Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2007, 13:34
Lethe
Lethe is offline
Ik geloof dat hier ooit al eens een topic over geweest is, maar aangezien ik het nergens meer kan vinden en het naar mijn mening wel bij Lichaam & Gezondheid hoort, start ik het onderwerp hier opnieuw.

Ik heb het net namelijk nog gehad. Een slaapverlamming, dus. Het houdt in dat ik bij het in slaap vallen of bij het weer indommelen na al even geslapen te hebben mijn lichaam niet kan bewegen. Ik heb er al het een en ander over op internet gelezen; om te voorkomen dat je gaat slaapwandelen in je slaap, worden je spieren verslapt. Soms gebeurt dit echter ook als je nog niet slaapt, of al wakker bent. Je lichaam is dan in feite in de war. Hoewel ik deze ervaring al heel vaak heb gehad, raak ik nog steeds lichtelijk in paniek als het gebeurt.

Ik vroeg me af of mensen deze ervaring herkennen. Ik heb namelijk nog nooit iemand gesproken die iets dergelijks heeft meegemaakt. Mocht je iets in mijn verhaal herkennen, of er ooit over gehoord hebben of wat dan ook, dan hoop ik dat je reageert
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 14:23
Verwijderd
Ik heb het twee keer gehad, en het voelt inderdaad heel bizar; alsof je gevangen zit. Maar de tweede keer wist ik wat het was en kon ik mezelf kalm houden en toen zakte 't weg en werd mijn lichaam ook wakker.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 15:44
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Heb er wel eens van gehoord maar het gelukkig zelf nog nooit meegemaakt......lijkt me echt freaky
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 18:37
zozze
Avatar van zozze
zozze is offline
ik had dat ooit met m'n arm, die viel gewoon op mijn gezicht en ik moest hem er met mijn andere hand afhalen
__________________
Massive
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 21:06
Lethe
Lethe is offline
Dat is iets anders, dan heb je gewoon geen gevoel meer in je arm omdat je er op gelegen hebt
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 22:21
fromBALKAN :D
Citaat:
Spoonie schreef op 14-08-2007 @ 16:44 :
Heb er wel eens van gehoord maar het gelukkig zelf nog nooit meegemaakt......lijkt me echt freaky
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 22:22
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Is dat hetzelfde als wanneer je net voordat je inslaapt soms nog "schokt" met je lichaam? Als in.. je was al bijna in slaap, maar wordt toch weer even wakker en dan krijg je een ongecontroleerde spierbeweging.

Mijn vriend heeft dat namelijk heel vaak. Best grappig, lig je tegen hem aan en ineens komt er zo'n rare beweging . Heb het zelf ook wel eens trouwens.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 22:38
koos20
koos20 is offline
dat schokken heeft iedereen wel.
wat ts bedoelt komt ook vaker voor dan je denkt.
kan zover gaan dat je als dood word aangezien. maar dan is het wel heel extreem.

heb het zelf een paar keer gehad, vooral de 1e keer was erg... je kan niks op zown moment. soort plantje ben je dan.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 22:41
Rambo
Avatar van Rambo
Rambo is offline
Ik heb dit best wel vaak ik denk ongeveer 2 keer per week.
Ik heb geen idee wat ik er aan zou kunnen doen.
Wat ik altijd probeer is om met mn vinger het knopje van mn afstandsbediening te drukken zodat hij aan gaat soms word ik daar wakker van maar soms duurt het dan nog even.
Verder heb ik er ook geen verstand van.
__________________
Het gaat er niet om dat je storm overleeft maar dat je in de regen kan dansen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 22:43
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Duurt dat lang, zo'n verlamming?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 22:59
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
meestal niet te lang. heb het pas 2 keer gehad ofzo.

Niet al te fijn gevoel, bij mij voelde het alsof er op mn borst werd gedrukt. schijnt normaal te zijn.

(en néé, je wordt niet ontvoerd door aliens, dat is pas als je na de verlamming last van je anus hebt)
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 23:07
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Ik heb nog nooit zo'n ervaring gehad Maar ik denk niet dat ik een feestje mis
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 00:03
Ireth69
Ireth69 is offline
Ik heb niet een slaapwandeling ervaring gehad. Wel iets anders, ik weet niet wat het precies is.

Ik had al zeker 72 uur geen slaap gehad, mijn moeder was stervende en ik was non-stop bij haar. Uiteindelijk kon ik niet meer tegen de slaap vechten en ging ik even liggen, met de planning voor korte duur.

