Oud 17-01-2014, 13:17
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
ah, ok. Ik dacht dat je 3 a 4x per week 5km liep.
4-6. Bij de korte loopjes zit je nl al gauw aan de 4 km, die zijn 3,2 km dacht ik en iedere training heeft eerst 5 min inlopen. En dan nog eens per week een 3 kwartier loop waarbij je zelfs als je heel rustig aan doet over de 6 km gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2014, 14:36
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ja ik heb wel goede schoenen, met op maat gemaakte inlegzolen zelfs ivm licht beenlengteverschil en doorzakvoeten. Dus dat zou toch goed moeten zijn.
Zijn die zolen speciaal voor het hardlopen? Want ik heb steunzolen voor mijn gewone schoenen, maar daar mag ik van de podotherapeut niet op hardlopen. Voor het aanmeten van mijn loopschoenen moest ik in de winkel een stukje lopen en dat werd opgenomen op video. Conclusie was dat ik (zonder zolen of iets) goed kon lopen op 1 bepaald paar schoenen. En dat bleek ook zo te zijn

Citaat:
Nee, ik heb niet echt heel goede schoenen, maar ik wil eigenlijk het risico niet lopen dat ik 100+ euro uitgeef aan dure schoenen, als later blijkt dat dat geen verschil maakt.
Ik dacht precies zo, en wat heb ik toch een spijt gehad dat ik niet eerder al goede loopschoenen heb laten aanmeten!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 14:51
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
4-6. Bij de korte loopjes zit je nl al gauw aan de 4 km, die zijn 3,2 km dacht ik en iedere training heeft eerst 5 min inlopen. En dan nog eens per week een 3 kwartier loop waarbij je zelfs als je heel rustig aan doet over de 6 km gaat.
Duidelijk .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 15:22
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Zijn die zolen speciaal voor het hardlopen? Want ik heb steunzolen voor mijn gewone schoenen, maar daar mag ik van de podotherapeut niet op hardlopen. Voor het aanmeten van mijn loopschoenen moest ik in de winkel een stukje lopen en dat werd opgenomen op video. Conclusie was dat ik (zonder zolen of iets) goed kon lopen op 1 bepaald paar schoenen. En dat bleek ook zo te zijn
Niet speciaal voor hardlopen. Ik ben wel bij de podoloog beland nadat ik door het sporten last kreeg van m'n knieën, en het advies was wel om de zolen in m'n sportschoenen te doen, maar toen deed ik nog voornamelijk Jilliannen. Maar ik zal het eens aankaarten de volgende keer dat ik er ben.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 15:24
Verwijderd
Citaat:
ah, ok. Ik dacht dat je 3 a 4x per week 5km liep.
Ja, dat dacht ik ook! Nee, dan valt het wel mee.

Laatst gewijzigd op 17-01-2014 om 15:31.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht precies zo, en wat heb ik toch een spijt gehad dat ik niet eerder al goede loopschoenen heb laten aanmeten!
Ik weet dus alleen nog steeds niet of ik wil doorgaan met lopen. Ik wil eigenlijk best eens proberen te shredden (maar dan niet elke dag, want dat vind ik overdreven onzin), of zwemmen Maarja, dat is een gedoe. Helemaal erheen en in zo'n vreselijk hokje je omkleden, en het is ook nog eens best prijzig natuurlijk als je dat wekelijks gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 18:09
Verwijderd
Eindelijk weer eens een echte boodschappentocht gedaan op de fiets. En ik merk de toename in kracht, maar ook de stomp die mijn conditie heeft gekregen met al dat ziek zijn en weinig kunnen afgelopen tijd. Op de heenweg deden mijn longen behoorlijk pijn en die tocht heb ik toch al vaker moeiteloos gedaan. Terug ging wat beter, maar toen moest ik echt heel op het gemak, want ik was veel te zwaar beladen met boodschappen en een tas aan het stuur en ik ben niet geoefend in het fietsen met lading. En alles gaat wat meer bergaf

Maar wel fijn om weer eens te doen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 18:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@Stefenootje: lastig zijn dat soort overwegingen, he? Ik doe het daarom alle drie

Ik zit in mijn rust na Ripped in 30 en heb nu level 1 van shred gedaan, eerste circuit met beengewichtjes en de hele workout met polsgewichtjes. Hierbij voel ik mijn buikspieren meer dan bij Ripped...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2014, 21:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn eerste dag niet sporten dit jaar... ik heb nu pas tijd, maar voor dit tijdstip maakt het echt te veel lawaai. En ik ben eigenlijk ook best wel moe.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2014, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Mijn eerste dag niet sporten dit jaar... ik heb nu pas tijd, maar voor dit tijdstip maakt het echt te veel lawaai. En ik ben eigenlijk ook best wel moe.
Goed bezig, lijkt me! Een dagje pauze mag je jezelf ook wel gunnen lijkt me!

