Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2009, 12:05
Tugba-75
Tugba-75 is offline
Heey, ben door naar de 2de ronde van de VU. Mensen die ook door zijn naar de tweede ronde van de VU:
Wat hebben jullie precies gehad?? Ik heb alleen een dun informatieboekje en een brief. Verder niks. Er staat niks over wat je precies moet voorbereiden voor bijvoorbeeld pubmed en anatomie etc. Ook niks waarbij je wordt verwezen naar een site ofzo.. Ik vraag me af of er niet iets ontbreekt...

Reageer aub!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2009, 13:54
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Zo. Vandaag het pakket van de 2de ronde bij de EUR binnen gekregen. Het ziet er interessant uit, maar wel pittig. Ik ben erg benieuwd. Straks maar eens aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 21:15
Chaila
Chaila is offline
Citaat:
Heey, ben door naar de 2de ronde van de VU. Mensen die ook door zijn naar de tweede ronde van de VU:
Wat hebben jullie precies gehad?? Ik heb alleen een dun informatieboekje en een brief. Verder niks. Er staat niks over wat je precies moet voorbereiden voor bijvoorbeeld pubmed en anatomie etc. Ook niks waarbij je wordt verwezen naar een site ofzo.. Ik vraag me af of er niet iets ontbreekt...

Reageer aub!
Klopt! Ik ben zelf ook door naar de 2e ronde, en heb ook alleen die stukken ontvangen. Je meot gewoon alles goed doornemen, opletten bij college, en dan knallen op de tentamens!
In ieder geval veel succes!!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 21:27
Tugba-75
Tugba-75 is offline
Dankjewel Chaila!! Jij ook succes! Ik hoop dat het te doen is...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 14:43
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Succes iedereen!
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 19:25
febe
febe is offline
Citaat:
Ik geloof mijn ogen bijna niet!

Na niet door te zijn naar de 2e ronde aan het vu heb ik een bezwaarschrift ingediend.
Toen ik vorige week te horen kreeg dat ik mijn bezwaar moest toelichten voor een commissie was ik erg blij.
Maar nu heb ik veel beter nieuws te horen gekregen:
Na herbeoordeling van mijn dossier ben ik alsnog door naar de 2e ronde en hoef ik niet naar de hoorzitting!
dus VU here I come.

Heeft iemand al info over de 2e ronde van het VU?

Groetjes
Hoi, ik ontvang geen mailtjes ofzo, als ik wordt beantwoord.
Wat leuk dat je toch nog door bent! Ik gun het je ook echt, want je hebt al zo'n goed CV.
De enveloppe die ik heb ontvangen vind ik heel raar, de reader begint bij hoofdstuk 18! Bij jou ook?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 21:21
merve1008
merve1008 is offline
Hallo iedereen,

Ik doe ook mee aan de decentrale selectie in erasmus. ik heb paar vragen: wat moet je precies leren en doen? hoe kan je jezelf voorbereiden? wat houden de toetsen precies in? hebben jullie goede sites met informatie?

willen jullie me aub zo snel antwoorden ik wacht op jullie antwoorden!!!

alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 09:16
ariadnelara
ariadnelara is offline
hey allemaal,
ik doe mee aan de 2e ronde van de decentrale selectie van het vumc,
en ik vroeg me af of de toetsen in het nederlands of het engels zijn????
kan iemand me helpen hiermee?
merci!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 09:49
ariadnelara
ariadnelara is offline
wat gebruiken jullie voor 'aanvullende literatuur'?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 15:25
febe
febe is offline
Ik vind dat we maar slecht worden ingelicht voor de centrale selectie VU.
Daarom heb ik zaterdag een mailtje gestuurd om te vragen waarom we alleen chapter 18 en 19 hebben. En hoe wij worden geacht ons voor te bereiden op de anatomie- en pubmed toets. Nog steeds niks terug...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 19:48
Raymz
Raymz is offline
Ik ben benieuwd:

