Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2006, 15:37
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
pino123 schreef op 27-03-2006 @ 13:17 :
vraagje: als je gemiddeld 8 of hoger staat, dan mag je zeker geneeskunde studeren

is dat >8,0 of >7,50?
8.0 of hoger.
Met een 7.5 of hoger zit je in de hoogste lotingscatogorie.

Www.ibgroep.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2006, 14:40
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
pino123 schreef op 19-10-2005 @ 13:16 :
waar ik het dan zou moeten studeren, en/of ik het wel wil studeren: ik twijfel vooral tussen geneeskunde nen biomed wetenschappen en je mag toch maar een lotingsstudie hebben... *zucht*
IN amsterdam is er geen loting voor biomedische wetenschappen Ik was vorig jaar uitgeloot voor geneeskunde en ben toen biomedische wetenschappen aan de universiteit van Amsterdam gaan studeren. Dat was vrije toelating. Ik heb mn 1e jaar er dus bijna opzitten en weet dus precies hoe de studie daar is opgebouwd. Als iemand vragen heeft pm me maar...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 17:01
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Resy schreef op 24-03-2006 @ 17:14 :
Mijn ouders wonen ook 3.45u treinen van Maastricht af. Ik heb daarom ook lang getwijfeld of ik dat wel wilde.

Ik vind persoonlijk dat je echt naar de opleiding/stad zelf moet kijken en niet naar de reistijd. Waarschijnlijk wil je toch wel op kamers. Dan hoef je alleen maar in het weekend lang in de trein te zitten. Als je daar gewoon een beetje rekening mee houdt en wat te lezen/studeren meeneemt is dat eigenlijk helemaal niet zo'n groot probleem. na een tijdje ben je er toch wel aan gewend. Het zou jammer zijn als je alleen om die reden niet naar je favoriete stad zou gaan...
nou ik ben nog nooit in Maastricht geweest, dus het is niet mijn lievelingsstad Maar ik vind het nu gewoon te riskant om binnen zo'n korte tijd een woning te vinden en ik vind Nijmegen en Utrecht nu ook leuk, dus die doe ik wel

weet iemand overigens precies (met bronnen enz) hoe ze dat doen met de loting? want in dit topic werd gezegd dat ze eerst naar alle 1e kiezers kijken en dan naar de 2e kiezers, maar ik heb van iemand anders weer wat anders gehoord... ik twijfel namelijk tussen Utrecht of Nijmegen op 1, maar als ik Nijmegen op 1 doe kan ik dus volgens dit topic maar beter Utrecht helemaal niet doen?

en en en ik hoor nu ineens van een kennis dat je een motivatiebrief moet schrijven voor Geneeskunde?? Gewoon de loting ook he. daar heb ik nou nog nooit van gehoord. is dit nou een hele domme vraag of heb ik het toch al die tijd goed gehad?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 20:41
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
kiek schreef op 01-04-2006 @ 18:01 :
weet iemand overigens precies (met bronnen enz) hoe ze dat doen met de loting? want in dit topic werd gezegd dat ze eerst naar alle 1e kiezers kijken en dan naar de 2e kiezers, maar ik heb van iemand anders weer wat anders gehoord... ik twijfel namelijk tussen Utrecht of Nijmegen op 1, maar als ik Nijmegen op 1 doe kan ik dus volgens dit topic maar beter Utrecht helemaal niet doen?
Als je al een kans wil maken op Utrecht moet je dat op 1 zetten. Anders kan je dat iig vergeten. Volgens mij is het wel zo dat de mensen die Nijmegen op 1 hebben daar uiteindelijk komen, wat met Utrecht nog maar de vraag is.

Maar goed, ik vind persoonlijk dat hele plaatsgedoe niet echt super boeiend. Bedoel, waar gaat het je uiteindelijk om? Ik hoop toch dat dat je gaat om het studeren van geneeskunde, niet waar je zit. Ik ben ook totaal ergens anders terecht gekomen dan waar mijn bedoeling was. Uiteindelijk krijg je het overal wel naar je zin.