Ik ga morgen weer eens hardlopen, met nieuwe, super fijne en opvallend lichte hardloopschoenen. Maandag weer oefenen/fitnessen, en dat gaat ook steeds beter, al blijft het confronterd om te zien met welke gewichten/intensiteit andere mensen in die zaal kunnen trainen. Maar ja, andere mensen, andere doelen.

+ 2 kg en (al weet ik niet hoe nauwkeurig zelf meten is), +1 centimeter bovenarm.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2014, 22:13
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
9/30. Vanmiddag al, maar anders raak ik de tel kwijt.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 13:51
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Goed bezig, lijkt me! Een dagje pauze mag je jezelf ook wel gunnen lijkt me!
Ik voel me er lekker bij als ik elke dag wat doe en als ik te lang verzaak, weet ik van mezelf dat de drempel om te sporten weer groter wordt. En ik sport niet elke dag even intensief, hoor

Ik heb net even gauw 5,5 km gelopen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 16:12
Verwijderd
Ik vind het oprecht vervelend als forumers zo moeilijk doen over een dagje sporten overslaan. Het lijkt me behoorlijk ongezond als je er zó krampachtig aan dat iedere dag sporten vasthoudt. Maar goed, wie ben ik.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 16:38
Verwijderd
Het is niet eens goed om elke dag te sporten. Je lichaam en spieren de kans geven om zich te herstellen is net zo belangrijk is als het sporten zelf. Dus volgens mij moet er altijd minstens een rustdag tussen zitten.

Maar waarom vind jij het vervelend Abs? Moeten ze zelf weten toch.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 16:41
Verwijderd
Dat ook nog eens keer.

Ik vind het vervelend omdat dit topic bedoeld is als motivatietopic en om ervaringen te delen e.d. Zo'n post als die van Hawahaai maakt het dan ineens nogal dwangmatig en dat heeft wat mij betreft nogal een negatieve invloed aan een positief bedoeld topic. Dus.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 19:23
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Oh, zo was het helemaal niet bedoeld! Sorry daarvoor. Wat mij betreft heeft dit topic inderdaad een positieve insteek en heb ik mezelf misschien niet handig verwoord.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 20:22
Verwijderd
Nou ja, het gebeurde eerder ook al wel eens, en toen werd het niet altijd gewaardeerd. Ik wil er gewoon een beetje voor hoeden
Met citaat reageren
Oud 20-01-2014, 13:59
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik heb nog steeds spierpijn van die ene keer Ripped vier dagen geleden
Net 40 Minute Fat Blasting Total Body Strength Training and Toning Workout gedaan van Fitnessblender, dat beviel wel. Duidelijke instructies en geen Jillian.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2014, 17:26
Verwijderd
van september t/m ongeveer de kerstdagen was ik echt goed bezig qua eten en qua Evy'en, maar daarna heb ik niks meer gedaan en ook slecht gegeten, dus volgens mij zitten alle afgevallen kilo's er weer aan :')!! (heb geen weegschaal, weeg me soms bij m'n ouders)

Nu ga ik opnieuw beginnen met Evy, maar dan met Evy 2011. Toch weer net iets anders, en hopelijk andere (en leukere) muziek. En nu moet ik het weer volhouden
Ik begin bij les 3 denk ik.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2014, 17:32
Verwijderd
Oja, en misschien ga ik ook af en toe erbij shredden, maar dan wel een aangepaste versie, want ik heb er erg weinig ruimte voor. Ik doe de spierdingen wel, de cardiodingen met hupsen en springen laat ik dan maar zitten.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2014, 13:08
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
11/30. Ik snap er niets van. Level 1 deed ik zonder veel moeite met 2kg gewichten, en nu kan ik dat echt niet met bepaalde oefeningen. En het vervelende is ook nog dat mijn 750kg gewichten echt te licht zijn. Misschien toch de colaflessen maar weer van stal halen...
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2014, 23:44
Verwijderd
Heb vandaag voor het eerst geshred, minus de jumping jacks e.d., want het is hier echt te gehorig en krakerig voor de cardiostukjes.

Dus heb voor de cardio eerst maar Evy gedaan, daarna meteen geshred, alles met de gewichtjes dus, en ik vond het echt heel erg makkelijk En ik heb er echt op gelet dat ik alles goed uitvoerde. Soms was het wel even lastig qua houding (dat laatste, die bicycle crunches, ik lag echt te spartelen voor m'n gevoel oja, en de push-ups moet ik natuurlijk op de Anita-manier) maar voor de rest ging ik nergens dood. Voelde m'n spieren nauwelijks en vond het ook niet moeilijk om vol te houden.

