Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2005, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-12-2005 @ 13:01 :
Een keertje meelopen wil ik wel. Moet/kan ik me daarvoor aanmelden op de site van de UU?

Ik was niet op de voorlichtingsdagen, want ik weet toch al zeker dat het onderwijskunde wordt als ik verder ga studeren. De universiteit maakt me niet zo heel veel uit als het maar niet te ver van Rotterdam af is (Utrecht valt nog net binnen de grenzen die ik goed vind daarnaast kan je in Utrecht gelijk met onderwijskunde beginnen en hoef je niet eerst een algemeen jaar te doen).
PM

Het is inderdaad leuker om meteen te beginnen met onderwijskunde. Kun je trouwens het schakeljaar + master doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2005, 21:42
jet
Avatar van jet
jet is offline
heeft iemand tips voor als je ECHT geen idee hebt wat je wil?
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 21:49
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
jet schreef op 21-12-2005 @ 22:42 :
heeft iemand tips voor als je ECHT geen idee hebt wat je wil?
1000 folders aanvragen?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 21:52
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 21-12-2005 @ 22:49 :
1000 folders aanvragen?
ik heb ze allemaal. en heb alle websites al gezien. en al 6 keer BIJNA een keuze gemaakt (nog 2 kanshebbers over) en dan toch beslissen dat ik dat ook niet wil

__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 22:11
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 21-12-2005 @ 22:52 :
ik heb ze allemaal. en heb alle websites al gezien. en al 6 keer BIJNA een keuze gemaakt (nog 2 kanshebbers over) en dan toch beslissen dat ik dat ook niet wil

Waarom zou je dan überhaupt dit jaar studeren? Als geen enkele studie je het idee geeft dat je er goed aan doet om er aan te beginnen, lijkt het me weinig zinnig om een willekeurige studie als rechten of psychologie te kiezen. Zonder motivatie ben je binnen een paar maanden toch weg, bij welke studie dan ook.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 07:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Snees schreef op 21-12-2005 @ 23:11 :
Waarom zou je dan überhaupt dit jaar studeren? Als geen enkele studie je het idee geeft dat je er goed aan doet om er aan te beginnen, lijkt het me weinig zinnig om een willekeurige studie als rechten of psychologie te kiezen. Zonder motivatie ben je binnen een paar maanden toch weg, bij welke studie dan ook.
Alleen hoeft een jaar vrij nemen ook absoluut niet te werken. Ik heb afgelopen schooljaar dus een half jaar gewerkt en toen besloot ik om dan maar PTP te gaan doen terwijl dit het ook niet is. En nu weet ik het nog steeds niet.

En een interessetest oid? Een echte dus en geen 1 via internet?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 07:49
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Snees schreef op 21-12-2005 @ 23:11 :
Waarom zou je dan überhaupt dit jaar studeren? Als geen enkele studie je het idee geeft dat je er goed aan doet om er aan te beginnen, lijkt het me weinig zinnig om een willekeurige studie als rechten of psychologie te kiezen. Zonder motivatie ben je binnen een paar maanden toch weg, bij welke studie dan ook.
Dat maakt niet zoveel uit. Ik kon in augustus ook heel slecht kiezen, ik heb wel gekozen en het bevalt me nu prima. Niet dat ik dit wil blijven doen, maar ik hou het hier dit jaar zeker wel vol. Dat van die motivatie kan dus heel erg verschillen, dat ligt er maar net aan.

@ jet: Als je geen gekke dingen wilt, heb je nog wel even de tijd om te kiezen. Blijf gewoon naar open dagen gaan en naar nieuwe opleidingen kijken. Bij mij was het vooral het probleem dat ik het nooit zeker wist. Je kiest toch iets wat heel erg belangrijk is voor je leven en waar je je de komende jaren mee bezig moet houden. Je legt iets vast, wat veel invloed heeft op je leven.
Ik heb nu bijvoorbeeld voor exact gekozen, maar er zijn nog zoveel meer richtingen die ik interessant vind en dat vind ik zonde.
__________________
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 10:27
Mindfields
Mindfields is offline
Aan alle mensen die op jet gereageerd hebben: ze is al bezig met een extra raar volgens mij.

Citaat:
jet schreef op 21-12-2005 @ 22:52 :
ik heb ze allemaal. en heb alle websites al gezien. en al 6 keer BIJNA een keuze gemaakt (nog 2 kanshebbers over) en dan toch beslissen dat ik dat ook niet wil

Was jij ook niet degene die ook (ja, ik ook ) aan American Studies zat te denken? Of welke studies staan op je lijstje dan?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 10:48
Verwijderd
Ik wil na mn opleiding DTP doorstromen naar Packaging Design of Grafisch Vormgeven. Of misschien nog wel de Pabo....

