Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2003, 07:45
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-09-2003 @ 21:28:
verhaal over dieten
inderdaad, is ook helemaal de reden waarom ik het niet op shakes en poeders heb en eigenlijk alle dieten. als je wil afvallen helpen ze, maar daarna moet je toch weer een eetpatroon van een normaal mens overnemen, en tja...dan komt alles er weer sneller aan. je kan beter vanaf het begin af aan je eetpatroon gewoon wat gezonder maken (bewuster eten, in plaats van veel minder eten) en meer gaan bewegen. Daar heb je veel meer aan.

met 15 minuten per dag wandelen kom je er inderdaad niet, maar het is wel goed om mee te beginnen als je niet gewend bent te bewegen. ALs jij normaal een zittend bestaan leidt en altijd de auto of het openbaar vervoer pakt, maken die 15 minuten toch een klein verschil, in de zin van dat je gewend raakt aan meer bewegen en hiervanuit dingen kan opbouwen. Vanuit je luie stoel gelijk een half uur gaan hardlopen werkt niet echt motiverend.
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist

Laatst gewijzigd op 11-09-2003 om 07:48.
Oud 11-09-2003, 08:01
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 10-09-2003 @ 22:06:
Snoep heb ik al ff niet meer in huis gehaald, maar m'n tussendoortjes zijn vaak 'n pakje noodletjes enzo


ik weet het niet zeker, maar volgens mij is zo'n pakje noodles in iedergeval beter dan een hele zak chips of een aantal gevulde koeken.

Citaat:

De voorbije dagen is't probleem geweest, dat ik niet ontbeet wegens niet wakker: dus twee maaltijden per dag slechts :/ Koken ga ik wél meer proberen te doen de komende maanden, gewoon omdat ik anders niets gezonds binnenkrijg (eet zelden fruit, maar daar moet ook geleidelijk aan verandering in komen ) Maar om elke dag verse dingen te gaan halen, dat zie ik niet echt zitten eigenlijk :/ *heeft geen diepvries*


Heb je geen balkonnetje, of schuur waar het ietsje kouder is? je hebt geen diepvries, maar er moet toch wel ergens een koelkast te vinden zijn? Als je nou twee keer per week boodschappen doet en je groente en fruit op een iets koelere plaats dan je kamer kan bewaren, blijft het best nog wel lang goed. Trouwens, waarom zie je het niet zitten om elke dag verse dingen te gaan halen? de moeite? is wel irritant ja, maar als je nou zorgt dat je de rest van je boodschappen al in huis hebt (zo'n zak aardappelen doe je heel lang mee, dus die hoef je niet elke keer mee te sjouwen) hoef je alleen maar even een bloemkool, kropsla, whatever, in de winkel te gaan halen en heb je gelijk weer lichaamsbeweging gehad. Doe het desnoods als je uit school/werk langs een supermarktje komt.


Citaat:

Ik weet dat 't snel is, maar ik wil asap weer die 7 als eerste zien staan
Dat is logisch, maar wil je die 7 een paar weken zien om vervolgens weer een 8 voor je neus te krijgen, of wil je die 7 de rest van je verdere leven zien? Hoe sneller je afvalt, hoe meer kans er is dat je de kilos er weer bij krijgt. ALs je langzamer afvalt kan je lichaam makkelijker gewend raken aan het nieuwe gewicht en aan het nieuwe eetpatroon.

Citaat:
Mja, maar ik ben lui (als 't op koken en AFWAS aankomt, vandaar dat 't véél te handig is dat die frituur op 100m van mij bestaat
Bijna iedereen is van nature lui, maar je kan ook proberen daar niet aan toe te geven. Wat wil je liever: gezond en slanker zijn of lui? Maak de dingen die je moet doen en waar je te lui voor bent gewoon zo leuk mogelijk. Muziekje aan bij de afwas (trouwens, als je voor jezelf alleen kookt heb je niet eens zo gek veel afwas als je het slim doet) of tijdens het koken, bijvoorbeeld.
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Oud 11-09-2003, 10:19
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
freakje schreef op 11-09-2003 @ 03:07:
Hoeveel doen de mensen die hier op dieet zijn eigenlijk aan sport? ('k vroeg het me gewoon eventjes af)



Ik ben niet op dieet, maar gewoon een beetje op mijn voeding letten is eigenlijk een noodzaak, want anders kom ik zo 5 kilo terug aan en 'k sport ong. 3x per week 2 uurtjes fitness (half conditietraining, half spiertraining)
hey... ik zit al vanaf mijn vijfde op korfbal, en train hiervoor 2x per week... verder speel ik iedere zondag een wedstrijd, en ik ga nu ook 1x per week zwemmen met mijn vriend..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Oud 11-09-2003, 19:41
driene
Avatar van driene
driene is offline
moet hier toch ook even wat kwijt. ben dus ook al pokke lang bezig met afvallen enzo en het lukt me absoluut niet. ik weeg echt te veel, zo'n 65 bij 1m65, daar moet minstens 10 kilo af.
heb de laatste tijd ook veel problemen gehad en vaak last van vreetbuien. dan eet ik echt ALLES.dit is echt al superlang aan de gang en ik voel mij hier heel schuldig en onzeker over. nu overweeg ik om met dieetpillen te beginnen, en wil jullie mening hierover wel eens weten. ik weet dat het niet gezond is enzo maar het gaat tenminste snel en dat is voor mij het belangrijkste. dat ik echt op korte tijd veel afval. het is een obsessie en als ik niet vlug gewicht verlies word ik gek denk ik. weten jullie misschien ook waar in belgië ik zo'n pillen (die echt helpen) kan kopen?
Oud 12-09-2003, 07:52
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
driene schreef op 11-09-2003 @ 20:41:
moet hier toch ook even wat kwijt. ben dus ook al pokke lang bezig met afvallen enzo en het lukt me absoluut niet. ik weeg echt te veel, zo'n 65 bij 1m65, daar moet minstens 10 kilo af.
heb de laatste tijd ook veel problemen gehad en vaak last van vreetbuien. dan eet ik echt ALLES.dit is echt al superlang aan de gang en ik voel mij hier heel schuldig en onzeker over. nu overweeg ik om met dieetpillen te beginnen, en wil jullie mening hierover wel eens weten. ik weet dat het niet gezond is enzo maar het gaat tenminste snel en dat is voor mij het belangrijkste. dat ik echt op korte tijd veel afval. het is een obsessie en als ik niet vlug gewicht verlies word ik gek denk ik. weten jullie misschien ook waar in belgië ik zo'n pillen (die echt helpen) kan kopen?

