Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2006, 14:33
Verwijderd
een vriend van mij zij dat als er meerderen kinderen in hetzelfde gezin gaan studeren dat je dan allebei meer stufi krijgt maar mn broer zegt dat er niks is veranderd. of telt dit alleen als je allemaal nog thuis woont?
Advertentie
Oud 17-08-2006, 15:57
A*
Avatar van A*
A* is offline
Citaat:
koekjes schreef op 17-08-2006 @ 15:33 :
een vriend van mij zij dat als er meerderen kinderen in hetzelfde gezin gaan studeren dat je dan allebei meer stufi krijgt maar mn broer zegt dat er niks is veranderd. of telt dit alleen als je allemaal nog thuis woont?
Het telt juist als iedereen uit het huis woont.
Althans, dat vertelde die lieve meneer van de ib-groep mij aan de telefoon.
Oud 17-08-2006, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 17-08-2006 @ 01:00 :
en onderzoeksmasters en lerarengraads?
Als er 2 jaar voor een master staat, dan krijg je dus 3 jaar (= je bachelor) + 2 jaar = 5 jaar stufi. Dit geldt alleen voor WO. Als je na je HBO (= 4 jaar) nog een jaar een master gaat doen, krijg je geloof ik niets meer (want je hebt al een opleiding afgerond).
Oud 17-08-2006, 18:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
A* schreef op 17-08-2006 @ 16:57 :
Het telt juist als iedereen uit het huis woont.
Althans, dat vertelde die lieve meneer van de ib-groep mij aan de telefoon.
Mijn oom en tante hebben 4 thuiswonende kinderen en zij kregen ook extra omdat er 3 kinderen tegelijk studeerden.
Oud 17-08-2006, 18:52
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Moet ik me zorgen maken als ik nog steeds niets van m'n ov-kaart heb gehoord die 1 september in moet gaan?
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 17-08-2006, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 17-08-2006 @ 19:52 :
Moet ik me zorgen maken als ik nog steeds niets van m'n ov-kaart heb gehoord die 1 september in moet gaan?
Hmm, ik zou toch zeggen dat je al een bericht had moeten hebben. Heb je Mijn IBG (dus op internet)? Daar staat of ze je afhaalbericht al hebben opgestuurd, en als dat het geval is, staat er ergens je OV-nummer. Daarmee kan je naar het dichtsbijzijnde postkantoor (bij je woonadres!), samen met identificatie en pasfoto natuurlijk, en dan krijg je hem.
Als je geen Mijn IBG hebt, bel dan even met de IBG om het te vragen; als je de brief niet hebt gehad, kunnen zij je het nummer van je kaart ook vast geven.
Oud 17-08-2006, 19:03
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Het probleem is dus dat ik elke keer als ik wil inloggen bij Mijn IBG opnieuw een toegangscode krijg toegezonden per sms Terwijl ik dus allang een wachtwoord heb enzo. Maargoed, bedankt en ik ga het nu nog wel een keer proberen bij Mijn IBG en anders bel ik morgen wel even.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 17-08-2006, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 17-08-2006 @ 20:03 :
Het probleem is dus dat ik elke keer als ik wil inloggen bij Mijn IBG opnieuw een toegangscode krijg toegezonden per sms Terwijl ik dus allang een wachtwoord heb enzo. Maargoed, bedankt en ik ga het nu nog wel een keer proberen bij Mijn IBG en anders bel ik morgen wel even.
Die toegangscode per sms is normaal hoor Die code moet je weer invullen op de site... (Dit is dus een extra beveiliging.)
Oud 17-08-2006, 19:09
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-08-2006 @ 20:04 :
Die toegangscode per sms is normaal hoor Die code moet je weer invullen op de site... (Dit is dus een extra beveiliging.)
Die hoor je elke keer te krijgen als je wil inloggen?

Hmm, net geprobeerd en nu staat er opeens dat mijn correspondentienummer helemaal niet geregistreerd staat en dat ik me dus opnieuw moet registeren en per post (!!) een wachtwoord krijg. Nou laatmaar hoor, ik bel wel gewoon.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 17-08-2006, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 17-08-2006 @ 20:09 :
Die hoor je elke keer te krijgen als je wil inloggen?