Hebben jullie net als vorig jaar Hypertensie als onderwerp?
Bij decentrale selectie van Erasmus.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 20:03
merve1008
merve1008 is offline
Ik heb ook decentrale van erasmus. wat moet je nu precies doen?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 21:39
Saidii
Saidii is offline
ik doe selectie bij erasmus..
in dat infoboekje staat ook niks nuttigs.
hoe bereiden julli je voor? en kunnen mensen die het vorig jaar hebben gedaan wat vertellen over de toetsen en wat je kan verwachten?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 18:06
Tugba-75
Tugba-75 is offline
ja precies alles is zo onduidelijk.. kan iemand ons een beeld schetsen?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 09:46
Chaila
Chaila is offline
Citaat:
Ik vind dat we maar slecht worden ingelicht voor de centrale selectie VU.
Daarom heb ik zaterdag een mailtje gestuurd om te vragen waarom we alleen chapter 18 en 19 hebben. En hoe wij worden geacht ons voor te bereiden op de anatomie- en pubmed toets. Nog steeds niks terug...
Chapter 18 en 19 komen uit het boek 'Textbook of medical physiology' en geeft informatie over bloeddruk. Op zich wel logisch als het onderwerp hypertensie is. Het is waarschijnlijk om de achterliggende mechanismen te begrijpen van de bloeddrukregeling. De andere hoofdstukken zijn dan ook niet van belang voor de toetsen.

Het is namelijk nutteloos om voor het onderwerp hypertensie hoofdstukken over longventilatie of hormoonhuishouding voor te bereiden.

Verder voor anatomie lijkt het me handig een anatomieboek mee te nemen. Ookal heb ik zelf echt GEEN idee welk boek het beste is. Er werd hier netter gesuggereerd, maar weet niet waar je die kan krijgen.

Pubmed wordt al helemaal erg, omdat het eigenlijk een zoekmachine is op internet voor wetenschappelijke publicaties. Als we in de TenT zitten (VU) dan lijkt me dat ze toch iets ander gaan vragen dan een beetje zoeken... Dus daar heb ik echt geen idee over

Ben meer bang voor de argumentatie-toets.. is dat een soort tekstverklaren ofzo??

Als iemand meer weet... VERTEL HET ONS!

Laatst gewijzigd op 11-06-2009 om 11:19.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 19:20
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Op zich wel prettig dat het voor íedereen onduidelijk is
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 22:38
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Het is niet zo zeer onduidelijk, maar zo gaat het het nou eenmaal op de universiteit. Er zit geen leraar continue achter je aan doe dit en doe dat. Nee, zelf achter bepaalde dingen komen. Wen er maar aan

Voor de rest lijkt het mij toch wel duidelijk. Als alleen hoofdstuk 18 en 19 aanwezig zijn impliceert dit, dat het om dit onderwerp gaat en dat de overige hoofdstukken er niet toe doen. Want inderdaad, die gaan over andere onderwerpen.

Verder zou ik Sobotta aanbevelen. En je zou natuurlijk ook een theoretisch gedeelte kunnen verwachten betreffende de Pubmed toets. Casu quo vragen over zoekmethoden zoals het gebruik van AND, OR, het MeSH systeem et cetera.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 22:03
ka
ka is offline
Citaat:
Hoi, ik ontvang geen mailtjes ofzo, als ik wordt beantwoord.
Wat leuk dat je toch nog door bent! Ik gun het je ook echt, want je hebt al zo'n goed CV.
De enveloppe die ik heb ontvangen vind ik heel raar, de reader begint bij hoofdstuk 18! Bij jou ook?
Ik heb ook alleen hoofdstuk 18 en 19 gehad maar het is best goed te begrijpen als je het rustig doorleest.
Voor de anatomie toets zou ik een Netter atlas meenemen deze moest ik aanschaffen tijdens mijn vorige opleiding op het VU dus daarom weet ik zeker dat ze deze gebruiken. De filosofietoets is een kijk/luister-toets over een filosofisch onderwerp denk niet dat je je daar zo druk om hoeft te maken.

laat even wat horen als je mail terug gekregen hebt van het VU!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 22:53
RX
RX is offline
Hi guys,

ben ook door met de selectie van Rotterdam.

Ik vroeg me af wie er nu precies weet hoeveel mensen er door zijn en hoeveel er doorgaan?

Kan er niks over vinden.

