Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2009, 16:54
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Verdiep je een beetje in het soort. Als het je eerste keer is, moet je altijd rustig beginnen bla bla.
Aangezien paddo's niet meer legaal te krijgen zijn, kun je tegenwoordig helaas wat minder kritisch zijn op wat je wilt. Mocht je paddo's kunnen krijgen, dan zal ik truffels afraden, want de werking die ze hebben op mensen verschilt veel meer per persoon dan paddo's(dus zijn paddo's door het feit dat je beter weet wat je kunt verwachten, ook veiliger)

Dunno, vroeger waren ze 15 euro in de smartshop, tegenwoordig zijn ze tussen de 5 en 10 euro te krijgen bij mensen die de moeite nemen een growkit te nemen en deze te oogsten.

Tja, voor de rest het standaard verhaaltje als je gaat trippen:
-Zorg ervoor dat je iedereen die er is mag, en je bij hun op je gemak voelt.
-Mocht je je mentaal niet heel lekker voelen/niet goed in je vel zitten: Doe dan wat anders, maar geen psychedelica, laat staan paddo's.
-Goed uitgerust en nuchter ermee beginnen.
-Zorg dat je niet gestoord kan worden, telefoon uit, mensen die zomaar binnen komen lopen is ook geen pre
-Zorg dat alles er is. Dorst, kou, ongemakkelijk zitten etc zijn killing. Dekentjes voor the win
-Chille muziek, erg moeilijk uit te leggen wat goeie trip muziek is als je nog nooit heb getript, maar zorg dat er wat rustige CD's uit je collectie klaar liggen.
-Maak je niet druk, voel je je kut, niet doen. Begin je je in je trip kut te voelen, go with the flow. Als je het eenmaal genomen hebt is er geen ontkomen meer aan, dus laat het gewoon lekker gaan
-Vaak geven mensen het als tip dat er een trip zitter bij moet zijn. Tja, op paddo's zit je toch maar meestal een beetje, en ga je geen gekke dingen doen, dus beetje dubbel.
-Persoonlijk vind ik paddo's geschikter voor buiten, eind lente/begin zomer. Dit is echter persoonlijk.
-Pure (85%>) chocolade versterkt de trip.

Uiteindelijk zal het wel meevallen, maar beter dat je de eerste keer goed oplet, weet je daarna wel wat je wel en niet aankan.
Advertentie
Oud 17-12-2009, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Gast, schrijf eens een boek over je leven
ik denk dat het hoofdstuk "Reizen met het OV: een ervaring apart" het grootste is

Citaat:
Maar ik wil dus binnenkort met een vriend paddo's proberen alleen nou vroeg ik me af wat zijn do's en don'ts ook qua set en setting ( sowieso niet op school )
En hoe duur zijn ze gemiddeld?
Hier kun je er nog meer over lezen. In metroidminded's post staan ook een aantal goede tips. Als je gewoon even met google of op fora zoekt op iets als tips voor eerste paddotrip valt er nog veel meer te vinden. Goed dat je je van te voren een beetje inleest.
Oud 18-12-2009, 05:13
Verwijderd
Citaat:
Man man man het sneeuwt weer eens hoor. Fucking 4 uur gedaan over een stuk waar je normaal minder dan een half uur over doet. Vanuit Den Bosch reden zo'n beetje alle treinen niet of met vertraging. Defecte bovenleiding, logistieke problemen, aanrijdingen, ik heb ze allemaal voorbij horen komen
Ik voel je pijn dude, ik heb 8 (!) uur gedaan over het stuk Hilversum-Maastricht. Kolere.
Oud 18-12-2009, 06:41
Verwijderd
Citaat:
Maar ik wil dus binnenkort met een vriend paddo's proberen alleen nou vroeg ik me af wat zijn do's en don'ts ook qua set en setting ( sowieso niet op school )
En hoe duur zijn ze gemiddeld?
Je bent dertien of veertien, niet? Ik zou er nog een paar jaar mee wachten.
Oud 18-12-2009, 06:51
Verwijderd
hehe kut huisgenoot en een vriend daarvan kwamen thuis van uitgaan, met een berg coke. gelukkig heb ik vakantie
Citaat:
Je bent dertien of veertien, niet? Ik zou er nog een paar jaar mee wachten.
Ik vroeg me ook af hoe oud ze is...mean? Misschien wel zo verstandig om hier even te vertellen, trippen op jonge leeftijd is namelijk niet zo verstandig
Oud 18-12-2009, 09:14
Verwijderd
ik voel me zo chill he
Oud 18-12-2009, 09:23
Verwijderd
Citaat:

Hier kun je er nog meer over lezen. In metroidminded's post staan ook een aantal goede tips. Als je gewoon even met google of op fora zoekt op iets als tips voor eerste paddotrip valt er nog veel meer te vinden. Goed dat je je van te voren een beetje inleest.
die site ken ik, ik lees er af een toe een beetje mee.
Maar om meteen maar open kaart te doen ik ben vijftien jaar.
Opzich net tussen mwauh kan best weet je en nog best jong in, maar ik vind dat als je drugs wil proberen kun je nog het altijd het best inlezen over de gevolgen ipv maar lukraak alles pakken en proberen, het is geen snoep
Oud 18-12-2009, 09:29
Verwijderd
verstandige instelling Ik raad je echter toch aan om nog enige tijd te wachten. Je hersenen zijn nu nog volop in ontwikkeling, en sommige dingen (meningen, opvattingen, normen & waarden) moeten zich nog vormen. Een trip kan je helemaal in de war brengen als je gaat twijfelen tussen dingen (vage omschrijving maar ik weet ff niks beters). Ik denk ook dat het beter is om eerst wat ervaring op te doen met andere middelen waar je vaag van wordt. Dan weet je een beetje hoe het is om onder invloed te zijn van een middel en je leert om gaan met het zien/waarnemen van dingen op een hele andere manier.

hoop dat je snapt ik bedoel vind het zelf een beetje vaag als ik het zo lees maar ben momenteel te gaar om er iets beters van te maken mijn hersenen werken niet helemaal meer zoals het hoort
Oud 18-12-2009, 09:31
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Opzich net tussen mwauh kan best weet je en nog best jong in
Nee, dat is gewoon gelul

Aangezien tripmiddelen (in tegenstelling tot alcohol, uppers etc.) op je geest werken ipv je lichaam, is het belangrijk om te weten op je geestelijk niet alleen stabiel, maar ook al redelijk volwassen bent. Eigenlijk moet je iemand kennen die zowel tripmiddelen, als jouw kent, maja, moet je maar net die luxe hebben

En ik word zo moe van dat leeftijdsgelul van iedereen hier. Ken mensen die vanaf hun 14 met enige regelmaat trippen, en die hebben nergens last van, en mensen die gewoon volwassen zijn, en er hard aan onderdoor kunnen gaan. En als je dan toch met leeftijden wil gaan gooien, dan gaat het om volgroeiend zijn, zowel lichamenlijk als geestenlijk, en met alle middelen.
Oud 18-12-2009, 09:47
Verwijderd
1e keer paddo's was ik zo slecht geinformeerd, ik dacht dat je alleen dingen zou zien maar dat je manier van denken zo anders wordt en het ook gaat geloven, dus werkelijkheid wordt, SICK

en nooit anderhalf bakje bij je eerste keer eten ;x
Oud 19-12-2009, 11:06
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ik voel me zo chill he
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 19-12-2009, 11:36
Verwijderd
He jongens, ik heb het ultieme stonerspel gevonden. Je bent zeg maar een soort.. Eencellig organisme? Ruimtebeestje? Zeecreatuur? En je moet een beetje rustig rondzwemmen in een heel groot universum en andere creaturen opeten. Dit klinkt allemaal vrij lame, maar kijk de trailer maar, het is gaaf.
Oud 19-12-2009, 15:10
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
He jongens, ik heb het ultieme stonerspel gevonden. Je bent zeg maar een soort.. Eencellig organisme? Ruimtebeestje? Zeecreatuur? En je moet een beetje rustig rondzwemmen in een heel groot universum en andere creaturen opeten. Dit klinkt allemaal vrij lame, maar kijk de trailer maar, het is gaaf.
Dat ziet er inderdaad best ok uit. Het lijkt op het eerste gezicht wel wat op spore maar dat zal uiteindelijk wel meevallen.

