Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2013, 21:42
Verwijderd
Zo dan maar
Advertentie
Oud 04-08-2013, 21:44
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Naast de vaste lasten zou ik best op <100 euro per maand kunnen leven. Maar dan zou ik geen leuke dingen kunnen doen en nergens naar toe kunnen gaan en waarschijnlijk de hele dag forummen. Dat gun je niemand.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 04-08-2013, 21:46
Verwijderd
Ik heb dat dus ook wel gedaan, maar ik ging toen bijvoorbeeld bijzonder weinig uit. Geloof ik. Ik weet serieus niet meer zo goed hoe ik het voor elkaar kreeg
Oud 04-08-2013, 21:47
Verwijderd
En ik leefde niet op spaghetti met tomatenpuree ofzo
Oud 04-08-2013, 21:48
Verwijderd
Lid van een vereniging: avond drinken voor een tientje. En maar vier avonden per week op je kamer zijn.
Oud 04-08-2013, 21:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Lid van een vereniging: avond drinken voor een tientje. En maar vier avonden per week op je kamer zijn.
Het echte leven
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 04-08-2013, 21:51
Verwijderd
Ja eh het hoeft van mij niet hoor maar zo gaat het voor veel eerstejaars wel. Braaf terug.
Oud 04-08-2013, 21:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Dat soort eerstejaars heb ik nooit gekend.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 04-08-2013, 21:55
Verwijderd
Een van de achterbuurvrouwen die zo heerlijk op haar kinderen kan schreeuwen, schreeuwde net kutkind keihard tegen haar kind van 8
Oud 04-08-2013, 21:55
Verwijderd
Zat je bij een vereniging? Zat je tussen mensen die doordeweeks niet zomaar even naar huis konden? Het is echt vrij standaard.
Oud 04-08-2013, 22:00
Verwijderd
Ik woon(de) zo dicht bij mijn ouders, en had daar bovendien meteen geen slaapkamer meer, dat ik daar eigenlijk niet vaak meer naartoe ging. Meer zo overdag eens even. Om te printen
Oud 04-08-2013, 22:02
Verwijderd
Ik vind Zomergasten wel interessant deze keer. Jammer dat ik zo laat instroomde.
Oud 04-08-2013, 22:08
Verwijderd
Ik leefde in mijn eerste studentenjaar geloof ik van 650,- euro, inclusief alles (boeken, zorgverzekering, etc). Nu zou ik me dat ook niet meer voor kunnen stellen, zelfs niet als je er nog wat bij rekent aan inflatiecorrectie en veel duurdere stad.
Oud 04-08-2013, 22:10
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik houd ongeveer 500 euro per maand over voor "leuke dingen", al doe ik nooit leuke dingen.
Oud 04-08-2013, 22:16
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Zat je bij een vereniging? Zat je tussen mensen die doordeweeks niet zomaar even naar huis konden? Het is echt vrij standaard.
Ik heb bij een studievereniging gezeten want dan kreeg je her en der korting. Maar dat was het dan ook wel, de rest is niet aan mij besteed, al die geforceerde groepsdingen met pseudovrienden, bah. voor sociaal vermaak heb ik altijd genoeg andere mensen gekend. Maar ik kan me voorstellen dat als je echt niemand hebt of kent dat je dan uit armoe maar lid wordt van een vereniging. Of van de scouting.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 04-08-2013, 22:23
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik heb wel altijd een paar leuke klasgenoten gehad voor concerten en bier, dat zal ook wel schelen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 04-08-2013, 22:24
Verwijderd
Dit ging niet om het verenigingstuk maar om goedkoop sociaal doen. Dus ook huis-/gangfeesten etc. Of bij iemand thuis hangen.
Oud 04-08-2013, 22:26
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
maar verder vond ik mijn studietijd altijd net als werk. Leuk als je goed kan opschieten met wat mensen maar maar in principe hoeven het mijn vrienden niet te worden
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Ads door Google
Oud 04-08-2013, 22:27
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Dit ging niet om het verenigingstuk maar om goedkoop sociaal doen. Dus ook huis-/gangfeesten etc. Of bij iemand thuis hangen.
Als je goedkoop sociaal moet doen moet je gewoon een krat euroshopperbier kopen en schijt hebben aan iedereen via het internet .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 04-08-2013, 22:32
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
maar goed, ik ben dan ook iemand die vol fascinatie hier naar kan kijken ^_^

