Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2003, 10:49
RammsteinRulez
Avatar van RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
afgelopen weken hebben we hier proef examens gemaakt, en bij elk vak viel me op dat de vragen in een "ambtenaren taaltje" werden gesteld, allemaal moeilijke woorden enzo. waar is dit in godsnaam voor nodig, dat rare taalgebruik??????

(moelijke woorden, hele lange vragen terwijl ze maar 1 klein dingetje hoeven te weten)
Advertentie
Oud 14-05-2003, 10:52
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Jah dat gaat zo op examens. Nou hoewel... De meeste vragen zijn gewoon leesbaar hoor, maar daaruit blijkt wel weer jouw woordenschat en kennis van t Nederlands...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 14-05-2003, 11:00
Basia
Basia is offline
nouja naar mijn mening is de vraagstelling wel goed te begrijpen maar goed..
__________________
blablabla
Oud 14-05-2003, 11:06
hippie jesse
hippie jesse is offline
ik vind de vraagstelling regelmatig slecht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
in de proeexamens dan he, maar ik denk dat het ook best lastig is om echt goede vragen te maken
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Oud 14-05-2003, 11:45
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
De vraagstelling is slecht. Maar dat heeft niets te maken met de hoeveelheid 'moeilijke woorden' of iets dergelijks. Bij oefenexamens die we klassikaal gemaakt hebben de afgelopen 3 jaar kwam het gewoon te vaak voor dat er meerdere antwoorden op een vraag mogelijk waren wegens slechte formulering. Ik hoop dat dat bij het 'echte' examen beter gaat want ik ben echt zo'n type die zonder dat hij er zich van bewust is op alle slakken zout gaat lopen leggen. Maar ja, dat is vast ijdele hoop.
Oud 14-05-2003, 12:17
GiTkuA
GiTkuA is offline
Kvind ook dat de vraagstelling vaak heel erg omslachtig is. Vreselijk lange zinnen met rare bewoordingen terwijl ze iets heel simpels vragen.

Ik merk aan mezelf dat ik vaak in de war raak door de vraagstelling op de examens.
__________________
--== God Intends To Kill Us All
Oud 14-05-2003, 12:23
Verwijderd
Citaat:
hippie jesse schreef op 14-05-2003 @ 12:06:
ik vind de vraagstelling regelmatig slecht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
in de proeexamens dan he, maar ik denk dat het ook best lastig is om echt goede vragen te maken
Dat vind ik dus ook, net nog een examen gemaakt en een paar vragen waren gewoon zó vaag... niet moeilijk, maar gewoon niet duidelijk.
Het taalgebruik vind ik verder wel ok, niet moeilijk ofzo.
Oud 14-05-2003, 15:16
Basia
Basia is offline
dat is indd waar: de vraagstelling is soms behoorlijk slecht.
maar aan het taalgebruik mankeert toch weinig !?
__________________
blablabla
Oud 14-05-2003, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Basia schreef op 14-05-2003 @ 16:16:
dat is indd waar: de vraagstelling is soms behoorlijk slecht.
maar aan het taalgebruik mankeert toch weinig !?
't Valt me wel op dat; hoe nieuwer de examens, hoe duidelijker de vraagstelling. Net een examen uit '95 gemaakt en daar staan echt vage vragen in...
Oud 14-05-2003, 22:14
*Littleme*
*Littleme* is offline
Ff iets vergelijkbaars:

Zijn de vragen bij de franse teksten voor havo frans12 in het frans of in het ned.??
Oud 15-05-2003, 09:44
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
*Littleme* schreef op 14-05-2003 @ 23:14:
Ff iets vergelijkbaars:

Zijn de vragen bij de franse teksten voor havo frans12 in het frans of in het ned.??
De open vragen zijn in het Nederlands, de andere (ABC) in het frans...

Maar goed, ik snap ook de vragen vaak niet. Ik geef wel toe dat ik niet een erg groot woordenschat heb. ik lees de krant haast niet en woorden die ik niet ken kennen de mensen waarvan je het juist nooit had verwacht, juist wel!
Maar omdat ze vragen zo lang en uitgebreid is willen ze het makkelijker maken maar wordt het juist moeilijker.
__________________
I like to say what I want to say
Oud 15-05-2003, 11:42
brynn
brynn is offline
ik vind de vragen af en toe ook niet duidelijk gesteld, niet door moeilijke woorden maar gewoon omdat het soms onduidelijk is el antwoord ze willen horen en hoe je daar bij moet zijn gekomen. voornamelijk bij wiskundeB (examen 2002) is het soms lastig om in te schatten of je het antwoord algebraisch of ook grafischnumeriek mag oplossen. en ook filosofie vind ik soms vaag..
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels boek in het nederlands lezen?
Ted18
7 21-10-2012 19:26
Studeren Enquête attitude ten opzichte van buitenlandse accenten in het Nederlands
JR88
4 30-01-2012 12:52
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wie wil mijn duitse vragen nakijken?
Sanneke1983
3 16-04-2008 17:47
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Zinnen in het Frans maken, wie helpt me?
*ABC*
7 14-09-2004 21:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap twee vragen over het Nederlands recht
$@nd€r $@l@m@nd€r
27 06-08-2003 15:39
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen uittreksels gevraagd:Alive van Piers Paul Read in het nederlands...
Nol Br.
0 29-05-2002 17:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.