Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2006, 18:33
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 26-08-2006 @ 16:03 :
Behalve het feit dat ik nog geen paswoord heb en dus nog niet weet waar ik maandag les heb, en het feit dat ik volgens mij al redelijk berucht ben op UC (A)
Dan willen wij natuurlijk weten waarom je berucht bent?

Overigens kan je ook je rooster vinden via je tutor (mailtje sturen met andere mailadres) of als je je vakken weet, kijken op het dininghall announcements bord.
Laatste optie zou zijn (in het geval dat er een a en b class is van een vak) iemand op de workspace van het a of b vak laten kijken (waar diegene dan hopelijk inzit) om te kijken of jouw naam er ook bij staat. Jaja =)
Advertentie
Oud 26-08-2006, 18:38
Joyceb
Joyceb is offline
Hoyle boek:
ISBN 0155061399

Devore/Peck:
0534358675

Ik woon dus in Utrecht, in het weekend regelmatig in Hengelo. We kunnen vast wel een mogelijkheid vinden.

Wat is de nieuwprijs van de RA? (Dat zal ook wel overeen komen met die van UC namelijk) Ik denk dat 75% daarvan redelijk is, gezien de staat van de boeken.
Als je wilt kan je ze ook nog wel van tevoren inkijken.
Oud 26-08-2006, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Joyceb schreef op 26-08-2006 @ 19:33 :
Dan willen wij natuurlijk weten waarom je berucht bent?

Overigens kan je ook je rooster vinden via je tutor (mailtje sturen met andere mailadres) of als je je vakken weet, kijken op het dininghall announcements bord.
Laatste optie zou zijn (in het geval dat er een a en b class is van een vak) iemand op de workspace van het a of b vak laten kijken (waar diegene dan hopelijk inzit) om te kijken of jouw naam er ook bij staat. Jaja =)
ik weet wat de mogelijkheden zijn, maar ben nu thuis en heb mijn eerste les maandag om kwart voor 9 dus dat wordt waarschijnlijk ronddwalen als een brugpieper
Oud 26-08-2006, 19:07
Joyceb
Joyceb is offline
Ik heb het fall schedule inclusief lokalen van mn tutor doorgemaild gekregen. Als je me je mailadres geeft, kan ik het doorsturen.
Oud 27-08-2006, 19:13
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 26-08-2006 @ 20:07 :
Ik heb het fall schedule inclusief lokalen van mn tutor doorgemaild gekregen. Als je me je mailadres geeft, kan ik het doorsturen.
Please please mail me
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...

Laatst gewijzigd op 27-08-2006 om 19:47.
Oud 27-08-2006, 19:41
Joyceb
Joyceb is offline
Hebben jullie niet allemaal op je mail je rooster van je tutor ontvangen?

Of werkt solismail bij geen een van jullie?
Oud 27-08-2006, 19:48
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 27-08-2006 @ 20:41 :
Hebben jullie niet allemaal op je mail je rooster van je tutor ontvangen?

Of werkt solismail bij geen een van jullie?
Ik was mijn paswoord vergeten :$ Maar dat heb ik net geregeld gelukkig, dus als het goed is heb ik daar een hele berg mailtjes... Hartstikke bedankt voor je mail Joyce
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...
Oud 27-08-2006, 21:57
Athena22
Athena22 is offline
Ik heb mijn Solisnummer niet met de post ontvangen. Die is waarschijnlijk later gepost, in mijn mailbox hier, waar ik de sleutel nog niet van heb ontvangen. Dus moet ik eerst maar eens achter die sleutels aan Wel zeer onhandig trouwens, dat solismail lijkt me erg belangrijk om te checken.
Oud 28-08-2006, 10:10
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 27-08-2006 @ 22:57 :
Ik heb mijn Solisnummer niet met de post ontvangen. Die is waarschijnlijk later gepost, in mijn mailbox hier, waar ik de sleutel nog niet van heb ontvangen. Dus moet ik eerst maar eens achter die sleutels aan Wel zeer onhandig trouwens, dat solismail lijkt me erg belangrijk om te checken.
Eventueel kan je nog met een pollepel aan de slag om alles eruit te pulken =).
Oud 28-08-2006, 11:38
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Mijn tutor heeft me in een 200-level course geplaatst... Oops!
Nu moet ik dus in een nieuwe course geplaatst worden en ik hoooop zo erg dat ik in Political Theory terecht kom. Ik hoor alleen positieve verhalen over die course.
Oud 28-08-2006, 15:12
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik doe Political Theory! En het is idd erg tof! Onze leraar houdt alleen wel heel erg van Plato, dus daar zal ik misschien wat meer over moeten gaan lezen.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 28-08-2006, 21:12
Verwijderd
Ik had ook geen solis ID gehad, en t lag ook niet in mijn mailbox. Snelste is om gewoon even naar de helpdesk bij de library in voltaire te gaan, die fixen alles in 5 min.
Oud 30-08-2006, 16:57
CoolJessy
CoolJessy is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 26-08-2006 @ 00:59 :