Uiteindelijk hoorde ik haar mij roepen, ze had me nodig want ze moest naar het toilet en dat kon ze niet meer zelfstandig. En ik dacht dat ik wakker was, ik probeerde op te staan maar het ging niet. Langzaam aan realiseerde ik me dat ik niet wakker was, dat ik geen kick kon geven en dat ik niks kon bewegen. Maar ik schreeuwde, hoewel dat niet echt was. Dat gebeurde denk ik in mijn geest ofzo, mijn gedachtes.

Ik wilde echt wakker worden, maar het lukte niet. Alsof ik geen connectie meer had met mijn lichaam . En ik hoorde haar maar roepen, ik hoorde het allemaal en kreeg het allemaal mee, maar wat ik ook probeerde - ik kreeg geen contact met mijn lichaam.
Uiteindelijk heeft ze op de noodknop gedrukt zodat er een zuster kwam, ze vroeg allereerst of die mij kon wekken want ze kreeg me niet wakker. Die zuster trok aan me, maar dat had niet echt effect. Ik voelde het wel, maar alsnog werd ik niet wakker en kon ik niks doen.

Uiteindelijk begon ze over mijn handpalm te wrijven en toen kwam het gevoel langzaam terug. Ik voelde het, en ik probeerde mijn vingers iets te bewegen. Vervolgens mijn armen, het lukte. Toen derest van mijn lichaam, ik kneep in haar hand als signaal dat ik probeerde wakker te worden. Uiteindelijk lukte het me mijn ogen te openen en niet veel later uit te brengen dat ik weer wakker was.

Het was echt megacreepy, ik werd er gewoon bang van .
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 09:42
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
zozze schreef op 14-08-2007 @ 19:37 :
ik had dat ooit met m'n arm, die viel gewoon op mijn gezicht en ik moest hem er met mijn andere hand afhalen
ihhl, ja! dat heb ik dus ook gehad. ik kon hem écht niet bewegen en moest hem met mijn andere hand vast pakken om hem eraf te halen. Heet dat dus slaapverlamming? ik vond het toen ook al best freaky
daarna nooit meer gehad overigens.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 09:56
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 15-08-2007 @ 10:42 :
Heet dat dus slaapverlamming?
Volgens mij niet...ik heb dat iig wel eens, maar ook wat AllureV omschrijft als slaapverlamming en ik heb ook eens gehad wat Ireth69 beschrijft (met een rit naar het ziekenhuis tot gevolg omdat er wel erg lang geen reactie kwam).
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 10:15
deoxyribose
deoxyribose is offline
Ja, ik heb het wel eens vaker gehad en het is een heel vervelend gevoel.Dan ben je geestelijk wakker maar je lichaam is nog in slaaptoestand, waardoor het voelt alsof je 'gevangen' zit in je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 10:49
Ireth69
Ireth69 is offline
@ Leonoor: Wow, een rit naar het ziekenhuis ! Dat was creepy! Maar is dat ook slaapverlamming wat ik had, of is dat iets anders?