Hmm, net geprobeerd en nu staat er opeens dat mijn correspondentienummer helemaal niet geregistreerd staat en dat ik me dus opnieuw moet registeren en per post (!!) een wachtwoord krijg. Nou laatmaar hoor, ik bel wel gewoon.
Als je in wil loggen krijg je die inderdaad telkens per sms.

Maar goed, je correspondentienummer hoort natuurlijk wel te bestaan dan. Gewoon bellen dus Ik ben altijd heel netjes geholpen aan de telefoon, nooit problemen gehad.
Oud 17-08-2006, 19:43
*[FairyGirl]*
*[FairyGirl]* is offline
Ik heb ook nog geen bericht gekregen over m'n OV, maar om Mijn IBG staat dat ie 18 augustus (morgen dus) op het postkantoor klaar ligt. Lijkt me dan ook dat je daar uiterlijk morgen bericht van krijgt?
__________________
Dreams can come true..
Oud 17-08-2006, 19:48
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
*[FairyGirl]* schreef op 17-08-2006 @ 20:43 :
Ik heb ook nog geen bericht gekregen over m'n OV, maar om Mijn IBG staat dat ie 18 augustus (morgen dus) op het postkantoor klaar ligt. Lijkt me dan ook dat je daar uiterlijk morgen bericht van krijgt?
Ik hoop het maar.

@ Andijvie: mijn ervaring is dat bellen vaak niet helpt. Ze zeggen dat ze het zullen regelen, maar dat duurt vervolgens maanden. haha
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 17-08-2006, 20:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
koekjes schreef op 17-08-2006 @ 15:33 :
een vriend van mij zij dat als er meerderen kinderen in hetzelfde gezin gaan studeren dat je dan allebei meer stufi krijgt maar mn broer zegt dat er niks is veranderd. of telt dit alleen als je allemaal nog thuis woont?
Volgens mij maakt het niet uit of je thuiswoont of uitwonend bent. Ik woon op kamers en mijn broertje thuis maar als hij in oktober ook stufi krijgt krijg ik ineens 93,50 meer.........
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-08-2006, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 17-08-2006 @ 20:48 :
Ik hoop het maar.

@ Andijvie: mijn ervaring is dat bellen vaak niet helpt. Ze zeggen dat ze het zullen regelen, maar dat duurt vervolgens maanden. haha
Mijn ervaring is dat ze gegevens echt per direct doorvoerden... echt super Maar ik zal dan wel geluk hebben gehad, en jij pech...
Oud 17-08-2006, 20:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-08-2006 @ 21:25 :
Mijn ervaring is dat ze gegevens echt per direct doorvoerden... echt super Maar ik zal dan wel geluk hebben gehad, en jij pech...
Tegenwoordig mogen ze heel veel gegevens niet meer telefonisch wijzigen (zoals je adres en woonsituatie) dus pas op want soms zeggen ze dat het wel mag en mag jij vervolgens met de consequenties leven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-08-2006, 09:21
Verwijderd
Ik heb nog steeds geen afhaalbericht ontvangen per post en op het moment werkt mijnibgroep niet. Gewoon even bellen ofzo?

Edit: ik heb gebeld en volgends de lijn liggen er 2 kaarten klaar op het postkantoor. Maar die kan ik zeker niet ophalen zonder bericht?

