Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2005, 22:58
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 15-06-2005 @ 21:04 :
Offtopic:
LLM Master of Laws Voor afgeronde rechtenstudies aan een wetenschappelijke universiteit.
MA Master of Arts Voor overige studies (alfa- en
Volgens mijn bul mag ik ook MA voeren.

Dus hierbij:

Sovereign, MA

Bah, nee staat niet.

mr. Sovereign

Yep, veel beter.
Advertentie
Oud 16-06-2005, 07:40
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 15-06-2005 @ 23:58 :
Volgens mijn bul mag ik ook MA voeren.

Dus hierbij:

Sovereign, MA

Bah, nee staat niet.

mr. Sovereign

Yep, veel beter.
Ja, maar jij hebt geen internationale titel.

(Ik zou echt veel liever drs. worden.)
Oud 16-06-2005, 08:14
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-06-2005 @ 08:40 :
Ja, maar jij hebt geen internationale titel.
Jawel, LLM en MA. En ik mag lekker kiezen.

En ook al staat er straks op jouw bul MA, dan nog kun je gewoon drs. voeren.
Oud 16-06-2005, 11:28
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 15-06-2005 @ 23:56 :
Ik las trouwens net dit, en juich dit dan ook toe:

Rechten mikt op betere studenten
Dzaken als rechtsvergelijking en rechtsreflectie vind ik erg goed, maar dat past ook wel in een normaal curriculum. Verder vind ik bij een opleiding Nederlands Recht het onzinnig om heel veel internationaal recht in het Engels te gaan geven. Primair doel hoort te zijn dat je een goede Nederlandse jurist wordt en daar hoort toch ook wel de letterlijke bestudering van wetteksten bij.

Kortom, gaat de UvT met deze bachelor het ULC van de UU achterna???
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 16-06-2005, 11:31
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 15-06-2005 @ 23:58 :
Volgens mijn bul mag ik ook MA voeren.

Dus hierbij:

Sovereign, MA

Bah, nee staat niet.

mr. Sovereign

Yep, veel beter.
Weten die brabo's wel iets van internationale titelatuur? Een jurist MA noemen slaat toch nergens op?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 16-06-2005, 11:35
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 16-06-2005 @ 12:31 :
Weten die brabo's wel iets van internationale titelatuur? Een jurist MA noemen slaat toch nergens op?
Komt vaak genoeg voor, voorbeeldje.

Weet NN wel iets van internationale titulatuur?
Oud 16-06-2005, 11:38
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 16-06-2005 @ 12:28 :
Dzaken als rechtsvergelijking en rechtsreflectie vind ik erg goed, maar dat past ook wel in een normaal curriculum. Verder vind ik bij een opleiding Nederlands Recht het onzinnig om heel veel internationaal recht in het Engels te gaan geven. Primair doel hoort te zijn dat je een goede Nederlandse jurist wordt en daar hoort toch ook wel de letterlijke bestudering van wetteksten bij.

Kortom, gaat de UvT met deze bachelor het ULC van de UU achterna???
Lijkt mij niet, ULC biedt geen echte academische verbreding. De opzet van de UvT lijkt mij daar wel aan tegemoet te komen. Al ben ik het met je eens dat het idee om internationaal recht in het Engels te geven niet zinnig is.
Oud 16-06-2005, 11:48
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 16-06-2005 @ 12:38 :
Lijkt mij niet, ULC biedt geen echte academische verbreding. De opzet van de UvT lijkt mij daar wel aan tegemoet te komen. Al ben ik het met je eens dat het idee om internationaal recht in het Engels te geven niet zinnig is.
Wat is de meerwaarde dan? Jullie hebben nu toch ook al wel Rechtfilosofie en -sociologie, toch?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 16-06-2005, 13:54
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 16-06-2005 @ 12:48 :
Wat is de meerwaarde dan? Jullie hebben nu toch ook al wel Rechtfilosofie en -sociologie, toch?
Sociologie niet, maar het gaat hier dus kennelijk om extra aandacht voor de academisch-getinte vakken. Daar ben ik wel voor, want dan blijven er nog meer prutsers haken.
Oud 16-06-2005, 18:51
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 16-06-2005 @ 12:38 :
Lijkt mij niet, ULC biedt geen echte academische verbreding. De opzet van de UvT lijkt mij daar wel aan tegemoet te komen. Al ben ik het met je eens dat het idee om internationaal recht in het Engels te geven niet zinnig is.
Mijn hemel, wat een krampachtig gedoe, louter om de glorie van de eigen universiteit en daarmee vooral van de eigen academische ontwikkeling te benadrukken.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 16-06-2005, 21:16
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Goed, heb dus vandaag dat gesprek gehad en kan wel duidelijk stellen dat deze opleiding wél daadwerkelijk meer biedt.
Wat die docent mij verteld heeft, is onder andere het volgende:

- In de eerste 1,5 jaar volg je grotendeels dezelfde vakken als de 'gewone' rechtenstudenten.
- In de volgende 1,5 jaar stel je (m.b.v. je tutor) een 'pakket' samen, waarin andere vakken dan bij de 'gewone' opleiding mogelijk zijn en sowieso heb je een ander soort 'pakket'. Kan het niet heel duidelijk uitleggen
- De werkgroepen heb je met alleen studenten van het Law College, die zijn een stuk intensiever. De stof die je van tevoren zelf bestudeerd hebt, wordt niet meer behandeld/uitgelegd, tenzij er gerichte vragen zijn. Daardoor hou je tijd over om de diepte in te gaan en ook de stof toe te passen.
- Je doet al vanaf het eerste jaar veel praktijkdingen, er komen gastsprekers uit alle takken van de opleiding, je loopt 'stages' (soms maar één dag) op advocatenkantoren. Je bouwt dus een heel 'dossier' met praktijkervaring op.

Verder wordt van je verwacht dat je zelf actief bent om wat van de opleiding te maken, dat je bereid bent activiteiten te organisaren (of daarbij te helpen) en dat je bereid bent mee te doen aan extra activiteiten, ook als die buiten de reguliere schooluren vallen en je er niet altijd studiepunten voor krijgt.

Nja er waren nog meer dingen, kan niet alles reproduceren.

Verder was het gesprek een beetje vaag, ze stelden niet hele concrete vragen, vond het soms wel moeilijk om te antwoorden, wist niet echt waar ze naar toe wilden. Had niet helemaal het idee dat ik ze kon laten zien wie ik was en waarom ik geschikt ben (imo). In elk geval is de kans op toelating nu 75%. Er waren namelijk 190 inschrijvingen, waarvan 100 op gesprek mochten komen en er worden er 75 toegelaten.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 16-06-2005, 22:36
Verwijderd
Eigenlijk is ULC zoals je het nu beschrijft zoals een gewone universiteit zou horen te zijn...als tenminste de meerderheid van de gewone studenten niet zulke luie zwijnen waren
Oud 16-06-2005, 22:56
MickeyV
MickeyV is offline
Nou nou. Als al zulke studenten na 6 à 7 jaar eindelijk met 6'jes afstuderen, wat is dan het probleem?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 16-06-2005, 23:06
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-06-2005 @ 23:36 :
Eigenlijk is ULC zoals je het nu beschrijft zoals een gewone universiteit zou horen te zijn...als tenminste de meerderheid van de gewone studenten niet zulke luie zwijnen waren
Knor knor...
Oud 17-06-2005, 11:37
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-06-2005 @ 23:36 :
Eigenlijk is ULC zoals je het nu beschrijft zoals een gewone universiteit zou horen te zijn...als tenminste de meerderheid van de gewone studenten niet zulke luie zwijnen waren
Als ik dit zo lees, doe ik ULC aan de normale Groningse faculteit.

