Oud 15-10-2007, 23:28
Lethe
Lethe is offline
Ik verbaasde me ook heel erg over het klassikale. Wij moeten zelfs naambordjes neerzetten En er worden beurten gegeven.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2007, 08:47
Memorex
Memorex is offline
Citaat:
Ik verbaasde me ook heel erg over het klassikale. Wij moeten zelfs naambordjes neerzetten En er worden beurten gegeven.
Haha irritant vind ik dat.. Mja verschilt per persoon denkik, maar ik vind het niks, ik ben blij dat ik niet meer op de middelbare school zit.. Welke studie doe je dan?

Citaat:
Als je voor 1 februari stopt hoef je dacht ik je stufi niet terug te betalen.
Lucky me, lol.

Citaat:
Een opleiding wordt op verschillende universiteiten natuurlijk ook op verschillende manieren gegeven.
Ja uiteraard, ik heb alleen ervaring bij de RU, dus ja.. Wat ik zei slaat dus op de RU Maar ik vraag me wel af, of bij andere universiteiten minder klassikaal zal zijn. Achteraf had ik dat kunnen weten, taal.. Klassikaal.. Mja, ik vind het een beetje te weinig zelfstudie nu en te veel regeltjes en te veel klassikaal bespreken (wat vaak nutteloos tijd besteden is).

Citaat:
Nee, je krijgt gewoon studiefinanciering volgend jaar. Alleen krijg je het allerlaatste half jaar (drie maanden, whatever, hangt ervan af hoe snel je je stufi opzegt) van je volgende studie, dus over een jaar of vier, geen stufi meer.
Das ook naai.. lol. Je kan maximaal 10 jaar studiefinanciering krijgen geloof ik? Maar als je voortijdig stopt met de ene studie, krijg je na aantal jaar niks meer bij de nieuwe studie? Raar.. Mja, ik wil niet de thread van onderwerp veranderen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 09:34
Verwijderd
Nou dan zou ik Engels op een andere universiteit proberen Memorex, maar ik denk dat het er aan ligt dat het zo'n kleine studie is dat ze dat doen.
Bij rechten op de RU heb je volledige vrijheid
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 09:35
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Memorex: Voor je gaat stoppen zou ik even uitzoeken of dat klassikale zo blijft of dat het minder wordt. Kan goed dat het alleen in het begin zo is omdat de overstap van middelbare school naar universiteit voor veel mensen toch best groot is. Even een oudere jaars opzoeken misschien?

en je krijgt niet 10 jaar stufi ehh.. je hebt recht op 4 jaar (of 5 bij een 5jarige opleiding) en het wordt een gift als je binnen 10 jaar je diploma haalt. Na die 4 jaar mag je nog 3 jaar lenen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Haha irritant vind ik dat.. Mja verschilt per persoon denkik, maar ik vind het niks, ik ben blij dat ik niet meer op de middelbare school zit.. Welke studie doe je dan?
En volgens mij is dat van die naambordjes op bijna elke universiteit? Na 2 weken kent iedereen elkaars naam wel en mogen ze weg .
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 10:14
Memorex
Memorex is offline
Citaat:
Nou dan zou ik Engels op een andere universiteit proberen Memorex, maar ik denk dat het er aan ligt dat het zo'n kleine studie is dat ze dat doen.
Bij rechten op de RU heb je volledige vrijheid
Is alleen bij Engels, geloof ik. Ik hoor van "de rest" (psychologie, geschiedenis, rechten idd, pedagogiek ofzoiets..) dat er ook veel vrijheid is.

Maar begrijp me niet verkeerd, ligt niet alleen aan al die minpunten, maar ik vind de studie ook erg saai. Ik had het me leuker voorgesteld, maar tis ja, voor mijn doen, te saai. En ik wil wel leuke studie hebben want ja.. ik moet nog aantal jaar en daarna ook een baan dat hier te maken mee heeft

Citaat:
Memorex: Voor je gaat stoppen zou ik even uitzoeken of dat klassikale zo blijft of dat het minder wordt. Kan goed dat het alleen in het begin zo is omdat de overstap van middelbare school naar universiteit voor veel mensen toch best groot is. Even een oudere jaars opzoeken misschien?

en je krijgt niet 10 jaar stufi ehh.. je hebt recht op 4 jaar (of 5 bij een 5jarige opleiding) en het wordt een gift als je binnen 10 jaar je diploma haalt. Na die 4 jaar mag je nog 3 jaar lenen.
Ah ok, bedankt voor opheldering

