Oud 08-08-2013, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Frayne, ik gaf net dit recept aan een vriendin op fb, en het lijkt me ook wel wat voor jou (voor als je wat energie hebt voor een bakproject). Citroen-yoghurtcake, superlekker en supermakkelijk en lekker zompig
Nom ! dank je wel!
Advertentie
Oud 08-08-2013, 13:03
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mjah, ik denk zelf eigenlijk niet dat ik op het moment, de afgelopen 4-5 maanden zeg maar, te veel heb gedaan. Eigenlijk alleen rust houden, en als ik wel iets inspannend ging doen van te voren en daarna rust in plannen. Heb ik op vakantie ook aangehouden. S ochtends iets doen, s middags slapen, s avonds niets inspannends, gewoon eten en beetje lezen of een kaartspelletje. Alhoewel ik nu wel voel dat dat wel heftig was, ik voel me nu al heel lang heel brak en ik heb ook meer pijn en andere dingen.
Superkut allemaal ja. Ik bedoelde ook daarvoor, met de twee studies en het roeien en de feestjes (allemaal heel leuk natuurlijk!). Maar goed, dat dat bij mij waarschijnlijk zo is gegaan zegt natuurlijk niet dat dat bij jou ook zo werkte!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 13:03
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Klinkt alsof je vader moeilijk veel gereedschap paraat heeft staan thuis, goede zaak
Een boor, kneedbaar hout, houtlijm en schuurpapier is veel?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 13:04
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Citaat:
Nee, helaas is het niet zo makkelijk Je moet er ook echt zelf veel aan doen. En daar heb ik nog steeds wel wat moeite mee bijvoorbeeld dagelijks ontspanningsoefeningen doen, dat doe ik dus niet.

Mijn ergotherapeut zei het met de metafoor: nu draag je je vermoeidheid in een koffer boven je hoofd, dat kost heel veel moeite. Na de behandeling is de vermoeidheid(/zijn de klachten) misschien niet minder geworden, maar neem je 'm mee in een koffer op goed geoliede wieltjes die je achter je aan kan trekken.
Het lijkt me best leuk om daar te werken
__________________
*danst met bob the bear*
Oud 08-08-2013, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Een boor, kneedbaar hout, houtlijm en schuurpapier is veel?
Accuboren, kolomboren..
Oud 08-08-2013, 13:05
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Het lijkt me best leuk om daar te werken
Wat voor werk/studie doe jij dan?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 13:05
Verwijderd
Doet me denken aan 't 'verfhok' van mijn toffe en al lang overleden opa. Overal stond wel wat. Alles had-ie in huis, al dan niet ancient En het rook er ook superlekker.
Oud 08-08-2013, 13:07
Verwijderd
Tsja, daarvoor had ik er ook gewoon geen last van... Het is pas sinds de pfeiffer. Toen ben ik wel direct gestopt met alles.

Hoe zwaar zijn colleges voor jou trouwens? Ik wil super graag beide studies afmaken en mentaal lukt dat ook wel, maar ik kan soms amper lopen. En ik merk dat ik max. 4 uur lang en activiteit kan doen, dan stort het in en moet ik slapen. Wat ik dus niet weet is of dat ook geldt voor 4 uur lang college bijvoorbeeld.
Oud 08-08-2013, 13:08
Verwijderd
Mijn vader heeft ook echt praktisch alles . Maar goed, hij sleutelt veel aan motoren, nu ook voor zijn werk.
Oud 08-08-2013, 13:08
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Tsja, daarvoor had ik er ook gewoon geen last van... Het is pas sinds de pfeiffer. Toen ben ik wel direct gestopt met alles.