Net ging trouwens in het hele appartementengebouw hier het centrale brandalarm af . En dan ook nog eens omdat het schijnt dat er iemand antilope aan het bereiden was ...

Whiej brandalarmen die ga je hier nog wel een paar keer meemaken... Tot nu toe iedere keer als er nieuwe mensen komen wel een paar... Dus mensen: KOKEN MET DEUREN DICHT... als je alarm gaat in je kamer doe je raam maar open ofzo... NIET DE DEUR.... en al helemaal niet om 12 UUr 'S NACHTS (op vrijdag)!!! Want ik werk bij de bakker hier tegenover en moest dus lekker om 7 uur beginnen

En dan was het nog wel van Raoul die niet eens nieuw is... dat is al helemaal onvergeeflijk


Maargoed... Welcome @ RA
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 30-08-2006, 17:24
ickeicke
ickeicke is offline
Beetje vreemd dan dat rook van het koken geen effect heeft op de rookmelders in de kamers, maar wel in de gangen.

En is er trouwens een veilige manier om 2 kookplaatjes in 1 kamer aan te sluiten zonder dat het hele gebouw zonder stroom zit?
Oud 30-08-2006, 18:34
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
CoolJessy schreef op 30-08-2006 @ 17:57 :
Want ik werk bij de bakker hier tegenover en moest dus lekker om 7 uur beginnen

En dan was het nog wel van Raoul die niet eens nieuw is... dat is al helemaal onvergeeflijk


Maargoed... Welcome @ RA
Die bakker is trouwens best wel raar, gaat pas open om half negen... En pas was ik er om 12 uur en toen hadden ze nog maar twee halfjes brood. Nou ja, whatever. \

En idd, meerdere kookplaatjes!
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 30-08-2006, 18:54
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
CoolJessy schreef op 30-08-2006 @ 17:57 :
Want ik werk bij de bakker hier tegenover en moest dus lekker om 7 uur beginnen
Ga je bij de noordpoort werken? Dan kom ik een keer een broodje kopen
Oud 31-08-2006, 11:18
CoolJessy
CoolJessy is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 30-08-2006 @ 19:54 :
Ga je bij de noordpoort werken? Dan kom ik een keer een broodje kopen
Daar werk ik al bijna een jaartje nu

2 kookplaten lukt weleens... opzich kan het gebruiken van die dubbele nou ook niet veel kwaad zolang je buren het niet ook doen geloof ik...
*Proberen op eigen risico...


Bij mij zat de koelkast in de dubbelle omdat vorig jaar iedere keer mijn buren en ik zonder stroom in de keuken en badkamer zaten... maar ondertussen hebben zeker twee van die mensen de koelkast al terug in zijn "eigen" contact (daarvan ben ik er een) en er gebeurd nu niks meer...

Mja het hele gebouw zonder stroom komt alleen voor als middelburg zonder stroom zit zoals aan het begin van de zomervakantie een keer gebeurd is... voor de rest zijn het steeds maar een paar kamers zonder stroom...
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 07-09-2006, 19:34
Roei
Avatar van Roei
Roei is offline
Hallo allemaal!
Nu begin ik aan de periode die jullie allemaal al een tijdje geleden hebben gehad. Ik las net de eerste 6 pagina's ongeveer van University College (#1) . Ik moet nu een beetje gaan bedenken welke richting ik nu eigenlijk op wil, wat voor universiteit enzovoorts. Het is misschien al een beetje vroeg, maar aangezien ik al een lange tijd aan het oriënteren ben, wil ik zeker een internationale opleiding gaan doen. Wat ik mij afvroeg of een van jullie een meeloop dag had gedaan..? En hoe diegen dat heeft geregeld. Alvast bedankt. Momenteel heb ik N&T en N&G + ec1 op mijn school (VWO-opleiding). Mijn engels is wel nooit zo heel sterk geweest (meestal 6-7), maar daar breng ik in ieder geval nu verandering in . Ik ga aankomende zomervakantie studeren in London vanuit EF, iemand hier ervaringen mee? Het is namelijk op voorwaarde dat mijn diploma die in dan krijg, een erkent diploma is (in ieder geval door de British Council). Hiermee hoop ik mijn engels dan zeker een punt op te halen, naar de 8.