Citaat:
poggy schreef:
En volgens mij is dat van die naambordjes op bijna elke universiteit? Na 2 weken kent iedereen elkaars naam wel en mogen ze weg .
Eh? Nou Bij ons iig niet. Ze zijn wel snel weg ja en is ook geen big deal, maar beetje.. kinderachtig vind ik het tenminste. Maar zoals ik zei, geen big deal.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 10:47
Verwijderd
Nou ik heb nog nooit een naambordje neergezet eerlijk gezegd.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 12:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wij moeten bij sommige werkgroepen naambordjes neerzetten. Wat is daar nou kinderachtig aan?
Ik vind het prettiger dat de docent via dat naambordje weet hoe ik heet, dan dat ik moet gaan reageren op 'hé jij daar!'
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 12:51
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
In mijn klas van 11 mensen zijn er nu al 2 afgevallen (ik ben eerstejaars mbrt in eindhoven). Er zijn nog n aantal andere klassen, ik weet niet hoe het daar staat.
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Ik verbaasde me ook heel erg over het klassikale. Wij moeten zelfs naambordjes neerzetten En er worden beurten gegeven.
Sommige vakgroepen zijn daar inderdaad sterk in.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Is alleen bij Engels, geloof ik. Ik hoor van "de rest" (psychologie, geschiedenis, rechten idd, pedagogiek ofzoiets..) dat er ook veel vrijheid is.

Maar begrijp me niet verkeerd, ligt niet alleen aan al die minpunten, maar ik vind de studie ook erg saai. Ik had het me leuker voorgesteld, maar tis ja, voor mijn doen, te saai. En ik wil wel leuke studie hebben want ja.. ik moet nog aantal jaar en daarna ook een baan dat hier te maken mee heeft

Ah ok, bedankt voor opheldering

Eh? Nou Bij ons iig niet. Ze zijn wel snel weg ja en is ook geen big deal, maar beetje.. kinderachtig vind ik het tenminste. Maar zoals ik zei, geen big deal.
Het probleem bij Engels aan de RU zit 'm niet in de opleiding maar in het feit dat de meeste studenten, voorál in de eerste paar jaar, domweg slechte studenten zijn. Ze zijn ongeïnteresseerd, kletsen door alle colleges heen, doen hun werk niet, vinden het de normaalste zaak van de wereld om alles te herkansen en zijn al lang blij met een zesje, als ze maar niet meer hoeven te doen. (En ja, hier wordt gegeneraliseerd ).

De docenten kunnen geen kant op. Als je de colleges niet verplicht, komen veel studenten domweg niet opdagen. Waardoor veel mensen hun tentamens niet halen. Waardoor de opleiding een nog slechtere naam krijgt. Bovendien wil je als docent mensen iets bíjbrengen - maar bij Engels lijken weinig mensen ook daadwerkelijk iets te willen leren. Ik kwam vanuit Nederlands bij Engels en was echt verbijsterd door de mentaliteit en het gedrag van het grootste deel van de studenten. Geen wonder dat de colleges schools worden; de studenten vragen erom.

Ligt ws. aan het feit dat er héél veel mensen zijn die niet weten wat ze willen en dan maar Engels gaan doen. Als je niet echt geïnteresseerd bent, is de studie gewoon niet leuk. Begrijpelijk, maar waarom ze dan niet iets anders zoeken... Pfff.

Bovendien is er niets mis met werkcolleges verplicht stellen. Die colleges worden niet voor niets gegeven; zonder ze mis je gewoon de kern van het vak. Als jij je voor elk college ziek gemeld hebt, kun je gewoon tentamen doen. Als je domweg niet bent komen opdagen, eigen schuld.

En als jij het op de uni nog over 'leraren' hebt, weet ik niet wie nu het schoolse aandraagt

