Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2004, 21:38
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
het begon bij mij in de zomer. en er is een duidelijke aanleiding voor geweest. ik raakte na 6 maanden intensieve verkering (7 dagen per week bij mn vriend, in de weekenden daar slapen) mn vriend kwijt. mn allessie toen. ik kon het niet plaatsen, de reden was vaag en ik dacht dat het aan mij lag. nog even een stoplicht relatie met m gehad, maar steeds ging het uit.
op dezelfde dag dat deze verkering uitging, hoorde ik dat ik met mijn pabo opleiding moest stoppen. weer een harde klap, ik had een goeie band met die klasgenoten en ik was er juist van overtuigd dat ik t zou halen, ik had zo mn best gedaan. ik viel in een groot, zwart gat. daarnaast raakte ik ook nog een goeie vriendin kwijt: ze heeft me op een ontzettend gemene manier aan de kant gezet. eerder dit jaar ben ik 2 keer een baan kwijtgeraakt en ik had het idee dat ik niets goed kon doen. ben ontzettend wantrouwig naar mensen toe geworden.
natuurlijk was de zomer een rotzomer, ik had 2 klappen te verwerken, die verkering uit en dat ik moest stoppen met school.
maarja, dat zijn tegenslagen die iedereen wel eens zal krijgen, dacht ik.
maar nu is het oktober, 4 maanden later. en ik voel me kut. echt zwaar kut. ik heb ontzettende moeite om in slaap te komen, ik zit vaak in mn eentje te huilen, echt meerdere keren per dag gewoon! eten gaat ook moeilijk, daardoor ben ik vaak duizelig.
ik heb nog maar 2 vriendinnen over, die ik niet vaak zie. een van hen heeft borderline en zelf ook heel veel meegemaakt, ze wil me wel helpen maar zit zelf in de knoop.
aan mn ex heb ik het ook verteld, het rare is dat hij ook zn werk en zn ouders door ruzie kwijt is, maar hij zit prima in zn vel. hij heeft vrienden, sport e.d. en hij mist me niet eens zo. ik zit vaak over m na te denken. wil ik m terug of niet? waar doe ik goed aan? de ene keer zegt ie dat ie me mist en terug wil, dan weer niet, dan weer dat ie me wel terug wil maar dat we mekaar niet te vaak moeten zien 3 keer per maand ofzo....
verder heb ik een collega die vaak ongewenst aan me zit. dit irriteert me ontzettend. vooral omdat het zoon player is....
ik heb ook nog heel even een vriendje gehad, maar die kreeg het weer aan met zn ex, dat was me dus ook niet gegund.

ik heb t gister aan mn ouders en goeie vriendin verteld. maar echt opluchten deed het niet, ook al waren ze er echt voor me en ben ik goed opgevangen.

hoe kom ik in godsnaam van dat klotegevoel af? ik blijf maar jankerig en depri, ben vaak helemaal bek af en als ik aan de toekomst denk, wat daarvan moet worden, voel ik me helemaal shit.
zijn hier op dit forum ook mensen die teveel shit hebben meegemaakt? hoe kom ik er van af? waarom moet ik dit hebben?? is t mn eigen schuld?
ik zou graag in contact komen met mensen die uit een depressie zijn gekomen, of hoe je er vanaf komt.
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2004, 11:46
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
bloemkool schreef op 18-10-2004 @ 22:38 :
hoe kom ik in godsnaam van dat klotegevoel af?
Misschien is het geen slecht idee om hulp te zoeken... daarmee bedoel ik Bureau Jeugdzorg/RIAGG/Algemeen Maatschappelijk Werk.
Citaat:
bloemkool schreef op 18-10-2004 @ 22:38 :
ik blijf maar jankerig en depri, ben vaak helemaal bek af en als ik aan de toekomst denk, wat daarvan moet worden, voel ik me helemaal shit.
zijn hier op dit forum ook mensen die teveel shit hebben meegemaakt?
Ja.
Citaat:
bloemkool schreef op 18-10-2004 @ 22:38 :
hoe kom ik er van af?
Waarschijnlijk zal je dat niet zelf lukken. Mij is het gelukt mbv een MWer, dit forum en een aantal goeie vrienden.
Citaat:
bloemkool schreef op 18-10-2004 @ 22:38 :
waarom moet ik dit hebben??
Daar weet ik geen antwoord op.
Citaat:
bloemkool schreef op 18-10-2004 @ 22:38 :
is t mn eigen schuld?
Ja en nee. Over het feit dat je je school niet gehaald hebt valt nog te discussiëren... of je wel goed je best gedaan hebt of dat je het gewoonweg niet aan kon.
Dat alles tegelijkertijd komt ben je niet zelf schuld. Zo kan jij er niks aan doen dat je vriend het heeft uitgemaakt en dat je een goeie vriendin hebt verloren.