Lastig lastig allemaal...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 19:10
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Nederlandse Gebarentaal aan de HVU
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 22:38
jet
Avatar van jet
jet is offline
ja ik zit op dit moment al in mn extra jaar.. wou dat ik er nog 1 kon nemen, maar dat gaan mn ouders niet trekken. waarom ik wegging voor een jaar? ik vind mezelf je jong, en ik wist niet wat ik wilde.. maarja weet ik dus nog steeds niet


american studies.. liever niet. ik woon er nu al 4 maanden, en nog 7 te gaan dus dat is genoeg american studie


wat op mijn lijstje staat? komt ie
literatuurwetenschappen (nieuwste vondst)
engelse taal en cultuur (1 jaar voor literatuur wetenschappen, raden ze aan, of gewoon alles)
psychologie
geschiedenis
film tv en theater wetenschappen
economie en bedrijseconomie
algemene economie
economics
IO/IB
organisatie wetenschappen
bestuurskunde
bedrijfskunde


en ik vergeet er nu nog een paar..en de lijst word alleen maar langer elke dag. ik kan gewoon geen keuze maken, misschien wil ik stiekem niet kiezen ofzo? heel veel studies lijkt de studie me leuk, maar het beroep niks (geschiedenis), en andersom
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 22:56
5803
5803 is offline
Geschiedenis en/of Wijsbegeerte op de UU.
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2005, 08:26
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 22-12-2005 @ 23:38 :
en ik vergeet er nu nog een paar..en de lijst word alleen maar langer elke dag. ik kan gewoon geen keuze maken, misschien wil ik stiekem niet kiezen ofzo? heel veel studies lijkt de studie me leuk, maar het beroep niks (geschiedenis), en andersom
Het lijkt me beter om een leuke opleiding te kiezen waarbij het stereotype beroep je niks lijkt dan een opleiding die je niet leuk vindt. Tenslotte hoef je met geschiedenis niet per se leraar te worden o.i.d.. Ik doe nu biologie en wil ook een bachelor halen in psychologie, en ik denk erover om later de journalistiek in te gaan. (Literair vertalen lijkt me ook leuk en daarom denk ik er ook over om een bachelor in Engelse taal & cultuur te halen, maar goed, dat weet ik nog niet.)

Ik denk trouwens dat je ook niet wilt kiezen. Dat had ik vorig jaar ook, maar die deadline voor inschrijven voor de loting van geneeskunde kwam eraan, dus toen heb ik me opgegeven. Achteraf gezien was geneeskunde niet helemaal mijn ding, maar dat is ook geen ramp. Ik ben na zeven weken overgestapt naar biologie, en dat bevalt me nu wel goed.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 10:16
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Roosevelt Academy in Middelburg.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 14:24
Kathleen
Kathleen is offline
Dit klinkt misschien stom, maar om te kunnen kiezen moet je eerst bereidt zijn te wíllen kiezen en ergens voor te gaan.

Al die studies die jij noemt heb ik ook allemaal overwogen en nog véél meer. Sinds de 4e van de middelbare school ben ik er heel actief mee bezig geweest, en dat onderzoek was hardstikke leuk maar echt veel verder kom je niet. Je moet eerst op een rijtje zetten wat je belangrijk vindt en wat je sterke punten zijn, en dan meeloopdagen e.d. gaan doen; kijken hoe zoiets écht is om te studeren, en dan ook gewoon knopen doorhakken. Rond april/mei had ik opeens een ingeving, heb daarvoor bewust gekozen en ben in één klap opgehouden met twijfelen. Nu studeer ik rechten en ik vind het geweldig