Groeten,

Roy
Oud 07-09-2006, 20:18
ickeicke
ickeicke is offline
Ik heb een open dag in Middelburg gedaan . Die was goed bevallen, maar ik was eigenlijk al wel over de streep .

Verder heb ik het hier tot nu toe erg naar mijn zin. Vrij druk, maar daar ben ik wel blij mee; dan ben je tenminste bezig. Vandaag is wel een beetje een (extreem) voorbeeld; 6 uur les gehad, begonnen om 8.45, klaar om 18.00 (heb samen met 4 anderen een fles wijn gewonnen met een quiz over de nederlandse grondwet), ben meteen na school met ongeveer 12 anderen gaan trainen in Vlissingen voor roeirace tegen de hogeschool Zeeland en ben ik net thuis en mag nog een boel doen voor Methods & Statistics .
Oud 08-09-2006, 08:47
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 07-09-2006 @ 21:18 :
Verder heb ik het hier tot nu toe erg naar mijn zin. Vrij druk, maar daar ben ik wel blij mee; dan ben je tenminste bezig. Vandaag is wel een beetje een (extreem) voorbeeld; 6 uur les gehad, begonnen om 8.45, klaar om 18.00 (heb samen met 4 anderen een fles wijn gewonnen met een quiz over de nederlandse grondwet), ben meteen na school met ongeveer 12 anderen gaan trainen in Vlissingen voor roeirace tegen de hogeschool Zeeland en ben ik net thuis en mag nog een boel doen voor Methods & Statistics .
Law-quiz Group 4 de beste hè Hebben we maar eens mooi voor elkaar gekregen Je had inderdaad wel een druk schema gister... Maar vandaag voor mij is een voorbeeld dat het ook anders kan: heb maar 1 les, en kan nog lekker uitslapen ook
Oud 08-09-2006, 09:45
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Roei schreef op 07-09-2006 @ 20:34 :
Hallo allemaal!
Nu begin ik aan de periode die jullie allemaal al een tijdje geleden hebben gehad. Ik las net de eerste 6 pagina's ongeveer van University College (#1) . Ik moet nu een beetje gaan bedenken welke richting ik nu eigenlijk op wil, wat voor universiteit enzovoorts. Het is misschien al een beetje vroeg, maar aangezien ik al een lange tijd aan het oriënteren ben, wil ik zeker een internationale opleiding gaan doen. Wat ik mij afvroeg of een van jullie een meeloop dag had gedaan..? En hoe diegen dat heeft geregeld. Alvast bedankt. Momenteel heb ik N&T en N&G + ec1 op mijn school (VWO-opleiding). Mijn engels is wel nooit zo heel sterk geweest (meestal 6-7), maar daar breng ik in ieder geval nu verandering in . Ik ga aankomende zomervakantie studeren in London vanuit EF, iemand hier ervaringen mee? Het is namelijk op voorwaarde dat mijn diploma die in dan krijg, een erkent diploma is (in ieder geval door de British Council). Hiermee hoop ik mijn engels dan zeker een punt op te halen, naar de 8.

Groeten,

Roy
Dit verhaal komt mij in ieder geval erg bekend voor .
Alleen ik had pas later in het jaar (5VWO) besloten dat ik naar University College wilde waardoor ik mijn engelse punt niet echt kon ophalen in de 5e.

Ik zit dus nou in 6VWO (C&M met Grieks en Latijn) en werd vorig jaar erg geïnteresseerd in University College. Ik wist alleen niet echt wat het inhield dus ben ik me daar in gaan verdiepen. Ik wilde persé een meeloopdag meemaken omdat je bij open dagen 'het echte studeren' niet leert kennen en ik wilde gewoon de sfeer proeven.
Toen ik echt een mailtje stuurde naar University College kreeg ik een mail terug van: We doen niet aan meeloopdagen, kom maar op de open dag! Toen ben ik hier op het forum gaan zoeken en kwam ik erachter dat Joyce (Joyceb) toen in het eerste jaar zat. Ik heb haar via mail benaderd en ze vond het geen probleem dat ik een dagje met haar mee zou lopen.

