Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2005, 18:27
Saarah
Saarah is offline
Hallo,

Ik zit met een redelijk groot probleem. Mja, waar moet ik beginnen... Ik volg Latijn-wiskunde (in België), dus we hebben 5u wiskunde per week, het is een hoofdvak.
We hebben voor het vak wiskunde een lerares, ik noem haar even mevrouw X, het was haar eerste jaar dat ze les gaf. In het begin van het jaar deed ze alles heel traag enzo, was soms een kwartier bezig over één enkele oefening. Met de examens van kerstmis stonden we al heel erg achter (er is nog een andere klas latijn-wiskunde, maar die krijgt les van een andere leerkracht) op de andere klas, met de paasexamens nog veel meer. Toch bleef ze redelijk rustig voorgaan. Tot zo'n 2 weken voor de zomerexamens. Toen leek ze plots te beseffen hoeveel we nog achter stonden (we moesten nog een hele boek zien ivm analytische meetkunde, en nog een dunner boekje over vectoren ) en schoot ze in actie. En hoe! Oefeningen opdreunen, het hele boekje van vectoren hebben we thuis zelfstandig moeten zien, in de klas zat ik de hele tijd gewoon over te schrijven van het bord ipv de oefeningen ook maar een béétje te volgen. De laatste week hebben we nog een uur extra onder de middag moeten blijven, maar eigenlijk had ze ons even goed een blad kunnen geven met de oplossingen. Zo ongeveer 3-4 lln van onze klas werkten mee en antwoorden af en toe (als zij niet dicteerde), de rest schreef gewoon over.
Nou, nu is het dus examen (maandag examen wiskunde) en moeten we dus een hele boek (en een dunner boekje) voor de eerste keer gaan leren (we hebben over het hele derde trimester één grote toets gedaan, in het begin van het trimester) plus de rest van de leerstof. Aangezien ik al niet zo heel goed ben in wiskunde zie ik het echt niet zitten.
Plus dat er nog een extra moeilijkheid bijkomt: zij maakt het examen samen met de lerares van die andere wiskunde-klas, waarvan het niveau veel hoger ligt dan dat van ons. Zo gebeurt het dat op het examen oefeningen staan die wij echt nog nooit gezien hebben , de vorige twee keren had ik altijd iets van een 55% (met dagelijks werk bij, één keer was ik van het examen gebuisd). Mijn dagelijks werk is ook al niet zo denderend, dus ik vrees echt voor een buis...

Sorry voor het lange verhaal , maar is er eigenlijk iets dat wij hieraan kunnen doen. Ten eerste aan het feit dat zij de leerstof zo heeft afgerammeld, op welke manier zij haar lessen gegeven heeft (ik wist tijdens de meeste lessen gewoon niet waar het over ging), ten tweede dat zij het examen samen maakt met die andere lerares en er dus dingen van een heel ander niveau opzet.
(Mja, nu kunnen jullie mss denken van: 'het is je eigen fout, jij had al maar op voorhand moeten leren'. Maar echt, het was niet te doen, de manier waarop zij haar lessen gaf ). Mijn ouders zijn eventueel bereid naar de directrice te gaan (ik moest m'n vader al inhouden ), zeker als ik gebuisd ben, net als de ouders van een vriendin van mij.

Thnx voor het lezen alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2005, 18:32
Verwijderd
Ik heb ook al zoiets meegemaakt maar dan iets minder erg. (Alhoewel ) Wij zijn toen naar de prefect gegaan, en die heeft gepraat met de leerkracht in kwestie. Uiteindelijk is ze weggegaan (het was een vervangster) en kwam onze gewone leerkracht terug.

Dus stap gewoon naar de prefect of de directeur desnoods.
En succes met je examens
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 18:34
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
doezel schreef op 16-06-2005 @ 19:32 :
Ik heb ook al zoiets meegemaakt maar dan iets minder erg. (Alhoewel ) Wij zijn toen naar de prefect gegaan, en die heeft gepraat met de leerkracht in kwestie. Uiteindelijk is ze weggegaan (het was een vervangster) en kwam onze gewone leerkracht terug.

Dus stap gewoon naar de prefect of de directeur desnoods.
En succes met je examens
Prefect = klastitularis?
We hebben in die laatste twee weken geregeld geklaagd, met de hele klas, bij de klastitularis en de coördinator, de coördinator is toen met haar gaan praten. Dat heeft welgeteld één lesuur geholpen (mss nog niet), toen viel ze terug in haar oude doen . Mja, dus als ik echt gebuisd ben van het examen, ga ik idd naar de directrice ofzo gaan, denk ik. Ik wil het jaar niet overdoen of naar een andere studierichting gaan door haar schuld .

