Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2002, 12:20
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Heb je ook weleens van die momenten dat je het liefst alles (in je kamer) naar de klote wil helpen. Dus alles maar eens bewerken met een baseball knuppel.
Wel, zo'n moment heb ik nu...maar, ik hou me in....
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2002, 12:25
Verwijderd
Heb ik ook wel eens. 'k denk dat je inhouden idd het beste is. Of probeer een telefoonboek door midden te scheuren ofzo... (kans op frustratie omdat het zeer waarschijlijk niet lukt is behoorlijk groot...maar ja)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 12:28
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
(kans op frustratie omdat het zeer waarschijlijk niet lukt is behoorlijk groot...maar ja)
Ja, en juist door dat het niet lukt wil je het liefst de computer het raam uit gooien, tenminste, dat heb ik weleens :/
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 12:30
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Ja, en juist door dat het niet lukt wil je het liefst de computer het raam uit gooien, tenminste, dat heb ik weleens :/
Alleen zal het dan nog minder lukken, omdat je het dan ook niet meer kunt proberen. Beter dus blijven proberen tot de dingen wel lukken. Of ff wat anders gaan doen en het later nog eens proberen, wanneer je te gefrusteerd bent ed lukken dingen ook vaak niet.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 13:16
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
jaw khad ut gisteren..

kheb 1 of ander dom schilderij gemold.. ik wou meer slopen, maar kheb me ingehouden..
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 13:27
dystopia
dystopia is offline
Heh ik ga toch niet (m'n eigen) spullen slopen
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 13:45
Daffie
Daffie is offline
je moet je dan gewoon op een andere manier uitleven, ga sporten, dat helpt mij het best, of koop een boksbal...
die vraag ik trouwens al jaren voor sinterklaas maar ik krijg m nooit Of bel een leuk persoon...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 14:23
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Heh ik ga toch niet (m'n eigen) spullen slopen
Nee inderdaad, en de spullen van iemand anders slopen is al minstens zo kansloos.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 14:25
Diddl'tje
Avatar van Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Ik heb inmiddels gelukkig een boksbal op zolder hangen, maar ik had heel vaak dat ik vanalles tegen muren aangooide en daarna kwaad op mezelf was omdat ik die dingen kapot gemaakt had.. Boksbal helpt voor mij iig erg goed
__________________
Boink | Diddl kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het bovenstaande
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 14:49
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
rosi schreef:
Nee inderdaad, en de spullen van iemand anders slopen is al minstens zo kansloos.
Mee eens; dus voor de topicstarter: zoek een manier om je sporadische frustraties te uiten zonder dat je daarbij anderen of jezelf tekort schiet. Er zijn zat manieren om dat te doen.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 14:58
LiViNg EnD
Avatar van LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Mee eens; dus voor de topicstarter: zoek een manier om je sporadische frustraties te uiten zonder dat je daarbij anderen of jezelf tekort schiet. Er zijn zat manieren om dat te doen.
dat zeg je nou wel leuk.. maar voor sommige mensen is het heel moeilijk om je te beheersen. stel: je bent boven op je kamer boos.. en dan lukken verschillende dingen niet of je botst tegen de deur aan (ik noem maar iets) dan ben je al veel te laat om naar buiten te gaan om te sporten want dan MOET je gewoon voor je gevoel je agressie uiten.

ik heb een lange tijd problemen gehad met agressiviteit (naar anderen, zodra dat niet kon ging ik automutileren) ik heb nu dus een aantal bierviltjes op me kamer die ik dan kapot maak op moeilijke momenten... (vroeger waren het stoelen die ik tegen te grond aantrapte en schoteltjes die door de lucht heen vlogen)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 16:01
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
LiViNg EnD schreef:
dat zeg je nou wel leuk.. maar voor sommige mensen is het heel moeilijk om je te beheersen. stel: je bent boven op je kamer boos.. en dan lukken verschillende dingen niet of je botst tegen de deur aan (ik noem maar iets) dan ben je al veel te laat om naar buiten te gaan om te sporten want dan MOET je gewoon voor je gevoel je agressie uiten.
Thanks dat je 't leuk vindt Dan moet je op dat moment tegen je gevoelens ingaan en rationeel denken dat je daarmee iets kapot kunt maken en geduld hebben tot je datgeen kunt doen waarmee je op een gezonde manier je frustraties kunt uiten. Daarnaast moet je het probleem aanpakken dat die frustraties veroorzaakt; dat is nou eenmaal een onderdeel van het leven. Als je die emoties niet kunt bewaren handel je door impulsen; dat niet goed is want emoties moet je (tijdelijk) kunnen opkroppen.