Spoiler
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 05-08-2013, 00:06
Verwijderd
nog een paar uurtjes en dan ben ik hier weg én dan is ook de befaamde 72 uur voorbij en is de nicotine uit m'n lichaam
Oud 05-08-2013, 00:11
Hazel
Hazel is offline
Wat goed van je Pip!
Oud 05-08-2013, 00:14
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 05-08-2013, 00:15
Verwijderd
Goed bezig, ik steek er 1 voor je op!
Oud 05-08-2013, 00:17
Verwijderd
Ja! Ik ben blij. Zelfs als ik aan roken denk, denk ik minder aan roken als in dat ik dat zelf zou willen/kunnen doen!
Alleen ben ik de hele tijd zo duf, gaar en vermoeid! Dat is wel jammer. maar jaaaa, ik heb dus al 33 euries bespaard én m'n tong begint weer mooi roze te worden. En over 3 weken is die m'n Vieze lekkertje weer terug en dan kan ik eindelijk met hem zoenen (nog nooit gedaan want dat bespaar ik niet-rokers altijd!)
Heb jij eigenlijk gerookt ooit margot?
Advertentie
Oud 05-08-2013, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Goed bezig, ik steek er 1 voor je op!
ik wist niet dat jij rookte!
Oud 05-08-2013, 00:26
Verwijderd
Citaat:
ik wist niet dat jij rookte!
Nog maar een kleine twaalf jaar (met enige pauzes waarvan de langste een half jaar) na de zomer waag ik weer een poging.
Oud 05-08-2013, 00:58
Verwijderd
verstandig voornemen
Oud 05-08-2013, 00:59
Verwijderd
ik heb ruim 15 jaar gerookt. Dat is meer dan de helft van m'n leven! Voordat ik weer kan zeggen dat ik de helft van m'n leven rookvrij ben, ben ik superoud.
Oud 05-08-2013, 01:02
Verwijderd
Ik ben al superoud. Goed bezig trouwens! En val niet in de valkuil van eentje kan wel. Want dat kan niet, ook niet na een paar maanden of jaren!
Oud 05-08-2013, 01:07
Verwijderd
Dat klopt! One is too many and thousand is not enough! Hier waarschuwt Carr nadrukkelijk voor!
Oud 05-08-2013, 01:07
Verwijderd
Citaat:
nog een paar uurtjes en dan ben ik hier weg én dan is ook de befaamde 72 uur voorbij en is de nicotine uit m'n lichaam
Oud 05-08-2013, 01:07
Verwijderd
en jij ben toch iets van 26 ofzo?
Oud 05-08-2013, 01:10
Verwijderd
jaaaaaaa

ben minder duf dan eerder op de dag/avond dat ik jou sprak. Dat laatste uurtje slaap heeft me echt goed gedaan!
Oud 05-08-2013, 01:12
Verwijderd
Citaat:
en jij ben toch iets van 26 ofzo?
26 ja. Eerste peuk toen ik 11 was, maar pas echt begonnen op mijn veertiende.
Oud 05-08-2013, 01:23
Verwijderd
Citaat:
jaaaaaaa

ben minder duf dan eerder op de dag/avond dat ik jou sprak. Dat laatste uurtje slaap heeft me echt goed gedaan!
Ha, hopelijk zet dat door Ik ben benieuwd hoe het morgen en overmorgen gaat!
Ads door Google
Oud 05-08-2013, 01:26
Verwijderd
Het lijkt me heel fijn om 72 uur gestopt te zijn, klaar te zijn met een rits stomme nachtdiensten, en dan bij het zomerse ochtendlicht terug te fietsen naar huis. Met het vooruitzicht op slaap en vrije dagen.
Oud 05-08-2013, 01:32
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me heel fijn om 72 uur gestopt te zijn, klaar te zijn met een rits stomme nachtdiensten, en dan bij het zomerse ochtendlicht terug te fietsen naar huis. Met het vooruitzicht op slaap en vrije dagen.
ja! en een nieuwe telefoon die 's avonds wordt bezorgd!
Oud 05-08-2013, 01:32
Verwijderd
En tevens het vooruitzicht op nieuwe dingen na dat slapen. Lang slapen is een beetje als een sprong in de tijd als 't gaat om stoppen-met-roken-voordelen binnenhalen, dan krijg je bij 't wakker worden meteen een heel stapeltje Al was dat bij mij misschien meer dan bij jou, omdat ik telkens 12 uur sliep.
Oud 05-08-2013, 01:33
Verwijderd
ja jij met je volslagen idiote ritme
Oud 05-08-2013, 01:33
Verwijderd
sam is morgen weer wieberen dus ik kan rustig slapen. en ik ga een briefje ophangen voor zijn friendjuhs dat die niet aanbellen.
Oud 05-08-2013, 01:35
Verwijderd
Ik hoop dat je straks je eerste supersonische nachtrust krijgt Of nouja, eigenlijk dus gewoon een normale nachtrust zoals normale mensen 'm hebben.
Oud 05-08-2013, 01:35
Verwijderd
maar ik ben nog wel erg verslaafd, hoor. Mijn nicotinemannetje wil soms dat ik bepaalde dingen doe. Zoals stiekem aan de shag van m'n collega ruiken. maar dat ga ik niet doen.
Oud 05-08-2013, 01:36
Verwijderd
ja dat komt wel goed, over minder dan een maand begint school en ga ik zo min mogelijk nachtdiensten meer doen
Oud 05-08-2013, 01:36
Verwijderd
Citaat:
Ik hoop dat je straks je eerste supersonische nachtrust krijgt Of nouja, eigenlijk dus gewoon een normale nachtrust zoals normale mensen 'm hebben.
Of zou dat ook alleen gelden als je een kapot ritme hebt? Lovage, heb jij gemerkt dat je beter sliep toen je niet rookte? Bij mij is het echt een verschil van dag en nacht.
Oud 05-08-2013, 01:39
Verwijderd
ik heb wel gemerkt dat ik veel vaster/dieper sliep vandaag. Maar niet langer, ik ben een paar keer opgestaan en later weer gaan slapen.