En bedankt
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 16-06-2005 @ 19:34 :
Prefect = klastitularis?
We hebben in die laatste twee weken geregeld geklaagd, met de hele klas, bij de klastitularis en de coördinator, de coördinator is toen met haar gaan praten. Dat heeft welgeteld één lesuur geholpen (mss nog niet), toen viel ze terug in haar oude doen . Mja, dus als ik echt gebuisd ben van het examen, ga ik idd naar de directrice ofzo gaan, denk ik. Ik wil het jaar niet overdoen of naar een andere studierichting gaan door haar schuld .

En bedankt
Prefect is zoiets, ja wat is het eigenlijk... *denk* een soort coördinator, aanspreekpunt voor de leerlingen. Als je een probleem hebt, wat dan ook, moet je naar hem gaan. Maar jullie hebben dat dus niet
Ik zou ermee oppassen om pas naar de directeur te gaan als je al gebuisd bent, want dan is het in principe al te laat. Misschien toch maar met een aantal mensen dat nu doen?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 18:51
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
doezel schreef op 16-06-2005 @ 19:43 :
Prefect is zoiets, ja wat is het eigenlijk... *denk* een soort coördinator, aanspreekpunt voor de leerlingen. Als je een probleem hebt, wat dan ook, moet je naar hem gaan. Maar jullie hebben dat dus niet
Ik zou ermee oppassen om pas naar de directeur te gaan als je al gebuisd bent, want dan is het in principe al te laat. Misschien toch maar met een aantal mensen dat nu doen?
Ehm ja, maar wat kan de directeur er nu nog aan doen... ze kan ons niet dat examen niet laten maken ofzo... mja pff ik weet het niet meer ik denk dat het niet veel gaat uithalen. Onze directeur (nouja, directrice) is nou niet bepaald sympathiek , daarmee wilde ik er eigenlijk zo lang mogelijk mee wachten. En tenslotte hebben we onze coördinator en klastitularis er al over aangesproken, dus die zijn toch ook al min of meer op de hoogte
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 19:16
Verwijderd
Ja idd, veel meer kan je niet doen dan.
Behalve hard je best doen voor dat examen dan
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 19:20
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
doezel schreef op 16-06-2005 @ 20:16 :
Ja idd, veel meer kan je niet doen dan.
Behalve hard je best doen voor dat examen dan
Ja dat ga ik zeker doen natuurlijk , maar 't is zo frustrerend als je echt je best doet en dan nog slechte punten behaalt... Maar ja, ik ga iig probéren geen buis te halen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 19:54
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Ten eerste: je zal nog altijd straatlengtes voorliggen op de Nederlandse leerling .

Ik heb nu ook zo'n leraar (nja, professor dan) en het is inderdaad erg frustrerend (en hij doet het al jaren zo langzaam). Ik zou in ieder geval klagen bij de persoon waar dat moet (coordinator, prefect, mentor, teamleider of hoe hij ook heten mag).

Je zegt examens, zijn dat dingen net als de Nederlandse SE's, die ook meetellen voor je eindpunt? Of zijn het dingen gewoon voor de overgang naar het volgende leerjaar enzo? In dat tweede geval zou ik me niet al te veel zorgen maken. Maar zorg er wel voor dat die lerares volgend jaar niet dezelfde schade aanricht, of dat op jullie is of op een andere klas, je moet zorgen dat het bij de directie (wederem geldt of whatever) bekend is dat haar lesgeven onder de maat is.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 20:11
doodoohead
Avatar van doodoohead
doodoohead is offline
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 20:31
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Keith schreef op 16-06-2005 @ 20:54 :
Ten eerste: je zal nog altijd straatlengtes voorliggen op de Nederlandse leerling .

Ik heb nu ook zo'n leraar (nja, professor dan) en het is inderdaad erg frustrerend (en hij doet het al jaren zo langzaam). Ik zou in ieder geval klagen bij de persoon waar dat moet (coordinator, prefect, mentor, teamleider of hoe hij ook heten mag).