Ehm, dus jij wil èn heel ongezond doen, èn weer veel aankomen als je met die pillen stopt, dus voor de rest van je leven die pillen slikken en daar heel veel geld in investeren en dan nog meer met je lichaam kloten? ehm...ok. Ik zou toch liever gaan voor de diëtiste...maar wie ben ik?

ps: ik begrijp het wel heel goed hoor, want ik had ook altijd last van vreetbuien en heb nog steeds dat ik af en toe het helemaal niet meer zie zitten als afvallen op de gezonde manier niet lukt en dat ik dan bereid ben alles, maar dan ook alles, aan te grijpen om maar snel af te vallen. Maar je moet begrijpen dat dieet-pillen eigenlijk niet helpen en zeker niet als je daarbij veel vreetbuien hebt. Vreetbuien zijn iets psychisch en daar moet je wat aan doen, dus de oorzaak van die vreetbuien aanpakken en daarna is het een kwestie van ijzeren discipline om van de gewoonte af te komen. Moeilijk, kan ik je zeggen maar als ik het kan, kan jij het ook, want ik ben de meest ongedisciplineerde en luie persoon op aarde. Zodra je een regelmatiger, gematiger, en dus gezonder eetpatroon hebt is afvallen ook een stuk makkelijker. Zeker als je daarbij drie keer in de week een uurtje ofzo intensief beweegt of misschien wat hulp krijgt van een diëtiste. Maar alsjeblieft, vergeet die pillen, want dat is echt paniekvoetbal wat uiteindelijk nergens toe leidt.
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Oud 12-09-2003, 13:04
Arachnoidea
Avatar van Arachnoidea
Arachnoidea is offline
Hoi allemaal

Ik lees al een tijdje mee in dit topic maar heb nog nooit wat gepost. Ik heb nu besloten om me aan te melden, want ik ga morgen weer beginnen met een poging tot afvallen. Ik weeg nu ongeveer 61 kg en ben 1,72 m, ik weet dat dat niet superdik is ofzo, maar mijn normale gewicht is 55 en door veel te kloten met eten (dieten,vreetbuien, enz) ben ik nu dus zwaarder geworden en wil terug naar de 55 of wat lager.
Ik hoop dit te bereiken door veel te sporten en minder en gezond te eten. Hoelang gaat dat duren denken jullie?
Ik hoop dat ik het deze keer wel vol kan houden en geen vreetbuien krijg..


Citaat:
Talon schreef op 25-08-2003 @ 18:48:
is een crosstrainer net zo effectief als een fiets of loopband?
en klopt het nou dat je pas na 20 min vet verbrand, of na 45?
want i khoor verschillende verhalen...
Ik heb van de week college gehad over spieren en daarin heb ik geleerd dat als je 0-30 minuten licht sport, 80% van de energie uit vetzuren komt (de rest uit glycogeen en plasma-glucose),bij gemiddeld sporten 30% en bij zwaar sporten 20%. En als je 90-120 minuten licht sport komt 90 % uit vetzuren en als je gemiddeld sport 45 %.
Oftewel, het lichaam begint meteen met het verbranden met vetzuren en wacht daar niet eerst 20 of 45 minuten mee. Het is dus het verstandigst om landurig lichte of gemiddelde oefeningen te doen als je vet wilt verbranden. Ik weet echter niet of daarvoor een crosstrainer effectiever is als een fiets of loopband, ligt er ook aan hoe zwaar je de weerstand/snelheid zet.
Oud 12-09-2003, 13:22
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Arachnoidea schreef op 12-09-2003 @ 14:04:
Ik heb van de week college gehad over spieren en daarin heb ik geleerd dat als je 0-30 minuten licht sport, 80% van de energie uit vetzuren komt (de rest uit glycogeen en plasma-glucose),bij gemiddeld sporten 30% en bij zwaar sporten 20%. En als je 90-120 minuten licht sport komt 90 % uit vetzuren en als je gemiddeld sport 45 %.
Dat klopt, maar hou er wel rekening mee dat als je zwaarder sport, je erg veel meer calorieen verbruikt. Het verschil tussen joggen en wandelen is echt enorm.
Oud 12-09-2003, 13:40
Arachnoidea
Avatar van Arachnoidea
Arachnoidea is offline
Citaat:
Chimera schreef op 12-09-2003 @ 14:22:
Dat klopt, maar hou er wel rekening mee dat als je zwaarder sport, je erg veel meer calorieen verbruikt. Het verschil tussen joggen en wandelen is echt enorm.
Ja, daar heb je gelijk in, als je wandelt verbruik je niet veel energie. Maar ik zou joggen ook niet zwaar sporten noemen, eerder gemiddeld, joggen lijkt mij iig een goede manier om vet te verbranden, vooral als je het lang achter elkaar doet.
Oud 13-09-2003, 09:50
Kippetje
Avatar van Kippetje
Kippetje is offline
Bah, heb van de week een weegschaal gekocht en kwam erachter dat ik nu inmiddels 68 kg weeg. Ik weet dat het voor mijn lengte (1.82) echt niet veel te veel is maar nog geen half jaar geleden woog ik nog die 65 kg. Heb nu alweer een boel voornemens gemaakt: veel sporten, minder zoet eten enz enz. Maar het vervelende is dat ik al lange tijd bezig ben met gezond eten en eetpatroon wijzigen. Ben in de loop van de tijd steeds minder gaan eten om af te vallen en nu leef ik al op ontzettend weinig. Moet ik dan nog minder gaan eten? *sucht * dat lukt me toch niet....
__________________
We all share the same air

Laatst gewijzigd op 13-09-2003 om 09:56.
Oud 13-09-2003, 10:12
Kippetje
Avatar van Kippetje
Kippetje is offline
o ja, ik had nog een vraagje: ik heb heel lang stug elke dag 2 liter water gedronken maar op een gegeven moment kwam het me de neus uit. Nu drink ik in plaats Crystal Clear light (soort van bronwater met 1,3 cal per 100 ml). Kan het kwaad als je daar veel van drinkt?
__________________
We all share the same air
Oud 13-09-2003, 12:22
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
Kippetje schreef op 13-09-2003 @ 10:50:
Bah, heb van de week een weegschaal gekocht en kwam erachter dat ik nu inmiddels 68 kg weeg. Ik weet dat het voor mijn lengte (1.82) echt niet veel te veel is
...zeg maar gerust gezond, zelfs eerder aan de dunne kant
68/(1,82 x 1,82) = zo rond de 20 als BMI (onder de 19 is ondergewicht)

ALs je echt perse die 3 kg kwijtwil (wat ik persoonlijk nogal overbodig vind) dan is alleen gaan sporten genoeg. ALs je al aan het sporten geslagen was kunnen die 3 kg trouwens ook spiermassa zijn die je hebt ontwikkeld.