Laatst gewijzigd op 18-08-2006 om 09:38.
Oud 18-08-2006, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-08-2006 @ 21:57 :
Tegenwoordig mogen ze heel veel gegevens niet meer telefonisch wijzigen (zoals je adres en woonsituatie) dus pas op want soms zeggen ze dat het wel mag en mag jij vervolgens met de consequenties leven.
Bij mij zijn zaken als studie (ik besloot op 8 september toch met een opleiding te beginnen; gebeld met de IBG om dat uit te leggen, en toen werd er gezegd; 'welke opleiding is het? dan vul ik het meteen in, krijg je deze maand nog studiefinanciering!') en huisnummertoevoeging gewijzigd. De eerste dus vrij belangrijke informatie (twee weken later kreeg ik de bevestigingsbrief thuis), de tweede een klein detail.
Oud 18-08-2006, 11:48
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-08-2006 @ 21:57 :
Tegenwoordig mogen ze heel veel gegevens niet meer telefonisch wijzigen (zoals je adres en woonsituatie) dus pas op want soms zeggen ze dat het wel mag en mag jij vervolgens met de consequenties leven.
Bij mij luisterden ze naar mijn uitleg, keken in de computer en gaven ze me het advies naar een bepaald e-mailadres een mail te sturen (over de situatie die ik op de vorige pagina beschreven heb). Dan zouden de gegevens veranderd worden, maar alleen telefonisch kon dat niet.
Kennelijk houden sommige medewerkers zich dus strikter aan de regels dan anderen...
Oud 18-08-2006, 12:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Anneka schreef op 18-08-2006 @ 10:21 :
Ik heb nog steeds geen afhaalbericht ontvangen per post en op het moment werkt mijnibgroep niet. Gewoon even bellen ofzo?

Edit: ik heb gebeld en volgends de lijn liggen er 2 kaarten klaar op het postkantoor. Maar die kan ik zeker niet ophalen zonder bericht?
Als je je OV-kaart nummer hebt zou je je OV moeten kunnen ophalen. Ik denk alleen dat het niet lang meer duurt voor je dat bericht krijgt dus dat zou je kunnen afwachten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-08-2006, 12:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-08-2006 @ 10:33 :
Bij mij zijn zaken als studie (ik besloot op 8 september toch met een opleiding te beginnen; gebeld met de IBG om dat uit te leggen, en toen werd er gezegd; 'welke opleiding is het? dan vul ik het meteen in, krijg je deze maand nog studiefinanciering!') en huisnummertoevoeging gewijzigd. De eerste dus vrij belangrijke informatie (twee weken later kreeg ik de bevestigingsbrief thuis), de tweede een klein detail.
Hmm, dat was zeker vorig jaar? Vanaf 1 januari ofzo mag je dat soort dingen niet meer telefonisch wijzigen. Een vriend van mij ging verhuizen en gaf zijn adres telefonisch door mar een tijd later kreeg hij een brief dat zijn stufi was stop gezet omdat hij zijn adres niet op tijd aan de IB-Groep had doorgegeven, dat had hij wel gedaan maar telefonisch en die medewerker had toen niet gezegd dat dat niet zo mocht. Daarom wil ik mensen waarschuwen om dingen telefonisch door te geven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-08-2006, 12:46
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Anneka schreef op 18-08-2006 @ 10:21 :
Ik heb nog steeds geen afhaalbericht ontvangen per post en op het moment werkt mijnibgroep niet. Gewoon even bellen ofzo?

Edit: ik heb gebeld en volgends de lijn liggen er 2 kaarten klaar op het postkantoor. Maar die kan ik zeker niet ophalen zonder bericht?
Ik ben naar het postkantoor gegaan met mij OV nummer die ik van internet (mijnIB) afgeprint had. Eenmaal thuisgekomen lag mijn afhaalbericht in de bus. Dus die van jou zal ook nog wel in de bus vallen. Anders gewoon ff naar postkantoor met dat nummer.(en pasfoto)
__________________
niet alleen =)
Oud 18-08-2006, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-08-2006 @ 13:14 :
Hmm, dat was zeker vorig jaar? Vanaf 1 januari ofzo mag je dat soort dingen niet meer telefonisch wijzigen. Een vriend van mij ging verhuizen en gaf zijn adres telefonisch door mar een tijd later kreeg hij een brief dat zijn stufi was stop gezet omdat hij zijn adres niet op tijd aan de IB-Groep had doorgegeven, dat had hij wel gedaan maar telefonisch en die medewerker had toen niet gezegd dat dat niet zo mocht. Daarom wil ik mensen waarschuwen om dingen telefonisch door te geven.
Ah, ok, het was inderdaad vorig jaar, dus het is nu veranderd, je hebt gelijk
Dingen via papier regelen is sowieso slimmer; dan heb je altijd dingen zwart op wit staan En tja, als je eenmaal Mijn IBG hebt, is dat ook super makkelijk en duidelijk; je krijgt altijd een bevestiging van de wijzigingen die je hebt aangebracht, dus daar kan ook niets mis mee gaan.
Oud 18-08-2006, 15:00
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
*[FairyGirl]* schreef op 17-08-2006 @ 20:43 :
Ik heb ook nog geen bericht gekregen over m'n OV, maar om Mijn IBG staat dat ie 18 augustus (morgen dus) op het postkantoor klaar ligt. Lijkt me dan ook dat je daar uiterlijk morgen bericht van krijgt?
Als je het over de duivel hebt: ik heb m'n afhaalbericht vandaag ontvangen
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 18-08-2006, 15:28
Verwijderd
maar da's mooi dat mn broer en ik allebei meer stufi krijgen