En dat van die arm... Kan dat niet komen omdat je er te lang op hebt gelegen en de boel een beetje afgekneld werd, waardoor je er geen gevoel meer in had?
Dat heb ik ook wel eens, dan pak ik met mijn andere hand mijn arm en leg ik hem terug. Als ik hem dan warm wrijf komt er gevoel in terug.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Ireth69 schreef op 15-08-2007 @ 11:49 :
Maar is dat ook slaapverlamming wat ik had, of is dat iets anders?
Ik heb geen idee, behalve dat ik extreem moe en suf was hebben ze niet echt iets kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 16:40
Lethe
Lethe is offline
Ik heb meestal zo'n slaapverlamming als ik 's middags in slaap val of wakker word. Soms heb ik er dan wel een paar achter elkaar. Dan probeer ik maar om gewoon wakker te blijven en zo de verlamming te voorkomen. Het is iets anders dan dat schokken wat iemand hier vroeg, dat heb ik ook wel eens (daar komt volgens mij ook 'in slaap vallen' vandaan, omdat het lijkt alsof je valt). Een slaapverlamming duurt bij mij meestal een minuutje denk ik, maar dan probeer ik ook wel uit alle macht om iets te kunnen bewegen. Ik heb geen idee hoelang het zou duren als ik niks probeer, misschien val ik dan wel gewoon in slaap. Ik heb me al zo vaak voorgenomen om bij zo'n verlamming af te wachten en kijken wat er dan gebeurt, maar ik durf het steeds niet
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 22:55
Luki
Avatar van Luki
Luki is offline
Damn ik heb dat wel eens. Dan word ik wakker, kan niet bewegen en denk ik dat ik niet kan ademen. Maar het niet echt eng meer opsich.
__________________
Don't laugh! Life's very serious business!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 06:59
Verwijderd
Citaat:
AllureV schreef op 15-08-2007 @ 17:40 :
Ik heb me al zo vaak voorgenomen om bij zo'n verlamming af te wachten en kijken wat er dan gebeurt, maar ik durf het steeds niet
Zo boeiend is het ook niet, er zijn twee opties: je wordt wakker of je valt weer in slaap. Ik heb geen idee hoe lang het duurt, want ik weet niet hoe laat het begint en ik betwijfel of tijd goed in te schatten is als je je zo voelt (maar ik ben sowieso slecht in tijd schatten).
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 13:39
June bug
June bug is offline
Volgens mij heb ik zoiets ook wel es gehad. Ik was 's middags op de bank in slaap gevallen en werd wakker van de telefoon op t tafeltje naast me die ging. Wilde opstaan om de telefoon op te nemen maar ik zakte zo door mn knieen heen. Kon verder wel alles bewegen, behalve m'n benen. Als ik de verhalen hier zo lees denk ik dat dat hetzelfde was, behalve dat bij mij alles al wakker was behalve m'n benen (aangezien je je benen niet echt in de beknelling kunt leggen). Ben toen al kruipend naar de telefoon gegaan overigens
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 16:42
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-08-2007 @ 07:59 :
Zo boeiend is het ook niet, er zijn twee opties: je wordt wakker of je valt weer in slaap. Ik heb geen idee hoe lang het duurt, want ik weet niet hoe laat het begint en ik betwijfel of tijd goed in te schatten is als je je zo voelt (maar ik ben sowieso slecht in tijd schatten).
Dat weet ik wel, maar tóch vind ik het eng.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 17:11
Verwijderd
Citaat:
AllureV schreef op 16-08-2007 @ 17:42 :
Dat weet ik wel, maar tóch vind ik het eng.
Dat begrijp ik, maar daar ging mijn reactie niet zo over...die was bedoeld als reactie op "kijken wat er dan gebeurt".
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 10:06
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Heb ik ook dikwijls, vooral wanneer ik heel erg moe ben maar lig te piekeren, zo is mijn geest eigenlijk nog alert maar mijn lichaam heel erg moe. Dan dommel ik in, een uur later word ik wakker en kan ik me niet bewegen (dit had ik vooral toen ik moest gaan babysitten, ik lag daar echt niet op mijn gemak). Ik heb het ook vooral als ik op mijn rug lig, daarom rol ik nu meestal op mijn zij om te slapen .
Het is gewoon een heel naar en raar gevoel. Ik begin steeds te panikeren en probeer dan heel diep in te ademen en me langs alle kanten te bewegen. Ik schud echt mijn hele lichaam wakker. Mijn hart gaat dan als een wilde te keer van de paniek. Meestal ben ik dan wel te moe om er nog verder over na te denken, dan draai ik me gewoon en val weer in slaap .
Heel rare ervaring in ieder geval.
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 20:58
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
zozze schreef op 14-08-2007 @ 19:37 :
ik had dat ooit met m'n arm, die viel gewoon op mijn gezicht en ik moest hem er met mijn andere hand afhalen
Dat heb ik wel vaker Dan heb je gewoon de hele nacht op je arm gelegen
Voelt wel heel freaky als je hem dan met je andere hand aanraakt, net of je de arm van iemand anders vast pakt
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 11:07
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-08-2007 @ 21:58 :
Dat heb ik wel vaker Dan heb je gewoon de hele nacht op je arm gelegen
Voelt wel heel freaky als je hem dan met je andere hand aanraakt, net of je de arm van iemand anders vast pakt
Dat heet Saturday Night Palsy (zaterdagnachts verlamming). Het schijnt vaker op zaterdagnacht te gebeuren, omdat je dan na het uitgaan jezelf op je arm laat vallen, en zo in slaap valt. Ofzo

Komt inderdaad omdat je op je arm hebt gelegen.. heel freaky.. je arm lijkt dan wel van rubber!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Slaapverlamming
Verwijderd
53 16-07-2016 11:32
Lichaam & Gezondheid Slaapverlamming
Greenscarfed
20 05-01-2012 00:32
Lichaam & Gezondheid Slaapverlamming.
SunnySonja
9 04-09-2010 23:38
Lichaam & Gezondheid slaapverlamming
moon
17 07-12-2006 13:41
Lichaam & Gezondheid Slaapverlamming
Kid Morbid
3 27-02-2006 15:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.