Wat ik ook een groot voordeel vind is dat m'n haar de hele tijd zo lekker ruikt
Oud 05-08-2013, 01:43
Verwijderd
Citaat:
maar ik ben nog wel erg verslaafd, hoor. Mijn nicotinemannetje wil soms dat ik bepaalde dingen doe. Zoals stiekem aan de shag van m'n collega ruiken. maar dat ga ik niet doen.
Waarom stiekem Je kunt toch gewoon vragen of je eraan mag snuffelen? Je weet toch dat je niet wil roken, dus je hoeft jezelf zulke dingen ook niet te verbieden. Hooguit maken ze je cravings iets erger, maar ja, aangezien je 't niet op wilskracht doet maakt dat niet zo veel uit.

Al geloof ik best dat je nog niet van de verslaving af bent, hoor. Je zit nu zo'n beetje rond de piek, dus wat je vannacht voelt is het aller- aller- allerergste. Vond ik destijds een zeer aangename gedachte, want als die zogenaamde piek zo makkelijk en plezierig verliep dan zou de rest al helemaal leuk worden.
Oud 05-08-2013, 01:44
Verwijderd
Citaat:
ik heb wel gemerkt dat ik veel vaster/dieper sliep vandaag. Maar niet langer, ik ben een paar keer opgestaan en later weer gaan slapen.
Ja, 't schijnt dat de meeste mensen ongeveer 1 uur minder slaap nodig hebben nadat ze gestopt zijn. Omdat ze dus inderdaad dieper/vaster gaan slapen.

Citaat:
Wat ik ook een groot voordeel vind is dat m'n haar de hele tijd zo lekker ruikt
Jaaa
Oud 05-08-2013, 01:55
Verwijderd
Citaat:
Waarom stiekem Je kunt toch gewoon vragen of je eraan mag snuffelen? Je weet toch dat je niet wil roken, dus je hoeft jezelf zulke dingen ook niet te verbieden. Hooguit maken ze je cravings iets erger, maar ja, aangezien je 't niet op wilskracht doet maakt dat niet zo veel uit.

Al geloof ik best dat je nog niet van de verslaving af bent, hoor. Je zit nu zo'n beetje rond de piek, dus wat je vannacht voelt is het aller- aller- allerergste. Vond ik destijds een zeer aangename gedachte, want als die zogenaamde piek zo makkelijk en plezierig verliep dan zou de rest al helemaal leuk worden.
stiekem omdat ik het triest vind dat hoeft niemand te zien.
en de cravings zijn echt heel beperkt vannacht, gister had ik er best veel, nu nauwelijks!
En ja, ik denk maar de hele tijd: het is een kwestie van de eerste dagen 'uitzitten' (hoewel dat een stuk dramatischer klinkt dan ik het beleef) en dan wordt het alleen maar beter
Citaat:
Ja, 't schijnt dat de meeste mensen ongeveer 1 uur minder slaap nodig hebben nadat ze gestopt zijn. Omdat ze dus inderdaad dieper/vaster gaan slapen.

Jaaa
hmm een uur. Dat klinkt goed.
Oud 05-08-2013, 07:39
Verwijderd
Die hele discussie over kostgeld; toen ik redelijk recent terug naar Maastricht verhuisde heb ik een paar maandjes bij mijn ouders gewoond omdat ik nog mijn eigen woning moest vinden en niet de eerste de beste schrale huurwoning wilde. Ik werkte al lang. Ik betaalde mijn ouders 250 euro per maand en ik heb zelf altijd het idee gehad dat dat een vriendenprijsje was, dat het meer voor de vorm was dan wat anders ik hield die maanden ook achterlijk veel geld over ook al ging ik gewoon uit eten en op stap en zo. Ik denk dat 400 euro wel redelijk is.

Maar goed, ik gaf als student al veel meer dan 400 euro per maand uit dus wellicht is mijn kijk op dit soort dingen wat anders dan bij jullie

Citaat:
Ik houd ongeveer 500 euro per maand over voor "leuke dingen", al doe ik nooit leuke dingen.

Citaat:
En val niet in de valkuil van eentje kan wel. Want dat kan niet, ook niet na een paar maanden of jaren!
Ik rook grofweg 1 sigaret per half jaar, kan prima
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.