Dat vond ik echt een geslaagde dag en ik zag mezelf wel lopen daar. Ik kon alles wel volgen alleen het spreken ging nog niet zo goed (ik kan het wel maar op dat moment gewoon niet ).

Mijn engels was dus ook niet zo goed (6,6) en ik heb nog heel hard mijn best gedaan om het op te halen de laatste twee periodes. Uiteindelijk stond ik een 7,2.
Ik ben deze zomervakantie om engels te leren naar een school in Malta gegaan via Plustaalreizen. Je kon ook met EF naar Malta gaan heb ik daar gehoord en dat was ook heel erg populair bij Nederlanders. Er waren in mijn school niet veel Nederlanders dus ik heb twee weken alleen maar engels gepraat waardoor ik echt vooruit ben gegaan. Dus misschien is dat met EF een nadeel.
Verder kreeg ik een mailtje van Plusttaalreizen voordat ik wilde boeken. Ik wilde namelijk ook naar Engeland gaan maar ze raadden me aan om naar Malta te gaan omdat daar veel meer mensen van mijn leeftijd zouden zijn. En ze hadden gelijk. Heb nou hele leuke internationale 'vrienden' gemaakt. (Binnenkort ga ik naar Duitsland toe naar een aantal vriendinnetjes)

Dus zo'n taalreis is zeker een goed idee en ik zou als ik jou was gewoon een keer meelopen met iemand, hier zijn nu genoeg mensen die University College doen

Ik ga m'n best doen om erop te komen... Anders weet ik het niet meer
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 08-09-2006, 10:19
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
IK heb nooit een meeloopdag gedaan, ben wel naar allebei de open dagen geweest (UCU & RA). Ik moet zeggen dat ik daar niet zoveel aan gehad heb wat het onderwijsprogramma betreft (maar dat was ook mijn eigen schuld, ik was veel te laat in Utrecht), maar het geeft wel een goeie indruk hoe het op de campus is. En het is natuurlijk leuk om de gebouwen van binnen te zien enzo en met studenten te praten. Volgens mij kun je op RA wel meeloopdagen doen...*klik* Dan krijg je ook een beter idee van hoe het eraan toegaat.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 08-09-2006, 10:24
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Het is inderdaad heel makkelijk om een meeloopdag te doen. Inderdaad kan dat via aanmelden op de site, dan krijg je iemand toegewezen met wie je kan meelopen. Maar als je hier iemand op t forum ziet waar je mee wilt lopen omdat die interessante vakken heeft (of omdat je dat een aardig persoon lijkt), dan kan je denk het beste een PM sturen naar die persoon. Krijg je vanzelf te horen of die persoon dat ook wilt. (En voor de mensen op RA is dat heel makkelijk te regelen: mailtje naar diegene die dat regelt sturen en naar de leraren van wie je die dag les hebt en het is geregeld )
Oud 08-09-2006, 10:31
Roei
Avatar van Roei
Roei is offline
Bedankt voor de reacties ..Ik ga ook in november naar een opendag van UCU, maar het is net wat jij zegt, je leert de studie niet 100% kennen. Hopelijk heb ik evenveel mazzel als jouw en kan ik de mogelijkheid krijgen om ook een dag mee te lopen met iemand van dit forum..Als er iemand is die het niet erg vindt, hoor ik dat heel graag! Het University College idee trekt mij ook erg aan, maar inderdaad, sommige dingen zijn nog een beetje "vaag". Ik heb al zoveel mogelijk gelezen op de UCU site zelf, het probleem is en ik
weet niet of dat ook bij jullie was, dat je je ouders ook moet "overtuigen"(dat dit het beste is voor mij). Mijn ouders vinden het niet erg dat ik zoiets ga doen, maar het idee dat je verplicht op kamers moet, daar zijn ze niet zo over te spreken (ik wel overigens, dat hoort natuurlijk bij de opleiding zelf, je leert zo veel beter engels te spreken, lijkt mij). Mijn ouders stellen ook veel vragen, over wat het nu eigenlijk inhoud, ik probeer het altijd wel uitteleggen, maar meestal denk ik dat ze het niet helemaal snappen , omdat dit toch een "andere" opleiding is dan op de normale universiteit. Ik hoop door een dag een kijkje te nemen, meer over de opleiding zelf te weten te komen, wat alle mogelijkheden zijn etc. Hopelijk is er iemand die dat niet erg vindt...