Voor de rest....denk na....weinig eten zorgt er alleen voor dat je stofwisseling vertraagd en je de rest van je leven van sla-blaadjes moet leven om op gewicht te blijven. Veel plezier met je verdere leven dan, aangezien daar ook nog medische complicaties (mwoah...de dood bijvoorbeeld om eens een leuke te noemen, offeh...hartritmestoornissen, haaruitval, schilferige huid, onvruchtbaarheid...nah ja, je kent het wel) bij komen kijken.
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Oud 13-09-2003, 12:23
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
Kippetje schreef op 13-09-2003 @ 11:12:
o ja, ik had nog een vraagje: ik heb heel lang stug elke dag 2 liter water gedronken maar op een gegeven moment kwam het me de neus uit. Nu drink ik in plaats Crystal Clear light (soort van bronwater met 1,3 cal per 100 ml). Kan het kwaad als je daar veel van drinkt?
KILO'S zal je er van aankomen...
tuurlijk niet gekkie! tenzij jij 1000 liter op een dag drinkt en daarnaast ook nog eens tonnen vet eet.
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Oud 13-09-2003, 16:09
Basia
Basia is offline
ik kom alleen maar aan en maar aan terwijl ik wel gezond eet
maar goed, vanaf deze week kan ik ein-de-lijk weer sporten !! dat scheelt ook wel (hoop ik).
mjah, zelfs mn vakantie kilootjes moeten er nog af
wish me luck...
__________________
blablabla
Oud 13-09-2003, 17:21
Kippetje
Avatar van Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 13-09-2003 @ 13:23:
KILO'S zal je er van aankomen...
tuurlijk niet gekkie! tenzij jij 1000 liter op een dag drinkt en daarnaast ook nog eens tonnen vet eet.
sja nou, der is ook altijd dat gedoe over cola light (heb geen idee hoeveel calorien daarin zitten) maar ik drink toch best veel van dat spul. En aangezien er wel koolzuur in zit.... Nah ja, annyways bedankt
__________________
We all share the same air
Oud 13-09-2003, 17:23
Kippetje
Avatar van Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 13-09-2003 @ 13:22:
...zeg maar gerust gezond, zelfs eerder aan de dunne kant
68/(1,82 x 1,82) = zo rond de 20 als BMI (onder de 19 is ondergewicht)

ALs je echt perse die 3 kg kwijtwil (wat ik persoonlijk nogal overbodig vind) dan is alleen gaan sporten genoeg. ALs je al aan het sporten geslagen was kunnen die 3 kg trouwens ook spiermassa zijn die je hebt ontwikkeld.

Voor de rest....denk na....weinig eten zorgt er alleen voor dat je stofwisseling vertraagd en je de rest van je leven van sla-blaadjes moet leven om op gewicht te blijven. Veel plezier met je verdere leven dan, aangezien daar ook nog medische complicaties (mwoah...de dood bijvoorbeeld om eens een leuke te noemen, offeh...hartritmestoornissen, haaruitval, schilferige huid, onvruchtbaarheid...nah ja, je kent het wel) bij komen kijken.
Alleen sporten is bij mij niet echt genoeg, want ik heb altijd al veel gesport en het heeft nooit echt geholpen. Je kunt trouwens wel zeggen dat ik wat bmi betreft wel goed weeg, maar je weet niet hoe ik eruit zie. Iemand kan wel heel erg veel wegen en heel gespierd/slank zijn terwjil iemand die weinig weegt overal blubjes heeft. En ik heb toch geen echt slank/strak figuurtje.... Maar ja, ik blijf lekker aan het sporten en gezond eten en dan hopelijk....
__________________
We all share the same air
Oud 14-09-2003, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Kippetje schreef op 13-09-2003 @ 18:21:
sja nou, der is ook altijd dat gedoe over cola light (heb geen idee hoeveel calorien daarin zitten) maar ik drink toch best veel van dat spul. En aangezien er wel koolzuur in zit.... Nah ja, annyways bedankt
't gaat niet om het koolzuur (voor zo ver ik weet), maar oa om het aspartaam dat er in zit. En dat zit ook in Crystal Clear. Je kunt er beter niet al te veel van drinken.

En ga eerder meer eten dan (nog?) minder.
Oud 15-09-2003, 07:42
vrijgezel
Avatar van vrijgezel
vrijgezel is offline
Citaat:
San123 schreef op 31-08-2003 @ 21:37:
Wat en hoeveel eten & drinken jullie gemiddeld per dag?

ik ben sinds 6 dagen gezonder aan het eten.. door mijn stage moet dat wel anders ga ik van mijn stokje.. op school at ik sochtens bijv niet.. en dan om 10 uur.. of ik vergat brood mee te nemen en dan haalden we wat in de kantine.. maar gewoon heel onregelmatig en slecht... daardoor merkte ik ook dat ik weinig energie had.

dus nu heb ik het veranderd

sochtens rond 7/8 uur 2 tarwe broodjes (kaas/kipfilet/salami/tonijn)

om half 12 eet ik 2 broodjes op mijn stage (vaak met smeerkaas)

van half 1 tot 1 uur heb ik pauze en werk ik een appel naar binnen.

om half 4 eten we een cracker op mijn stage meestal met beetje smeerkaas

en savonds thuis eet ik warm veel groente en de rest normale portie. (vaak ook wel vis 1/2x per week)

en savonds als ik al nog honger zou krijgen eet ik een sinaasappel.

en tussendoor drink ik thee met zoetjes, tijdens het middageten op stage drink ik melk thuis drink ik ook thee, en veel water tussendoor.

ik doe dit nu 5 dagen.. en ik voel me een stuk beter, fitter.. meer energie.
en ik denk ook door middel van stage dat ik dit wel aardig lang vol ga houden.

voor mij is het in ieder geval geen kwelling juist een verbetering.

wat natuurlijk ook nog gezond is... bewegen,

ik zit op aqua jogging iedere dinsdagavond met vriendinnnen...
ik skate vrij veel.. zoals gister 45 kilometer
en daarbij loop ik de hele dag op stage, en op mijn werk in de supermarkt.
En ik fiets vrij veel.

wat denken jullie is dit een beetje gezond??? en krijg ik nu wel aardig alle voedingsstoffen binnen?
__________________
...............................................................................................................
Oud 15-09-2003, 21:52
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Ik leef nu al twee dagen op appels, kiwi's, yoghurt en water. Slecht.
__________________
This time, all I want is you...
Oud 15-09-2003, 22:16
zegkny
Avatar van zegkny
zegkny is offline
Citaat:
Mr. Tumnus schreef op 15-09-2003 @ 22:52:
Ik leef nu al twee dagen op appels, kiwi's, yoghurt en water. Slecht.