Wij hebben gisteravond meegedaan aan de bier-athlon. De oude barman van de kroeg waar ik altijd kom is z'n eigen zaak begonnen in dezelfde ruimte alwaar een sporthal gevestigd is en die hadden ze gisteravond afgehuurd. We hebben gevoetbald met een skypibal, memory met sportmatjes en Hertog Jan plaatjes en de bier estafette gehouden waarbij ieder lid van het team een rondje door de hal moest rennen en een biertje moest atten. We zijn uiteindelijk 4e geworden maar fucking hell wat hebben we gelachen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 19-12-2009, 18:41
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
haha klinkt vet

ik ben op weg naar thunderdome
Oud 20-12-2009, 14:50
Verwijderd
als ik nog heel veel energie had en samen was met iemand minstens net zo gek als ik zou ik denk ik een stuk door het amsterdamse bos gaan fietsen lijkt me best vet daar nu met die sneeuw enzo lekker in de frisse buitenlucht helemaal lijp een stuk fietsen
Citaat:
Ik ben op weg naar thunderdome
Thunderdome was facking vet Lekker heel de nacht gefeest, veel uit m'n dak gegaan, heerlijk vaag en heel veel gek gedaan met de andere partygangers. Nu nog ff lekker lauw chillen de hele dag en wachten tot ik kan slapen...
Oud 20-12-2009, 17:26
Verwijderd
tering he wat een chaos bij de NS Mijn broertje is aan het proberen van amsterdam naar middelburg te komen. Normaal is dat 'e'en intercity, maar nu zit hij muurvast op schiphol. Op de NS reisplanner staan er welke treinen wel en niet rijden, maar soms komen de treinen waarvan aangegeven staan dat ze wel rijden, gewoon niet, of met een half uur vertraging ofzo. Daar heb je dus ook geen fuck meer aan.

Op schiphol krijgen de ns medewerkers bij van die kleine gele infobalie's hun informatie van mensen/reizigers die beneden op het perron kijken wat er op de borden staat en dat dan boven komen vertellen
Oud 21-12-2009, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Thunderdome was facking vet

hm.

en wat is het rustig hier
Oud 21-12-2009, 18:22
Verwijderd
NS was chaosssss inderdaad. Maar met de auto ging het nog wel redelijk vandaag, en met de bus naar Parijs ook dikke prima, niks gebroken, en ik zit weer thuis <3 Beetje werken, dan jointje en Weeds kijken
Oud 21-12-2009, 19:04
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Jesus wat een foto. Ik was even vergeten dat party flock een onuitputtelijke bron van vermaak is.

Ik kan ivm de kou vandaag helaas niet naar m'n vriendin en m'n kleine. Het is op te veel plaatsten te glad en dus helaas te gevaarlijk om dat teringeind te fietsen. Niemand durft het met de auto aan en lopen is echt geen optie.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 24-12-2009, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is gewoon gelul

Aangezien tripmiddelen (in tegenstelling tot alcohol, uppers etc.) op je geest werken ipv je lichaam, is het belangrijk om te weten op je geestelijk niet alleen stabiel, maar ook al redelijk volwassen bent. Eigenlijk moet je iemand kennen die zowel tripmiddelen, als jouw kent, maja, moet je maar net die luxe hebben

En ik word zo moe van dat leeftijdsgelul van iedereen hier. Ken mensen die vanaf hun 14 met enige regelmaat trippen, en die hebben nergens last van, en mensen die gewoon volwassen zijn, en er hard aan onderdoor kunnen gaan. En als je dan toch met leeftijden wil gaan gooien, dan gaat het om volgroeiend zijn, zowel lichamenlijk als geestenlijk, en met alle middelen.
Je hebt ook mensen die hun hele leven lang pakjes zware shag consumeren alsof 't koekjes zijn en nooit longkanker krijgen. Natuurlijk kun je geen eenduidige grens trekken die voor iedereen in gelijke mate geldt, maar het is wel zo dat je inderdaad geestelijk redelijk volgroeid (of in elk geval stabiel) moet zijn wil je met drugs kunnen omgaan. En de meeste mensen zijn dat op hun dertiende nog lang niet. Net als op hun vijftiende. Dus je kunt iemand wel degelijk op basis van leeftijd aanraden om er nog even mee te wachten.