Je zegt examens, zijn dat dingen net als de Nederlandse SE's, die ook meetellen voor je eindpunt? Of zijn het dingen gewoon voor de overgang naar het volgende leerjaar enzo? In dat tweede geval zou ik me niet al te veel zorgen maken. Maar zorg er wel voor dat die lerares volgend jaar niet dezelfde schade aanricht, of dat op jullie is of op een andere klas, je moet zorgen dat het bij de directie (wederem geldt of whatever) bekend is dat haar lesgeven onder de maat is.
Die examens zijn voor de overgang naar volgend jaar, maarja, als ik het examen wiskunde erg slecht doe kan het zijn dat ik deze richting niet verder mag doen (zit dus in een richting met wiskunde en latijn als hoofdvakken). Volgend jaar hebben we zeker weten een andere lerares, gelukkig
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 20:45
Verwijderd
Waarom hebben jullie niet eerder aan de noodrem getrokken?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 20:53
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-06-2005 @ 21:45 :
Waarom hebben jullie niet eerder aan de noodrem getrokken?
Zoals ik al zei is ze pas de laatste twee weken echt zo snel beginnen gaan... Toen hebben we geklaagd bij onze klastitularis en de coördinator, die heeft er dan in het begin van de laatste week iets van gezegd. Toen zei de lerares tegen ons "ik heb gehoord dat jullie geklaagd hebben over mij, ik zal proberen er iets aan te doen, maar ik vrees dat de stress deze week niet minder zal worden."
Toen is het ongeveer één lesuur wat beter geworden, de rest van de week was het terug zo erg. En tja, we hebben er toen nog wat van gezegd tegen onze coördinator en klastitularis, maar die hebben er voor de rest niks meer aan gedaan (behalve gezegd dat we een middag moesten komen om een extra les te krijgen ).
En nu, tja, nu is het eigenlijk te laat hé... maar we hebben er dus wel degelijk genoeg over gezegd tegen de klastitularis en coördinator , alleen hebben die er niet echt veel aan gedaan. Maar ja, wat konden zij tenslotte doen? We moesten tenslotte wel onze lessen afkrijgen... Alleen gaat dat nu echt ten koste van ons en onze examens, en ik vroeg me dus af of we er nu eventueel nog iets aan konden doen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 16-06-2005 @ 21:53 :
Zoals ik al zei is ze pas de laatste twee weken echt zo snel beginnen gaan... Toen hebben we geklaagd bij onze klastitularis en de coördinator, die heeft er dan in het begin van de laatste week iets van gezegd. Toen zei de lerares tegen ons "ik heb gehoord dat jullie geklaagd hebben over mij, ik zal proberen er iets aan te doen, maar ik vrees dat de stress deze week niet minder zal worden."
Toen is het ongeveer één lesuur wat beter geworden, de rest van de week was het terug zo erg. En tja, we hebben er toen nog wat van gezegd tegen onze coördinator en klastitularis, maar die hebben er voor de rest niks meer aan gedaan (behalve gezegd dat we een middag moesten komen om een extra les te krijgen ).
En nu, tja, nu is het eigenlijk te laat hé... maar we hebben er dus wel degelijk genoeg over gezegd tegen de klastitularis en coördinator , alleen hebben die er niet echt veel aan gedaan. Maar ja, wat konden zij tenslotte doen? We moesten tenslotte wel onze lessen afkrijgen... Alleen gaat dat nu echt ten koste van ons en onze examens, en ik vroeg me dus af of we er nu eventueel nog iets aan konden doen.
Nee, waarom hebben jullie niet eerder geklaagd bij de schoolleiding dat de stof zo traag behandeld werd en dat de andere klas veel verder was?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 21:03
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-06-2005 @ 22:01 :
Nee, waarom hebben jullie niet eerder geklaagd bij de schoolleiding dat de stof zo traag behandeld werd en dat de andere klas veel verder was?
Oh, tja, daar hebben we eigenlijk nooit aan gedacht . We stonden altijd wel ongeveer een hoofdstuk achter, maar die andere lerares staat erom bekend dat ze heel snel gaat, dus we dachten dat het niet zo erg was, en dat we het wel zouden inhalen. En eigenlijk is dat ook de verantwoordelijkheid van de lerares, hé?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 16-06-2005 @ 22:03 :
Oh, tja, daar hebben we eigenlijk nooit aan gedacht . We stonden altijd wel ongeveer een hoofdstuk achter, maar die andere lerares staat erom bekend dat ze heel snel gaat, dus we dachten dat het niet zo erg was, en dat we het wel zouden inhalen. En eigenlijk is dat ook de verantwoordelijkheid van de lerares, hé?
Hoe wordt één hoofdstuk dan opeens een heel boek?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 21:06
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-06-2005 @ 22:05 :
Hoe wordt één hoofdstuk dan opeens een heel boek?
We stonden geen heel boek achter, maar we moesten wel op die laatste twee weken nog een heel boek doen, terwijl die andere klas al minstens een hoofdstuk verder zat. En dat scheelt toch wel wat, hoor
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 16-06-2005 @ 22:06 :
We stonden geen heel boek achter, maar we moesten wel op die laatste twee weken nog een heel boek doen, terwijl die andere klas al minstens een hoofdstuk verder zat. En dat scheelt toch wel wat, hoor
Ondanks het feit dat je naar mijn inziens veel eerder in had moeten grijpen, als de lerares zelf niet ziet dat het fout loopt. Vraag ik me af hoe groot een hoofdstuk wel niet moet zijn dat het achterlopen zo verschrikkelijk is? Als je dus uiteindelijk 1 á 2 hoofdstukken achterloopt (wat ik uit je post opmaak) dan lijkt me dat niet zo erg? Ik krijg ook 2 hoofdstukken in 2,5 week hoor
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 01:22
Joyceb
Joyceb is offline
Kan de VSK hier niet iets mee?