Good luck!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 23:30
darakshan
darakshan is offline
haloo,
de argumentatietotes is een luistertoets een onduidelijke luistertoets
en de rest spreekt voor zich
het beste is gewoon veel over lezen op internet en alles wat je nuttig lijkt mee te nemen naar die toetsen
een anatomieatlas is echt aangeraden
weeet miss iemand wat voor vragen er bij de kennis toets van vorige jaar kwamen? diepgaande vragen of juist oppervlakkig enz enz??/
en waar ging die argumentatietoets over vorige jaar?
laat het weten als je dit weet
dank
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 12:50
febe
febe is offline
Hoihoi,

Ik had nog steeds geen mail ontvangen, dus heb maar gebeld. Hier werd ik niks wijzer van, wel van de antoowrden op dit forum, dus bedankt!
Ik dacht dat ze iets waren vergeten toe te voegen, maar als die chapters inderdaad uit een boek komen is het wel logisch.

Van deze selectie wordt ik zo onzeker. Al dat Engels alleen al, ik moest alles de eerste paar bladzijden echt woordelijk opzoeken. Nu gaat dat wel. Ik moet nog een Anatomieboek regelen dus ben je hopeloos verloren als je er geen hebt?

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 10:05
Chaila
Chaila is offline
Citaat:
Ik moet nog een Anatomieboek regelen dus ben je hopeloos verloren als je er geen hebt?
Op zich zou je die toetsen met je VWO-kennis moeten kunnen maken. Het is daarentegen wel aan te raden om atlassen mee te nemen, zodat je als je iets niet meer precies weet over de anatomie kan opzoeken. Hopeloos verloren: nee, aan te raden: JA!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 13:35
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Hoe vonden jullie de colleges?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 18:52
maartje01
maartje01 is offline
Hoi! Ik doe ook mee aan de decentrale bij de EUR.

Ik vond het wel meevallen vandaag met de colleges, ze waren goed te begrijpen en ze herhaalden eigenlijk alleen maar letterlijk wat er al in je bundel stond.

Gaat iemand zich nog voorbereiden voor morgen, en zo ja hoe dan?
Want ik heb niet echt het idee dat ik er nog iets aan kan doen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 13:47
MW
Avatar van MW
MW is offline
De sobotta anatomische atlas is echt heel goed! De meeste Geneeskundeopleidingen bevelen deze atlas aan.
Verder allemaal heeeeel veel succes en sterkte met al dat gedoe m.b.t. de selectie, maar de studie is het helemaal waard!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 17:09
Lauwie101
Lauwie101 is offline
EUR.

Ik vond de toetsen vandaag goed te doen. Ben wel al erg benieuwd naar hoe ik ze gemaakt heb. Nog 2 te gaan en daarna aftellen totdat een van de belangrijkste brieven op de deurmat ligt..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 19:45
Chaila
Chaila is offline
Heb op de VU rekenen, anatomie, redeneren gehad.
anatomie en rekenen gingen redelijk tot goed. Alleen dat redeneren ... OMG!
Gaan ze stukjes tekst geven, en daar stellingen over verzinnen. Het kromme alleen is, dat je juist (volgens tekst), onjuist (volgens tekst) en niet te zeggen (niet uit de tekst op te maken) kon invullen.
Een heleboel stellingen waren ZO dubbelzinnig, dat het zowel 'onjuist' als 'niet te zeggen' kon zijn.
Hadden meerdere mensen daar ook last van?

Misschien ligt het aan het feit dat we de eerste lichting zijn die een dergelijke toets maakt. (het is vernieuwd, omdat ze geen luistertoets wilden geven) Ik denk dat ik toch liever die luistertoets had willen maken (
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 21:04
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Wij hadden dezelfde toetsen. En die redeneertoets was inderdaad vreemd. Maarja, misschien rekenen ze wat soepeler omdat het het eerste jaar is..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 12:14
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Jeeetje de uitslag van de UvA staat op internet!!
Ik ben rangnummer 56... maar durf gewoon niet blij te zijn. Ik ben gewoon superbang dat er ineens 100 acht-gemiddeld-mensen zich bij de UvA aanmelden
Maar op zich met rangnummer 56 ben ik gewoon door...

Heeft er hier iemand al een brief gehad? Ik nog niet namelijk, maar ik had mijn kandidaatnummer onthouden..!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 15:59
Lenn1324
Lenn1324 is offline
Hey!