- Zoek zelf leuke vakken uit (kan dat wel zonder tutor )
- Actief bij colleges (erger mij wel aan degene die dat niet zijn )
- Leuke activiteiten organiseer ik bij mijn studievereniging.
- In mijn masterjaar regel ik ook nog wel ergens een stage.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 17-06-2005, 11:39
NN
NN is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 16-06-2005 @ 23:56 :
Nou nou. Als al zulke studenten na 6 à 7 jaar eindelijk met 6'jes afstuderen, wat is dan het probleem?
Zij houden de andere studenten op in o.a. het werkgroeponderwijs door telkens naar de bekende weg te vragen omdat ze nooit iets voorbereiden.

Daarom is differentiatie van onderwijs in een luister-wat-de-antwoorden-van-de-opdrachtjes-zijn-werkgroep en een actieve groep waarin gewoon wél wat wordt gedaan op zich nioet zo'n gek idee.
Maar daar hoef je naar mijn idee geen aparte opleiding voor op te zetten.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 17-06-2005, 12:49
flower19
flower19 is offline
maar wat voor dingen vroegen ze nou precies in dat gesprek? hebben jullie het alleen maar over de opleiding gehad, of over jou, of over de actualiteit? vertel vertel, ik ben nieuwsgierig :-D
Oud 17-06-2005, 12:59
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
NN schreef op 17-06-2005 @ 12:39 :


Daarom is differentiatie van onderwijs in een luister-wat-de-antwoorden-van-de-opdrachtjes-zijn-werkgroep en een actieve groep waarin gewoon wél wat wordt gedaan op zich nioet zo'n gek idee.
Maar daar hoef je naar mijn idee geen aparte opleiding voor op te zetten.
Dat is idd het idee en op zich heb je wel gelijk dat je alleen daarvoor geen nieuwe opleiding zou hoeven opzetten. Maar op deze manier kun je dus wel de 'besten' selecteren en krijg je (als het goed is) alleen maar actieve werkgroepen.

@flower:
Nou uh.. ze vroegen vooral dingen naar aanleiding van mijn brief, zo van: 'kun je daar een voorbeeld van geven?' 'kun je dat nog wat meer toelichten?' Ze gaan niet vragen naar je kennis van het recht hoor
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 17-06-2005, 13:15
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 17-06-2005 @ 12:39 :

Daarom is differentiatie van onderwijs in een luister-wat-de-antwoorden-van-de-opdrachtjes-zijn-werkgroep en een actieve groep waarin gewoon wél wat wordt gedaan op zich nioet zo'n gek idee.
Maar daar hoef je naar mijn idee geen aparte opleiding voor op te zetten.
Dat hebben ze al tijden in Tilburg; intensief en extensief onderwijs.
Oud 17-06-2005, 14:05
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 17-06-2005 @ 14:15 :
Dat hebben ze al tijden in Tilburg; intensief en extensief onderwijs.
Heel goed van Tilburg.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 17-06-2005, 15:41
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 17-06-2005 @ 14:15 :
Dat hebben ze al tijden in Tilburg; intensief en extensief onderwijs.
In Utrecht ook.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 17-06-2005, 16:49
Verwijderd
Oud 25-06-2005, 23:07
flower19
flower19 is offline
zijn er nog meer mensen die bezig zijn of al aangenomen?
Oud 26-06-2005, 16:53
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
flower19 schreef op 26-06-2005 @ 00:07 :
of al aangenomen?
Dat kan sowieso nog niet..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 26-06-2005, 18:04
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
De mensen die ik gesproken heb uit de testwerkgroep dit jaar waren niet echt enthousiast over (de meerwaarde van) de dingen die ze deden... maar ja, misschien heeft púúr de naam als top-opleiding wel voordelen later.