Om af te vallen? Houd je t vol? Ik doe het nu ook al een tijdje, en voel me er goed onder. Het is nu ook zo dat als ik trek heb, en gewoon n uurtje niet eet, dan is de trek ook weer weg! Of veel water drinken natuurlijk...
Oud 16-09-2003, 13:35
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
grom...het zwemmen schiet nog niet echt op...
ik wou 1x in de week zwemmen met mijn vriend (ik korfbal al 3 x in de week)...maar het komt er niet echt van...hij had oorontsteking...nu gaat dat eindelijk goed, wou ik gister voorstellen om te gaan zwemmen.. krijg ik blaasontsteking..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Oud 16-09-2003, 20:10
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Mr. Tumnus schreef op 15-09-2003 @ 22:52:
Ik leef nu al twee dagen op appels, kiwi's, yoghurt en water. Slecht.
en dan ga je straks weer normaal eten en dan zit et er weer aan tralalala
Oud 17-09-2003, 12:06
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mr. Tumnus schreef op 15-09-2003 @ 22:52:
Ik leef nu al twee dagen op appels, kiwi's, yoghurt en water. Slecht.
Goedzo! En dan net zo hard aankomen als je weer gewoon gaat eten.

Dat.
Werkt.
Niet!
Oud 18-09-2003, 07:16
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 16-09-2003 @ 14:35:
grom...het zwemmen schiet nog niet echt op...
ik wou 1x in de week zwemmen met mijn vriend (ik korfbal al 3 x in de week)...maar het komt er niet echt van...hij had oorontsteking...nu gaat dat eindelijk goed, wou ik gister voorstellen om te gaan zwemmen.. krijg ik blaasontsteking..
ouch...dat ken ik. ik ben dinsdag (na het me elke keer 4 maanden lang voorgenomen te hebben) voor het eerst weer gaan zwemmen na een aantal oorontstekingen en blaasontstekingen. Vandaag ga ik weer met vriend.
Beterschap met je blaasonsteking en ik hoop voor je dat het zwemmen binnenkort wel lukt.




Ik heb de weegschaal verbannen, ik sta er veel te veel op. Gezond eten gaat goed zolang ik niet bij vriend ben, want die mensen hebben gewoon bijna niets gezonds in huis...alleen maar chips en lekkere koeken en vette toetjes. Maar ja, op zich kan ik daar ook al beter mee omgaan en eet ik dan gewoon thuis wat gezonder. En ik beweeg al meer...wat voor mij een wonder is
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Oud 18-09-2003, 09:33
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 18-09-2003 @ 15:16:
ouch...dat ken ik. ik ben dinsdag (na het me elke keer 4 maanden lang voorgenomen te hebben) voor het eerst weer gaan zwemmen na een aantal oorontstekingen en blaasontstekingen. Vandaag ga ik weer met vriend.
Beterschap met je blaasonsteking en ik hoop voor je dat het zwemmen binnenkort wel lukt.
Ha...
tis niet echt prettig nee , maar de medicijnen slaan goed aan en ik kan nu weer heerlijk plassen zonder pijn


Ik heb de weegschaal verbannen, ik sta er veel te veel op. Gezond eten gaat goed zolang ik niet bij vriend ben, want die mensen hebben gewoon bijna niets gezonds in huis...alleen maar chips en lekkere koeken en vette toetjes. Maar ja, op zich kan ik daar ook al beter mee omgaan en eet ik dan gewoon thuis wat gezonder. En ik beweeg al meer...wat voor mij een wonder is [/B][/QUOTE]

Goed bezig!
bij mij is het ook altijd moeilijker als ik bij mij vriend ben, van hij doet juist hard zijn best om aan te komen...
best verleidelijk, al die chips en lekkere gevulde koeken enzo
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Oud 18-09-2003, 21:40
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik zal me ook eens in dit topic gaan 'mengen'...
Ik zou het heel erg fijn vinden als ik een paar kilo kwijt zou raken... Ik weeg nu 58 a 59 kilo, en wil graag -weer- 55 kg wegen. De afgelopen tijd, in de vakantie, heb ik ontzettend veel gesnoept enzo, en daar wil ik vanaf.
Ik mag nu van mezelf geen snoep of koek meer eten (een uitzondering een keer kan natuurlijk wel) en minder frisdrank (en dus meer water) drinken. Iedere keer als ik nu 'zin' krijg om te eten, moet ik of niets eten, of een boterham pakken.
Denk je dat dit zal helpen?
Oud 20-09-2003, 09:19
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 18-09-2003 @ 17:33:
Ha...
tis niet echt prettig nee , maar de medicijnen slaan goed aan en ik kan nu weer heerlijk plassen zonder pijn

Citaat:
[D0RIEN]
Ik heb de weegschaal verbannen, ik sta er veel te veel op. Gezond eten gaat goed zolang ik niet bij vriend ben, want die mensen hebben gewoon bijna niets gezonds in huis...alleen maar chips en lekkere koeken en vette toetjes. Maar ja, op zich kan ik daar ook al beter mee omgaan en eet ik dan gewoon thuis wat gezonder. En ik beweeg al meer...wat voor mij een wonder is
Goed bezig!
bij mij is het ook altijd moeilijker als ik bij mij vriend ben, van hij doet juist hard zijn best om aan te komen...
best verleidelijk, al die chips en lekkere gevulde koeken enzo
(EDIT: MN VORIGE POST WAS NIET HELEMAAL GOED GEGAAN...HIER ZOALS IE WEL GEMOETEN HAD, IETS DUIDELIJKER ZO...)
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Oud 20-09-2003, 10:36
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
Dus als ik het goed begrijp verbrand je het meeste vet als je gaat bewegen nadat je een tijdje niks hebt gegeten. Ja?
Oud 21-09-2003, 16:49
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
liesbethlykke schreef op 20-09-2003 @ 11:36:
Dus als ik het goed begrijp verbrand je het meeste vet als je gaat bewegen nadat je een tijdje niks hebt gegeten. Ja?
Ik heb laatst een artikel gevonden over sporten en eten in een achmea health blaadje wat we altijd krijgen. Ze raden aan 2 uur
en zal even hier de belangrijkste dingen uittypen (jouw vraag wordt helemaal onderaan - één na laatste kopje - het meest beantwoord, maar ook wel door heel het artikel heen):