Groeten,

Roy
Oud 08-09-2006, 11:09
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Misschien ook handig om je ouders te "overtuigen": neem ze gewoon een dagje mee naar de Open Dag. Kunnen ze zelf ook de vragen stellen waar ze precies antwoord op willen, en waar jij, als "nog-net-geen-UCU/RA-student" misschien nog geen helemaal precies antwoord op kan geven.

(Het is maar een suggestie )
Oud 08-09-2006, 11:24
Roei
Avatar van Roei
Roei is offline
Citaat:
Jumpfrious schreef op 08-09-2006 @ 12:09 :
Misschien ook handig om je ouders te "overtuigen": neem ze gewoon een dagje mee naar de Open Dag. Kunnen ze zelf ook de vragen stellen waar ze precies antwoord op willen, en waar jij, als "nog-net-geen-UCU/RA-student" misschien nog geen helemaal precies antwoord op kan geven.

(Het is maar een suggestie )
Haha, ja dat was ik ook al van plan hoor (mijn ouders mee te nemen)..Ze willen wel mee naar utrecht, maar maastricht waarschijnlijk niet (beetje ver weg). Dus over de UC in maastricht zal ik wel meer te weten komen op de studiebeurs. Over RA heb ik het eigenlijk nog niet gehad, maar dat merken ze wel, als de brochures in de bus liggen..
Oud 08-09-2006, 12:45
ickeicke
ickeicke is offline
Mochten je ouders het toch nog een beetje vreemd vinden, je kan zeggen dat het in ieder geval een onderdeel is van de Universiteit Utrecht, en dat dat ook uiteindelijk op je diploma komt.
Oud 08-09-2006, 14:43
CoolJessy
CoolJessy is offline
Tja ouders zijn altijd lastig

Ik heb gewoon uitgelegd hoe het zat en dat ik dat gewoon ging doen...
Het is je eigen keuze toch...

En dat op kamers? Om een internationale en academische samenleving te creëren, het helpt bij het vormen van jou als zelfstandig persoon en het opent je ogen voor andere mensen en culturen. Bovendien moet je ook regelmatig dingen samen doen, als je dan even naar de buren kan lopen is dan wel handig, dan dat je anders een uur in de trein moet

Welke vakken ben je geinteresseerd in btw? Dan kunnen wij alvast overleggen wie jou het beste op sleeptouw kan nemen als je een dagje naar Middelburg komt
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 08-09-2006, 17:38
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Straks krijgen we nog ruzie! Of je zit met 5 mensen opgescheept de hele dag
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 08-09-2006, 17:57
ickeicke
ickeicke is offline
Over ruzie; het algemene brandalarm is zojuist weer af gegaan @ Roggeveen .
Oud 08-09-2006, 18:15
CoolJessy
CoolJessy is offline
Dat vertel je nu Niks van gemerkt....

I hate new people that are cooking *No offence...*

Haha nee maar als je op een meeloopdag komt wil je wel de vakken volgen die je zelf straks ook wil doen anders heeft het voor vakinhoud weinig zin

Kbedoel...ik doe voornamelijk psychologie en waar ik weinig om geef is economie...als ik op een meeloopdag naar economie zou gaan zou dat eerder afschrikken
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 09-09-2006, 11:59
Roei
Avatar van Roei
Roei is offline
Citaat:
CoolJessy schreef op 08-09-2006 @ 15:43 :


Welke vakken ben je geinteresseerd in btw? Dan kunnen wij alvast overleggen wie jou het beste op sleeptouw kan nemen als je een dagje naar Middelburg komt
De vakken die mij leuk lijken zijn heel verschillend. Lekker moeilijk weer he, maar de vakken die me vooral leuk lijken, zijn de vakken die met politiek te maken hebben, economie (natuurlijk zijn andere vakken ook goed, zodat ik ook een goede indruk krijg van de vakken die er voor de rest te volgen zijn). De meeste vakken uit het Social Science department. Uit het Academic Core department lijkt me het leukst om iets met de engelse taal te doen. Hopelijk hebben jullie hier genoeg aan De rest van de vakken bekijk ik nog even van de week...als er iets ontbreekt, zeggen jullie het maar...