Je noemt als voorbeeld sporten. Als ik gefrustreerd ben helpt muziek en/of fraggen (agressieve computerspelletjes) als geestelijk zijnde of een knuffel en/of de frustraties uiten als in vertellen tegenover degene die ik liefheb. Helpt beide goed.

Citaat:
ik heb een lange tijd problemen gehad met agressiviteit (naar anderen, zodra dat niet kon ging ik automutileren) ik heb nu dus een aantal bierviltjes op me kamer die ik dan kapot maak op moeilijke momenten... (vroeger waren het stoelen die ik tegen te grond aantrapte en schoteltjes die door de lucht heen vlogen)
Zonde en mogelijk gevaarlijk. Maar goed als jouw manier bierviltjes is en je kunt je veroorloven die bierviltjes te slopen dan is mijn mening: prima.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 16:15
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik heb wel eens agressie aanvallen. (tenminste, ik had ze en ik heb ze nu weer terug)

Ik loop nu met een snee in mijn onderlip. Een gekneusde elleboog en al mijn nagels te kort afgebeten rond. Dus ben weer vrij regelmatig bij een oud behandelaar van me te vinden. (goede vriend van me geworden)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 16:22
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ja, maar dat lost voor mij toch niks op.
(en ik ben denk ik ook te zwak om echt te slaan.. )
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 16:47
Verwijderd
Ik heb een deal met de spullen in mijn kamer gesloten. Als ze mij niet slaan, sla ik hun ook niet. Tot nu toe zijn we er beiden best tevreden mee
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 16:49
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ik heb een deal met de spullen in mijn kamer gesloten. Als ze mij niet slaan, sla ik hun ook niet. Tot nu toe zijn we er beiden best tevreden mee
Geen dingen met veren nemen oid dan maar.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 17:22
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Mee eens; dus voor de topicstarter: zoek een manier om je sporadische frustraties te uiten zonder dat je daarbij anderen of jezelf tekort schiet. Er zijn zat manieren om dat te doen.
Hehe volgens mij zijn wij het best vaak met elkaar eens

Wat voor mij helpt als ik opgefokt ben: hardlopen, of mezelf opmaken o.i.d. Juist omdat dat laatste een bezigheid is waarbij je je moet concentreren en rustig aan moet doen, zakt dat opgefokte gevoel.
Of piano spelen. Lekker raggen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 17:44
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
ik heb dr vroeger (tot een jaar of 11-12) veel last van gehad, maar ik ging dan altijd met mn knuffels of met de duer gooien, dat luchtte ook altijd op.

gelukkig kan ik mezelf nu heel goed beheersen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-11-2002, 17:45
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Dat soort dingen heb ik nou nooit. Dan verniel ik mezelf liever. Ga ik met mijn kop ergens tegen aan zitten bonken of zo.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 18:16
Wasteland
Avatar van Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Heb je ook weleens van die momenten dat je het liefst alles (in je kamer) naar de klote wil helpen. Dus alles maar eens bewerken met een baseball knuppel.
Wel, zo'n moment heb ik nu...maar, ik hou me in....
Ik sla wel eens ooit met mijn vuisten tegen de muur aan. Klinkt misschien dol maar dan is et meestal wel afgelopen.
__________________
Half Shadow, Half Human.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 22:33
Verwijderd
Als je met counterstrike fucking een hele m4 clip in je tegenstanders hoofd boort, en je weet van jezelf dat je 1 van beste spelers van nl bent en die fucking terror gaat alsnog niet dood dan wil ik vaak alles kapotrammen ja
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 23:01
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
rosi schreef:
Nee inderdaad, en de spullen van iemand anders slopen is al minstens zo kansloos.
Andermans spullen slopen doe ik niet. Eerder m'n eigen gitaar die ik weleens in m'n eigen beeldscherm plaatsen wil...:/
Het is beter dan automutileren, niet? ['Toffe' vergelijking ook ]
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 23:04
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
dan is et meestal wel afgelopen.
Zoiets als: "Auw! M'n klauw!"?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 12:15
Wasteland
Avatar van Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Zoiets als: "Auw! M'n klauw!"?
Ja dat ook, maar de agressie is er teniminste uit.
__________________
Half Shadow, Half Human.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 13:48
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Andermans spullen slopen doe ik niet. Eerder m'n eigen gitaar die ik weleens in m'n eigen beeldscherm plaatsen wil...:/
Het is beter dan automutileren, niet? ['Toffe' vergelijking ook ]