Met sporten verbruik je energie en alles wat aan energie wordt verbruikt moet je eerst in de vorm van voeding binnenkrijgen. De belangrijkste energiebronnen zijn koolhydraten. Deze worden omgezet in glucose en vervolgens in de vorm van glycogeen opgeslagen in de spieren en lever. Glycogeen is als brandstof snel beschikbaar. De voorraad glycogeen in je spieren neemt tijdens het sporten af. Belangrijk dus om te zorgen dat de glycogeenvoorraad in je lichaam op peil is voor het sporten. Na het sporten moet de glycogeenvoorraad in de spieren worden aangevuld door binnen twee uur koolhydraatrijk voedsel te eten. Dat is nodig voor een goed herstel van de spieren en om zo de volgende keer weer goed te presteren.
Een gezonde voeding bestaat voor 55 procent uit koolhydraten. Voor de recreatieve sporter is dit een prima basis. Sport je echter fanatiek - elke week minstens 3 keer - dan zou de voeding voor 60 procent uit koolhydraten moeten bestaan. Gezonde koolhydraatrijke voedingsmiddelen zijn onder meer: brood, rijst en deegwaren zoals pasta en aardappelen, maar ook groenten en fruit.

2 uur vóór het sporten: eten!
Sporten met een volle maag is niet prettig. Het kan klachten geven als pijn in de zij, maagkrampen, darmkrampen en zelfs diarree. Ook gaat het trainen minder goed als je vlak voor het porten een flinke maaltijd hebt genuttigd. Waardoor komt dat?
Voor het verteren van voedsel heeft je lichaam bloed nodig. Terwijl je spieren tijdens het sporten ook bloed nodig hebben. Is er nog voedsel in het maag-darmstelsel aanwezig, dan moet er dus bloed én naar je spijsvertering én naar de spieren. Met als gevolg dat allebei de processen niet optimaal verlopen. Sportdiëtist Carlien Harms-Aris: "Uit onderzoek blijkt dat het goed is om uiterlijk zo'n twee uur voor het sporten een samengestelde maaltijd te nemen met veel koolhydraten en niet te veel vet. Vet zorgt er namelijk onder andere voor dat het voedsel langer in de maag blijft, waardoor je last van je maag kunt krijgen. Overigens heeft een getrainde sporter minder problemen met eten tot een uur voor de inspanning. Het hangt vooral af van je persoonlijke gevoeligheid hiervoor, je ervaring, het type sport dat je beoefent en de intensiteit van de training. Vlak voor een wedstrijd kun je eventueel nog een banaan, een krentenbol of een energiereep nemen. Die zijn zó samengesteld dat je daarvan geen last krijgt tijdens het sporten. Er zitten veel koolhydraten in en weinig vet en die voedingsstoffen worden snel opgenomen zonder dat het lichaam daar veel moeite voor hoeft te doen. Let erop dat geen vezelrijk product als yoghurt met muesli neemt want met het verteren van die vezels heeft je lichaam juist wel veel moeite.

Tijdens het sporten: vocht aanvullen!
Tijdens het trainen verlies je veel vocht, dat weer aangevuld moet worden. DAarom is het belangrijk om tijdens het sporten veel te drinken. Als je traint, komen er afvalstoffen uit de spieren in het bloed terecht. Vocht zorgt ervoor dat de afvalstoffen worden afgevoerd, dat nieuwe brandstof wordt aangevoerd, en dat de lichaamstemperatuur niet te veel stijgt. Drink je te weinig, dan wordt je bloed stroperig en stroomt het langzamer met als gevolg dat er minder zuurstof naar de spieren toe gaat en dus minder goed wordt gepresteerd. Bovendien kun je last krijgen van concentratiestoornissen. Wel eens van die zwabberende sporters over de finish zien gaan? Waarschijnlijk hebben die te weinig gedronken.
Hoeveel vocht je per training verliest is per persoon verschillend. Op een warme zomerdag verliezen sommige mensen wel 2 liter vocht per uur. Als standaard kun je aanhouden: bij 1 uur sporten moet je 1 liter drinken. Meer kun je niet verwerken tijdens de inspanning. Overigens presteer je bij 2 procent vochtverlies al minder en op het moment dat je dorst krijgt, heb je al 2 procent vocht verloren. Het advies is dan ook: drink al vóór je dorst krijgt.

[....verhaaltje over isontone dorstlessers haal ik er even uit. in het kort zijn dat bijvoorbeeld gele AA en isostar. dit vocht wordt sneller in je bloed opgenomen en kan je tijdens het sporten drinken....]

na het sporten: binnen 2 uur eten!
Van sporten moet je lichaam herstellen, want door het trainen ontstaan er haarfijne scheurtjes in de spieren. Allereerst is het verstandig om meteen een isotone dorstlesser te drinken na het sporten, zodat je lichaam direct vocht krijgt aangevuld. Binnen twee uur na het sporten moet je ook iets eten. GEdurende die twee uur staan de cellen in je spieren open voor de toevoer van nieuwe brandstof en slurpen die spieren als het ware de koolhydraten naar binnen. Zo kunnen de spieren zich herstellen. Na die twee uur gaat het herstel steeds langzamer.
[...commentaar diëtiste wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt...]

Vier 'beruchte' misverstanden
eet zo min mogelijk na het sporten, dan val je af
Na het sporten moet je altijd eten, al is het maar een klein hapje. Bij voorkeur iets met koolhydraten erin, zoals een bakje magere yoghurt met fruit en muesli, of een krentenbol. Op deze manier vul je de glycogeenvoorraad in de spieren weer aan, wardoor deze zich herstellen en je de volgende keer weer goed kunt presteren. Eet je niets, dan houd je het sporten op den duur minder lang vol en zul je uiteindelijk ook minder afvallen.

