Oud 05-08-2013, 21:45
Verwijderd
W00pw00p, nieuwe True Blood en Dexter
Advertentie
Oud 05-08-2013, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Jij bent mijn go-to voorbeeld van hoe dyslecten (e.d.) toch heel correct kunnen leren schrijven Je ziet aan jou vrijwel nooit dat je moeite hebt met spelling.
Ik moet zeggen dat het forum daar ook wel aan heeft bijgedragen. Nergens waar je zo genadeloos wordt gecorrigeerd als hier (en dat is maar goed ook). Maar ja, ik heb het deels beter geleerd, deels steek ik er bewust heel veel meer energie in dan voorheen. Dat leren is trouwens betrekkelijk, ik heb niet het idee dat ik iets beter begrijp of ergens inzicht in heb, maar de meeste gebruikelijke woorden zitten wel min of meer als een foto in mijn hoofd, na twintig jaar schrijven. Meer inslijten dan leren dus. Bij een woordentest zal ik alsnog door de mand vallen though (zo van, wat is goed? ''mayonaise, majonaise of maionaise''), en als ik een andere taal moet schrijven ook.
Oud 05-08-2013, 21:55
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Je hebt zelf meer met luiheid te maken!
klopt, ik ben een geboren slacker
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 05-08-2013, 22:00
Verwijderd
Men schrijft hier wel vaker dat de aanwezige taalnazi's erg hebben bijgedragen aan hun spelling. Op basis daarvan stem ik voor een wet die het mij toestaat om buiten rond te lopen en mensen te slaan met een stok als ze 'als zijnde' zeggen.
Oud 05-08-2013, 22:02
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik moet zeggen dat het forum daar ook wel aan heeft bijgedragen.
Hmm, bij mij dan weer niet heel erg. 'het forum' is voor mij toch grotendeels voor plezier ende vermaak, dus eventuele spelfouten doen me niet heel veel. Ik heb wel vaak dat ik zinnen herschrijf en dan woorden vergeet weg te halen of aan te passen; dat doet het ook altijd goed in de Grammarnazi-forumland

Ik moest net lachen om deze:

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 05-08-2013, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Men schrijft hier wel vaker dat de aanwezige taalnazi's erg hebben bijgedragen aan hun spelling. Op basis daarvan stem ik voor een wet die het mij toestaat om buiten rond te lopen en mensen te slaan met een stok als ze 'als zijnde' zeggen.
Oh, dat foutje heb ik ook wel eens gemaakt heurrr. Maar je hoort dat soort dingen zó veel. Niet alleen 'in het wild' maar ook op televisie
Oud 05-08-2013, 22:04
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
maar eigenlijk zocht ik deze twee



__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 05-08-2013, 22:06
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik vind het ook altijd raar als intelligente mensen niet kunnen spellen. Omdat hoe dan.
Citaat:
maar eigenlijk zocht ik deze twee

[afbeelding]


[afbeelding]
Oud 05-08-2013, 22:13
Verwijderd


Grammatik macht frei!
Oud 05-08-2013, 22:13
Verwijderd
Sexy kleurencombinazi
Oud 05-08-2013, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Men schrijft hier wel vaker dat de aanwezige taalnazi's erg hebben bijgedragen aan hun spelling. Op basis daarvan stem ik voor een wet die het mij toestaat om buiten rond te lopen en mensen te slaan met een stok als ze 'als zijnde' zeggen.
Als zijnde doe ik juist al heel lang niet meer fout, dat soort dingen begrijp/kan ik juist wel (heel goed, en daarom ben ik goed in mijn werk) en hebben niet het puzzelgehalte dat een woord als ''reikwijdte'' (dat moest ik googlen) heeft.
Oud 05-08-2013, 22:16
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