Ik heb de brief ook al ontvangen, rangnummer 68! Jeeetje, dit is echt zenuwslopend!
Haha, graag wil ik alle mensen met 8 plus verzoeken zich vooral NIET aan te melden bij de UvA!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 18:23
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hoeveel worden er decentraal ingeloot? 150?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 18:36
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik las net op de site van de EUR dat de uitslag begin volgende week binnenkomt. En dat de PubMed toets er gewoon uitgehaald wordt. Dus ik wacht vol spanning af..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 10:18
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
@ duivelaar: Ja, 150 plekken, maar daar moeten de acht gemiddeld nog vanaf. Dat zijn er bij de UvA jaarlijks meestal 50, maar ik ben zo bang dat het er dit jaar ineens 95 zijn ofzo haha. Maar goed, daar moet ik niet vanuit gaan: met rangnummer 56 zit ik eigenlijk goed.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2009, 15:11
febe
febe is offline
Spannend. Het is dit jaar alleen maar afwachten, hopen, afwachten en hopen.
Wat een hoge rangnummers hebben jullie zeg! ik kan jullie al wel feliciteren! (je kunt je echt wel goed voelen als je nummer 50 van de 800 bent !)

Een anatomieboek was inderdaad handig geweest, maar wist echt niet waar ik die vandaan moest halen.

Laatst gewijzigd op 27-06-2009 om 21:23. Reden: link werkt niet
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 20:49
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Jaaaaaa! Ik begin volgend jaar met geneeskunde!
Vandaag de mail van de EUR gehad & de mail van studielink.
Wauw, ben echt super blij!!
Ik word dokter.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 14:58
ka
ka is offline
Hebben er al meer mensen bericht gekregen van studielink of ze door zijn bij de vu?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 18:24
Chaila
Chaila is offline
Ik heb bericht gehad van studielink dat ik geselecteerd ben in decentrale selectie. Ik ga er alleen niet vanuit dat ik nu al door ben bij de VU. Waarschijnlijk heb ik mijn tentamens voldoende gemaakt, en heb ik een ranglijstnummer gehad. (die nog niet met de post is binnengekomen ) Het is dus nog ff afwacten op VU-post
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 20:03
febe
febe is offline
hoi! ik was dit forum al weer helemaal vergeten, aangezien ik ben geselecteerd!
ik heb echt geschreeuwd en gehuild van geluk. eindelijk stond mijn toekomst een beetje vast.

ik had alle toetsen voldoende gemaakt, de toets over het college was het minst gegaan.
ik had het allemaal echt niet verwacht zeg! er liepen zo veel mensen rond die zeiden dat ze het een makkie vonden, terwijl ik alles met krakende hersenen heb doorlopen.

ik hoop dat jullie ook door zijn!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 19:38
Chohan
Chohan is offline
Ik ben dit jaar jammerlijk uitgeloot voor geneeskunde. Wilde eigenlijk decentrale selectie doen maar door omstandigheden (overlijden van familielid) had ik daarvoor geen tijd meer voor en moest het allemaal effe snel gebeuren. Het is dus zo dat ik volgend jaar aan decentrale selectie wil meedoen, ik wilde vragen of TTO=tweetalig onderwijs mij voordeel kan geven. Het is een 6jarige Engelse opleiding waarbij je een international erkend diploma krijgt naast je vwo-diploma.

Reden voor het vragen was dat iemand zij dat het niet uitmaakte of ik TTO heb gedaan. Nu wil ik weten of dat echt zo is of dat diegene mij het gewoon niet gunt.

bedankt.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 18:50
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Is dat hetzelfde als tweetalig VWO wat je op een gewone middelbare school kan doen?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 03:10
Verwijderd
Citaat:
Is dat hetzelfde als tweetalig VWO wat je op een gewone middelbare school kan doen?
Ja, TTO is niet het IB dat je doet op een internationale school. Je doet dan volgens mij alleen maar engels IB examen? Maar je haalt wel een Nederlands VWO diploma.

Het maakt denk ik niet zo veel verschil.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-topic # 152
Hawahaai
500 16-01-2010 21:05
Liefde & Relatie Hoogte- en dieptepunten 2009!
wup
59 13-01-2010 17:28
Studeren Decentrale selectie geneeskunde 2009/2010
Ghislaine91
26 14-11-2009 14:52
De Kantine Hoe was 2008 voor jou?
Missy
43 02-01-2009 23:32
Studeren Decentrale selectie VU
brigittemanuela
450 29-12-2008 09:49
Studeren Decentrale selectie
MatthijsPB
26 10-12-2007 13:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.