's avonds na het sporten kun je beter niets meer nemen want alles wat na 20.00 uur wordt gegeten verbrandt je lichaam niet meer
De verbranding gaat de hele nacht door. Bovendien moet je lichaam zich herstellen waardoor je na het sporten beter wel kunt eten. Pas de hoeveelheid wel aan, aan wat je die dag al hebt gehad.

van sporten op een nuchtere maag val je extra af
Als je wèl eet voor het sporten presteer je beter. Eet je niet, dan heb je niet genoeg koolhydratenvoorraad in je lichaam en gaat je lichaam over op vetverbranding. Klinkt goed? Nee, want het betekent dat je maar 60 procent van je capaciteit kunt gebruiken waardoor je per saldo minder energie verbrandt dan wanneer je wèl iets hebt gegeten. Daarnaast gaat het sporten minder fijn, zodat je op den duur misschien niet meer zo gemotiveerd bent om te gaan

met langzaam sporten verbrand je het meeste vet
Je verbrand altijd een mengsel van vet en koolhydraten. Bij lage intensiteit verbrand je relatief meer vet. Deze verhouding verschuift meer naar koolhydraten wanneer je vergevorderd bent en intensiever gaat trainen maar omdat je bij intensievere training meer energie verbruikt, zul je absoluut gezien ook meer vet verbranden.
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist

Laatst gewijzigd op 22-09-2003 om 08:15.
Oud 21-09-2003, 19:13
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik doe niet meer mee aan het lijntopic, maar ik wil toch even kwijt dat ik 6 kilo ben afgevallen en voor de zomervakantie voor het laatst op de weegschaal stond.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 21-09-2003, 19:16
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Anneee schreef op 21-09-2003 @ 20:13:
Ik doe niet meer mee aan het lijntopic, maar ik wil toch even kwijt dat ik 6 kilo ben afgevallen en voor de zomervakantie voor het laatst op de weegschaal stond.

Knap, maar toch wel verantwoord hoop ik?
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Oud 21-09-2003, 19:46
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 21-09-2003 @ 20:16:
Knap, maar toch wel verantwoord hoop ik?
Ehm... nou ja...

ik heb wel heel slecht gegeten de laatste tijd
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 21-09-2003, 19:56
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Anneee schreef op 21-09-2003 @ 20:46:
Ehm... nou ja...

ik heb wel heel slecht gegeten de laatste tijd

Pas je alsjbl. op dat je niet doorschiet?. (tips voor gezond eten hoef ik je niet te geven, want dat weet je denk ik heel goed).


ps: heb jij binnenkort een gesprek met die psych?

Knuff
Jampie
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Oud 21-09-2003, 21:12
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 21-09-2003 @ 20:56:
Pas je alsjbl. op dat je niet doorschiet?. (tips voor gezond eten hoef ik je niet te geven, want dat weet je denk ik heel goed).


ps: heb jij binnenkort een gesprek met die psych?

Knuff
Jampie
Ja, ik kijk wel uit. Ik doe het ook niet bewust.

Geen idee, nog niets van gehoord.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 22-09-2003, 10:41
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Zijn rozijntjes goed om te snoepen?
Zijn ze calorie arm en gezond?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 22-09-2003, 11:47
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 22-09-2003 @ 11:41:
Zijn rozijntjes goed om te snoepen?
Zijn ze calorie arm en gezond?
ze zijn in elk geval gezond, zit ijzer in enzo
*zoekt op* 1 eetlepel rozijnen bevat 10 calorieën
ter vergelijking: een volkorenboterham met 30+ kaas heeft 137 calorieën
Oud 22-09-2003, 14:38
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Oke dat valt dan dus wel mee.

Nouja want ik las net op de verpakking dat er plantaardige olie in zit. Maar dat zal dan in alle rozijntjes zitten en in die calorieen zijn meegeteld neem ik aan?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 22-09-2003, 14:58
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 22-09-2003 @ 15:38:
Oke dat valt dan dus wel mee.

Nouja want ik las net op de verpakking dat er plantaardige olie in zit. Maar dat zal dan in alle rozijntjes zitten en in die calorieen zijn meegeteld neem ik aan?
Plantaardige olie is voor zo ver ik weet niet slecht voor een mens. Een mens heeft ook vetten nodig om te kunnen functioneren.

Ik weet niet of het in alle rozijnen zit...zal wel...
Oud 22-09-2003, 16:20
appelsientje
appelsientje is offline
Heej mensen.. ik wil dus zo graag afvallen/lijnen maar het lukt me dus voor geen meter elke keer snoep ik weer wat ofzow maar vanaf vandaag heb ik besloten niet meer te gaan snoepen.. ik ga ook elke dag paar keer springtouwen en ik ga waarschijnlijk de zevenheuvelenloop lopen... (voor degene die niet weten wat dat is-> 15 km. joggen.. naja joggen jeweetwelbeetje hardlopen) en ja ik ben pas 13 en ja ik moet nog groeien maar ik zit zo echt niet lekker in me vel... ben 1,64 en weeg 57 kg ongeveer zoiets geloof ik.. maja ... ik denk dat jullie dit helemala niet interessant vinden.. dus ik stop maar voordat het te veel ruimte in beslag neemt
Oud 23-09-2003, 12:01
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
GRRR!!! ik kom net van de dokter vandaan en heb weer eens oorontsteking (is iets chronisch bij mij), dus ik mag niet zwemmen, net nu ik gemotiveerd bezig was en gewoon elke keer ging (wat al een godswonder is).
Afvallen....gaat een beetje traag, ik blijf een beetje rond hetzelfde gewicht hangen, maar dat gewicht is al lager dan twee weken geleden, dus echt heel erg vind ik het niet. Het zou alleen fijn zijn als het weer een beetje in een normaal tempo eraf ging; zo'n halve kilo per week net als altijd in het begin bij mij.
In iedergeval lukt het wel om mijn eetpatroon een stuk gezonder te houden, dus dat is al heel wat.
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Oud 23-09-2003, 14:40
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 23-09-2003 @ 13:01:
Afvallen....gaat een beetje traag, ik blijf een beetje rond hetzelfde gewicht hangen, maar dat gewicht is al lager dan twee weken geleden, dus echt heel erg vind ik het niet. Het zou alleen fijn zijn als het weer een beetje in een normaal tempo eraf ging; zo'n halve kilo per week net als altijd in het begin bij mij.
Er zijn altijd bepaalde punten waarin het afvallen gewoon
trager gaat, maar dat trekt na een week of wat wel weer bij.
__________________
Drie.
Oud 23-09-2003, 16:01
Mara
Mara is offline
Citaat:
Denise01 schreef op 22-09-2003 @ 17:20:
Heej mensen.. ik wil dus zo graag afvallen/lijnen maar het lukt me dus voor geen meter elke keer snoep ik weer wat ofzow maar vanaf vandaag heb ik besloten niet meer te gaan snoepen.. ik ga ook elke dag paar keer springtouwen en ik ga waarschijnlijk de zevenheuvelenloop lopen... (voor degene die niet weten wat dat is-> 15 km. joggen.. naja joggen jeweetwelbeetje hardlopen) en ja ik ben pas 13 en ja ik moet nog groeien maar ik zit zo echt niet lekker in me vel... ben 1,64 en weeg 57 kg ongeveer zoiets geloof ik.. maja ... ik denk dat jullie dit helemala niet interessant vinden.. dus ik stop maar voordat het te veel ruimte in beslag neemt
Jij bent absoluut niet te zwaar. En dieten is sowieso ongezond voor jou, aangezien je nog in de groei bent.
Niet lekker in je vel zitten? Wat bedoel je daar precies mee. Wat zit je precies dwars? Nadere uitleg graag

En het is touwtjespringen.
Oud 23-09-2003, 16:06
Mara
Mara is offline
Met mij ging 't de laatste paar weken zwaar bagger.
Veel snoepen, weinig bewegen, en huppa, 2 kg erbij.
Maar nu heb ik een voor mij geschikt dieet gevonden.

