Oud 17-05-2014, 18:07
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Voor Engels zit ik met een Engelse opdracht. Hiervoor moet ik een presentatie geven over, waarom de beste dingen in het leven gratis zijn.

Nu heb ik wel wat standaard dingen bedacht. Maar ik weet niet of dat mag/telt. Je moet informatie van internet halen en er zelf eigenlijk iets over leren.

Weet iemand hier goede onderwerpen voor? Of zouden dingen als liefde en dergelijke ook kunnen? M'n juf is hier nooit echt duidelijk in..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2014, 18:23
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Liefde lijkt me inderdaad belangrijk. Je kan het hebben over liefde tussen ouders en hun kinderen en over liefde tussen partners. Het belang van een levensgezel (partner), iemand die je de weg wijst in het leven (ouders) kan je bespreken. Je presentatie kan wat dat betreft een hoog filosofisch gehalte hebben.

Andere voorbeelden:
- zuurstof: nodig om te kunnen leven. Hier zou je een "saai" natuurkundig verhaal over kunnen vertellen. Wel leerzaam...
- geloof: het belang van geloof: mensen putten er moed uit, wordt gezien als steun/troost enz. Hier zou je veel over moeten kunnen vinden.
- Bibliotheek: tenzij je lid wordt hoef je geen geld kwijt te raken aan de bibliotheek. Men kan ter plekke boeken lezen. Dit ververrijkt de geest, dus is het nuttig.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''

Laatst gewijzigd op 17-05-2014 om 18:57.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 18:50
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Citaat:
Liefde lijkt me inderdaad belangrijk. Je kan het hebben over liefde tussen ouders en hun kinderen en over liefde tussen partners. Het belang van een levensgezel (partner), iemand die je de weg wijst in het leven (ouders) kan je bespreken. Je presentatie kan wat dat betreft een hoog filosofisch gehalte hebben.

Andere voorbeelden:
- zuurstof: nodig om te kunnen leven. Hier zou je een "saai" natuurkindig verhaal over kunnen vertellen. Wel leerzaam...
- geloof: het belang van geloof: mensen putten er moed uit, wordt gezien als steun/troost enz. Hier zou je veel over moeten kunnen vinden.
- Bibliotheek: tenzij je lid wordt hoef je geen geld kwijt te raken aan de bibliotheek. Men kan ter plekke boeken lezen. Dit ververrijkt de geest, dus is het nuttig.
Dankjewel voor de extra voorbeelden! Dus ik kan beter de onderwerpen verder uitdiepen, als ik het goed begrijp?

Of gewoon, wat meer onderwerpen en dan wat minder uitgewerkt?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 18:57
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt en wat je leerkracht precies heeft gezegd. Als je genoeg gespreksstof kan bedenken voor 1 onderwerp, dan zou ik daarvoor kiezen. Dan kan je inderdaad wat dieper erop ingaan. Dat lijkt me interessanter dan bijvoorbeeld 5 onderwerpen waarbij over elk onderwerp maar in een paar zinnen wordt gesproken.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 21:21
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
De presentatie hoeft ongeveer maar 3 minuten te duren. Dus ik denk dat meerdere misschien ook kan? Dan ben ik er sneller doorheen.

Alleen moet ik ook dingen van internet kennen. Je mag niet teveel leunen op je eigen kennis. Weet jij daar iets op?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 21:31
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Kijk even op wikipedia. Als je daar bijvoorbeeld zuurstof intikt, zou je voldoende informatie moeten kunnen vinden.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 21:45
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Dankjewel, ik zal is even kijken welk onderwerp ik ga kiezen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2014, 10:34
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Ik zit weer in de knoei..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Vastlopen engelse brief
Verwijderd
3 27-04-2014 19:16
Levensbeschouwing & Filosofie Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie.
Isa
28 13-06-2003 21:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.