Maar misschien dat ik het morgen qua spierpijn ga bezuren hoor We zullen het zien.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 00:01
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik krijg spierpijn meestal pas na 24 uur. Maar als het allemaal easypeasy was zal het wel meevallen

Fitnessblender heeft een 8 week programma dat ik denk ik ga doen. Nog even tijd en gelegenheid vinden voor de eerste fittest (schema plus filmpjes hier: http://upload.3ode.net/files/61847.pdf). En puzzelen hoe en wanneer ik het hardlopen weer oppak, schenen voelen nog steeds niet helemaal jofel.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg spierpijn meestal pas na 24 uur. Maar als het allemaal easypeasy was zal het wel meevallen
Nu zit ik te denken dat het misschien toch heel erg scheelt, qua zwaarte, als je de cardio er wel tussendoor doet. Maarja, ik had toch al 25 minuten Evy'en in de benen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 00:07
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Nu zit ik te denken dat het misschien toch heel erg scheelt, qua zwaarte, als je de cardio er wel tussendoor doet. Maarja, ik had toch al 25 minuten Evy'en in de benen.
Valt volgens mij wel mee, de cardio is toch redelijk low impact.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 13:52
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
12/30.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 18:57
Verwijderd
6/28 ripped

Poeh, merk wel dat ik twee weken te hard gewerkt heb, te weinig geslapen en niet heb gesport... Werd zelfs wat duizelig bij het op kop hangen, dat heb ik anders nooit.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2014, 20:03
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Zo, dag 1 zit er op, de fittest.
1 mijl run in 8:20 (hoera, nieuw pr): 50 punten
0 pull-ups 30 sec dead hang: 1 punt
13 "man push-ups" + 10 "girl push ups" (op de knieën): 36 punten
2 min crunches: 50 punten
flextest: 5 inch voorbij m'n tenen: 68 punten
Totaal: 205 punten

Morgen 30 min cardio workout.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2014, 23:53
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En het vervelende is ook nog dat mijn 750kg gewichten echt te licht zijn.


OT:

Ik heb nu de 3e(?) keer les 1 Shredded gedaan, en ik volg Negerin Natalie (iets sneller dan zij), maar merk wel dat het me soms vies tegenvalt.

Doe dan 15 pushups, 15 squats met 2x4 kg gewichtjes, dan weer 15 pushups en dan weer 15 squats, maar daarna heb ik nog weinig zin in side lunges en dat soort ongein.

Je zou toch denken dat het voor mannen wel makkelijk(er) is, maar niets daarvan! Gelukkig zijn de cardio en de crunches goed te doen.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2014, 00:42
Verwijderd
Gisteren tweede keer geshred, nu met cardio erbij + nog de spierpijn van de vorige dag. Was weer verbazingwekkend goed te doen
Alleen die pushups kan ik echt niet. Twee keer maar op de Anita-manier .

Heb nu spierpijn in vooral m'n kuiten en hamstrings.

Morgen weer Evy'en + daarna shred minus de cardio. Heb er echt zin in al, what's with me Als m'n schenen maar geen roet in het eten gooien
Met citaat reageren
Oud 24-01-2014, 13:24
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline

Er stond eerst 1kg, maar omdat ik betwijfelde of ze dat wel waren heb ik ze gewogen en vervolgens alleen het cijfer verandert. Beetje dom.

En nu tijd voor 12/30, want het is koud.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2014, 13:38
Verwijderd
ik heb een aantal yogavideo's gedownload. Ik hou nu steeds op met Jilian omdat ze mij niet motiveert om spierpijn te hebben, aangezien ze als reden alleen maar geeft dat je er anders uit gaat zien en ik hoef er niet anders uit te zien. Wat ik wel wil is leniger worden en minder rugpijngevoelig, dus yoga is dan vast handig. En ik doe allemaal verschillende zodat het niet saai wordt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2014, 20:05
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
mjah, ik zou eigenlijk voor mijn rug (sportblessure en sindsdien is het allemaal krakkemikkig) ook allerlei dingen moeten om rompstabiliteit te verbeteren maar dat zijn vaak toch weer spierkweekdingen waar ik geen zin in heb
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 24-01-2014, 23:04
Verwijderd
Evy les 5
+
shred 3/30

voel me nu lekker
Met citaat reageren
Oud 25-01-2014, 20:51
Verwijderd
4/30 zonder cardio.