Hoe zwaar zijn colleges voor jou trouwens? Ik wil super graag beide studies afmaken en mentaal lukt dat ook wel, maar ik kan soms amper lopen. En ik merk dat ik max. 4 uur lang en activiteit kan doen, dan stort het in en moet ik slapen. Wat ik dus niet weet is of dat ook geldt voor 4 uur lang college bijvoorbeeld.
Voor mij zijn colleges minder zwaar dan lichamelijk activiteiten, maar nog steeds kosten ze wel behoorlijk wat energie. Vooral de aandacht erbij houden vind ik heel moeilijk. Maar ik heb natuurlijk een jaar thuisgezeten, dus ik weet niet hoe het nu zal zijn. Vanaf september zal ik er weer achter komen!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 13:10
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik ben afgestudeerd ergotherapeut (nu wel aan het doorstuderen in een andere richting), maar ik vond de lichamelijke kant van mijn studie en het rolstoel aanpassen etc niet zo interessant
Ah ik vond mijn ergotherapeut heel nuttig en begripvol en hulpvaardig. Ze werkte wel veel met schema's en planningen en daar werd ik niet zo heel erg blij van, maar ze probeerde ook dan echt met me mee te denken enzo.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 13:11
Verwijderd
Ja, ik kom er in september ook wel weer achter ja
Oud 08-08-2013, 13:11
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, ik kom er in september ook wel weer achter ja
Spannend wordt dat ja
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 13:12
Verwijderd
Schema's en planningen
Oud 08-08-2013, 13:13
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Schema's en planningen
Dan is het helemaal wat voor jou dus ik háátte het echt. Intens. Het plannen van complete dagen met rust en inspanning en blaah. Nee, niet aan mij besteed.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Schema's en planningen
Ik ken iemand die 'mankeert' wat tussen d'r oren, wat precies is me niet helemaal duidelijk maar 't heeft wat te maken met OCD. Ze houdt stipt van iedere dag elk half uur bij wat ze gedaan heeft, moet gaan doen und so weiter. Daar heeft ze 'n Excel-schema voor gemaakt en al haar activiteiten ingedeeld in een categorie. Elke categorie heeft haar eigen kleur en naast het schema ligt dan ook een setje kleurpotloden. In een zakje. Doorzichtig. Met een sticker d'r op 'Kleurpotloden voor dagschema'.
Oud 08-08-2013, 13:18
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik ken iemand die 'mankeert' wat tussen d'r oren, wat precies is me niet helemaal duidelijk maar 't heeft wat te maken met OCD. Ze houdt stipt van iedere dag elk half uur bij wat ze gedaan heeft, moet gaan doen und so weiter. Daar heeft ze 'n Excel-schema voor gemaakt en al haar activiteiten ingedeeld in een categorie. Elke categorie heeft haar eigen kleur en naast het schema ligt dan ook een setje kleurpotloden. In een zakje. Doorzichtig. Met een sticker d'r op 'Kleurpotloden voor dagschema'.
Oud 08-08-2013, 13:18
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 13:20
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Citaat:
Ah ik vond mijn ergotherapeut heel nuttig en begripvol en hulpvaardig. Ze werkte wel veel met schema's en planningen en daar werd ik niet zo heel erg blij van, maar ze probeerde ook dan echt met me mee te denken enzo.
Dat is fijn ja Ik hoop dat ik ook zo'n soort therapeut ben
__________________
*danst met bob the bear*
Oud 08-08-2013, 13:23
Verwijderd
zo erg is het bij mij weer niet
Oud 08-08-2013, 13:23
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Beschaafd land zeg.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-08-2013, 13:25
Verwijderd
Citaat:
zo erg is het bij mij weer niet
Nou, het gaat nog wel wat verder dan dat; wat ik ook erg verbazingwekkend (op een goede manier) vond was dat boeken op het toilet om de pagina een ezelsoortje hadden. Ook was van praktisch íedere pagina de helft van de geschreven tekst onderstreept. Kinda defeats the point if you ask me maar blijkbaar voor haar niet.
Oud 08-08-2013, 13:26
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Dan is het helemaal wat voor jou dus ik háátte het echt. Intens. Het plannen van complete dagen met rust en inspanning en blaah. Nee, niet aan mij besteed.
volgens mij is dat wel het concept van therapie; iets volgens een schema/planning doen
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-08-2013, 13:27
Verwijderd
Oh wauw .


