Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2002, 12:41
DigitalStorm
DigitalStorm is offline
ik zit met een probleem. ik heb als extra vak, de taal frans, maar ik kan maar geen goed systeem krijgen om een taal in m'n hoofd te krijgen. hoe leer jij t makkelijkst een taal? mag me ook mailen met je tips adrenalinerushed@hotmail.com . thanks!
__________________
Forbidden fruit always tastes sweeter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2002, 18:51
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 28-11-2016 om 22:17.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 19:19
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Heel veel luisteren, naar tv kijken. Lezen helpt ook je woordenschat te vergroten. Verder zou ik het niet echt weten eigenlijk..

@ uit-Duitsland, je wilde graag dat mensen je fouten uit je tekst haalden geloof ik? Bij deze

Waarmee leer je de taal? Met een cd, met een boek, ik heb bijvoorbeeld Nederlands met cd's geleerd, als jij een cd hebt kan je jou altijd de woorden aanhoren? --> geen id wat je hier wil zeggen Het beste is omhet met een cd van "Auralog" te leren, maar ik geloof dat het voor de Nederlanders niet uitmaakt / ze het niet voor Nederlanders hebben Cassetten zijn geen goed idee " Het is te duur en je leert eigenlijk niets!!!

Zeg mij asjeblieft, als er fouten in mijn korte tekst zitten. Dank je!

He bah kvoel me net zo'n juffrouw nu
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 19:54
Verwijderd
Citaat:
uit-Duitsland schreef:
indien jij een cd heeft kan je jou altijd de woorden aanhoren?
wenn du ein cd hast, kannst du dich immer den worten anhoren
bedoel je dat te zeggen (sorry voor de spelfouten, ik heb het gewoon ff letterlijk in het duits vertaald)
maar in het nederlands: als je een cd hebt, kun je altijd naar de woorden luisteren
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 16:30
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Frans vond ik leuk!
Maar goed, ik leerde het met een diskette,
zo'n woordjesprogramma oid.
Leer je ook gelijk schrijven enzo..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 19:38
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 28-11-2016 om 22:17.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 21:02
faan
Avatar van faan
faan is offline
Waar blijven die hoofdletters voor de zelfs.nw?

Wenn du eine Cd hast, kannst du dir immer die Wörter anhören.

ps. ik weet niet zeker of het Cd of CD is
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 21:33
faan
Avatar van faan
faan is offline
Citaat:
uit-Duitsland schreef:
Waarmee leer je de taal? Met een cd, met een boek, bijvoorbeeld ik heb Nederlands met cd's geleerd, indien jij een cd heeft kan je jou altijd de woorden aanhoren? Het best is het met een cd van "Auralog" te leren, maar ik geloof dat geeft het niet voor Nederlanders. Casetten is geen goed variatie. Het is te duur en je leer eigenlijk niets!!!

Zeg mij asjeblieft, als fouten in mijn kort tekst zijn. Dank je!
Wat is je vraag precies? Waarmee je de taal leert? Dat kun je met een cd of een boek (doen). Ik heb bijv. (afkorting is "beter" te lezen) Nederlands met/via cd's geleerd. Indien jij een cd hebt (3e pers. enkv. =heeft ), kun/kan je de woorden/uitspraak altijd horen ("aanhoren" is bij negatief gebruik) . Het beste is om het/ Je kunt het beter| met de cd van "Auralog" leren, maar ik geloof dat er geen in het Nederlands zijn (es gibt= er zijn/is) . Cassettes geven/hebben geen goede variatie (Een cassette geeft/heeft geen goede variatie). Het is te duur en je leert er eigenlijk niets van!!!


ps. 1.Het beste (altijd met 'e' erachter) is het met een cd van "Auralog" te leren. (deze zin is dus ook goed)
2. Ik heb geen zin (kein Bock haben) altijd maar hem aan te horen/Ik wil hem echt niet aanhoren nu!
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 21:34
faan
Avatar van faan
faan is offline
Ohja.. -> alsj eblieft (je zegt het vaak wel..maar iedereen schrijft het zo )
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 21:58
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
uit-Duitsland schreef:
In die tekst, die ik daar geschreven heb, had ik niet veel tijd. Daarom die fouten. Dank je bloem en vleermuissie. Maar waarom kan ik niet "indien" zeggen. Dat heet toch "wenn, falls" in het Duits of niet, dat staat in mijn woordenboek!!!


wenn du eine cd hast, kannst du dir immer die wörter anhören.


Nu kan ik eens iemand verbeteren!!!

Alsjeblieft verbeteren als fouten in deze tekst hier zijn!

Indien is op zich wel goed.. alleen het is heel officieel.. Meestal zeg je gewoon 'als'.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 18:25
Verwijderd
voor frans heb ik vooral veel verhaaltjes gelezen. M'n vader had nog oude lesboekjes frans op mijn niveau. misschien ligt er bij jouw pa ook nog wat op zolder? of kijk eens in de bieb/ bij de slegte.
verder gewoon woordjes leren, grammatica leren... uitspraakregels ook, of naar een cd'tje luisteren idd.
Zelf dingen proberen te schrijven, vragen of iemand ze nakijkt.
franse websites bezoeken, frans forum!, kan natuurlijk ook

eigenlijk weet 'k het niet zo goed... frans vind ik leuk en niet moeilijk (dwz, de lessen op school ), dus ik heb hier niet zo over nagedacht..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 20:18
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
uit-Duitsland schreef:
In die tekst, die ik daar geschreven heb, had ik niet veel tijd. Daarom die fouten. Dank je bloem en vleermuissie. Maar waarom kan ik niet "indien" zeggen. Dat heet toch "wenn, falls" in het Duits of niet, dat staat in mijn woordenboek!!!


wenn du eine cd hast, kannst du dir immer die wörter anhören.