Daarnaast selecteer je niet de beste mensen. Je selecteert de studenten die nu gemotiveerd zijn. Maar hier zullen ook mensen afvallen, omdat de studie tegenvalt, de werkdruk hoger ligt dan op de reguliere studie wat voor een hoop (ook gemotiveerde studenten) al te hoog ligt. Of gewoon omdat het niet is wat ze dachten dat de studie rechten zou zijn.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 26-06-2005, 19:00
flower19
flower19 is offline
oh oke, ik dacht dat sommigen misschien al gehoord hadden of ze aangenomen waren. ik heb vrijdag over een week mijn gesprek!

en ja, tuurlijk zijn dit niet per se de beste studenten, en tuurlijk vallen er mensen af, maar het lijkt mij superleuk, dus ik ga het proberen! mocht het ontzettend tegenvallen of toch niks voor mij zijn, naja, kan gebeuren, dat is dan jammer.
Oud 30-06-2005, 11:42
NN
NN is offline
Moet iedereen die naar dat ULC wil op gesprek???

Ik ben wel héél erg beneiwud wat men daar dan allemaal bespreekt!
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 30-06-2005, 13:03
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 30-06-2005 @ 12:42 :
Moet iedereen die naar dat ULC wil op gesprek???

Ik ben wel héél erg beneiwud wat men daar dan allemaal bespreekt!
'Als je afhaakt krijg je petsen'
Oud 30-06-2005, 14:10
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-06-2005 @ 14:03 :
'Als je afhaakt krijg je petsen'
Is er soms een sekte van ambitieuze rechtenstudenten ofzo?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 30-06-2005, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 16-06-2005 @ 09:14 :

En ook al staat er straks op jouw bul MA, dan nog kun je gewoon drs. voeren.
MSc nog altijd

Maar ik mag geen drs meer voeren. Je mag beide titels ook niet tegelijkertijd voeren, je moet kiezen.

Laatst gewijzigd op 30-06-2005 om 16:01.
Oud 30-06-2005, 16:24
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-06-2005 @ 16:22 :

Maar ik mag geen drs meer voeren.
Waarom zou dat niet mogen?
Oud 30-06-2005, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 30-06-2005 @ 17:24 :
Waarom zou dat niet mogen?
Omdat ik een master ga doen, de oude titels bestaan niet meer in het nieuwe systeem. Mijn vriend is van het laatste doctoraaljaar (mbt de tweede fase ook al) maar doet nu wel een master, hij mag volgens mij wel beide titels voeren, altans dat zegt ie, maar dat vind ik vreemd... maar ik mag het helaas niet meer.
Oud 30-06-2005, 20:04
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-06-2005 @ 19:37 :
Omdat ik een master ga doen, de oude titels bestaan niet meer in het nieuwe systeem. Mijn vriend is van het laatste doctoraaljaar (mbt de tweede fase ook al) maar doet nu wel een master, hij mag volgens mij wel beide titels voeren, altans dat zegt ie, maar dat vind ik vreemd... maar ik mag het helaas niet meer.
En als ik nu zeg dat dat wel mag?
Oud 30-06-2005, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 30-06-2005 @ 21:04 :
En als ik nu zeg dat dat wel mag?
Dat zou wel cool zijn. Heb je een bron?
Oud 30-06-2005, 20:15
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-06-2005 @ 21:14 :
Dat zou wel cool zijn. Heb je een bron?
Ja hoor, momentje..

Citaat:
Artikel 7.20 Titels ir., mr., drs., ing. en bc.
1.
Degene die op grond van artikel 7.19a gerechtigd is een graad in het wetenschappelijk onderwijs in de eigen naamsvermelding tot uitdrukking te brengen, is tevens gerechtigd tot het voeren van:
a.
de titel ingenieur, afgekort tot ir., indien het een masteropleiding in het wetenschappelijk onderwijs betreft op het gebied van de landbouw en natuurlijke omgeving of op het gebied van de techniek,
b.
de titel meester, afgekort tot mr., indien het een masteropleiding in het wetenschappelijk onderwijs betreft op het gebied van het recht, of
c.
de titel doctorandus, afgekort tot drs., indien het een masteropleiding in het wetenschappelijk onderwijs betreft waarop de onderdelen a en b niet van toepassing zijn.
[...]