Veel sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 18:31
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
dank je.
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 18:47
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
weinig aan toe te voegen.....kdenk dat ik ongeveer weet hoe je je voelt, kwens je heel veel sterkte.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 18:55
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Ehh, als ik ergens achter ben gekomen is het het volgende: Zoek professionele hulp, maar probeer ergens anders terecht te komen als het RIAGG of jeugdzorg. Anderen hebebn mij dat toen ook aangeraden, maar ik zag niet in waarom en ben wel naar het RIAGG gegaan.
Maar ik zou je wel aanraden hulp te zoeken, dat iig wel

Sorry, kheb nu evne geen zin om het hele verhaal met redenen te vertellen, maar je mag me pm'en als je wil

Sterkte
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 19:36
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
metallica schreef op 19-10-2004 @ 19:55 :
Sorry, kheb nu evne geen zin om het hele verhaal met redenen te vertellen, maar je mag me pm'en als je wil
Als ik het goed heb had je minder goeie ervaringen met het RIAGG
Bij jou schreven ze heel wat anders op dan jij vertelde (ik heb overigens niet genoeg ervaringen om een duidelijk beeld van het RIAGG te scheppen).

Tot de mogelijkheden die ik eerder benoemde zou je ook een particuliere psychiater/psycholoog aan kunnen toevoegen. Als het goed is krijg je dat vergoed van het ziekenfonds. Via het RIAGG kom je ook terecht bij dit soort mensen.
Je huisarts kan je ook doorverwijzen... kortom, mogelijkheden tot hulp zijn er genoeg
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 19:42
Ilsuuuh
Avatar van Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
jaah ik voel me best depri alleeen maar aan de dingen denken die fout zijn heb egt het gevoel dat alles maar dan ook egt alles wat ik doen verkeerd doe... moeje maar ff in me eigen topic kijken... diej heet tjah eigenlijk alles..... me hele leve suckssss
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 20:29
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Als je er niet zelf uitkomt, zoek dan hulp. Ga naar je mentor,
vertrouwenspersoon, huisarts, enz, zodat die je naar de juiste
mensen kunnen sturen...

Hoewel ik je situatie niet ken, denk ik dat ik wel kan zeggen
dat je níet zelf gekozen hebt voor een evt depressie, en er in
die zin dus ook niet zelf schuldig aan bent...

Je hebt echter wel de verantwoordelijkheid voor jezelf te nemen..
En ik denk dan ook dat je wél kan bepalen voor hoelang en in
welke mate je nog zo door blijft gaan enz.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 19:48
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 19-10-2004 @ 20:36 :
Als ik het goed heb had je minder goeie ervaringen met het RIAGG
Bij jou schreven ze heel wat anders op dan jij vertelde (ik heb overigens niet genoeg ervaringen om een duidelijk beeld van het RIAGG te scheppen).

Tot de mogelijkheden die ik eerder benoemde zou je ook een particuliere psychiater/psycholoog aan kunnen toevoegen. Als het goed is krijg je dat vergoed van het ziekenfonds. Via het RIAGG kom je ook terecht bij dit soort mensen.
Je huisarts kan je ook doorverwijzen... kortom, mogelijkheden tot hulp zijn er genoeg
Ah, dat was het woord dat ik zoekte, particuliere psychiater/psycholoog Maar het is wle zo tenminste dat is mijn gevoel, dat je sneller door verwezen wordt naar het RIAGG als een particuliere psycholoog. Maar dat kan ook enkel een gevoel zijn...
Ja, ikzelf heb idd. minder goeie ervaringen met jeugdzorg en RIAGG. O.a. door de verkeerde dingen die zijn opgeschreven, maar ook het gevoel dat ik niet serieus genomen werd, werd nadat ik gestopt was bevestigd door iest wat ik gelezen heb. Maar ik denk wel dat ik er bij moet vermelden dat een goede vriendin van mij weer wel positief is over het RIAGG, ze loopt daar nou een aantal jaren. Maar ikzelf heb er geen goeie ervaringen mee en heb al meerdere verhalen gehoord van anderen. Zij is tot nu toe eigenlijk de eerste die ik positief hoor over het RIAGG.
Maar misschien is de drempel van het RIAGG minder hoog en toch aan te raden voor de TS. Ik weet het niet. Het enige wat ik nog zou willen toevoegen is dat mocht je toch gaan en dan waar dan ook, ga er weg zodra je het gevoel hebt dat je er niet geholpen word, dat je niet serieus genomen word en ga dan ergens anders naartoe
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
metallica schreef op 20-10-2004 @ 20:48 :
Ah, dat was het woord dat ik zoekte, particuliere psychiater/psycholoog Maar het is wle zo tenminste dat is mijn gevoel, dat je sneller door verwezen wordt naar het RIAGG als een particuliere psycholoog. Maar dat kan ook enkel een gevoel zijn...
Jeugdzorg verwees mij niet door naar RIAGG omdat mijn situatie niet zoveel met mijn gezin en omgeving te maken had maar echt alleen maar met mezelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Mezelf gesneden, depressief, omdat...
Verwijderd
9 03-09-2016 00:12
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 09:29
Liefde & Relatie Verliefdheid maakt dat mensen gekke dingen doen.
Verwijderd
5 22-10-2012 19:41
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Psychologie serieus, het gaat goed! :)
Fantôme
34 29-07-2003 21:11
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.