Nu kan ik eens iemand verbeteren!!!

Alsjeblieft verbeteren als fouten in deze tekst hier zijn!
Indien = als (alleen wanneer...), dus zou ik naar het Duits vertalen met nur wann.
Wanneer, als -> wenn/wann. Indien geeft dus een sterk aanwezige voorwaarde aan.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 20:18
ronaldo81
ronaldo81 is offline
als je een taal moet makelijkste leren dan moet je gewoon naar andere luisteren en dan kijk je in zo een boek waar alles over frans of een andere taal,dan kijk je wat dat betekend.
En verder en verder.

En met een andere taal het zelfde


zo simpel is het
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 13:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
uit-Duitsland schreef:
In die tekst, die ik daar geschreven heb, had ik niet veel tijd. Daarom die fouten. Dank je bloem en vleermuissie. Maar waarom kan ik niet "indien" zeggen? Dat is toch "wenn, falls" in het Duits of niet, dat staat in mijn woordenboek!!!


wenn du eine cd hast, kannst du dir immer die wörter anhören.


Nu kan ik eens iemand verbeteren!!!

Verbeter het alsjeblieft als er fouten in deze tekst zitten!
Zie de dikgedrukte delen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 15:57
Verwijderd
Citaat:
uit-Duitsland schreef:
In die tekst, die ik daar geschreven heb, had ik niet veel tijd. Daarom die fouten. Dank je bloem en vleermuissie. Maar waarom kan ik niet "indien" zeggen. Dat heet toch "wenn, falls" in het Duits of niet, dat staat in mijn woordenboek!!!


wenn du eine cd hast, kannst du dir immer die wörter anhören.


Nu kan ik eens iemand verbeteren!!!

Alsjeblieft verbeteren als fouten in deze tekst hier zijn!
Indien is behoorlijk ouderwets taalgebruik... meestal zeg je gewoon als.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 13:27
Martijn_N
Martijn_N is offline
Ik gebruik altijd het programmatje overhoor:
http://home.planet.nl/~efkasoft/overhoor/overhoor.html
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 13:48
Verwijderd
Citaat:
uit-Duitsland schreef:
Maar waarom kan ik niet "indien" zeggen. Dat heet toch "wenn, falls" in het Duits of niet, dat staat in mijn woordenboek!!!
'indien' ist nicht gebräuchlich in der Umgangssprache. Es wird eigentlich nur bei offiziellen Dokumenten und so verwendet

PS:
Du kannst mich ebenfalls korrigieren (aber nur wenn's nötig ist ). Meine Eltern sind von Deutscher Herkunft, aufgewachsen bin ich jedoch in Holland und Belgien Deutsch reden ist 'ne Ecke leichter wie schreiben für mich

Laatst gewijzigd op 06-12-2002 om 13:52.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 18:59
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 28-11-2016 om 22:18.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-12-2002, 19:22
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
uit-Duitsland schreef:

okee:
'indien' is niet gebruikelijk in de omgangstaal. Het wordt eigenlijk alleen voor officiele dokumenten en zo gebruikt.

PS:
Je kan mij eveneens corrigeren (maar slechts, als het nodig is). Mijn ouders zijn van Duitse afkomst, opgegroeit ben ik echter in Nederland en België. Duits praten is een hoek makkelijker dan schrijven voor mij.[/B]
opgegroeit: is met een D. opgegroeid (opgroeien, opgroeide)

Duits (...) mij: dit wordt zo niet gezegd. Tis letterlijk vertaald goed, maar ik vermoed dat ******** hier iets bedoeld als:
"Duits spreken is voor mij wat makkelijker dan schrijven"

je ziet, ik gebruik 'spreken' ipv 'praten'. Niet omdat 'praten' fout is. Integendeel, maar gevoelsmatig zou ik spreken gebruiken.
Verder heb ik 'voor mij' in de zin naar voren gehaald. Wat jij schrijf is wederom niet fout, maar dit is gebruikelijker.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 19:26
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 28-11-2016 om 22:18.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 14:19
de goeie fee
de goeie fee is offline
Voor Frans kan je altijd met mij praten
Ik woon héél dicht tegen Brussel en heb daardoor enkele Franse vriendjes, en daar praat ik wel eens Frans mee op msn...
Zij schaven hun Nederlands bij en ik mijn Frans...
Je mag me altijd toevoegen --> degoeiefee@hotmail.com

Toedeloeee
Dorien
-xxx-
__________________
Het is goed, kgeef je een zoe-oen & een knuffel heb ik vandoe-oen (8) FLAGRANTIOR IN DIES AMORE P.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gemaakte verslag over de multiculturele samenleving
smart_girl
1 21-05-2008 21:34
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen duits, de zinloosheid nabei.
dopydope
65 18-04-2007 11:23
Verhalen & Gedichten Nog 2 columns uit de oude doos
Shitonya
4 23-03-2004 16:17
Algemene schoolzaken niet meegymmen
miss sunshine1986
201 15-09-2003 12:34
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.