Oh, ik wil even mijn aankoop van gisteren met jullie denken omdat ik het zo leuk vind . Een magnetische rupsjenooitgenoeg boekenlegger! rupsjenooitgenoeg
Oud 08-08-2013, 13:34
Verwijderd
Oud 08-08-2013, 13:36
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
volgens mij is dat wel het concept van therapie; iets volgens een schema/planning doen
Oja tuurlijk het is logisch dat er zo gewerkt wordt, maar dat betekent niet dat ik het niet moeilijk kan vinden.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 13:38
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik kwam net het Engelse woord 'quack-salver' (of quacksalver) tegen en ik deed echt even van " jaja", maar het is dus echt een woord. En het komt dus uit het Nederlands.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 13:38
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
yuh. Ik heb toentertijd voor mijn rug ook allerlei 'dagelijkse oefeningen' meegekregen van de fysiotherapeut, maar ik doe ze eigenlijk alleen nog maar als ik er last van heb; gevalletje symptoombestrijding
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-08-2013, 13:39
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
yuh. Ik heb toentertijd voor mijn rug ook allerlei 'dagelijkse oefeningen' meegekregen van de fysiotherapeut, maar ik doe ze eigenlijk alleen nog maar als ik er last van heb; gevalletje symptoombestrijding
Dat bedoel ik ja het is gewoon lastig om voor lange tijd elke dag oefeningen te moeten doen.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 13:39
Verwijderd
Ik begrijp de plotse ophef over Chrome niet zo goed; dit is altijd zo geweest en bepaald geen geheim as far as I know
Oud 08-08-2013, 13:40
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Oh wauw .


Oh, ik wil even mijn aankoop van gisteren met jullie denken omdat ik het zo leuk vind . Een magnetische rupsjenooitgenoeg boekenlegger! rupsjenooitgenoeg
Ik heb een knuffel in de vorm van rupsjenooitgenoeg.
Oud 08-08-2013, 13:49
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
De vorige keer dat ik hier was, was het absoluut verboden om binnen te roken. Nu rookt ze als een ketter binnen, maar haar vriend en dochter gaan nog steeds braaf naar buiten Haar kleindochter zei er gisteren wat van, maar kreeg toen een antwoord in de zin van "ik mag in mijn eigen huis verdomme toch wel binnen roken als ik dat wil "
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 13:50
Verwijderd
Mijn bureaustoel stortte zojuist in elkaar En het heeft er alle schijn van dat het redelijk onherstelbare schade is. Potverdriedubbeltjes.
Oud 08-08-2013, 13:54
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Nou krijg ik straks zwarte meerooklongetjes
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 13:55
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Dan is het helemaal wat voor jou dus ik háátte het echt. Intens. Het plannen van complete dagen met rust en inspanning en blaah. Nee, niet aan mij besteed.
Oh, dat had ik ook. En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik meer met die therapie zou moeten doen dan dat ik doe. Stom is dat eigenlijk, beter weten maar toch niet doen.

Citaat:
Voor mij zijn colleges minder zwaar dan lichamelijk activiteiten, maar nog steeds kosten ze wel behoorlijk wat energie. Vooral de aandacht erbij houden vind ik heel moeilijk. Maar ik heb natuurlijk een jaar thuisgezeten, dus ik weet niet hoe het nu zal zijn. Vanaf september zal ik er weer achter komen!
Colleges zijn bij mij het ergst, maar dat komt omdat ik erg snel mentaal vermoeid ben en slecht tegen groepen mensen om me heen kan en alle prikkels opvang en moet verwerken en alles. Ik doe liever lichamelijke activiteit, dat is vaak goede afleiding voor de mentale vermoeidheid. Alleen als ik dan weer stil zit, dan pas komt het besef dat ik teveel gedaan heb en de pijn en frustratie.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 08-08-2013, 13:57
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh, dat had ik ook. En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik meer met die therapie zou moeten doen dan dat ik doe. Stom is dat eigenlijk, beter weten maar toch niet doen.



Colleges zijn bij mij het ergst, maar dat komt omdat ik erg snel mentaal vermoeid ben en slecht tegen groepen mensen om me heen kan en alle prikkels opvang en moet verwerken en alles. Ik doe liever lichamelijke activiteit, dat is vaak goede afleiding voor de mentale vermoeidheid. Alleen als ik dan weer stil zit, dan pas komt het besef dat ik teveel gedaan heb en de pijn en frustratie.
Ik zou er ook meer mee moeten doen ja oeps

