Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2005, 20:25
xXxEvaxXx
Avatar van xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Ik ben van plan na dit schooljaar te gaan studeren in Nijmegen en ik wil daarbij ook graag op kamers gaan wonen.

Heeft iemand tips om zo snel mogelijk aan een kamer te komen?
Is het leuk om in Nijmegen te wonen?
Wie heeft er ervaring met anti-kraak en zo ja hoe en waar?

enz.

Eva.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2005, 20:44
Sparkle.
Avatar van Sparkle.
Sparkle. is offline
Allereerst; Nijmegen: Harstikke gezellig!

Waar kom je vandaan?
Het is zeer handig om je via SSHN in te schrijven, op basis van reisurgentie krijg je een kamer toegewezen op Vosseveldt of Hoogeveldt (kies voor Hoogeveldt)
Vanaf 1 november kom je op de lijst te staan.

Verder zoeken via kamernet . Of natuurlijk het "ouderwetse" briefjes ophangen.

Succes!
__________________
No Limits. No Compromises. She is an original.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 20:50
xXxEvaxXx
Avatar van xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Ik kom uit Apeldoorn.
Over de SSHN had ik idd al informatie gekregen bij een Open Avond ( van de S.P.H. ).

Alleen ik ben een beetje bang dat het dan echt heel erg lang duurd voordat ik een kamer aangewezen krijg want Apeldoorn-Nijmegen is niet de meest hoge reisurgentie die ik me in kan denken
Gelukkig dat Nijmegen hartstikke gaaf is, lijkt mij ook hoor!
Ik ken nu eigenlijk alleen maar het Radboud ziekenhuis en dat moet maar even veranderen...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 22:12
Verwijderd
Nijmegen is tof. En Vossenveld is beter, daar heb je douches Verder moet je gewoon de stad in en (leuke aandachttrekkende!) briefjes ophangen, daar bellen behoorlijk veel mensen naar dat je naar kijkavonden kan komen. Moet je die wel doorstaan, trouwens. Tijdelijke kamers hebben enig nut als je daarna kunt doorstromen naar bijv. Vossenveld of Hoogeveldt.
Op www.sshn.nl zijn ook advertenties te vinden voor kamers in de particuliere sector. En natuurlijk heb je ook www.kamernet.nl, via waar je ook vaak uitgenodigd wordt op kijkavonden. En als laatste kun je nog advertenties zetten in de krant of in studentenbladen (de ANS of de Vox, bijvoorbeeld), daar wordt ook wel op gereageerd.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 14:31
xXxEvaxXx
Avatar van xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Ja dat zijn idd heel goeie en handige tips!
Dankjewel!

Ik ga me sowieso inschrijven voor de SSHN 1 november, maar goed heeft iemand hier enig idee hoelang de wachttijd is wanneer je reisurgentie niet op de 1e plaats staat?

Ik heb altijd het vreemde idee dat een kamer vinden vaak een ramp is wanneer je geen rekeningen van 500 euro per maand kan betalen als je ook nog eten wilt.....?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 15:11
Sparkle.
Avatar van Sparkle.
Sparkle. is offline
Citaat:
xXxEvaxXx schreef op 10-10-2005 @ 15:31 :
Ik heb altijd het vreemde idee dat een kamer vinden vaak een ramp is wanneer je geen rekeningen van 500 euro per maand kan betalen als je ook nog eten wilt.....?
- Ouders?
Mijn ouders betalen collegegeld en de huur van mijn kamer. Ik heb dus een basisbeurs per maand te besteden en het geld dat ik bijverdien.

- Lenen van IB-Groep?
__________________
No Limits. No Compromises. She is an original.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 15:17
Stiff Meister
Stiff Meister is offline
Je kan het beste gaan spieken als de leraar/lerares de opdrachtbladen/formulieren aan het uitdelen is, dan kan je goed bij de ander op het papier kijken en de leraar heeft het niet door.