en die lapzwansen kunnen echt geen wijzigingen doorvoeren, ik had mn post en woon adres gewijzigd en nou krijg ik nog steeds post op mn postadres maar die is gewijzigd en op die site staat ook nog dat ik 2 adressen heb. like wtf
Oud 18-08-2006, 17:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-08-2006 @ 16:54 :
Een vriendin van mij is vergeten een overbrugging aan te vragen voor deze zomermaanden. Is er nog enige kans dat ze dat (met terugwerkende kracht) kan krijgen of is het gewoon pech gehad?

Misschien leuk om nog even de afloop te vertellen: ze is er direct achteraan gegaan en heeft van de IB Groep nu een brief teruggehad waarin staat dat ze het geld alsnog krijgt!
Altijd proberen dus
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 18-08-2006, 17:34
Verwijderd
ja krijg ik ook nog een tegemoetkoming omdat ik nog geen stufi krijg en wel studeer en op kamers zit? of is dat gewoon kinderbijslag?
Oud 18-08-2006, 17:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
koekjes schreef op 18-08-2006 @ 18:34 :
ja krijg ik ook nog een tegemoetkoming omdat ik nog geen stufi krijg en wel studeer en op kamers zit? of is dat gewoon kinderbijslag?
Kinderbijslag.

Tegemoetkoming is alleen als je al 18 bent en nog op het voortgezet onderwijs zit. En een overbrugging is dan weer voor de maanden tussen je tegemoetkoming en stufi in.
Maar jouw ouders krijgen nog kinderbijslag voor jou tot aan 1 oktober.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 18-08-2006, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 18-08-2006 @ 18:42 :
Kinderbijslag.