dat het beter is dan automutileren dat ben ik zeker met je eens, liever je spullen naar de klote zien, dan jezelf, spullen kan je opnieuw kopen, maar littekens blijven...
maarre het is wel opzich wel een goede vergelijking maar geen toffe, mensen die automutileren moet je niet spottend behandelen, zo vond ik het eruit komen, maar ja das mijn mening
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2002, 15:08
tacidvs
tacidvs is offline
Pff, sport preventief? Das misschien handiger, als je sport terwijl je agressief bent bak je er niets van. En nee, ik sla geen dingen kapot (ik ben heel slecht in repareren, daarom) Oja, ook nog humor van ********,
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 15:49
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
gothicje schreef:
mensen die automutileren moet je niet spottend behandelen, zo vond ik het eruit komen, maar ja das mijn mening
Sorry, dat was ook niet de bedoeling; kusje?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 15:52
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Nee, dat heb ik nou nooit (gehad). Nou ja soms wil ik wel met dingen smijten, maar dan zijn het zachte dingen (mn knuffels ofzo ).
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 16:08
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Ik doe het ook niet echt, maar die gedachten heb ik weleens ja. Gelukkig niet vaak
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 16:28
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Heh ik ga toch niet (m'n eigen) spullen slopen

Met een kussen slaan op bed is ook een manier van deze agressie kwijt raken en je doet je bed niet stuk denk ik

Het hangt er dus vanaf wat en hoe je slaat denk ik, maar zoals men al zei lijkt preventief sporten een zeer goede (bijkomende) zaak.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 19:19
Poor Leno
Avatar van Poor Leno
Poor Leno is offline
Ja heb ik ook weleens last van. Niet dat ik het kapot wil slaan. Want ben wel zo slim om het niet te doen.

Nee, ik heb andere oplossing voor mezelf. Ik ga fietsen. Ja fietsen. Dan trap ik alles eruit was me dwars zit. Werkt redelijk goed. Want dan raak je ook lichamelijk moe. Met andere sporten heb ik dat gevoel nooit. Met fietsen wel. Lekker buiten, alleen. Geen gezeur. Alleen de wind door je haren. Perfect.

Maar, dat is slechts mijn manier om af te reageren op alles wat fout gaat.
__________________
"What" ain't no country I ever heard of! They speak English in "What?!"
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 21:18
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
murwari schreef:
Met een kussen slaan op bed is ook een manier van deze agressie kwijt raken en je doet je bed niet stuk denk ik
Je kussen wel
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 21:23
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Je kussen wel
Man je moet wel kwaliteit kopen he
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 21:47
Rioto
man dat heb ik echt te vaak dus dan ga ik maar snel een game spelen waar je mensen in neer moet knallen helpt meestal wel
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 21:47
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
murwari schreef:
Man je moet wel kwaliteit kopen he
Huh? Heb ik niet gekocht is nog van m'n oma geweest die kussens (met nieuwe sloop wel)
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het grote-lucht-je-hart-topic #77
Verwijderd
491 01-12-2006 14:39
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je Hart-Topic #50
rare kwast
492 11-02-2006 21:11
Psychologie Kan agressie altijd op dezelfde tijd opkomen?
freakinaround
12 17-09-2003 20:28
Levensbeschouwing & Filosofie Een christen kan maar beter niet uitgaan
debotjuh
26 03-07-2003 18:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap AEL, een gevaarlijke partij?
Fortuynist
314 04-04-2003 12:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.