Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2003, 21:54
JanGaasbeek
Avatar van JanGaasbeek
JanGaasbeek is offline
Sinds een half jaar heb ik samen met een goede vriend van mij Paul een eigen bedrijfje in sportartikelen e.d.
We werken met een ondernemersvorm VOF (Vennootschap Onder Firma) hetgeen wat wil zeggen dat wij 2 allebei aansprakelijk zijn voor de schulden/winst die wij maken.

In het begin liep het bedrijf als een trein en kwamen de orders binnen, waardoor wij een uitzendkracht moesten aannemen om ons mee te helpen. Al snel bleek Mathias niet alleen behulpzaam met de klanten was ook kwamen we erna een tijdje achter dat hij regelmatig geld uit de kassa achterover drukte.

Nu hebben wij hem aangegeven bij de politie en het desbetreffende uitzendbureau aangeklaagd.
En eisen wij het verdwenen geld +-2500 euro terug.

Het uitzendbureau zegt dat hen geen enkele blaam treft. Vinden jullie dat ik over deze penibele situatie een rechtzaak moet beginnen?
Advertentie
Oud 12-08-2003, 22:04
Thomas
Thomas is offline
Jij hebt een contract met het uitzendbureau, dus ze zijn wel degelijk aansprakelijk, echter zullen zij wel een overeenkomst met de uitzendkracht gesloten hebben. Maw, het geld dat jij wil verhalen op het bureau wordt direct weer terugvertaald naar de uitzendkracht.

Waarom wil je eigenlijk nog een smak geld erbij hebben. De kans is klein dat je het krijgt, omdat daar gewoon het een en ander voor ontbreekt. Je zult je moeten richten op het gestolen geld en niets meer dan dat.
Oud 12-08-2003, 23:47
S
Avatar van S
S is offline
Citaat:
Wawl schreef op 12-08-2003 @ 23:04:


Waarom wil je eigenlijk nog een smak geld erbij hebben.
Dat zegt hij niet.

Verder is het uitzendbureau verantwoordelijk lijkt me, omdat je het contract met hún hebt afgesloten.

Hoe het uitzendbureau het geld van die gast terug krijg, is hun probleem.
Oud 13-08-2003, 08:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Wawl schreef op 12-08-2003 @ 23:04:
Jij hebt een contract met het uitzendbureau, dus ze zijn wel degelijk aansprakelijk, echter zullen zij wel een overeenkomst met de uitzendkracht gesloten hebben. Maw, het geld dat jij wil verhalen op het bureau wordt direct weer terugvertaald naar de uitzendkracht.

Waarom wil je eigenlijk nog een smak geld erbij hebben. De kans is klein dat je het krijgt, omdat daar gewoon het een en ander voor ontbreekt. Je zult je moeten richten op het gestolen geld en niets meer dan dat.
Het zegt dat er +/- zo'n 2500 euro is verdwenen uit de kas.
Een rechtzaak zou je best kunnen beginnen gaat hier tenslotte om een enorm bedrag
Oud 13-08-2003, 16:51
Verwijderd
Wegen de kosten wel op tegen hetgene wat je misschien terugkrijgt? Dat zou ik eerst bekijken, als het me geld kost dan had ik het maar zo gelaten.
Oud 13-08-2003, 19:15
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Ik weet het niet zeker maar is het niet zo dat je kan eisen dat die aangeklaagde ook de juridische kosten betaalt?
Oud 13-08-2003, 21:22
alwaysgood
alwaysgood is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 13-08-2003 @ 20:15:
Ik weet het niet zeker maar is het niet zo dat je kan eisen dat die aangeklaagde ook de juridische kosten betaalt?
dat kun je inderdaad doen. Mijn vader had eerst een rechtzaak tegen de gemeente aangespannen en de gemeente voor de kosten van de rechtzaak op te laten draaien. Moet je ergens neerzetten dat de kosten van de rechtzaak voor de ander zijn. Die moet dat dan ondertekenen. Maar daar heb ik niet veel verstand van.
__________________
Do or do not. There's no try
Oud 13-08-2003, 22:52
gldokkum
gldokkum is offline
Ik zoeu eerst bij een juridisch adviesbureau gaan informeren hoe je kansen er voor staan dat je de rechtszaak wint. Als je een redelijke kans hebt, zou ik het zeker doen!

Succes!
Oud 14-08-2003, 08:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Wes schreef op 13-08-2003 @ 17:51:
Wegen de kosten wel op tegen hetgene wat je misschien terugkrijgt? Dat zou ik eerst bekijken, als het me geld kost dan had ik het maar zo gelaten.
Als de aangeklaachte de kosten van de rechtzaak betaald als jij wint natuurlijk wel
Oud 14-08-2003, 09:34
Matthias
Matthias is offline
Ik heb niks gestolen!!!
Oud 14-08-2003, 09:34
Matthias
Matthias is offline
Althans niet zo veel...
Oud 14-08-2003, 18:21
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
haha zit de mathias waarover ze het hebben hier op het forum.

ik zou een rechtzaak beginnen win je zo als je kunt bewijzen dat hij het echt achterover drukt.

je hebt een contract met het uitzendbureau dus lees dat maar eens goed door. als zij aansprakelijk zijn dan heb je zo 2500 euro in het handje
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Oud 14-08-2003, 18:27
Studentje
Studentje is offline
Waarschijnlijk heb je via een bekend uitzendbureau die knaap aangenomen. Dus reken maar dat die zich daar goed tegen verdedigd hebben. En wees eerlijk, jij bent zelf ook met die jongen in zee gegaan, dus hij kwam betrouwbaar over.

En ik denk dat je geen enkele kans maakt om een rechtszaak te winnen van het uitzendbureau.

Ik denk dat je blij mag zijn als je die 2500 nog terug krijgt.
__________________
Geiz ist Geil!
Oud 05-09-2005, 21:49
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Met goede vriend Paul de drugsverslaafde die graag boswandelingen maakt ja.
__________________
I like my new bunny suit
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Jonge Mensen met een Eigen bedrijf
b@rt-online
15 13-01-2007 11:23
Werk, Geld & Recht Eigen bedrijfje starten,
b@rt-online
6 05-10-2006 08:25
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie PO ECO: Eigen bedrijf opzetten
Sasjeliefff
8 21-02-2006 21:46
Werk, Geld & Recht eigen bedrijf
sebastiaan1987
43 11-12-2004 21:46
Werk, Geld & Recht Eigen bedrijfje
rick1000
176 19-06-2004 19:36
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Heeft iemand voor mij een werkstuk over hoe je een eigen bedrijf start ?
YWY
3 23-05-2003 07:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.