Maar Mean heeft in elk geval al een prima instelling door zich te willen inlezen. Dus, Mean:

1) Neem de eerste keer een halve portie
2) Haal bij voorkeur Mexicaanse, die vallen bij de meeste mensen wat minder heftig waardoor het een mooie soort is voor beginners
3) Schrijf van te voren wat geruststellende dingen voor jezelf op ('een trip duurt gemiddeld 4-6 uur, we zijn beginnen om xx:xx, dus het is om xx:xx afgelopen', 'er is niets om me zorgen over te maken', 'die-en-die is nuchter dus ik kan bij hem/haar terecht als er iets is', maak een lijstje met fijne, vrolijke muziek, etc, gewoon een soort handleiding voor jezelf zodat je iets hebt om op terug te vallen mocht je het even niet meer weten)
4) Zet de sfeer van te voren neer (licht, tekenspullen en gekleurde dingen doen het altijd goed)
5) Paddo niet in je eentje maar met mensen die je vertrouwt, en zorg ervoor dat er iemand nuchter bij is
6) Spreek met de mede-paddoër(s) af dat jullie elkaars gedrag niet raar gaan vinden (dit is bij sommige mensen een struikelblok, waardoor ze niet van hun trip kunnen genieten)
7) Zorg dat je de hele dag (en liefst ook de dag erna) niets te doen hebt en dat je ouders niet plotseling thuis kunnen komen of iets dergelijks, anders ben je gedurende je hele trip gestresst
8) Ga niet paddo'en voor een tentamenweek of andere stressvolle periode
9) Paddo's versterken de stemming die je hebt. Ga voor jezelf na in hoeverre je mentaal stabiel bent en voel je nergens toe verplicht: als je je op de grote dag niet goed voelt kun je het beter nog eventjes uitstellen dan een nare eerste ervaring riskeren
10) Kijk rond op sites zoals erowid.org zodat je weet wat je kan verwachten
11) Ga niet blowen of drinken tijdens het paddoën - als beginner kan dat makkelijk verkeerd vallen

Verder is het ook verstandig om er niet aan te beginnen voor je bekend bent met hoe het is om in een andere geestestoestand te zijn. Bij het paddo'en verandert niet alleen de wereld om je heen, maar ook de manier waarop je nadenkt. Het kan psychisch heel intens zijn, en als je nog nooit niet-nuchter bent geweest kun je daar van schrikken. Neem dus je tijd om (op een verantwoorde wijze, en met mate) bekend te raken met bijvoorbeeld alcohol of wiet. Dit betekent niet: ga vanaf nu elke dag/week blowen. Het betekent: rook af en toe een jointje, kijk hoe het bevalt en of je stemming enigszins constant blijft in bedwelmde toestand, en ga een tijd later na of je aan paddo's wil beginnen.

Tot slot: het is heel belangrijk dat je paddo's niet te vaak gebruikt. Laat er minimaal een maand of zes tussen zitten. (Zelf houd ik een jaar aan, omdat ik weet dat het bij mij misgaat als ik me er vaker aan waag.) Zeker als een trip erg goed valt is het begrijpelijk als je zo het weekend erop weer zou willen, maar de impact die psychedelica hebben op je geest is bij de meeste mensen tamelijk groot. Je moet de kans krijgen om dat mentaal te verwerken, en dat gaat niet binnen een paar weken, ook niet als je zelf het gevoel hebt dat 't allemaal wel goed zit. Als je te vaak paddo't heb je kans op flashbacks, trips die 'vast blijven hangen', of zelfs een psychose. Zeker op jouw leeftijd, wanneer je psychologisch nog vol in de ontwikkeling bent, kunnen dergelijke dingen een gevaar zijn.