Tegemoetkoming is alleen als je al 18 bent en nog op het voortgezet onderwijs zit. En een overbrugging is dan weer voor de maanden tussen je tegemoetkoming en stufi in.
Maar jouw ouders krijgen nog kinderbijslag voor jou tot aan 1 oktober.
maar dat krijgen ze pas in oktober zegt mn mama, en dan krijg ik ook stufi, dus is het een beetje nutteloos aangezien ik nu toch wel schoolgeld moet dokken en boeken moet kopen :x
Oud 18-08-2006, 18:12
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 18-08-2006 @ 19:04 :
maar dat krijgen ze pas in oktober zegt mn mama, en dan krijg ik ook stufi, dus is het een beetje nutteloos aangezien ik nu toch wel schoolgeld moet dokken en boeken moet kopen :x
Vanaf oktober krijg je stufi, tot en met september krijgen je ouders kinderbijslag.
Oud 18-08-2006, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 18-08-2006 @ 19:12 :
Vanaf oktober krijg je stufi, tot en met september krijgen je ouders kinderbijslag.
ooh okey thnx
Oud 18-08-2006, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-08-2006 @ 13:12 :
Als je je OV-kaart nummer hebt zou je je OV moeten kunnen ophalen. Ik denk alleen dat het niet lang meer duurt voor je dat bericht krijgt dus dat zou je kunnen afwachten.
en zoals een aantal hier al posten, vandaag mn afhaalbericht gehad.
Oud 20-08-2006, 18:27
Verwijderd
Als je per 1 oktober stufi krijgt wordt het dan pas de 24ste op mijn bankrekening gestort? Of een paar dagen (22 september) voor 1 oktober?
Oud 20-08-2006, 18:35
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
White Trash schreef op 20-08-2006 @ 19:27 :
Als je per 1 oktober stufi krijgt wordt het dan pas de 24ste op mijn bankrekening gestort? Of een paar dagen (22 september) voor 1 oktober?
24 oktober is dan de eerste uitbetalingsdatum, stufi komt achteraf.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 20-08-2006, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 20-08-2006 @ 19:35 :
24 oktober is dan de eerste uitbetalingsdatum, stufi komt achteraf.
Ja dat was eigenlijk wel te verwachten maar aangezien ik nu op mezelf woon komt dat gewoon niet zo relaxed uit. Dan maar weer een maandje boodschappen doen op mijn ouders' kosten.
Oud 20-08-2006, 18:54
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 20-08-2006 @ 19:40 :
Ja dat was eigenlijk wel te verwachten maar aangezien ik nu op mezelf woon komt dat gewoon niet zo relaxed uit. Dan maar weer een maandje boodschappen doen op mijn ouders' kosten.
Voor de maand september krijgen je ouders nog kinderbijslag he, dat krijgen ze ook rond de 24ste (van september dus).
Oud 20-08-2006, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-08-2006 @ 19:54 :
Voor de maand september krijgen je ouders nog kinderbijslag he, dat krijgen ze ook rond de 24ste (van september dus).
Oh dat is wel relaxed dan wordt dat gewoon mijn extra studiefinanciering. Maar als ik vanaf eind oktober pas stufi krijg, krijg ik dan ook pas aan het einde van oktober mijn ov?

sorry voor de n00bvragen
Oud 20-08-2006, 19:24
PV
PV is offline
Citaat:
White Trash schreef op 20-08-2006 @ 20:18 :
Oh dat is wel relaxed dan wordt dat gewoon mijn extra studiefinanciering. Maar als ik vanaf eind oktober pas stufi krijg, krijg ik dan ook pas aan het einde van oktober mijn ov?

sorry voor de n00bvragen
Nee die gaat per 1 oktober in
Oud 22-08-2006, 19:45
Verwijderd
ik word 10 oktober 18, en een vriendinnetje 20 september.
nu vertelde zij dat ze a.s donderdag al haar ov kan ophalen, terwijl ik nog niets heb gehoord ?
klopt dit ? krijg ik mn ov gewoon veel later ?
Oud 22-08-2006, 20:49
PV
PV is offline
Citaat:
jukeboxxx schreef op 22-08-2006 @ 20:45 :
ik word 10 oktober 18, en een vriendinnetje 20 september.
nu vertelde zij dat ze a.s donderdag al haar ov kan ophalen, terwijl ik nog niets heb gehoord ?
klopt dit ? krijg ik mn ov gewoon veel later ?
Hij gaat voor jullie allebei 1 oktober pas in. Afhalen kan vaak al eerder ja, maar daar krijgt niet iedereen op hetzelfde moment bericht over.
Oud 25-08-2006, 22:55
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Hmm ik heb ook eindelijk een huisje gevonden. Heb meteen via internet bij de IBgroep m'n adres/studiefinanciering gewijzigd, ben benieuwd of ik 24 september uitwonend ontvang ipv inwonend. Een vriendin krijgt namelijk al 3 maanden inwonend ipv uitwonend en heeft al 4 keer IBgroep gebeld, wat kennelijk geen zin heeft
Zucht, IBgroep..
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 25-08-2006, 23:10
Verwijderd
Goh ik ga de vraag hier stellen want de gemiddelde student weet meer van het IBG dan het IBG zelf geloof ik, en ik ben te lui de onduidelijke website af te zoeken naar een antwoord dat ik toch niet gaan vinden. Komtie.