De VSK is de belgische scholierenorganisatie. Als er iemand precies iets meer van weet zijn zij dat denk ik..

(www.vsknet.be)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2005, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 16-06-2005 @ 22:19 :
Ondanks het feit dat je naar mijn inziens veel eerder in had moeten grijpen, als de lerares zelf niet ziet dat het fout loopt. Vraag ik me af hoe groot een hoofdstuk wel niet moet zijn dat het achterlopen zo verschrikkelijk is? Als je dus uiteindelijk 1 á 2 hoofdstukken achterloopt (wat ik uit je post opmaak) dan lijkt me dat niet zo erg? Ik krijg ook 2 hoofdstukken in 2,5 week hoor
Misschien zijn jouw hoofdstukken een pak kleiner? Je moet haar niet zo aanvallen hoor
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 11:32
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 16-06-2005 @ 22:19 :
Ondanks het feit dat je naar mijn inziens veel eerder in had moeten grijpen, als de lerares zelf niet ziet dat het fout loopt. Vraag ik me af hoe groot een hoofdstuk wel niet moet zijn dat het achterlopen zo verschrikkelijk is? Als je dus uiteindelijk 1 á 2 hoofdstukken achterloopt (wat ik uit je post opmaak) dan lijkt me dat niet zo erg? Ik krijg ook 2 hoofdstukken in 2,5 week hoor
2 hoofstukken krijgen wij dus niet in 2,5 week, dan zijn jouw hoofdstukken idd kleiner. Onze hoofdstukken zijn nog eens onderverdeeld en het duurt best een hele tijd voordat zo'n hoofdstuk klaar is. Ik schat dat we over één heel hoofdstuk toch wel zeker 2-3 weken doen, aan een normaal tempo dan. En die laatste 2 weken moesten we dus opeens nog 3 hoofdstukken (die boek dus, hij bevatte 3 hoofdstukken) afwerken .
En ik vind nog altijd dat het de verantwoordelijkheid van de lerares is, dat zij haar lessen op tijd en op een goede manier af krijgt.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 11:33
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 17-06-2005 @ 02:22 :
Kan de VSK hier niet iets mee?

De VSK is de belgische scholierenorganisatie. Als er iemand precies iets meer van weet zijn zij dat denk ik..

(www.vsknet.be)
Thnx, ik zal eens op de site gaan kijken!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 15:19
taunsj
taunsj is offline
wij hebben op school een trefpunt. Daar kan je terecht als je problemen hebt , ook kan je een klacht melden over een leerkracht. De mensen van het trefpunt zijn zelf leerkrachten, maar echt hele vriendelijke, ze luisteren zeker naar wat je te hebben hebt en als het over een leerkracht gaan, gaan ze dit proberen op te lossen.

Is er op jullie school niets dergelijks dat je dat kan melden van je wiskunde leerkracht?
anders moet ge bij de directeur gaan?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 15:25
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
taunsj schreef op 17-06-2005 @ 16:19 :

Is er op jullie school niets dergelijks dat je dat kan melden van je wiskunde leerkracht?
anders moet ge bij de directeur gaan?
Ja, er zijn coördinators die ook leerkrachten zijn, één van de 2 coördinators van de tweede graad (3de jaar, waar wij in zitten + 4de jaar) is onze lerares Frans. Tegen haar hebben we dus geregeld verteld over die lerares, dat ze zo snel ging en zo gestresst was enzo. Ze is toen met haar gaan "praten", toen beterde het één lesuur en daarna was het weer net zoals voordien. Heeft niet veel uitgehaald, dus...
En bij de directrice, mja, maar dat wil ik liefst zo lang mogelijk uitstellen aangezien ze nou niet echt vriendelijk is . Maandag is ons examen wiskunde, ik ga dus eerst nog even afwachten en hopen dat het een beetje lukt . Als het echt geweldig slecht gaat, ga ik wel eens praten met de directrice denk ik
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 15:43
Verwijderd
Typisch een gevalletje van verkeerde planning. Mevrouw X is net van de lerarenopleiding af en ze moet nu ineens echt alles zonder steun doen. Dan kan de lessen plannen ineens erg moeilijk zijn (voorheen werd dat grotendeels gedaan). Voor haar is het ook allemaal nog nieuw.