Maar even wat anders.... deze site is natuurlijk wel heel handig voor leraren, met name dit forum....

of ligt dat aan mij
__________________
Kentucky Fried Chicken! We know wat to do!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Stiff Meister schreef op 10-10-2005 @ 16:17 :
Je kan het beste gaan spieken als de leraar/lerares de opdrachtbladen/formulieren aan het uitdelen is, dan kan je goed bij de ander op het papier kijken en de leraar heeft het niet door.

Maar even wat anders.... deze site is natuurlijk wel heel handig voor leraren, met name dit forum....

of ligt dat aan mij
wat heeft dit er mee te maken
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 15:41
xXxEvaxXx
Avatar van xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
huh?
Nee dat kan ik ook even niet in de context plaatsen.

Ja het is zeg maar zo dat mijn moeder nu niet echt geld voor mij van plan was te betalen.

En mijn vader is overleden, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 16:06
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
xXxEvaxXx schreef op 10-10-2005 @ 16:41 :
huh?
Nee dat kan ik ook even niet in de context plaatsen.

Ja het is zeg maar zo dat mijn moeder nu niet echt geld voor mij van plan was te betalen.

En mijn vader is overleden, vandaar.
Nog gecondoleerd met het verlies van je vader.

Echter de IBG gaat er echter gewoon van uit dat je moeder dan netjes een bepaald bedrag betaald (afhankelijk van haar inkomen) als ouderbijdrage voor je studie. Ik weet natuurlijk niet hoeveel inkomen je moeder heeft, maar als dat erg laag is dan hoeft ze dus (bijna) geen ouderbijdrage te betalen en krijg jij gewoon een aanvullende beurs.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 17:28
xXxEvaxXx
Avatar van xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Ik krijg vast ook geld van het IBG, maar ik heb geen idee hoeveel dat precies is wanneer ik uitwonend ben.
Wel heb ik het geluk dat mijn vader veel geld heeft gespaard voor mij voor hij overleed.

Maar toch, het is sowieso toch praktischer en handiger om een kamer te hebben die niet zó duur is en toch goed?
Is het realistisch om te denken dat een kamer ongeveer 250 euro per maand gaat kosten?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 17:59
Verwijderd
Ik wil ook een kamer in Nijmegen volgend jaar, maar op de site van de sshn staat dat ze dit jaar alleen de studenten met de meeste reisurgentie een kamer hebben kunnen bezorgen.
Vanaf Apeldoorn maak je eigenlijk vrij weinig kans op een kamer via de SSHN. (maar je moet het maar lezen op die site, daar staat alle informatie)
Wel hoorde ik dat je als je je daar gaat inschrijven dat het beste zo vroeg mogelijk op 1 november kan doen, met het geld al onderweg.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 17:59
Verwijderd
Citaat:
xXxEvaxXx schreef op 10-10-2005 @ 18:28 :

Is het realistisch om te denken dat een kamer ongeveer 250 euro per maand gaat kosten?

Ik denk het wel ja, ik verwacht ook zo'n bedrag.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 21:15
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Het is realistisch, je moet goed zoeken. Je hebt kamers van 7m2 voor 300 euro en kamers van 15m2 voor 250 euro.

Bij een hospita kun je altijd nog tijdelijk zitten.

Ik woon bij mijn tante op kamers, die verhuurde al een hele tijd een kamer met keuken en daar zit ik nu dus in. Ik betaal evenveel als de vorige student, 240 euro. Ik deel alleen mijn badkamer met mijn familie, verder heb ik een eigen ingang en dus een eigen keuken. Je moet het niet erg vinden om bij iemand in huis te wonen, maar je hebt wel vaak goede kamers.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Op kamers
apekont
8 24-03-2009 10:34
Algemene schoolzaken Kamers in Nijmegen
lord_ralf
9 27-01-2008 09:42
Studeren Studeren in Utrecht of Nijmegen?
Guenevery
25 07-09-2005 16:33
Liefde & Relatie Op kamers, of toch niet...?!
20marianne12
26 12-05-2003 18:33
Algemene schoolzaken op kamers...
Nookie
2 19-11-2002 16:44
Algemene schoolzaken Kamer in nijmegen
Verwijderd
13 01-11-2002 22:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.