Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2003, 15:47
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Weet niet of dit hier hoort of in letteren, maar ik heb ook maar gegokt. ik heb over een paar weken een boektoets. mondeling, wel te verstaan. Het gaat erom dat ik vanaf 4 havo boeken moest lezen en nu zou mijn boekverslagen totaal op 8 moeten staan. Aangezien ik wel wat beters te doen had dan boeken uit de steentijd lezen en verslagen daarover maken, besloot ik een paar verslagen te downloaden (kijk me niet zo aan! ik heb wel wat teruggestuurt om m'n geweten te sussen, hoor... zo asociaal ben ik nou ook weer niet), maar ik heb dus geen enkel boek gelezen! En nou krijgen we over een paar weken een mondeling ("maar de vragen over de vier boeken van vorig jaar zijn wel wat makkelijker, hoor!"). Ik heb al besloten die boeken niet te lezen. Ik heb niet besloten om te downloaden om vervolgens als een gek die boeken door te moeten spitten. Ik heb bewust dit risico genomen, en ik heb er geen spijt van (zei onze heldin, staande voor het vuurpeleton). Maar goed, wat zou ze kunnen vragen? ik ben nu samenvattingen aan het lezen, en dingen aan het opzoekn zoals tijdsvolgorde en voorword aan we het is opgedragen, enz, maar wat kan ik nog meer proberen op te zoeken? zijn er trouwens mensen die hier ervaring mee hebben, betreft het ik-ben-niet-zo-slim-geweest-dus-hoe-lul-ik-me-door-die-mondeling-heen gedeelte???
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2003, 16:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ben je met alles opzoeken en tig samenvattingen doorlezen niet net zo veel tijd kwijt als met alsnog die boeken te gaan lezen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 21:10
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je moet maar net het geluk hebben dat je docent(e) die boeken nou net niet kent, dan heb je de minste kans op lastige inhoudelijke vragen.

Maar meestal krijg je vragen als, wie zijn de hoofdpersonen, wat gebeurt er allemaal, enz... en als je pech hebt vraagt je docent ook nog door op bepaalde dingen, zoals "wat doet de hoofdpersoon op het eind, waarom doet 'ie dat, etc.".

Het beste wat je kunt doen is denk ik een uitgebreide samenvatting zoeken en die héél goed doorlezen. Je docent vraagt natuurlijk waar het boek over ging, en als je daar heel uitgebreid op antwoordt dan zal ze wel sneller denken dat je het boek ook echt hebt gelezen.

Ik had vorig jaar ook maar een 5,5 voor m'n mondeling... en daar had ik geluk bij want ik had geen letter gelezen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.