Dat neemt niet weg dat iemand eerder aan de bel had moeten trekken.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 16:09
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
DutchECK schreef op 17-06-2005 @ 16:43 :
Typisch een gevalletje van verkeerde planning. Mevrouw X is net van de lerarenopleiding af en ze moet nu ineens echt alles zonder steun doen. Dan kan de lessen plannen ineens erg moeilijk zijn (voorheen werd dat grotendeels gedaan). Voor haar is het ook allemaal nog nieuw.

Dat neemt niet weg dat iemand eerder aan de bel had moeten trekken.
Ja, idd.

En over dat "eerder aan de bel trekken", daar heb je wel gelijk in, dat hebben we niet echt gedaan. Hoewel, nu ik eraan denk, we hebben wel een paar keer gezegd van "mevrouw, wij staan veel achter op die andere klas, krijgen wij alles wel af?"
Haar antwoord was dan "ja seg, als jullie daar nu nog lang over gaan zeveren, gaat het zeker niet lukken!"
Dus tja... Dat hebben we dus twee keer gezegd, allebei de keren was haar antwoord ongeveer hetzelfde.
Hoewel dat natuurlijk niet echt "aan de bel trekken" is, maar toch.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2005, 07:35
Rob Z.
Avatar van Rob Z.
Rob Z. is offline
Citaat:
Hoewel dat natuurlijk niet echt "aan de bel trekken" is, maar toch.
Precies..
__________________
De Britse premier is als mijn eigen stembesef, ik Blair al als ik praat dus laat staan als ik mijn stem verhef..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 09:53
Verwijderd
Ik had het meer over naar de mentor/conrector/klassencoordinator/whatever gaan. Maar als je het tegen de docent zelf zegt, moet er toch een lichtje bij haar opgaan.

Dit was een kwestie van erg slechte planning van haar kant. Heel jammer dat jullie hier de dupe van zijn geworden.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 09:58
taunsj
taunsj is offline
sja naar de directeur gaan, tis wel een onaangenaam gedacht, dat wel

maar als je in zo'n situatie zit, moet je het toch wel proberen.
Ga met 3 mensen van je klas (alleen zou ik het niet doen) ernaartoe en leg je situatie uit. Probeer met mensen te gaan waarvan je weet dat de directeur hen wel afkan

je gaat dan binnen, legt gewoon heel kalm je situatie uit, en normaal moet die dan toch luisteren!
kzou het toch proberen!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 18:22
Saarah
Saarah is offline
Iedereen iig al bedankt voor de reacties .

Ik snap tot nu toe alles wel redelijk goed (heb al zo'n 80% van de leerstof geleerd), dus ik heb het gevoel dat het wel gaat lukken... Als het examen van hetzelfde niveau is als de oefeningen, wat hoogstwaarschijnlijk weer helemaal niet is . Dat is om van te rotten, als je alles min of meer snapt en het examen plotseling veel moeilijker is dan de oefeningen (of toetsen, als we die gedaan zouden hebben toch ). Dat was vorig trimester namelijk ook zo.

Nouja, ik ga het examen dus afwachten en dan zal ik wel zien wat ik verder ga doen. Hopelijk lukt het een beetje en ben ik niet gezakt
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 18:40
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Als je nog hulpt hebt moet je even heel ver naar beneden scrollen en een berichje achterlaten op Exacte Vakken met je vraag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Docenten zijn niet in staat les te geven aan de jeugd van tegenwoordig?
Duvelke_024
33 18-01-2014 15:41
VWO Klachten
justcindy23
33 21-05-2010 19:28
Verhalen & Gedichten Lachwekkende examens en luie leerlingen, of toch niet? (Column over de examenfouten)
columnmannetje
10 29-06-2008 20:12
Studeren Hogeschool Utrecht - IBL
onbekend12345
1 09-03-2008 15:05
Eindexamens 2005 Wat heeft zo'n klacht nou voor een zin?
Verwijderd
26 26-05-2005 13:15
Werk, Geld & Recht vertel iets over je werk
very drunk driver
53 07-01-2003 02:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.