Citaat:
en en en ik hoor nu ineens van een kennis dat je een motivatiebrief moet schrijven voor Geneeskunde?? Gewoon de loting ook he. daar heb ik nou nog nooit van gehoord. is dit nou een hele domme vraag of heb ik het toch al die tijd goed gehad?
Nog nooit van gehoord. Maar lijkt me onwaarscheinlijk. Wie gaat in godsnaam de tijd nemen die duizenden brieven te lezen en te beoordelen? Daar zal dan wel wat aan moeten hangen, anders is het zinloos.
Enige waar het moet voor zover ik het weet is met de decentrale selectie en ik dacht ook met bepaalde andere dingen (zoals die 4 jarige opleiding in Utrecht) maar dat zijn allemaal bijzondere dingen, dus lijkt me onwaarscheinlijk.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 14:12
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Okeee bedankt. En het gaat me natuurlijk ook wel om het studeren van Geneeskunde, ik twijfel alleen tussen de 4 keuzes van de steden, is dan zo raar dan Als je toch wel een béétje controle hebt over waar je terecht komt wil ik daar wel goed over nadenken, ook al zou ik het me overal naar de zin hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 15:44
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
kiek schreef op 02-04-2006 @ 15:12 :
Okeee bedankt. En het gaat me natuurlijk ook wel om het studeren van Geneeskunde, ik twijfel alleen tussen de 4 keuzes van de steden, is dan zo raar dan Als je toch wel een béétje controle hebt over waar je terecht komt wil ik daar wel goed over nadenken, ook al zou ik het me overal naar de zin hebben.
Precies . Sterker nog als ik in Groningen ingeloot was (of is Maastricht) ofzo, dan had ik toch nog wel even goed nagedacht of ik het dan wel zou moeten doen (aangezien ik zelf uit rotterdam kom).
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 16:02
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
jeej ik ben niet de enige
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 16:05
Estar
Estar is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 02-04-2006 @ 16:44 :
Precies . Sterker nog als ik in Groningen ingeloot was (of is Maastricht) ofzo, dan had ik toch nog wel even goed nagedacht of ik het dan wel zou moeten doen (aangezien ik zelf uit rotterdam kom).
Je kunt toch altijd van plaats proberen te ruilen?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 18:26
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Estar schreef op 02-04-2006 @ 17:05 :
Je kunt toch altijd van plaats proberen te ruilen?
Hmjah maar dan moet er maar net iemand zijn die wilt ruilen. Van dat ruilsysteem moet je je niet teveel voorstellen denk ik (zeker als je bedenkt dat bepaalde universiteiten veel meer aanmeldingen krijgen dan anderen).
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 13:07
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
Eerised schreef op 08-10-2005 @ 14:49 :
Kun je ook geneeskunde gaan studeren na het behalen van je propedeuse Fysiotherapie ( en daarvoor dus havo)?
Je kunt wel een relevante HBO opleiding volgen, je Propedeuse halen en meedoen aan de loting. Dan word je deficient verklaard en veel uni's eisen dan dat je alsnog bio, schei- en natuurkunde en wiskunde b op vwo niveau haalt.
__________________
.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Dé gang van zaken m.b.t. geneeskunde studeren in Antwerpen
sjtuijp
1 18-04-2007 19:51
Studeren Uitgeloot voor geneeskunde. Wat nu?
danny23
65 21-08-2006 21:58
Studeren Instromen op Geneeskunde???
lil me
9 14-07-2005 09:37
Algemene schoolzaken Geneeskunde met HAVO? (na het HBO?)
aniki
24 23-04-2005 17:52
Algemene schoolzaken Wat zijn studies die goed aansluiten op geneeskunde?
Lautitia
25 13-07-2004 19:48
Algemene schoolzaken technische geneeskunde in enschede
chris9 tje
0 20-01-2003 21:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.