Grammatik macht frei!
Oud 05-08-2013, 22:22
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Flink geflits al buiten, maar blijkbaar gaat het met de regen nogal meevallen.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 05-08-2013, 22:22
Verwijderd
Wat spatjes gehad hier, anderhalf uur geleden. Nu is het weer droog dus benauwd³
Oud 05-08-2013, 22:29
Verwijderd
Hier nu harde regen
Oud 05-08-2013, 22:32
Verwijderd
Ik ga buiten zitten. En de regen opwachten. Eenmaal hier, trek ik denk ik van vreugde mijn boxershort uit en doe ik een dansje. In de regen.
Oud 05-08-2013, 22:37
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
HOLY SHIT keiharde donder, ik schrok me helemaal de tering
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 05-08-2013, 22:44
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Nou, dat was het dan wel weer.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 05-08-2013, 22:46
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
O he, er komt nog meer
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 05-08-2013, 22:47
Verwijderd
Haha het regent hier loeihard en die twee mongooltjes zijn nog buiten
Oud 05-08-2013, 22:47
Verwijderd
Hier was het ook maar drie spetters. Nu moet ik alsnog klam gaan slapen. Gelukkig is mijn lief er niet, die is een kachel.
Oud 05-08-2013, 23:13
Verwijderd
Utrecht werd omringt door onweer, maar de lucht boven me had sterren, een van de beste fietstochtjes in tijden
Oud 05-08-2013, 23:20
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
O wauw
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 05-08-2013, 23:29
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Jij bent mijn go-to voorbeeld van hoe dyslecten (e.d.) toch heel correct kunnen leren schrijven
Juist van mensen die slecht zijn in spelling zou je verwachten dat ze foutloos spellen, omdat ze voortdurend alles opzoeken.

(Hoewel dat natuurlijk ook afhankelijk is van de zwaarte van het probleem; je hebt intelligente mensen die 'wert' en 'zecht' schrijven, dat is een ander verhaal.)
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 05-08-2013, 23:39
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Juist van mensen die slecht zijn in spelling zou je verwachten dat ze foutloos spellen, omdat ze voortdurend alles opzoeken.
Mjah, of juist niet (zoals mijn vader); taal en de spelling daarvan boeien hem voor geen meter, waarschijnlijk omdat ie prototype dyslecticus is. Alhoewel ik hem wel een keer heb betrapt met een woordenboek toen hij iets aan het schrijven was, niet dat het daar nou zoveel beter van werd.

Citaat:
(Hoewel dat natuurlijk ook afhankelijk is van de zwaarte van het probleem; je hebt intelligente mensen die 'wert' en 'zecht' schrijven, dat is een ander verhaal.)
zo til ik niet zwaar aan het forum ^_^
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 05-08-2013, 23:44
Verwijderd
Ik kom er net achter dat een ex-forumster van hier bij dezelfde Mcdonalds werkt als ik.
Oud 05-08-2013, 23:51
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Mjah, of juist niet (zoals mijn vader); taal en de spelling daarvan boeien hem voor geen meter, waarschijnlijk omdat ie prototype dyslecticus is. Alhoewel ik hem wel een keer heb betrapt met een woordenboek toen hij iets aan het schrijven was, niet dat het daar nou zoveel beter van werd.



zo til ik niet zwaar aan het forum ^_^
Ja, op een forum maakt het natuurlijk minder uit. Maar bij bijvoorbeeld een serieuze brief is 'ik ben slecht in spelling' het tegenovergestelde van een excuus; als je dat van jezelf weet, dan let je toch juist extra op?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 05-08-2013, 23:58
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
oh, mee eens hoor, maar iemand zoals mijn vader zou het dan eerder door een ander laten schrijven omdat hij zelf geen zin heeft om daar verhoudingsgewijs veel tijd in te steken, wetende dat het resultaat alsnog niet goed is. Niet dat ik het goedkeur maar 'dat soort mensen' zijn er ook.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 06-08-2013, 00:16
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 06-08-2013, 00:50
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind ook dat het bijna niet te merken is aan Quis. Ik zie dat ze soms een ij en een ei door elkaar husselt, maar het kofschip en alles gaat goed. Wat voor mij bewijst dat de anderen die roepen dat ze dyslectisch zijn -ongeacht of het echt zo is- gewoon luie flikkers zijn en de regeltjes niet willen leren.