[De rede waarom ik UCU/RA wil gaan doen, is omdat ik sowieso een leven in het buitenland wil gaan opbouwen, het hoogste uit mezelf halen, ik een "brede" opleiding wil gaan volgen (waarbij de vakken natuurlijk toch een beetje met elkaar in verband staan), de werkdruk die er is, de mogelijkheden die er na de UCU/RA zijn...enz... ]

Laatst gewijzigd op 10-09-2006 om 10:09.
Oud 09-09-2006, 12:05
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Roei schreef op 09-09-2006 @ 12:59 :
Uit het Academic Core department lijkt me het leukst om iets met de engelse taal te doen.
Komt dat even goed uit, je hebt namelijk verplicht 1 of 2 courses voor Engels (ACC260 en evt ACC160) en geloof me, ook bij andere vakken ben je behoorlijk met de Engelse taal bezig .

Citaat:
Roei schreef op 09-09-2006 @ 12:59 :
[De rede waarom ik UCU/RA wil gaan doen, is omdat ik sowieso een leven in het buitenland wil gaan opbouwen, het hoogste uit mezelf halen, ik een "brede" opleiding wil gaan volgen (waarbij de vakken natuurlijk toch een beetje met elkaar in verband staan), de werkdruk die er is, de mogelijkheden die er na de UCU/RA zijn...enz... ]
goede redenen .
Oud 09-09-2006, 12:30
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 08-09-2006 @ 18:57 :
Over ruzie; het algemene brandalarm is zojuist weer af gegaan @ Roggeveen .
Haha, ben ik even blij dat ik thuis ben

Citaat:
e vakken die mij leuk lijken zijn heel verschillend. Lekker moeilijk weer he , maar de vakken die me vooral leuk lijken, zijn de vakken die met politiek te maken hebben, economie (natuurlijk zijn andere vakken ook goed, zodat ik ook een goede indruk krijg van de vakken die er voor de rest te volgen zijn). De meeste vakken uit het Social Science department. Uit het Academic Core department lijkt me het leukst om iets met de engelse taal te doen. Hopelijk hebben jullie hier genoeg aan De rest van de vakken bekijk ik nog even van de week...als er iets ontbreekt, zeggen jullie het maar...
Ik heb nu Introduction to Political Theory en dat is idd een erg leuk vak. Het is ook een erg gewilde course heb ik wel begrepen, dus ik ben heel blij dat ik erin zit. Die kan ik je iig echt aanraden. En Engels is sowieso verplicht, dus als je dat leuk lijkt is het alvast mooi meegenomen.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 09-09-2006, 20:11
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Heb je Political Theory ook van Maiolo? Hij vertelde dat hij ook aan de RA lesgeeft.
Oud 10-09-2006, 11:43
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ja, dat klopt. Hij is echt zo leuk. Hadden we het over Plato, zegt ie 'I don't want to be a university teacher, I want to be a Hollywood moviestar!' Dat is echt een van mijn favoriete vakken.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 10-09-2006, 12:32
ickeicke
ickeicke is offline
Alarm is zaterdag ook weer afgegaan trouwens .
Oud 10-09-2006, 13:39
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Oh joy... En ik lees dat er vandaag in Roggeveen geen internet is.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 10-09-2006, 23:20
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Hm ik heb morgenochtend college op Boswell (zit op UC campus). Jullie weten vast wel hoe ik er het snelste heen fiets vanaf Centraal Station (ongeveer, woon daar in de buurt)?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 11-09-2006, 08:08
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Alsmaar rechtdoor vanuit het centrum en gewoon op die grote weg blijven (ook met de bocht mee enzo) stoplichten allessss en dan op een gegeven moment kom je bij een rotonde (na de AH) dan ga je het Wilhelmina park in daar ga je ook helemaal rechtdoor en daarna ook rechtdoor en dan kom je onder de snelweg door en dan ligt het aan de rechterkant.
Oud 11-09-2006, 10:04
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Misschien dat jullie hier ook je gegevens willen posten?