Het belangrijkste wat je moet onthouden is dat als er meerdere dingen zijn die je écht leuk en interessant vindt, je daar eigenlijk gen foute keus uit kan maken.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 10:25
Ndimension
Ndimension is offline
Ik twijfel tussen informatica, rechten en biologie en medisch laboratoriumonderzoek. Het zal waarschijnlijk informatica in Breda worden.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 11:57
Miroir
Avatar van Miroir
Miroir is offline
Na veel gedoe wordt t toch Rechten in Tilburg.. maar misschien Internationaal en Europees recht.. en op kamers natuurlijk
__________________
Every road has a turning, that's the way you keep learning..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 17:09
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 28-12-2005 @ 11:25 :
Ik twijfel tussen informatica, rechten en biologie en medisch laboratoriumonderzoek. Het zal waarschijnlijk informatica in Breda worden.
Ik doe nu BML, mocht je er meer over willen weten, dan mag je me PM-en!
__________________
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 18:14
Verwijderd
Ik denk aan Natuurkunde, misschien een dubbele propedeuse met Wiskunde, in Amsterdam/Utrecht/Leiden/...?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 07:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zit aan bedrijfswetenschappen te denken aan de VU. Maar dat kan volgende week weer wat anders zijn Moet me er nog meer in gaan verdiepen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 09:32
Wie?... Ik?!
Avatar van Wie?... Ik?!
Wie?... Ik?! is offline
Ik hoop volgend jaar geneeskunde te studeren, MAAR........ de loting, argh!!! ik sta nu +- een 8 gemiddelde maar dat kan ieder moment veranderen zodra *slik* frans + duits + NL + engels op mijn lijst komen
.... blijkt uiteindelijk dat ik een 7.8 ofzo kom te staan
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 10:42
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Snees schreef op 28-12-2005 @ 19:14 :
Ik denk aan Natuurkunde, misschien een dubbele propedeuse met Wiskunde, in Amsterdam/Utrecht/Leiden/...?
utrecht (dat je daar over moet denken )
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 11:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 29-12-2005 @ 11:42 :
utrecht (dat je daar over moet denken )
Amsterdam is veel beter en leuker dan Utrecht
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 15:54
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 22-12-2005 @ 11:27 :

Was jij ook niet degene die ook (ja, ik ook ) aan American Studies zat te denken? Of welke studies staan op je lijstje dan?
Ik ben vorig jaar naar een proefcollege geweest en het was
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 16:21
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Ik zit te denken aan Digitale Communicatie op de HU.
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 16:42
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 29-12-2005 @ 16:54 :
Ik ben vorig jaar naar een proefcollege geweest en het was
Wel grappig, ik zit aan American Studies en Oudheidkunde te denken.. en jij doet nu LGTC?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 18:47
Verwijderd
Citaat:
sdekivit schreef op 29-12-2005 @ 11:42 :
utrecht (dat je daar over moet denken )
Mocht ik iets willen weten over studeren in Utrecht, kan ik je dan PM'en?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 22:00
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
jet schreef op 17-12-2005 @ 20:02 :
ik moet nog alle 150 mogelijke studies in een hoed doen, en dan een lootje trekken

kortom, ik heb geen idee.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 02:11
Verwijderd
Pol&Soc, later: afstudeerrichting Politieke Wetenschappen en nog later Internationale Betrekkingen-Diplomatie... in België uiteraard

(Antwerpen,Leuven of Brussel)
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 18:32
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Snees schreef op 29-12-2005 @ 19:47 :
Mocht ik iets willen weten over studeren in Utrecht, kan ik je dan PM'en?
tuurlijk
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 20:02
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 29-12-2005 @ 16:54 :
Ik ben vorig jaar naar een proefcollege geweest en het was
Ik ook, en ik doe het nu ook al een half jaar
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 11:20
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 29-12-2005 @ 17:42 :
Wel grappig, ik zit aan American Studies en Oudheidkunde te denken.. en jij doet nu LGTC?
Ja maar daar hou ik na dit jaar mee op. Het is mooi genoeg geweest. Volgend jaar misschien Duits, of American Studies.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 11:21
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
stefano schreef op 30-12-2005 @ 21:02 :
Ik ook, en ik doe het nu ook al een half jaar
Is het leuk en alles?
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 13:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik hoop het tweede jaar Biologie en medisch laboratoriumonderzoek
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 14:31
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 31-12-2005 @ 12:20 :
Ja maar daar hou ik na dit jaar mee op. Het is mooi genoeg geweest. Volgend jaar misschien Duits, of American Studies.
Als je nog een jaar wacht met AS, word ik je studiegenootje.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 18:05
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 31-12-2005 @ 15:31 :
Als je nog een jaar wacht met AS, word ik je studiegenootje.
Ik ga waarschijnlijk mijn master AS in Groningen doen, maar dat is volgend jaar al en dan zit ik dus 3 jaar hoger dan de eerstejaars...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 09:39
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 30-12-2005 @ 03:11 :
Pol&Soc, later: afstudeerrichting Politieke Wetenschappen en nog later Internationale Betrekkingen-Diplomatie... in België uiteraard