Schets:
Ik huur. Ik huur nu van een uitkering, omdat ik nog niet aan het werk mag. Ik wil weer naar school maar dan wel deeltijd omdat ik mn werk-leven op gang wil houden, ervaring op wil doen tijdens mn opleiding, niet weer hele dagen op school wil zitten en wil kunnen blijven huren en eten. BBL dus.

Dan neem ik aan dat mn uitkering stopt en het IBG ook rekening houdt met het feit dat ik huur en hogere vaste lasten heb dan de gemiddelde student. Leningen wil ik niet aan beginne, ook niet bij het IBG, want met een schammel MBO4tje ga ik dat niet makkelijk afbetalen (en ik heb gewoon een schurft aan leningen).

Ik ben bang dat ik hier vreselijk op achteruit ga en op den duur van de grond moet gaan eten...

Vraag:
heb ik dan zo'n slecht beeld van de IBG? Gaan ze me genoeg bieden zodat ik school kan betalen en met ernaast werken genoeg heb om van te leven zoals ik nu doe?


Oud 26-08-2006, 08:02
Verwijderd
Van iedereen die ik ken die BBL doet, is er niemand bij die stufi, OV of wat dan ook van de IBG krijgt.. Dat is dus waarschijnlijk zo omdat je 4 dagen werkt, en 1 dag naar school gaat, en van je salaris alles voor sowieso je opleiding moet kunnen betalen. Je kan het navragen omdat jij huurt etc, maar denk dat je weinig kans hebt... Helaas. Hoe het met je uitkering zit, weet ik niet, maar die zal ook stoppen denk ik.

Zie IBG site; (zoeken op BBL doet het werk..)

Citaat:
Kan in studiefinanciering krijgen voor de beroepsbegeleidende leerweg (BBL)?
Nee, voor de beroepsbegeleidende leerweg kan je geen studiefinanciering krijgen. Je volgt namelijk geen voltijdsonderwijs. Je hoeft daarentegen ook geen lesgeld te betalen voor de beroepsbegeleidende leerweg.

Kan ik een tegemoetkoming krijgen voor de beroepsbegeleidende leerweg? Nee, voor de beroepsbegeleidende leerweg kun je geen tegemoetkoming krijgen. Je volgt namelijk geen voltijdsonderwijs.

Heb ik recht op een OV-kaart voor de beroepsbegeleidende leerweg (bbl-opleiding) ?
Nee, een bbl-opleiding geeft geen recht op studiefinanciering en dus ook niet op de OV-kaart.
Alleen voltijds opleidingen geven recht op studiefinanciering. De beroepsbegeleidende leerweg is geen voltijds onderwijs. Alleen als je recht hebt op studiefinanciering, heb je recht op een OV-kaart.
Oud 26-08-2006, 11:29
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik heb studievertraging opgelopen en heb nu al 3 jaar stufi ontvangen voor de bachelor. Ik moet alleen mijn bachelorscriptie nog afronden, maar daarvoor moet ik van mijn begeleiders wel aan de universiteit ingeschreven staan. Mijn studiejaar is verdeeld in 4 blokken; ik verwacht dat ik mijn bachelorscriptie in het eerste blok wel af kan ronden, dan zou ik in oktober of november hopelijk klaar zijn.

Ik had eigenlijk in september aan mijn master willen beginnen, maar die heeft gelukkig ook nog een instapmoment in februari. Dit is een master aan een ANDERE uni, en daarom eisen ze dat ik mijn bachelorscriptie afgerond heb.

Heb ik nou gewoon recht op 4 jaar stufi en krijg ik dus deze 2 a 3 maanden nog gewoon stufi en moet ik de laatste maandjes van de master zelf dokken, of is dat 3 jaar bachelor en 1 jaar master, wat betekent dat ik nu in september-oktober-november geen stufi meer krijg maar wel voor de hele master?

En hoe moet ik dat doen met het collegegeld? Ik heb nu ingevuld dat ik alles in termijnen wil betalen, maar ik sta hopelijk niet eens het hele studiejaar aan die universiteit ingeschreven. Ik hoop dat ik eind oktober, begin november me kan uitschrijven bij deze uni, dan sta ik dus een paar maanden nergens ingeschreven, en daarna zou ik aan de master beginnen...