Heb jij ook ME/cvs? Of ergens anders door vermoeid?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 13:58
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
CVS, ja. Maar volgens mij wist je dat ergens al, want we hebben het er al wel eens (in een ver, ver verleden, nog voor ik fb was hier!, eens over gehad). En volgens mijn therapeut ben ik ook moe door mijn autisme en het niet kunnen filteren van prikkels/alles opvangen/overal iets mee moeten doen. Maar ik weet goed wat ik daarmee moet, want ik ken mensen die dat ook hebben en wel een stuk beter functioneren dan ik. Volgens mij is het meer mijn chronische ziekte die de cvs veroorzaakt/verergerd/hoe je het ook wil zien. Of een combinatie van alledrie.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 08-08-2013, 13:59
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
CVS, ja. Maar volgens mij wist je dat ergens al, want we hebben het er al wel eens (in een ver, ver verleden, nog voor ik fb was hier!, eens over gehad).
Oh sorry, dat ben ik dan volledig kwijt! Misschien omdat ik het toen officieel og niet had. Ofzo.

Of gewoon omdat mijn geheugen niet altijd meewerkt
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 14:02
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Dat geeft niet, hoor! Mijn geheugen heeft ook vaak genoeg gaten waar je twee drachtige olifanten met hun partner in kwijt zou kunnen.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 08-08-2013, 14:03
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 14:04
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Klinkt alsof je vader moeilijk veel gereedschap paraat heeft staan thuis, goede zaak
Mijn vader is afgestudeerd machinaal houtbewerker, wat wil je Mijn zus en ik zijn praktisch geboren met een hamer in ons hand, want mijn opa was timmerman en mijn vader is het dus ook
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 08-08-2013, 14:05
Verwijderd
Oh ja, grote groepen zijn wel naar. Maar meestal heb ik het alleen als ze met z'n allen geluid maken. En in college heb je dat natuurlijk niet.
Oud 08-08-2013, 14:06
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh ja, grote groepen zijn wel naar. Maar meestal heb ik het alleen als ze met z'n allen geluid maken. En in college heb je dat natuurlijk niet.
Grote groepen ben ik ook niet zo'n fan van, maar inderdaad voornamelijk als er veel lawaai is.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 14:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik kwam net het Engelse woord 'quack-salver' (of quacksalver) tegen en ik deed echt even van " jaja", maar het is dus echt een woord. En het komt dus uit het Nederlands.
Doet me denken aan wentletrap, de zeeslak! In het Engels heet 'ie dus zo, is ook uit het Nederlands.
Citaat:
Dat geeft niet, hoor! Mijn geheugen heeft ook vaak genoeg gaten waar je twee drachtige olifanten met hun partner in kwijt zou kunnen.
Oh, wat hou ik toch van je <3

Uhum De tweede laag spekkoek staat in de oven Ik vind het zoooooo spann0nd!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 08-08-2013, 14:09
Verwijderd
Dat is het nare met waar ik woon. 15 mensen, met best aanwezige mensen. En die hebben allemaal vrienden of zijn lid ergens en weet ik het allemaal.
Oud 08-08-2013, 14:11
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Oke, ik ga weer. Kusjes!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 08-08-2013, 14:12
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Oh ja, grote groepen zijn wel naar. Maar meestal heb ik het alleen als ze met z'n allen geluid maken. En in college heb je dat natuurlijk niet.
Ruilen? Onze colleges zijn echt drama wat dat betreft, vooral de colleges van een bepaalde leraar. Zelfs vooraan gaan zitten werkt dan niet altijd.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 08-08-2013, 14:13
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Oh, wat hou ik toch van je <3

Uhum De tweede laag spekkoek staat in de oven Ik vind het zoooooo spann0nd!
Ahwww. <3

Ik ken helemaal geen spekkoek. Wat is dat? Waar smaakt het naar? Waarom is het spannend?
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 08-08-2013, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Ruilen? Onze colleges zijn echt drama wat dat betreft, vooral de colleges van een bepaalde leraar. Zelfs vooraan gaan zitten werkt dan niet altijd.
Tsja, van 1 studie zijn we maar met z'n tweeen, dus dan heb je niet eens een grote groep!
Oud 08-08-2013, 14:17
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Tsja, van 1 studie zijn we maar met z'n tweeen, dus dan heb je niet eens een grote groep!
Geniaal ook echt. Ik had mijn vorige studie gewoon moeten afmaken, toen waren we ook maar met 11.
__________________
Ik weet niet beter.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.