Oud 29-06-2002, 14:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Gister heb ik dit gesprek met 2 mensen gevoerd. Met de 1e had ik het telkens over "vrienden". Tot hij de opmerking maakte: Het lijkt wel of je niet wil toegeven dat je vrienden hebt.

Ik heb het gevoel dat ik meerdere catogorieen vrienden heb. Aller eerst had ik het over vriendinnen uit groep 8. Maar eigenlijk zijn zij het woord 'vriendinnen' niet echt waard. Het zijn roddelkindjes, maar ja ik ging er wel veel mee om, maar echt vriendschap was er niet, gewoon omdat ze achter mijn rug om over me roddelden.
Dan kom ik bij middelbare school. Daar maak ik deel uit van een groepje van 6 personen, mijn vrienden. Maar het zijn eigenlijk niet meer dan mensen waar ik op school mee omga. Twee uit het groepje ga ik het meest mee om, die noem ik goede vrienden, maar meer dan veel met ze omgaan doe ik niet. Ik praat niet echt met ze, ik kan niet alles aan ze kwijt, toch op school zijn het goede vrienden.
Dan is er nog internet. Waar een paar mensen meer over mij weten dan die goede vrienden op school. Maar ja kun je dat vrienden noemen? Kan je iemand die je 1x gezien hebt een vriend(in) noemen? Nu durf ik 1 a 2 meisjes een goede vriendin te noemen. Gister had ik een gesprek met jongen van internet, hij zei: ik heb heb nu eigenlijk het gevoel alsof je een vriendin van mij bent als IRL, als ik nu niet te voorbarig ben . Dat idee had ik ook, ben ik niet te voorbarig als ik iemand vriend noem, maar ja hoe moet ik ze anders noemen? Nu heb ik met hem besloten dat we elkaar wel vrienden kunnen noemen.

Nu vraag ik me af, hoe noemen jullie mensen van internet? Behalve die 3 mensen, ken ik nog paar mensjes die ik 1 keer gezien heb, maar die ik wel heel veel spreek, mag ik die vriend noemen? Is het niet te weinig? Is het te voorbarig? Hoe doen jullie dat? Hoe beoordelen jullie of iemand een vriend is?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2002, 14:44
Verwijderd
Ik weet het niet precies, hoe ik dat beoordeel. Ik weet wel dat ik 4 échte vriendinnen heb. Met 3 daarvan zijn we op school een vriendengroepje en we maken ook deel uit van een grotere groep (met de jongens erbij), maar die zijn niet echt vrienden.

Hoe je dat beoordeelt.... Euh, ik denk meer iets dat je jezelf erbij kan zijn en je er niet voor hoeft te schamen? Geen idee. Mh... beetje zelfde gedachtengangen, zelfde niveau, zelfde humor, het goed met elkaar kunnen vinden en met elkaar omgaan... tja, moeilijke vraag hoor!!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 17:16
highlight
Avatar van highlight
highlight is offline
Mijn vriend en ik hebben over zoiets ook altijd discussie's. Hij noemt iemand die hij 2 x heeft gezien al een vriend, ik pas als ik die persoon volledig vertrouw... Dat is ongeveer mijn maatstaf..(en natuurlijk moet ik dan ook wel een goed contact met die persoon onderhouden)
__________________
|| ==-- Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal --== ||
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 17:18
Piccola
Piccola is offline
Ik snap eigenlijk precies wat je bedoeld. Ik heb wel hetzelfde.

Ik ken genoeg mensen van internet. Waar ik hele goede serieuse gesprekken mee heb, maar ook heel veel lol enzo. We kennen elkaar opzich goed. Als ik over ze praat met iemand anders dan noem ik ze meestal wel "een vriend(in) van internet", maar net als jij heb ik dan toch ook zoiets van: kan ik ze wel vrienden noemen? Zijn ze dat wel echt? Enzo...
Verder maak ik op school ook deel uit van een groepje van 11 personen. Maar net als wat jij zegt: het zijn eigenlijk niet meer dan mensen waar ik op school veel mee omga. Buiten school om zie ik ze zelden.. Ik kom ze met uitgaan wel eens tegen en dan ff ouwehoeren ofzo, maar meer niet.
En dan maak ik nog deel uit van een andere groep. Dat zijn alleen maar jongens en dat zijn vrienden van mijn vriend. Mijn vriend en ik trekken veel met ze op en das altijd super leuk enzo. Maar toch beschouw ik ze niet als mijn vrienden, maar gewoon als de vrienden van mijn vriend. Op 1 na, maar das ook mijn ex en daar heb ik gewoon een goede band mee.