Ontbijt: 1 boterham met honing
Rond 11 uur (1e schoolpauze): 1 boterham jam
Rond 13:30 (2e schoolpauze): 1 boterham jam
15-16 uur: 1 boterham (honing, jam, iets anders.. net waar ik zin in heb)

Dan tussen die laatste boterham en 't avondeten nog fruit en een mok thee. Als ik hongergevoel heb nog een cup a soup.

Dan avondeten.
's Avonds eventueel nog wat fruit ofzo.

Ik weet het, het ziet er niet uit als veel. Maar bedenk: Dit is de basis. Ook is dit geen hongerdieet, ik heb met dit dieet 95% van de dagen geen hongergevoel, en als ik dat wel heb neem ik dus cup a soup en/of een extra boterham.
Verder neem ik veel avondeten, vooral veel groente.
Ook drink ik veel.

Over het drinken heb ik nogal een (raar) vraagje:
Ik wil graag over een maand in een supermarkt achter de kassa gaan werken. Maar aangezien ik vrij veel water drink moet ik zeer regelmatig naar het toilet.
Hoe combineer ik dit? Ik kan niet elke keer achter de kassa weg om naar de wc te gaan.
Oud 23-09-2003, 17:08
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-09-2003 @ 17:06:
Met mij ging 't de laatste paar weken zwaar bagger.
Veel snoepen, weinig bewegen, en huppa, 2 kg erbij.
Maar nu heb ik een voor mij geschikt dieet gevonden.

Ontbijt: 1 boterham met honing
Rond 11 uur (1e schoolpauze): 1 boterham jam
Rond 13:30 (2e schoolpauze): 1 boterham jam
15-16 uur: 1 boterham (honing, jam, iets anders.. net waar ik zin in heb)

Dan tussen die laatste boterham en 't avondeten nog fruit en een mok thee. Als ik hongergevoel heb nog een cup a soup.

Dan avondeten.
's Avonds eventueel nog wat fruit ofzo.

Ik weet het, het ziet er niet uit als veel. Maar bedenk: Dit is de basis. Ook is dit geen hongerdieet, ik heb met dit dieet 95% van de dagen geen hongergevoel, en als ik dat wel heb neem ik dus cup a soup en/of een extra boterham.
Verder neem ik veel avondeten, vooral veel groente.
Ook drink ik veel.

Over het drinken heb ik nogal een (raar) vraagje:
Ik wil graag over een maand in een supermarkt achter de kassa gaan werken. Maar aangezien ik vrij veel water drink moet ik zeer regelmatig naar het toilet.
Hoe combineer ik dit? Ik kan niet elke keer achter de kassa weg om naar de wc te gaan.
Vind het dieet wat je wilt eigenlijk prima.. Niet echt weinig ofzo verder, ook omdat je het verdeelt

Over dat drinken --> werk zelf ook achter de kassa en heb dr ook last van Meestal drink ik als ik een middagje werk ervoor nauwelijks iets, in de pauze (als die er is) gewoon water en dan savonds maar wat meer.. en dan gewoon naar de plee hoor, als je moet.

Als ik op zaterdag de hele dag moet, doe ik maar een keertje zonder zoveel drinken.. als ik pauze heb gewoon dus bekertje water. en savonds ook weer beetje inhalen
Oud 23-09-2003, 19:17
Verwijderd
@MeelFriek: 'k vind het brood een beetje weinig eigenlijk...maar goed, als je geen honger hebt ed, dan zal het niet dodelijk zijn ofzo.
Oud 23-09-2003, 19:44
Verwijderd
't hoort niet echt in een topic over lijnen thuis, maar ik heb geen zin om er een nieuwe topic voor te openen en de meeste mensen die hier posten zijn altijd zo lief en behulpzaam.

Ik heb de laatste tijd absoluut geen zin in warm eten... Niet om het afvallen, maar ik heb er gewoon geen trek in en het smaakt me ook niet als ik het toch eet... Iemand een idee hoe ik weer wel zin in (warm) eten zou kunnen krijgen?
Oud 23-09-2003, 21:01
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
[QUOTE][D0RIEN] schreef op 21-09-2003 @ 17:49:
[verhaal]

woa dankjewel! ik ben nu een wijs vrouw.
Oud 24-09-2003, 08:28
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-09-2003 @ 20:44:

Ik heb de laatste tijd absoluut geen zin in warm eten... Niet om het afvallen, maar ik heb er gewoon geen trek in en het smaakt me ook niet als ik het toch eet... Iemand een idee hoe ik weer wel zin in (warm) eten zou kunnen krijgen?
Sorry, ik heb echt geen idee hoe je dat precies kan oplossen. Ik weet wel dat ik, na tijdenlang geen warm eten te hebben gegeten toen ik een eetstoornis had, ben begonnen met mezelf te dwingen eerst 3 keer per week iets van warm eten te eten. Om het zo aantrekklijk mogelijk te maken at ik vooral de dingen die ik ECHT lekker vond (in mijn geval waren dat op dat moment de dingen die het magerst waren).

Hoe komt dat zo opeens, dat je geen zin meer hebt in warm eten? Is er iets veranderd de laatste tijd wat daar invloed op zou kunnen hebben? Erachter komen wat de oorzaak is kan ook al het halve werk zijn naar een oplossing vinden.

@ liesbethlykke: graag gedaan . ik had er zelf best wel veel aan gehad, omdat ik inderdaad in veel van die 'mythes' geloofde, dus ik dacht...ik post het hier maar even aangezien je er toch naar vroeg.

