Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2001, 13:19
psycholoog
psycholoog is offline
1.Was Cassandra de 'vrouw van lichte zeden' van Agamemnon tijdens de Trojaanse oorlog?
2.Is het mogelijk volgens jullie de Egyptenaren reeds contacten hadden met Zuid-Amerikaanse beschavingen?Ik vind het namelijk nogal toevallig dat zowel het polytheisme en dus ook de goden overeenstemmen ( de zonnegod { en de farao of opperpriester die daar de vertegenwoordiger van zijn , de regengod...) , dat de tempelbouw ( piramide vormen , maar dan in de primitieve vorm-namelijk in de trappenvorm- en dan ook misschien het bizzarste : men heeft een paar jaar geleden een mummie opgegraven en in zijn lichaam vond men nicotine... en waar komt de nicotine vandaan?Jawel , Zuid-Amerika.Graag jullie doorgronde mening!!
__________________
achteraf is iedereen wijs!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2001, 17:06
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
1 ik heb inderdaad in de ilias iets gelezen over cassandra, zij was uiteindelijk degene die werd gekweld door de goden, doordat zij een voorsepllende gave had, maar er niemand was die haar ooit zou geloven. Volgens het verhaal staat zij aan de kant van de trojanen, zij waarschuwt ze voor de list van het paard van Troje, maar de woorden van Cassandra, de enige die het dreigende verderf voorzag, werden in de wind geslagen en bespot.

2 Ik heb een documentaire gezien die over deze overzeese uitwisseling. Er was inderdaad een verband tussen de wiskundige berekening en constructie van de piramiden en de tempels van de maya's ( allebei was het grondvlak een vierkant waar een cirkel in paste, en de straal hiervan is gelijk aan de hoogte)
Men verbaast zich hierover dat deze twee volkeren met elkaar in contact zijn gekomen, ik vind het ook onvoorstelbaar dat ze zo lang geleden al zo'n ontwikkelde cultuur hadden, en wij er vanuit gingen dat columbus de eerste was.
er is ook een theorie dat er een derde volk, met een hoog ontwikkelde cultuur was, die met deze volkeren in verbinding stond, Wie kent het niet: atlantis een eiland in het midden van de atlantische oceaan die het continent van Europa en Zuid amerika wijsheid bijbracht en handel met hen bedreef. Uiteindelijk zijn ze mysterieus van de aardbodem verdwenen.
Zelf vind ik het meer een bijbels verhaal, zoiets als de Toren van Babel. Het volk van atlantis zou TE begaafd zijn geworden en door een zondvloed zijn gestraft.
Het lijkt me voor de hand liggender dat de Egyptenaren en de Maya's zelf met elkaar in contact waren en overzeese handelsroutes hadden, ver voor de tijd dat wij dachten.....
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2001, 18:45
psycholoog
psycholoog is offline
Citaat:
Optima schreef:
1 ik heb inderdaad in de ilias iets gelezen over cassandra, zij was uiteindelijk degene die werd gekweld door de goden, doordat zij een voorsepllende gave had, maar er niemand was die haar ooit zou geloven. Volgens het verhaal staat zij aan de kant van de trojanen, zij waarschuwt ze voor de list van het paard van Troje, maar de woorden van Cassandra, de enige die het dreigende verderf voorzag, werden in de wind geslagen en bespot.

2 Ik heb een documentaire gezien die over deze overzeese uitwisseling. Er was inderdaad een verband tussen de wiskundige berekening en constructie van de piramiden en de tempels van de maya's ( allebei was het grondvlak een vierkant waar een cirkel in paste, en de straal hiervan is gelijk aan de hoogte)
Men verbaast zich hierover dat deze twee volkeren met elkaar in contact zijn gekomen, ik vind het ook onvoorstelbaar dat ze zo lang geleden al zo'n ontwikkelde cultuur hadden, en wij er vanuit gingen dat columbus de eerste was.
er is ook een theorie dat er een derde volk, met een hoog ontwikkelde cultuur was, die met deze volkeren in verbinding stond, Wie kent het niet: atlantis een eiland in het midden van de atlantische oceaan die het continent van Europa en Zuid amerika wijsheid bijbracht en handel met hen bedreef. Uiteindelijk zijn ze mysterieus van de aardbodem verdwenen.
Zelf vind ik het meer een bijbels verhaal, zoiets als de Toren van Babel. Het volk van atlantis zou TE begaafd zijn geworden en door een zondvloed zijn gestraft.
Het lijkt me voor de hand liggender dat de Egyptenaren en de Maya's zelf met elkaar in contact waren en overzeese handelsroutes hadden, ver voor de tijd dat wij dachten.....
1.Maar was die Cassandra niet de minnares van Aga?

2.Atlantis lijkt mij ook nogal onwaarschijnlijk , ik opper eerder voor een soort van doorgeefeiland zoals GRiekenland dat was tussen het Oosten en het Westen.Als dat eiland ( of die eilandengroep!) er was , dacht men misschien dat - en ik vind dat nogal logisch- deze een hogere beschaving hadden.Als je doorgeefluik speelt voor de , voor die tijd , zowat hoogstbeschaafde culturen , dan is het toch logisch dat je daar zelf de meeste vruchten van plukt.En misschien handelden zij met nog andere volkeren... wie weet.
__________________
achteraf is iedereen wijs!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Voor iedereen die van Twiligh/ Percy Jackson/ Griekse mythologie houdt!
DeDivineSaga
0 19-07-2013 15:45
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloof jij niet?
Magican2
500 24-07-2009 12:39
Levensbeschouwing & Filosofie Het kwaad
arPos
33 07-07-2009 15:14
Levensbeschouwing & Filosofie Jezus, feit of fictie ?
leonkorn
123 03-04-2007 18:49
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen werkstuk griekse mythologie help me kan iets echt neit vinden!1!
devilcat
1 26-12-2003 16:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen de mooiste naam uit de mythologie?
hopeloos geval
93 11-11-2002 20:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.