(Antwerpen,Leuven of Brussel)
Ik wil misschien ook iets met internationale betrekkingen...is daar in Belgie meer keus?
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 10:12
MoonWolf
Avatar van MoonWolf
MoonWolf is offline
Literatuurwetenschap in Leiden
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 11:20
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
fashion
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 13:18
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 31-12-2005 @ 15:31 :
Als je nog een jaar wacht met AS, word ik je studiegenootje.
Oeh <3
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 13:58
Bubsel
Bubsel is offline
Fiscaal Recht en Economie in Eindhoven

ik begin in februari
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 22:59
Verwijderd
Engelse taal en cultuur, in Utrecht. Waarschijnlijk
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 12:39
Juuls
Juuls is offline
psychologie in nijmegen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 16:23
Caroline88
Caroline88 is offline
Ik zit nog te twijfelen, ik wil bijna zeker Internationaal en Europees recht gaan doen, maar ik weet nog niet waar
Waarschijnlijk wordt het Tilburg, Maastricht of Nijmegen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 03:46
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 02-01-2006 @ 23:59 :
Engelse taal en cultuur, in Utrecht. Waarschijnlijk
Oeh iemand die ken ik gaat dat waarschijnlijk ook doen. Volgend jaar en in Utrecht. Leuk.

En wilde dat ik niet was blijven zitten.. Kon ik ook al gaan studeren. *cries*
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 18:35
__
Avatar van __
__ is offline
Sociologie in Rotterdam.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 01:19
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben ontzettend aan het twijfelen of ik uberhaupt wel een opleiding ga doen. Ik ben 2 jaar geleden gestopt met mn VWO en heb sindsdien gewerkt.

Wat me al heel lang leuk lijkt is MBO Sound & Vision (geluid/theater techniek enzo).
Maar voor de toekomst zou het beter lijken om met een toelatingsexamen HBO te gaan doen. Alleen kan ik uit al die opleidingen niet kiezen, want er is bij alles wel iets dat me niet aanspreekt:

- Biologie en Medisch Laboratorium Onderzoek (erg interessant, maar mss wel saai en de exacte vakken warne juist m\n slechtste punt op school)
- Engels Leraren Opleiding (Ik HOU echt van de engelse taal, en heb vaak ruzie gehad met leraren omdat ik vond dat ze 't fout deden, maar ik kan niet goed omgaan met irritante kindertjes. Ik wil iets anders kunnen met Engels.)
- Media & Entertainment Management (Het idee van werken bij een groot evenement of bij de radio lijkt me geweldig, maar de opleiding schijnt erg op het economische gefocust te zijn. En daar ben ik ook kut met peren in )

Om een lang verhaal kort te maken:
Zal ik gaan voor een lagere opleiding die me zeker weten leuk lijkt, of gewoon gokken op een hogere om later een betere baan te kunnen krijgen?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 06-01-2006 @ 02:19 :
- Engels Leraren Opleiding (Ik HOU echt van de engelse taal, en heb vaak ruzie gehad met leraren omdat ik vond dat ze 't fout deden, maar ik kan niet goed omgaan met irritante kindertjes. Ik wil iets anders kunnen met Engels.)
Je zou natuurlijk ook kunnen proberen om je VWO af te maken en dan Engelse taal en cultuur op de universiteit te gaan doen. Geen irritante kindertjes dan. Maar goed, ik weet niet waarom je bent gestopt met je VWO. Het lijkt me in ieder geval geen goed idee om de lerarenopleiding te gaan doen als je helemaal niet leraar wilt worden.

Ik vraag me af of je, aangezien je VWO hebt gedaan, die MBO-opleiding niet te gemakkelijk zou vinden. Misschien dat je op het HBO meer op je eigen niveau zit. Maar een minder leuke opleiding gaan doen omdat je ermee misschien een betere baan kunt krijgen, lijkt me ook geen goed idee.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 15:12
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Ik denk dat ik gewoon ga meeloten voor Geneeskunde(UU/overal wel)/Biomedische wetensch(overal wel), en dan op de 2e plek Communicatie& informatiewetenschappen(UU)/Politicologie(??), en op de 3e plek staat nu Gezondheidswetenschappen (UM). Ff meelopen nog en dan beslis ik wel. Als't niet leuk is ga ik wat anders doen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 15:18
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
als alles gaat zoals gepland, vanaf september Journalistiek te Zwolle.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wat studeer jij? / Wat ga je studeren?
Lotte^^
4 28-07-2010 12:43
Eindexamens 2007 Wat gaan jullie hierna doen?
Verwijderd
203 18-07-2007 22:11
Algemene schoolzaken Studiekeuze na VMBO of HAVO of VWO...
dineke151
1 13-01-2007 18:47
Studeren Met propedeuse hbo naar de universiteit
Poesket
32 25-04-2006 17:33
Liefde & Relatie Waar studeren?! Ivm vriend...
Fluff-Ball
51 04-09-2004 13:51
Algemene schoolzaken politicologie
$@nd€r $@l@m@nd€r
25 04-04-2003 16:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.