Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2002, 22:50
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Ben eens een boek aan het lezen, en verdomd ik vind het leuk. Het boek draagt de naam Giph (van Ronald Giphart, die overigens elke maand weer een heel interessant stuk in de KIJK schrijft), ik vind het boek leuk om te lezen omdat ik de dingen die hij meemaakt ook meemaak, al is het dan in een andere mate. De vele recensies die ik las duiden erop dat de boeken van Giphart vol met Sex zitten, dit is tot nu toe nog niet het geval, maar dat maakt het boek voor mij als "beginnende-lezen"(ik mag dit woord niet want Hoogmoed komt voor de val) niet minder leuk. De hoofdpersoon in dit boekje beschrijft zijn gedachten en zijn gevoel, zo worden ook de situaties weergegeven. Je ziet hier ook vooral hoe de Jongen (Giph) hier over de meiden denkt in het boek, en ik vroeg me af of er ook boeken bestaan geschreven door vrouwen, maar die door de ogen van een man lijken te zijn geschreven. Ik zou weleens willen weten hoe een vrouw namelijk denkt hoe een man denkt, want wat Giph denkt denk ik ook, in min of meerdere mate dan. En dat er ook boeken zijn geschreven door vrouwen die als hoofdpersoon een meisje (beter gezegd jonge vrouw) beschrijven, hoe zij denkt, tot nu toe heb ik in de Literatuur lessen alleen nog feministische schrijfters gezien, en het leek me niet zo'n leuk idee om de boeken te lezen hoe zij denken, (Misschien later maar tot nu toe vind ik feministen maar eng, het zijn van die vrouwen zonder enig sexappeal, en ik vind het toch leuk als een vrouw dit heeft).

Dus mijn vraag in het kort: Weten jullie een boek, dat geschreven is op de manier, waarop Ronald Giphart de gedachten van een jongen beschrijft, maar dan geschreven is door een vrouw (hetero sexueel, niet feministisch, maar een goed lesbisch verhaal mag ook als het maar niet te feministisch wordt) en bekeken wordt en de hoofd persoon in een man, of een leuk boek waarbij de hoofdpersoon een meisje is (ik ben bang dat ik bij de laatste een Tina Topper moet gaan kopen maar dit is echt niet mijn bedoeling)?
Alvast bedankt voor het lezen en voor jullie overweldigende reacties die spoedig zullen volgen (hoop ik).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2002, 23:27
soulless
soulless is offline
Uhm.. Jat het dagboek van je moeder van zolder?
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 23:29
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Citaat:
soulless schreef:
Uhm.. Jat het dagboek van je moeder van zolder?
Foei,
en trouwens ik slaap op zolder/
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 08:49
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Nee, maar in Phileine zegt sorry ( ook van Giphart ) schrijft hij wel vanuit een vrouw

Dat is echt een koel boek.
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 11:13
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Nee maar phileine zegt sorry is iid heel koel en ik vond ik omhels je met duizend armen ook erg goed.

Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 11:38
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
ik zou ook phileine lezen
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 15:30
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
JA maar ik zoek een boek, geschreven door een niet feministische vrouw, die de hoofdpersoon als jongen heeft. Of zijn er hier alleen maar Giphart Lezers?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 18:09
Heelduh
Heelduh is offline
De Wetten van Connie Palmen gaat over een vrouw die haar gevoelens voor verschillende mannen verwoordt. Het is wel een vrij filosofisch verhaal, en geen meisje, maar een vrouw, maar het is wel een aanrader, ik kon me heel erg herkennen in de vrouw.

Verder zou je als je de gevoelens van 12 jarige meisjes wil lezen inderdaad eens een tina-topper kunnen lezen

En Phileine natuurlijk, maar das door een man geschreven...
__________________
Als je een vinger in je oor steekt en je teen in je mond en je draait op één been 20 rondjes, val je dan om?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Li Theriftir
Aelandill
47 06-01-2006 09:20
Psychologie 11 tips om beter met je depressie om te gaan
Snippie
44 19-01-2003 19:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.