Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2011, 22:50
Peenoe
Peenoe is offline
Hoi (toekomstige) UCU'ers,
Via google kwam ik terecht op dit forum, en heb er al heel veel aan gehad!
Ik twijfel ontzettend tussen AUC en UCU... Bij AUC ben ik al aangenomen maar zij hebben me een deadline van eind maart gegeven, dan moet ik 200 euro betalen om mijn plek te reserveren.. Bij UCU heb ik vrijdag een gesprek gehad, wat wel goed ging en mijn interviewer verzekerde me van een goede aanbeveling, dus dat ziet er ook wel goed uit.
Het probleem is alleen dat ik echt niet kan kiezen tussen de twee. In UCU vind ik de kamers wel leuker en mooier, maar het feit dat je in de zomer wegmoet en dat je altijd naar de dining hall gaat staat me wel tegen. Leuk vind ik echter wel weer dat het in utrecht is, iets nieuws want ik woon al mijn hele leven in amsterdam.
Waar ik vooral vragen over heb is het echte studentenleven bij beiden. Hoe is het uitgaan bij UCU? Speelt alles zich af op de campus of gaat men ook wel is de stad in? En zitten er mensen bij verenigingen? Ik hoorde iets over sororities en fraternities, wat zijn precies hun activiteiten? Is het studentenleven wel echt een beetje zelfstandig? En blijven de studenten vaak op de campus in het weekend of gaat de meerderheid weer naar huis?

Verder vraag ik me af of er mensen zijn die op AUC studeren die daarnaast bij een vereniging zitten?
En over de studie zelf, in hoeverre is AUC meer science dan UCU?
Hopelijk kan iemand mijn vragen een beetje beantwoorden, ik ben namelijk echt ten einde raad! Hoop steeds op een gevoel van 'ja, dit is het, hier hoor je thuis' tijdens de open dagen maar heb het nog niet ervaren helaas...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren University College #10
Diamera
500 30-11-2013 09:00
Studeren Studeren in Oxford
Neutie
19 17-04-2011 11:28
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57
Studeren University College
Verwijderd
500 04-05-2006 17:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.