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1282587
__________________
Oud 11-09-2006, 10:49
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ff een vraagje:

nu bijna mijn P gehaald ( hbo)


en ik las wat roei zei:


[De rede waarom ik UCU/RA wil gaan doen, is omdat ik sowieso een leven in het buitenland wil gaan opbouwen, het hoogste uit mezelf halen, ik een "brede" opleiding wil gaan volgen (waarbij de vakken natuurlijk toch een beetje met elkaar in verband staan),



en dat is ook eigenlijk wat ik wil....
iets wat ik zeker weet ik dat wanneer ik klaar ben met school.. dat ik naar het buitenland ga. Ik doe nu HTRO en dat is allemaal wel heel erg specifiek toerisme gericht. ( misschien wel iets TE voor mij)


Nu is mijn vraag eigenlijk: Wat is univeristy college en vooral: WAT kun je er mee gaan doen als je klaar bent
__________________
Steady as the goes.....
Oud 11-09-2006, 12:05
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 11-09-2006 @ 09:08 :
Alsmaar rechtdoor vanuit het centrum en gewoon op die grote weg blijven (ook met de bocht mee enzo) stoplichten allessss en dan op een gegeven moment kom je bij een rotonde (na de AH) dan ga je het Wilhelmina park in daar ga je ook helemaal rechtdoor en daarna ook rechtdoor en dan kom je onder de snelweg door en dan ligt het aan de rechterkant.
Ik had 't gevonden hoor. Ff op de kaart gekeken en door Wilhelminapark is idd het snelste. Verdwaalde wel bijna op de campus zelf maar goed.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 11-09-2006, 15:24
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 11-09-2006 @ 11:49 :
Nu is mijn vraag eigenlijk: Wat is univeristy college en vooral: WAT kun je er mee gaan doen als je klaar bent
Al eens op de sites gekeken ?

http://www.ucu.uu.nl/;

University College Utrecht (UCU) is the international Honors College of Utrecht University. It offers students a residential setting in which the foundations are laid for their academic and/or professional careers. The College provides its students with unequaled opportunities for academic, cultural and social achievements. It offers a unique educational experience designed to teach students how to communicate effectively and think critically and creatively. Among the special characteristics of the college are the international composition of its student body, the freedom for students to compose their own curriculum, its small classes and individual attention. It provides an environment that encourages intellectual exchange among students and professors in a friendly and informal atmosphere. The college faculty strives to connect rather than isolate the fields of study, thereby challenging students to integrate different aspects of their curriculum.

University College Utrecht specializes in undergraduate education. After successful completion of six semesters of intensive course work, students are awarded the Utrecht BA (Bachelor of Arts) or BSc (Bachelor of Science) Honors degree. These degrees enable them to apply for graduate programs in all related scholarly and professional directions. Graduates may prefer to seek (trainee) positions in the world of international corporate life or in international organizations before deciding whether or not to continue their studies.

UCU is a small and selective College of 650 students within Utrecht University. Located conveniently between the two Utrecht University sites, it has its own residential campus in a pleasant part of the historic city of Utrecht. At most 400 students are Dutch; the others cover a wide range of nationalities. The College community offers all the support students might need, from high quality teaching and career services to companionship, recreational facilities and accommodation: a bed/sitting room, and ample study and computer facilities. UC-students also have access to all of the academic, social and recreational facilities that Utrecht University has to offer.


Voor de Roosevelt Academy geld het zelfde, en op haar site staat de volgende aanvullende informatie (bij het kopje "What is RA?"...)

RA's Educational Philosophy

The educational philosophy as envisioned by the Academy’s founders is based on the idea that a student benefits most from learning more about a variety of disciplines. Essentially, this means that RA students put together their own program with courses offered by the Academy’s four departments: Academic Core, Arts and Humanities, Social Sciences and Science.

Students are required to take 24 courses in six semesters (= three years) in order to obtain either a Bachelor of Arts (B.A.) or Bachelor of Science (B.Sc.) degree, awarded by Utrecht University. Courses offered range from a wide variety of disciplines, including anthropology, antiquity, chemistry, economics, French, German, geography, history, international law, life sciences, linguistics, mathematics, music and drama, philosophy, physics, political science, psychology, rhetoric, sociology, Spanish, and many more.