Ben al iets van een week niet meer zonder spierpijn geweest
Met citaat reageren
Oud 26-01-2014, 13:17
Verwijderd

Deze gedaan. Pfff wat zij mijn hamstrings toch kort. Prima filmpje, lekker rustig, alleen jammer dat het voorbeeldmeisje af en toe even aan de verkeerde oefening begint.

Laatst gewijzigd op 27-01-2014 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2014, 20:39
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben vandaag begonnen aan Extreme shed and shred van Jillian. Daar zaten me een aantal ingewikkelde dingen bij... een paar keer zat ik behoorlijk in de knoop. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik het allemaal door heb. Alleen Jillian zegt dat als je het écht goed wil doen, je level 1 en 2 direct na elkaar zou moeten doen... ze is niet wijs!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 12:52
Verwijderd

Deze gedaan. Oei wat ben ik toch stram. Maar ik kon elke oefening tot op zekere hoogte wel doen en je mag hierbij gelukkig valsspelen met kussentjes. De vrouw die de instructies geeft lijkt er echt plezier in te hebben om het uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 19:16
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Shed&shred 2/14! Ik heb besloten om beide levels 7 keer te doen, Jillian geeft niet echt een aantal aan.
Die boksoefeningen gaan echt te snel voor mij, ik voel me dan een ontzettende kluns . Maar ik kan wel buttkicks met gewichten!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 20:57
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
13/30. Het gaat ietwat traag de laatste tijd, maar dat geeft niet.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 10:27
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik was het shredden even zat, dus ik heb gister killer buns and thighs 1 gedaan (=leuk!) en net killer abs 1 (=minder leuk, maar misschien vooral omdat ik niet echt het idee heb dat ik wat gedaan heb. Ook omdat ik van de helft van de oefeningen geen idee had hoe ze moesten en dus meer dan de helft heb zitten afkijken). Vanavond nog maar even shredden, en dan bekijken hoe ik verder ga.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 20:55
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
dus ik heb gister killer buns and thighs 1 gedaan (=leuk!)
Mooi, die heb ik ook nog klaarstaan om te doen

Gisteren heb ik 1050 meter gezwommen (ik moest eerder weg bij de zwemtraining) en vandaag heb ik 3/14 gedaan. Eindelijk begin ik de meeste bewegingen door te krijgen, maar dat boksen met 4 verschillende armbewegingen achter elkaar kan ik echt niet zo vlot.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2014, 16:54
Verwijderd
Heb weer last van m'n scheen

Dus eigenlijk kan ik nu alleen shredden, maar ik vind het na 6 keer al megasaai worden (en echt lekker gaat het niet hier qua ruimte).
Met citaat reageren
Oud 31-01-2014, 19:14
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Toen ik thuiskwam na het werk was het eten nog niet klaar (das altijd luxe op vrijdag, hoef ik niet te koken!), dus ben ik eerst maar workout 4/14 gaan doen. En nu aan tafel!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2014, 19:59
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Oei, toch behoorlijk druk spierpijn ineens. Zijkant van de rug en mijn bovenbenen. Morgen weer verder met shredden, denk ik dan.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2014, 11:28
Verwijderd

Deze gedaan. Geen aanrader. Ze geven steeds binnen twee-drie seconden instructie om in- en uit te ademen waardoor je gaat hyperventileren. Daarbij gebruiken ze steeds yogatermen die je maar net moet kennen, zijn de instructies onpersoonlijk en zie je alleen plaatjes, geen bewegingen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2014, 11:55
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
5/15 gedaan in plaats van hardlopen omdat het zo regent. De boksbewegingen begin ik nu te kunnen, al kan ik het tempo van Jillian nog niet helemaal bijhouden. Het enige waar ik echt heel hard in faal is de frontkick-backkick oefening. Dat kan ik echt niet zonder omvallen op mijn linkerbeen, rechts gaat het af en toe wel goed.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2014, 16:13
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
6/14
Met citaat reageren
Oud 05-02-2014, 11:25
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik heb besloten Killer Buns & Thighs af te wisselen met Killer Abs. Allebei hebben drie levels, dus ik ga elk level 10 keer doen, tenzij ik het dan nog steeds niet goed kan. Of 7, als het allemaal tegen die tijd mee blijkt te vallen. En misschien dat ik er ook nog wel een hardloopdagje tussenprop, want in het weekend doe ik toch niet zoveel.

KBT; 1/30. Zweten.
__________________
Ik weet niet beter.

Laatst gewijzigd op 06-02-2014 om 11:15.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2014, 11:22
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
KA; 1/30. Ik moet zeggen dat ik het nog steeds niet heel erg inspannend vind, maar ik moet ook toegeven dat er een aantal moves zijn die ik echt niet voor elkaar krijg. Ik ga de volgende keer lekker de pro-moves doen en dan komt het vast goed.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.