Maar goed, bij ons op het hoofdkantoor kunnen ze al niet eens spellen, dus wat kun je tegenwoordig nog van de gemiddelde mens verwachten.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-08-2013, 00:52
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Speaking of, een manager had vandaag weer het woord tai rip geschreven :') GOOGLE IS YOUR FRIEND.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-08-2013, 01:25
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
dus wat kun je tegenwoordig nog van de gemiddelde mens verwachten.
Och, een vervolgopleiding of studie beginnen en deze afronden, bijvoorbeeld. Dat lijkt me best gemiddeld.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 06-08-2013, 01:34
Verwijderd
Brugse zotjes na de eerste repetitie na de vakantie, op een terras waar het zo hard woei dat onweer dichtbij leek. Maar niets was minder waar. En daarna op recordtempo naar huis gefietst vanaf Goirle, omdat een dronken schattig meisje als ik toch niet met veel plezier die route fietst. En dan bij je huis zijn en bedenken dat je in het huis van je moeder slaapt en nog een heel stuk moet. Wat een avond <3
Oud 06-08-2013, 02:19
Verwijderd
Ik zou een moord doen voor eendenborstfilet nu.
Oud 06-08-2013, 02:20
Verwijderd
Maar ik zal het met zalm moeten doen.
Oud 06-08-2013, 07:41
Verwijderd
Ik ben nog nooit zo blij geweest met 17 graden.
Oud 06-08-2013, 08:12
Verwijderd
Citaat:
Ik vind ook dat het bijna niet te merken is aan Quis. Ik zie dat ze soms een ij en een ei door elkaar husselt, maar het kofschip en alles gaat goed. Wat voor mij bewijst dat de anderen die roepen dat ze dyslectisch zijn -ongeacht of het echt zo is- gewoon luie flikkers zijn en de regeltjes niet willen leren.

Maar goed, bij ons op het hoofdkantoor kunnen ze al niet eens spellen, dus wat kun je tegenwoordig nog van de gemiddelde mens verwachten.
Bedenk wel dat er verschillende varianten en gradaties van dyslectie zijn hè. Mijn tante kan bijvoorbeeld echt heel slecht lezen en schrijven, zo dyslectisch is ze. Dan kom je nooit op het niveau waar ik nu opzit.
Oud 06-08-2013, 08:19
Verwijderd
Tussen messen en ik is het officieel oorlog. Stomme snee
Oud 06-08-2013, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Bedenk wel dat er verschillende varianten en gradaties van dyslectie zijn hè. Mijn tante kan bijvoorbeeld echt heel slecht lezen en schrijven, zo dyslectisch is ze. Dan kom je nooit op het niveau waar ik nu opzit.
Ja, je bent aan het opzitten?
Oud 06-08-2013, 08:49
Verwijderd
Met spatie dan. Het is vroeg!
Oud 06-08-2013, 08:51
Verwijderd
ik heb van mijn simkaart een microsimkaart gemaakt met een schaar en een nagelvijl. En het werkt nu voel ik me heel handig.
Oud 06-08-2013, 09:36
Verwijderd
Oud 06-08-2013, 09:37
Verwijderd
Oud 06-08-2013, 09:38
Verwijderd
ik vind het leuk dat je zo vaak op DK komt, Ertur :flirt:
Oud 06-08-2013, 10:08
Verwijderd
Jij hebt toch al een vieze man? en ik heb gelezen dat je in je viezigheden iets niet doet dat ik wel graag doe dus je bent niet vies genoeg voor mij

Maar dank je
Oud 06-08-2013, 10:14
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Jij hebt toch al een vieze man? en ik heb gelezen dat je in je viezigheden iets niet doet dat ik wel graag doe dus je bent niet vies genoeg voor mij :
Oud 06-08-2013, 10:21
Verwijderd
Tissur?
Oud 06-08-2013, 10:28
Hazel
Hazel is offline
Niets, je haalt echt het slechtste in me naar boven Ertur, en daar is al zo weinig voor nodig

Sinds ik weer thuis ben wil mijn kat echt CONTINU aandacht en naar buiten. Naar buiten uit zich in heel hard mauwen en aan de deur naar mijn balkon krabbelen. Iemand tips?
Oud 06-08-2013, 10:34
Verwijderd
Niet thuis zijn.
Oud 06-08-2013, 10:53
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
naar buiten laten?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.