Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2010, 20:54
xSien
xSien is offline
hallo!

ik doe dit jaar mijn havo examen en zoals ik er nu voor sta, ziet het er naar uit dat ik mijn diploma ga halen. het kan natuurlijk altijd nog anders lopen, maar laten we er even vanuit gaan dat ik dit jaar slaag. dan zal ik dus een studiekeuze moeten maken. ik ben graag met dieren bezig, maar via een HBO opleiding kom je dan al gauw op kantoor in de dierensector terecht. ik heb ooit al eens vakantiewerk op een kantoor gedaan en ben er daar achter gekomen dat dit écht niet is wat ik mijn hele leven zou willen doen. een MBO opleiding biedt de mogelijkheid om echt met de dieren zelf bezig te zijn en dat trekt mij veel meer. daarbij komt ook dat ik op de basisschool een jaar overgeslagen heb en ik ben net zestien als ik aan mijn opleiding begin. nog een minpunt is dat de HBO opleiding Diermanagement - welke ik tot nu toe op het oog is - alleen in Leeuwarden zit op Van Hall-Larenstein en ik dus op kamers zal moeten, maar dit zie ik totaal niet zitten. klinkt misschien gek, maar ik blijf liever nog even thuis wonen & niet 200 kilometer van familie en vrienden. het merendeel van mijn collega-examenklassers gaat naar scholen hier vrij dicht in de buurt dus zij hoeven allemaal niet op kamers. ik ben de enige wie zo ver weg van huis op kamers gaat. misschien klinkt het allemaal een beetje aanstellerig, maar ik wil gewoon nog helemaal niet op kamers. nu ben ik dus al een tijdje aan het rondneuzen op internet en ben ik op het idee gekomen om eerst een MBO opleiding die verwant is aan HBO Diermanagement te gaan doen, Paraveterinair of Paardenhouderij bijvoorbeeld en daarna Diermanagement verkort te doen in drie jaar ipv vier jaar.

even de plus- en minpunten op een rijtje:

gewoon meteen HBO Diermanagement
HBO diploma op mijn 20e binnen (als het goed is).
grotere kans op een baan (zegt men, geen idee wat er van waar is).
geen werk waarvan ik verwacht dat ik dat écht leuk vind.

eerst MBO (Paraveterinair of Paardenhouderij) & daarna HBO Diermanagement
dichtbij, dus niet op kamers (erg belangrijk voor mij).
breder en leuker werkveld.
MBO diploma op mijn 20e binnen, HBO diploma op mijn 23e.

Sorry voor het superlange verhaal, maar ik ben heel erg benieuwd wat jullie hiervan vinden en wat jullie zouden doen? Of zitten jullie misschien in dezelfde situatie? Bedankt als je de tijd neemt om dit helemaal te lezen trouwens

x sien
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken VMBO > MBO of HAVO?
Azuro
9 29-04-2015 08:29
Studeren Met HAVO diploma naar MBO of HBO?
jaronh94
12 25-06-2012 14:19
Studeren Van 4 vmbo-t naar 5 havo.
IDuALx
12 24-09-2011 17:36
Studeren zit vast op het MBO/wil naar HBO/buitenland; wat zou jij doen?
minnte
3 31-03-2010 16:47
Studeren van havo naar mbo?
Verwijderd
6 14-03-2010 18:30
Studeren Belgische diploma's? rare situatie..
Yoramk
21 19-03-2008 21:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.