Verder wil ik nog wel even terug komen op jouw tweede vraag (neem maar aan dat het een vraag is, al stond er geen vraagteken achter);
Citaat:
WAT kun je er mee gaan doen als je klaar bent
Het is veel minder dan HBO een beroepsopleiding, het is zelfs minder specifiek dan (bijna alle?) andere WO opleidingen. Dus persoonlijk denk ik dat een vervolg programma (Master) elders min of meer vereist is.
Oud 11-09-2006, 18:59
Roei
Avatar van Roei
Roei is offline
Hallo allemaal,
Ik heb nog even een vraag aan jullie allemaal..
Hoe doen jullie dat met het geld, wat je moet betalen per jaar.
Mijn moeder schrok zich dood, toen ik het geldbedrag noemde. Ze zegt: "Ja Roy, wat denk je wel niet, ik wil heel de studie voor je betalen en dat heb ik al, maar 10.000 euro/8.000 euro per jaar kan ik niet voor je betalen. Trouwens met een baantje er nog is bij, krijg je het veel te druk, ga nu maar gewoon economics doen, want die kant ga jij toch wel uiteindelijk op." Werken jullie en gaat dat dan? Helpt de studiefinanc. veel enz.

Alvast bedankt
Oud 11-09-2006, 20:04
ickeicke
ickeicke is offline
Mja het is wel veel geld voor het UCU, maar reken maar eens realistisch uit hoeveel je anders kwijt bent aan een kamer (in Utrecht) en voedsel.

En een financieel voordeel van een UC is dat je eigenlijk gegarandeerd binnen 3 jaar klaar bent (met je Bachelor). Bij Economics kan dat bijvoorbeeld 3,5 of 4 zijn.
Oud 11-09-2006, 20:17
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Hele zomer fulltime werken
Oud 11-09-2006, 20:31
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ja, en je krijgt minimaal 248 euro stufi, dat scheelt ook al best wel.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 12-09-2006, 07:56
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Citaat:
Roei schreef op 11-09-2006 @ 19:59 :
Hallo allemaal,
Ik heb nog even een vraag aan jullie allemaal..
Hoe doen jullie dat met het geld, wat je moet betalen per jaar.
Mijn moeder schrok zich dood, toen ik het geldbedrag noemde. Ze zegt: "Ja Roy, wat denk je wel niet, ik wil heel de studie voor je betalen en dat heb ik al, maar 10.000 euro/8.000 euro per jaar kan ik niet voor je betalen. Trouwens met een baantje er nog is bij, krijg je het veel te druk, ga nu maar gewoon economics doen, want die kant ga jij toch wel uiteindelijk op." Werken jullie en gaat dat dan? Helpt de studiefinanc. veel enz.

Alvast bedankt
Waar woon je? Anders zou je university college maastricht kunnen overwegen, dan betaal je de normale tuition fee en als je dichtbij woont kun je treinen. Dat scheelt enorm in de kosten natuurlijk. Op zich ben je ook al goedkoper uit dan bij UCU/RA als je wel op kamers zou gaan in Maastricht... Ik ben er geweest en het leek me daar ook super leuk, ze hebben alleen een iets kleiner vakkenpakket. Maar je kunt het zeker overwegen

Je kunt ook nog afspreken met je ouders dat ze een deel betalen en dat je de rest leent bij de ib-groep. Of misschien kom je in aanmerking voor een soort studiebeurs.. Het is helaas ontzettend veel geld ja
__________________
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair...
Oud 12-09-2006, 10:43
Roei
Avatar van Roei
Roei is offline
Citaat:
Esther schreef op 12-09-2006 @ 08:56 :
Waar woon je?
Ik woon in omgeving Rotterdam, Maastricht is dus niet heel erg handig

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar RA of UCU. Tijdens de inloopdagen zal ik wel merken, of mijn voorkeur uit gaat naar RA of UCU. Daarnaast zal ik waarschijnlijk ook naar de opendag gaan van Economics in Utrecht en International Business Economics in Rotterdam. Maar vooral omdat RA en UCU meer internationaal georienteerd zijn met een breed vakken pakket, gaat mijn voorkeur daar naar uit.

Oproep: Is er iemand op UCU (deze het liefst) of RA, met vakken uit vooral Social Sciences, die mij een dag mee zou willen laten lopen?

(UCU het liefst, omdat deze bij mijn ouders en bij mij zelf beter overkomt. Dit kan natuurlijk altijd nog veranderen, als ik op de opendagen ga kijken!)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #9
Verwijderd
500 05-04-2012 09:17
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #4
CoolJessy
500 29-06-2007 14:17
Algemene schoolzaken Afgewezen voor de University College?
ds
197 02-04-2005 22:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.