Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2005, 21:44
Verwijderd
Ja, Elsevier hanteert de in Amerika gangbare methode van vraaggesprekken met hoogleraren en cijferlijsten in te vullen door studenten. Daardoor loop je het risico van zelfselectie: universiteiten die door studenten het best gewaardeerd worden, bijvoorbeeld omdat de colleges makkelijk zijn of omdat er veel computers beschikbaar zijn, komen er dan hoger uit dan anderen, terwijl dat misschien niet direct iets zegt over de kwaliteit van de opleiding.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2005, 21:48
Wawl
Wawl is offline
Vond net onderstaande op de site van Elsevier:
Citaat:
In juni 2005 zijn 7.658 studenten aan universiteiten en 6.396 studenten aan hogescholen geënquêteerd over hun opleiding. Het onderzoek is uitgevoerd door wetenschappelijk onderzoeks- en adviesbureau ITS, dat is gelieerd aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Het ITS verrichte de steekproeftrekking op basis van
bestanden van de Informatie Beheer Groep. De IBG verzorgde de verzending. De ondervraagde studenten bleven anoniem voor zowel de onderzoeker als de opdrachtgever.

Het onderzoek betreft – met uitzondering van geneeskunde en tandheelkunde – alleen bachelorstudenten. In het wetenschappelijk onderwijs zijn dit de eerste- tot en met de derdejaarsstudenten, in het hbo studenten van alle (vier) de jaren. De studenten kregen een brief toegestuurd, waarin hun werd gevraagd om via internet deel te nemen aan het onderzoek. Met een persoonlijke code konden zij op een website inloggen en de vragenlijst invullen.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 21:51
Verwijderd
Heh, nou ik dat zo lees, ik heb daar ook nog aan meegedaan
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 00:28
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-10-2005 @ 14:46 :
weet wel dat je met een scheef oog bekeken wordt als je jong bent, ik heb gesprekken gevoerd met cliënten waarbij je ze gewoon zág denken: 'wat een snotneus'.
Yep, absoluut waar. Een vriendin van me is 23 en een half jaar of zo als advocaat aan de slag, krijgt geregeld dingen te horen zoals "jij bent zeker net pas begonnen, niet?" of "je weet toch wel hoe het zit, of kan ik beter een andere advocaat nemen?"
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 17:45
NN
NN is offline
Citaat:
Wawl schreef op 16-10-2005 @ 22:39 :
Nah, op internet is de site van Elsevier alleen toegankelijk voor mensen met een abonnement.
Ik lees het ook niet, maar een professor begon er tijdens een college goederenrecht over. Nijmegen was tweede geworden met een uiteindelijk cijfer van 7,4. Tilburg is eerste geworden met een tiende meer. Waar die resultaten op gebaseerd zijn weet ik niet zeker, maar ik geloof dat het in een enquete-vorm gegoten is.
Ik hecht alleen waarde aan onderzoek waar Groningen als beste uit de bus komt.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 17:46
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 17-10-2005 @ 01:28 :
Yep, absoluut waar. Een vriendin van me is 23 en een half jaar of zo als advocaat aan de slag, krijgt geregeld dingen te horen zoals "jij bent zeker net pas begonnen, niet?" of "je weet toch wel hoe het zit, of kan ik beter een andere advocaat nemen?"
Dan kan je maar beter 30 zijn voordat je aan het werk gaat, of niet dan?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Erasmus Uni Nederlands Recht
sanasoufi
3 21-11-2012 21:52
Werk, Geld & Recht 2 cases ivm Int. Privaat Recht
Verwijderd
4 03-05-2008 00:18
Studeren Rechten/Notarieel recht in Leiden
Cartman88
1 07-04-2008 17:48
Werk, Geld & Recht Beperkt recht
Poepkind
5 23-06-2007 12:15
Werk, Geld & Recht Verschillende soorten rechten
Thomas
7 21-11-2003 16:48
Algemene schoolzaken Rechten of accountancy?
AK-47
44 27-08-2003 17:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.