Eigenlijk noem ik dus niemand echt mijn vriend(in) op die ex/vriend na dan. En dan nog een andere ex van me, maar die woont in Italië dus zo'n vriendschap is wel wat anders.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 17:19
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
highlight schreef:
Mijn vriend en ik hebben over zoiets ook altijd discussie's. Hij noemt iemand die hij 2 x heeft gezien al een vriend, ik pas als ik die persoon volledig vertrouw... Dat is ongeveer mijn maatstaf..(en natuurlijk moet ik dan ook wel een goed contact met die persoon onderhouden)
Dat heeft mijn vriend ook wel ja.. Hij noemt iemand al heel snel een vriend. Als ik hem moet geloven heeft ie wel meer dan 200 vrienden ofzo! Vind ik dus overdreven, dat heb ik totaaaaaal niet!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 17:43
lake bodom
lake bodom is offline
tja ik weet niet precies waar je de grenzen kan trekken..
ik heb 1 meisje van internet al 2 jaar ken ik die en vertelle ook alles tege elkaar, ze woont trouwens in zwitzerland, dus ik noem haar gewoon een internet vriendin, naja, eigelijk noem ik t gewoon niks... kweetniet.. heb er ook weleens over nagedacht wat kan ik nou eigenlijk vrienden noemen, maarja ik denk niet dat je daar gauw over kan oordelen, ik weet wel dat ik een echt hele goede vriendin heb, die ken ik dan ook al 8 jaar, we doen ook heel veel samen enzo, en dan met andere vrienden erbij, oppervlakkige vrienden ofzo...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 18:33
Verwijderd
De mensen die ik van internet ken, zie ik in feite als 'kennissen'. Misschien een enkeling waar ik soms beter contact heb, maar het wisselt vaak.

Jij bent voor mij ook een kennis. Gewoon iemand die ik ken van internet, maar weinig tot geen contact in realiteit mee heb. Op het moment dat ik iemand regelmatig in realiteit zou zien en dan nog steeds met diegene over ook gevoeligere dingen kan praten, zou ik diegene wel als vriend beschouwen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 19:11
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
lake bodom schreef:
tja ik weet niet precies waar je de grenzen kan trekken..
ik heb 1 meisje van internet al 2 jaar ken ik die en vertelle ook alles tege elkaar, ze woont trouwens in zwitzerland, dus ik noem haar gewoon een internet vriendin, naja, eigelijk noem ik t gewoon niks... kweetniet.. heb er ook weleens over nagedacht wat kan ik nou eigenlijk vrienden noemen, maarja ik denk niet dat je daar gauw over kan oordelen, ik weet wel dat ik een echt hele goede vriendin heb, die ken ik dan ook al 8 jaar, we doen ook heel veel samen enzo, en dan met andere vrienden erbij, oppervlakkige vrienden ofzo...
Tamara?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 19:14
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
Gothic schreef:


Tamara?
neej, kben geen tamara
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 19:34
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
lake bodom schreef:


neej, kben geen tamara
nee of dat meisje uit zwitserland zo heet...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 10:25
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
Gothic schreef:


nee of dat meisje uit zwitserland zo heet...
neej ook niet...
zou wel toevallig zijn he
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 10:34
***DKNY'ke***
Avatar van ***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
ik heb heel veel 'vriendinnen en vrienden', enkele vrienden en 1 beste vriendin en vriend(ook mn liefje, maar is begonnen met een ongelooflijk goede vriendschap, hij weet al bijna net zoveel over me op 2maandjes tijd dan mn beste vriendin op 12jaar)
ik vind het leuk om weinig egte vrienden te ebben, ik kan niet iedereen vertrouwen, alleen mn vrienden vertrouw ik dan wel voor de volle 100%, dat wel.
ik zou op dit moment absoluut niets aan mn vriendenkring willen veranderen hoor!!

xELSx
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 14:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
highlight schreef:
Mijn vriend en ik hebben over zoiets ook altijd discussie's. Hij noemt iemand die hij 2 x heeft gezien al een vriend, ik pas als ik die persoon volledig vertrouw... Dat is ongeveer mijn maatstaf..(en natuurlijk moet ik dan ook wel een goed contact met die persoon onderhouden)
Die discussies heb ik met mijn broertje altijd. Hij noemt ook iedereen een 'vriend van me'. Dat snap ik niet, hij noemt iedereen die hij wel aardig vindt en een beetje kent als een vriend... is dat eigenlijk bij meerdere jongens het geval?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Studenten en eenzaamheid
Student22
22 17-09-2014 12:04
De Kantine Goodnight Saaigon #342
Verwijderd
500 09-09-2008 22:48
Psychologie Vrienden
fromBALKAN :D
19 23-07-2007 19:09
De Kantine wat saai zeg #4
Bongalientje
500 20-07-2007 16:22
Liefde & Relatie Wanneer is iemand je vriend
PiMpJuiCe
20 22-12-2004 23:46
Psychologie Vrienden
Charlottetje
25 04-11-2003 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.