Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2004, 19:25
Ninnoc
Ninnoc is offline
er zijn verschillende voedingstheorieen bijv die van de overheid met hun schijventheorie of bijv een leven lang fit wat er van uitgaat dat je bepaalde stoffen niet mag combineren (wel vlees met groeten of groenten met aardappels maar geen aardappels met vlees) en bijv geen melk moet drinken. Wat nou gezond is is dus nogal omstreden.

Denk jij weleens na over gezonde voeding?? (aangezien op dit forum vooral topics staan over welk snoep t lekkerst is enzo)
hang jij een theorie aan? heb je bepaalde ideen over wat gezond is en wat niet? tel je callorien of denk je in termen van verzadigd en onverzadigd vet. denk je dat alleen groenvoer gezond is, ben je veganist etc etc
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2004, 19:57
Verwijderd
Ik ben vegetarier omdat ik vlees eten nergens voor nodig vind. Niet voor de dieren en niet voor mezelf. Daarnaast eet ik voornamelijk volkoren producten en veel groente en fruit.
Verder zoveel mogelijk biologisch, dat smaakt 'gezonder'.
Wel denk ik dat de schijf van 5 behoorlijk compleet is, maar daar hou ik me wel behoorlijk aan. Gebruik alleen te weinig zuivel en vervang vlees niet echt.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 07:25
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Het volgende, stomme en idote plan van de overheid; rode stippen op producten die zogenaamd ongezond zijn en groene stippen op producten die zogenaamd gezond zijn.

Mijn motto: combineren en variëren is het beste.

Verder let ik niet op vet noch op suiker (ik ben zo'n type ik-word-toch-niet-dik), maar wel op toevoegingen (additieven).
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 07:58
Ninnoc
Ninnoc is offline
variatie is natuurlijk t beste maar ik ben t op zeker 2 punten niet met de overheid eens, ik geloof namelijk niet dat melk gezond is (alleen voor kinderen) en een stevig ontbijd ben ik t ook niet mee eens, een fruit ontbijd is imo veel gezonder
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 08:07
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 17-06-2004 @ 20:57 :
Ik ben vegetarier omdat ik vlees eten nergens voor nodig vind. Niet voor de dieren en niet voor mezelf. Daarnaast eet ik voornamelijk volkoren producten en veel groente en fruit.
Verder zoveel mogelijk biologisch, dat smaakt 'gezonder'.
Wel denk ik dat de schijf van 5 behoorlijk compleet is, maar daar hou ik me wel behoorlijk aan. Gebruik alleen te weinig zuivel en vervang vlees niet echt.
pas op voor vitamine b(12) tekort of bloedarmoede (mijn ellende tijdens 3 jaar vegetarisch zonder zuivel of vervanging) b12 zit alleen in zuivel en ei, ijzer ook in volkorendingen en noten enzo.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 15:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 18-06-2004 @ 09:07 :
pas op voor vitamine b(12) tekort of bloedarmoede (mijn ellende tijdens 3 jaar vegetarisch zonder zuivel of vervanging) b12 zit alleen in zuivel en ei, ijzer ook in volkorendingen en noten enzo.
Als vegetarier hoef je niet zo zeer meer op te passen dan een niet-vegetarier wat betreft b12. Een paar eieren per week en zuivel is genoeg. Of je neemt gewoon regelmatig een red bull
En ijzer zit het meest in volkorenproducten. iig gevarieerd blijven eten.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 15:38
12345678
12345678 is offline
Na het een en ander gelezen te hebben, denk ik dat een volledig veganistische levensstijl toch het gezondst is qua voeding en de belasting van het milieu.

Info: http://www.veganisme.non-profit.nl/info/viv_001.htm (echt zeer de moeite waard om even door te lezen!)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 15:48
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Qua denken over gezond eten kom ik niet verder dan "pff wat heb ik weer veel lopen vreten zeg. niet meer doen, keyser saus"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.