3.
De in het eerste en tweede lid genoemde titels worden, afgekort, voor de naam geplaatst.
Oud 28-07-2005, 08:45
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik ben aangenomen
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 28-07-2005, 10:11
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Gefeliciteerd
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Oud 28-07-2005, 20:13
MickeyV
MickeyV is offline
Proficiat.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 03-08-2005, 16:06
NN
NN is offline
Gefeliciteerd.

Ik ben erg benieuwd naar je studieprogramma en de aanpak van het ULC. Zou je daar eens wat over kunnne vertellen?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 03-08-2005, 21:18
flower19
flower19 is offline
ik ben ook aangenomen!
Oud 03-08-2005, 21:50
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
ook gefeliciteerd!
Oud 04-08-2005, 11:03
NN
NN is offline
Ook gefeliciteerd inderdaad. Voor jou dezelfde vraag.

Ik ben heel erg benieuwd naar het programma van het ULC en in hoeverre het anders is dan het normale UU-programma.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 04-08-2005, 13:00
Verwijderd
Slechter dan het normale UU-programma kan het nooit zijn
Oud 07-08-2005, 07:15
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
flower ook gefeliciteerd!
En NN, zal ik ckr nog eens voor je doen. Zelf weet ik het nu ook nog niet precies hoor
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 07-08-2005, 11:01
NN
NN is offline
Citaat:
Femic schreef op 07-08-2005 @ 08:15 :
flower ook gefeliciteerd!
En NN, zal ik ckr nog eens voor je doen. Zelf weet ik het nu ook nog niet precies hoor
Je geeft je toch niet op voor een opleiding als je niet precies weet wat het gaat inhouden???
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 09-08-2005, 08:39
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Haha ja want jij wist precies wat je moest verwachten toen je begon met je rechtenopleiding? Tuurlijk ken ik de grote lijnen, maar hoe kan ik nu precies de inhoud van een opleiding vertellen als ik nog niet begonnen ben? Ik heb in de introductie van het topic al het 1 en ander verteld en in het gesprek dat ik heb gehad is mij nog meer duidelijk geworden, maar als ik heel genuanceerd de verschillen zou willen beschrijven (als dat uberhaupt al mogelijk is voor ik begonnen ben), zou ik daar even de tijd voor moeten nemen en die tijd wil/kan ik niet nemen, aangezien ik in Australie zit en internet tijd&geld kost
Maar nogmaals, ik denk niet dat je als nog-niet-begonnen-student precies kan vertellen wat je studie inhoudt, in detail. En ik denk dat om de verschillen duidelijk te beschrijven, dat toch nodig is.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 09-08-2005, 09:56
Wawl
Wawl is offline
Maar weet je nog niet welke vakken dat je zult krijgen?
__________________
Wauwel.
Oud 10-08-2005, 07:16
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ja, dat zijn sowieso in het 1e jaar gewoon dezelfde vakken. Je moet het vooral zien als extra dingen, bovenop het gewone programma. Extra activiteiten (meeloopachtige dagen/projecten bij een advocatenpraktijk, bijzondere gastsprekers, etc.). Wat al die extra dingen precies zijn, zou ik je (nog) niet kunnen vertellen.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 10-08-2005, 11:39
NN
NN is offline
Je kunt dus ook gewoon normaal rechten gaan studeren en af en toe met een studievereniging mee naar een kantoor of een congresje bezoeken.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 10-08-2005, 11:45
Verwijderd
Just as I thought.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Uitslag briefronde Utrecht Law College
Spaanelovic
0 18-05-2013 09:51
Studeren Utrecht Law College
Amy92
1 15-02-2010 16:14
Studeren Law College Utrecht, Part 2.
iThink
139 31-12-2008 14:18
Studeren Verenigingen Utrecht & Law College
vlindertje***91
2 20-08-2008 21:55
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Studeren Utrecht Law College
Karin.K
1 09-03-2007 16:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.