar te zijn voor radicalisatie, en daarna nog eens een trits dingen doen waar elk normaal mens voor terugschrikt voordat je rijp bent om geweld te plegen...
Dat verklaart dan niet het volgende artikel:klik
(let ook op de fotospecial rechts, is dat niet onze wereldberoemde EHBO-medewerker regisseur? )
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 10:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hookee schreef op 13-08-2006 @ 09:02 :
[B]Dat verklaart dan niet het volgende artikel:klik
Hoezo zo een eastender of een crickettype niet labiel kunnen zijn? We hebben hier toch ook verder redelijk te handhaven mensen die SGP stemmen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 19:12
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-08-2006 @ 11:56 :
Hoezo zo een eastender of een crickettype niet labiel kunnen zijn? We hebben hier toch ook verder redelijk te handhaven mensen die SGP stemmen?
Van mij zijn alle fanatieke koran-aanhangers (maar ook de zwaar orthodoxe joden) labiel. De eersten zijn echter ook nog eens levensmoe...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 05:56
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
leuk dat ik ff over londen mocht vliegen afgelopen zaterdag
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 19:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hookee schreef op 13-08-2006 @ 20:12 :
Van mij zijn alle fanatieke koran-aanhangers (maar ook de zwaar orthodoxe joden) labiel. De eersten zijn echter ook nog eens levensmoe...
die lui van Neturei Karta ook
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.