@ denise01: op zich klinkt jouw gewicht als een goed gewicht voor iemand van 1.64; als ik daar de bmi rekensom voor volwassenen op los laat ben je zelfs eerder aan de magere kant van de marge voor gezond gewicht, aan aan de dikke kant. Daarbij is afvallen echt geen garantie voor lekkerder in je vel zitten en ik spreek hier uit ervaring.
Maar goed, aan gezonder eten en meer bewegen is nog niemand doodgegaan, en van meer bewegen gaan de meeste mensen zich lekkerder in hun vel voelen, dus ik raad je aan meer te gaan bewegen.
Ga niet lijnen...
ever...
..zeker niet met dat gewicht wat je nu hebt. Als je nu gaat lijnen, is er een grote kans dat je gaat jo-jo'en en zal je op een gegeven moment steeds weer aankomen en meer gaan wegen dan het gewicht waar je mee begon te lijnen.
Ga gezond eten, genoeg boterhammen, genoeg groente en fruit, genoeg melkproducten. En ga daarnaast bewegen. Om te beginnen is 3 keer in de week een half uur genoeg; bouw het van daaruit langzaam op, zodat je geen blessures krijgt of allerlei ongemakken.






Het gaat trouwens weer goed met lijnen bij mij!! Ik stond vandaag op de weegschaal en was zowaar een kilo in een dag afgevallen. Jaja, dat klinkt ongezond, maar ik heb al die tijd gezond en genoeg gegeten (ik probeer die richtlijnen van het voedingscentrum als minimum te eten om er zeker van te zijn dat ik voldoende gezonds binnenkrijg. een extra koekje komt daar dus bovenop, ipv daar voor in de plaats). Gisteren was ik opeens veel zwaarder dan het gewicht waar ik nu al 4 weken op zat en vandaag was er dus daar weer een kilo vanaf. Ik denk dus dat het voornamelijk vocht was wat ik vasthield en nu kwijt ben, maar nu dat vocht weg is kan ik ook zien dat ik ook echt een beetje afgevallen ben en dat geeft de burger weer moed!!!

*doet rondedansje met shirt over d'r kop*

Ik heb vandaag wel de verjaardag van mijn oma, maar ben gewoon van plan bijna alles mee te eten, maar te matigen. Dus geen stuk taart groter dan mijn hand, maar een klein stukje voor de smaak. Dus geen halve chipsbak, maar een handje chips. Ik denk dat het wel gaat lukken, want ik ben de laatste tijd steeds beter geworden in nee zeggen tegen ongezond eten en maar een klein beetje ervan nemen als ik zin heb of er eigenlijk voor mijn gevoel niet echt onderuit kan komen (koekjes aangeboden door oma van vriend die je dan voor het eerst ontmoet, bijvoorbeeld).
__________________
sheela-na-gig, you exhibitionist
Oud 24-09-2003, 11:35
Verwijderd
Citaat:
[D0RIEN] schreef op 24-09-2003 @ 09:28:
Sorry, ik heb echt geen idee hoe je dat precies kan oplossen. Ik weet wel dat ik, na tijdenlang geen warm eten te hebben gegeten toen ik een eetstoornis had, ben begonnen met mezelf te dwingen eerst 3 keer per week iets van warm eten te eten. Om het zo aantrekklijk mogelijk te maken at ik vooral de dingen die ik ECHT lekker vond (in mijn geval waren dat op dat moment de dingen die het magerst waren).

Hoe komt dat zo opeens, dat je geen zin meer hebt in warm eten? Is er iets veranderd de laatste tijd wat daar invloed op zou kunnen hebben? Erachter komen wat de oorzaak is kan ook al het halve werk zijn naar een oplossing vinden.
Voor zo ver ik weet is er geen oorzaak. Misschien dat ik het eten wat ik eet, te veel en te vaak heb gegeten, maar ik mag niet zoveel anders... Mezelf verplichten werkt alleen maar averechts, ben ik bang...dan krijg ik nog minder zin ed en gaat eten me nog meer tegen staan. tnx iig voor je reactie.
Oud 24-09-2003, 18:41
Kippetje
Avatar van Kippetje
Kippetje is offline
Oh yeah, ik heb het voor elkaar: ik ben 1,5 kilo kwijt Vanochtend gaf de weegschaal zomaar 67.5 kg aan in plaats van de 69!! Wat een 1.5 kilo toch met je zelfbeeld kan doen.....voel me er in ieder geval prettig door. Nog 2.5 kg te gaan en dan ben ik totally tevreden
__________________
We all share the same air
Oud 24-09-2003, 19:10
appelsientje
appelsientje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-09-2003 @ 17:01:
Jij bent absoluut niet te zwaar. En dieten is sowieso ongezond voor jou, aangezien je nog in de groei bent.
Niet lekker in je vel zitten? Wat bedoel je daar precies mee. Wat zit je precies dwars? Nadere uitleg graag

En het is touwtjespringen.
Sorry dat ik zo laat reageer... tja niet lekker in je vel zitten.. buik inhouden ..onzeker.. ik denk net zoals veel meisjes van mijn leeftijd.. ik ben sowieso al onzeker..iedereen zegt ook dat ik heel stil ben enzo.. maar over dat onzeker gewoon ook als mijn vriendinnen de hele tijd met elkaar praten dan heb ik weer het idee dat ze mij helemaal niet zien staan.. (vind ik ook meestal) en dan zeg ik dat tegen hun maja dan loop ik maar achter hun aan maar nou ga ik een beetje offtopic.. maja ik ben gewoon onzeker over hoe ik nog zal groeien enzo.. en ik vind het ook zo stom dat ik gewoon niet niet kan snoepen maja ik ga het nou wel volhouden
het hielp trouwens ook niet echt toen een van mijn vriendinnen ziei dat ik een dikke kont heb maja zij heeft geen kont dus later zei ze jaa vergeleken met mij enz ... trouwens zij zijn ook heel dun.. ik ben gewoon wel stevig maja buikje moet er wel af hoor maarja jullie moeten niet een verkeerd idee krijgen van mijn vriendinnen hoor want ze zijn wel echt goede vriendinnen en ik kan wel (bijna) alles aan ze kwijt maarja soms begrijpen ze mij gewoon niet ... maarja afvallen tot vandaag--> redelijk bijna nog niet gesnoept oh trouwens gister wel.. maja ben ongesteld dus helpt ook niet echt ...
--->Oja soms denk ik ook waar ben ik in godsnaam mee bezig want dan denk ik aan al die kinderen in arme landen enzo die niets te eten hebben.. of aan mensen die echt overgewicht hebben en er niets aan kunnen doen.. en dan denk ik

Laatst gewijzigd op 24-09-2003 om 19:14.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid hoeveel calorieen nodig?
Buskruitje
23 28-01-2005 18:23
Lichaam & Gezondheid Hoeveel Kcal
beckham1990
3 21-09-2004 16:30
Lichaam & Gezondheid Gezond dieet
Elmoo
2 04-04-2004 15:44
Lichaam & Gezondheid afvallen
Gianluca *
5 12-02-2004 19:47
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic # 17
Verwijderd
250 09-11-2003 18:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.