Wat ook precies is waarom het aan te raden is om er nog even mee te wachten. Maar goed, als je toch besluit om het te doen: veel plezier, maar houd bij je voorbereiding wel bovenstaande dingen en richtlijnen in je achterhoofd.
Oud 25-12-2009, 09:38
Verwijderd
zo mn hasj komt nu hard aan
gisteravond eerst gezellig gegourmet met vrienden, daarna naar prospect in de watt in rotterdam. facking vet feest, snoeiharde drum n bass en andere teringherrie gehoord was ook wel wat voor jou geweest zowie nu lekker slapen, vanavond weeral gourmetten

fijne kerst iedereen;p
Oud 25-12-2009, 13:49
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik zit 1e kerstdag traditioneel alleen thuis en dat bevalt me prima. Dit zal als alles goed gaat ongetwijfeld de laatste keer zijn dus ik geniet er nog even flink van. Ik heb uitgeslapen en ben nu met m'n ontbijt bezig. Ik heb hash en wiet en ga de hele middag bankhangen, joints roken en vooral zo min mogelijk bewegen.

Fijne kerstdagen iedereen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 26-12-2009, 17:09
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Kering, wat was ik gister nog brak na kerstavond
En vandaag en morgen doorgaan waar ik gister al mee bezig was, veel lekker eten
Oud 30-12-2009, 21:02
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik zit echt retestoned achter de computer
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 31-12-2009, 02:21
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik ook en ik moet maar eens gaan slapen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 01-01-2010, 20:46
Verwijderd
gelukkig nieuwjaar iedereen!!!
Oud 01-01-2010, 21:52
Verwijderd
ja gelukkig nieuwjaar!
Oud 02-01-2010, 11:44
Verwijderd
zo weer bijgeslapen na paar dagen wakker geweest (en gefeestenbeest) . oud en nieuw had voor mij niet mooier en leuker gekund dan dat het was <3333
Oud 02-01-2010, 12:35
wann
Avatar van wann
wann is offline
Gelukkig nieuwyarr!
Oud 02-01-2010, 12:39
Verwijderd
jij ook schaaaat! (K)
Oud 02-01-2010, 13:01
wann
Avatar van wann
wann is offline
(K)
Oud 03-01-2010, 20:31
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:
oud en nieuw had voor mij niet mooier en leuker gekund dan dat het was <3333
Haha, same here, heerlijk het nieuwe jaar ingegaan <3
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 04-01-2010, 17:00
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Op naar een sXe januari ;x

En december was al ook zo rustig
Oud 04-01-2010, 21:22
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Gelukkig nieuw jaar iedereen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 05-01-2010, 09:50
Verwijderd
gelukkig nieuw jaar!
Oud 08-01-2010, 15:32
Aletta Jacobs
Avatar van Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Gelukkig nieuwjaar!!!

M'n wiet is op, nou moet ik weer met de trein gaan reizen om nieuwe te halen
Oud 10-01-2010, 19:23
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik heb echt kneiteveel zin in snoepjes.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 10-01-2010, 20:41
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ik second die!

Haha, op een zondag nog wel, wat zijn we slehecht
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Oud 10-01-2010, 20:45
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Dat zit er voor mij voorlopig niet in.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 10-01-2010, 22:32
Verwijderd
tijd voor een meet dan!
Oud 10-01-2010, 22:48
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
haha, goa op het ijs met mrboot
Oud 11-01-2010, 02:37
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Zowie!!!!!
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Oud 11-01-2010, 15:00
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Het leeft, het communiceert!!

Het wordt tijd weer eens te chillen
Oud 11-01-2010, 18:10
Verwijderd
Oe! Snoepjes zijn voor mij ook al weer zo'n eeuwigheid gelden.
Terwijl ik zo veel van ze houd. <3
Oud 11-01-2010, 18:10
Verwijderd
En zij van mij. <3
Oud 11-01-2010, 18:11
Verwijderd
Behalve op dinsdag. </3
Oud 11-01-2010, 19:21
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Mijn huisgenoot staat al vanaf 6 uur af te wassen. Zou dat een wereldrecord zijn?
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Oud 12-01-2010, 00:31
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Epic

En ik heb helemaal geen zin in snoepjes
Oud 12-01-2010, 10:44
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Het meest epic wat ik deze week heb meegemaakt

Tentamens
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Oud 12-01-2010, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Epic

En ik heb helemaal geen zin in snoepjes
Ja maar Zoë. Jij BENT ook al zo veel Liefde!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.