Iemand die ook zoiets heeft meegemaakt en hier meer over weet?
Oud 26-08-2006, 11:40
Verwijderd
Je stufi loopt gewoon door; als je afgestudeerd bent, krijg je 4 jaar stufi als gift.

Je kan je halverwege het jaar uitschrijven, en je betaalt alleen voor de maanden dat je gestudeerd hebt; hoe je dat het beste kan regelen moet je even bij de administratie vragen. Voor de maanden tussen het afronden van je bachelor en het beginnen aan je master heb je geen recht op stufi!
Oud 26-08-2006, 13:06
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-08-2006 @ 12:40 :
Je stufi loopt gewoon door; als je afgestudeerd bent, krijg je 4 jaar stufi als gift.

Je kan je halverwege het jaar uitschrijven, en je betaalt alleen voor de maanden dat je gestudeerd hebt; hoe je dat het beste kan regelen moet je even bij de administratie vragen. Voor de maanden tussen het afronden van je bachelor en het beginnen aan je master heb je geen recht op stufi!
Dat weet ik, dan studeer ik immers niet en sta ik ook niet ingeschreven bij een universiteit.
Oud 26-08-2006, 13:20
Verwijderd
Even een theoretisch vraagje: mijn vriend is bijna afgestudeerd, nog een maand ofzo. 1 oktober stopt zijn studiefinanciering. Hij zit erover te denken om na een jaar te werken misschien nog een lerarenopleiding van één jaar te doen. Daar krijg je 12 maand extra studiefinanciering voor. Krijgt hij dan geen problemen omdat hij zijn overige studiefinanciering niet al omgezet heeft in een gift én bezig is met het afbetalen van zijn lening? Met andere woorden: kun je na een afgeronde studie een jaar wat anders doen en dan een lerarenopleiding doen, waar je opnieuw een jaar stufi voor krijgt? Terwijl je aan het afbetalen bent?

Ik heb al gezocht op de site, maar ik kan het zo niet vinden.
Oud 26-08-2006, 13:21
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Ik Bulk v/h Geld
__________________
Chaos unleashed..
Oud 26-08-2006, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Daydream-ster schreef op 26-08-2006 @ 09:02 :
Van iedereen die ik ken die BBL doet, is er niemand bij die stufi, OV of wat dan ook van de IBG krijgt.. Dat is dus waarschijnlijk zo omdat je 4 dagen werkt, en 1 dag naar school gaat, en van je salaris alles voor sowieso je opleiding moet kunnen betalen. Je kan het navragen omdat jij huurt etc, maar denk dat je weinig kans hebt... Helaas. Hoe het met je uitkering zit, weet ik niet, maar die zal ook stoppen denk ik.

Zie IBG site; (zoeken op BBL doet het werk..)
Aha, dan zoek ik het dus sowieso in de verkeerde hoek
Dan moet ik maar eens met dat gemeente om de tafel gaan zitten dus, niet t IBG.

Bedankt.
Oud 28-08-2006, 09:55
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Ik krijg pas 1 oktober OV, kan ik een vergoeding vragen voor al dat op-en-neer gereis met trein en veerpont in september? Ik woon nog thuis.

bedankt
Oud 28-08-2006, 10:08
deurbel
Avatar van deurbel
deurbel is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 28-08-2006 @ 10:55 :
Ik krijg pas 1 oktober OV, kan ik een vergoeding vragen voor al dat op-en-neer gereis met trein en veerpont in september? Ik woon nog thuis.

bedankt
Nee dat kan helaas niet.
__________________
ero quod omnes erunt
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5
number9
413 23-01-2017 20:15
Studeren Studiefinanciering
Steelpan
7 26-02-2011 19:48
Studeren Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4
Verwijderd
500 25-06-2010 15:44
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3
Adore
500 14-12-2008 19:26
Studeren HELP!- Stoppen met de opleiding??
Ici-Paris_#
8 11-01-2008 13:49
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #2
Verwijderd
500 11-01-2008 10:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.