Edit: En in de latere jaren is er wel meer zelfstudie. Er is sowieso heel veel zelfstudie; ik had liever wat minder. Maar zelfstudie betekent niet dat je niet meer naar colleges hoeft...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 19:38
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Meteen stoppen is soms een beter besluit dan wachten en hopen dat je het wel leuk gaat vinden. Ik ben na drie jaar met geneeskunde gestopt omdat ik het niet leuk meer vond. Als ik er nu op terugkijk was dat al veel langer zo, maar had ik het lef niet om er mee te stoppen. Nu studeer ik technische planologie en dat vind ik echt 100 keer leuker, maarja de studiefinanciering is wel op...
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Meteen stoppen is soms een beter besluit dan wachten en hopen dat je het wel leuk gaat vinden.
inderdaad. soms is een studie gewoon niet wat je ervan verwacht had of wat men je er over verteld heeft.
Bij mij zijn er zeven mensen van de 27 gestopt, waarvan drie gedwongen door de school. Bijna allemaal in het eerste jaar, een uitzondering daargelaten.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 12:31
Crimson
Crimson is offline
ik snap niet wat mensen vervelend vinden aan dat klassikale.. bij ons moet je bij 80% van de werkcolleges aanwezig zijn (ben je ziek, dat telt dat nog als gemist), en we hebben dus maar 1 hoorcollege en de rest werkcolleges.. ik vind dat wel leuk. beetje het beste van hbo en wo bij elkaar, als mensen moet geloven die ook hbo hebben gedaan. beetje essays schrijven, presentaties geven, veel contacturen lijkt mij een stuk fijner dan saai met 500 man bij een hoorcollege geven waar je alleen maar een nummer voor een docent bent.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 15:41
Verwijderd
Ik vind dat klassikale wel irritant, ik vind mezelf volwassen en intelligent genoeg om eigen verantwoordelijkheid te nemen wat betreft mijn studie. En tja, als anderen dat niet willen doen gaan ze maar naar het mbo ofzo - opgeruimd staat netjes.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 17:11
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
ik snap niet wat mensen vervelend vinden aan dat klassikale.. bij ons moet je bij 80% van de werkcolleges aanwezig zijn (ben je ziek, dat telt dat nog als gemist), en we hebben dus maar 1 hoorcollege en de rest werkcolleges.. ik vind dat wel leuk. beetje het beste van hbo en wo bij elkaar, als mensen moet geloven die ook hbo hebben gedaan. beetje essays schrijven, presentaties geven, veel contacturen lijkt mij een stuk fijner dan saai met 500 man bij een hoorcollege geven waar je alleen maar een nummer voor een docent bent.
Ik vind het dan wel weer dat je erop afgerekend wordt als je geen nuttige bijdrage levert aan het college (ik weet niet hoe dat in de bachelor zit, maar in de master telt dat OOK mee voor je participatiecijfer...Verhoeven heeft een mooi + en - systeem, volgens mij heb ik alleen maar -). Ik lees alles, ik ben ook altijd aanwezig, maar ik ben gewoon geen prater. En dan heb ik al een assertiviteitscursus en een faalangsttraining gedaan, ik weet zelf eigenlijk niet wat ik nog meer moet doen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 22:25
Crimson
Crimson is offline
Hmm.. Ja klopt wij krijgen ook cijfers voor klas participatie!! En ik zit wel goed, aangezien ik 1 van de 4 ben die altijd het woord heeft in 't college van Gilroy Dus zelf maak ik me daar weer totaal niet druk om. Maar wel vervelend voor jou zeg! Vind je het eng om Engels te praten of eng om te praten in groot gezelschap in het algemeen? Je kan ook aan Verhoeven vragen of hij jou wat meer erbij wilt betrekken, dat helpt ook wel goed bij sommige mensen bij ons.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 22:39
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Hmm.. Ja klopt wij krijgen ook cijfers voor klas participatie!! En ik zit wel goed, aangezien ik 1 van de 4 ben die altijd het woord heeft in 't college van Gilroy Dus zelf maak ik me daar weer totaal niet druk om. Maar wel vervelend voor jou zeg! Vind je het eng om Engels te praten of eng om te praten in groot gezelschap in het algemeen? Je kan ook aan Verhoeven vragen of hij jou wat meer erbij wilt betrekken, dat helpt ook wel goed bij sommige mensen bij ons.
Het probleem is ook dat het er maar net aan ligt van wie je college hebt. Ik had vorig semester college van Gilroy en van Schaefer, van Schaefer kreeg ik geen participatiecijfer (!), maar ik was er wel altijd, alleen ik zei niks. Bij Gilroy heb ik volgens mij 2 van de 14 colleges ook daadwerkelijk 1 (dus ook niet veel) slimme opmerking gemaakt, en daar had ik wel een 6....

Ik hoop maar dat het erg zwaar mee telt dat we laatst op dezelfde dag EN een paper moesten inleveren, EN 180 bladzijden voor zijn vak moesten lezen EN mijn groepje een discussie moest leiden...nou ging het discussie leiden belabberd, maar volgens mij heeft hij uit wat ik gezegd heb wel kunnen opmaken dat ik het wel allemaal gelezen had....
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 13:00
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Het probleem is ook dat het er maar net aan ligt van wie je college hebt. Ik had vorig semester college van Gilroy en van Schaefer, van Schaefer kreeg ik geen participatiecijfer (!), maar ik was er wel altijd, alleen ik zei niks. Bij Gilroy heb ik volgens mij 2 van de 14 colleges ook daadwerkelijk 1 (dus ook niet veel) slimme opmerking gemaakt, en daar had ik wel een 6....

Ik hoop maar dat het erg zwaar mee telt dat we laatst op dezelfde dag EN een paper moesten inleveren, EN 180 bladzijden voor zijn vak moesten lezen EN mijn groepje een discussie moest leiden...nou ging het discussie leiden belabberd, maar volgens mij heeft hij uit wat ik gezegd heb wel kunnen opmaken dat ik het wel allemaal gelezen had....
Eigenlijk is dat echt heel jammer, want de meeste mensen die ik ken die niks zeggen, die hebben het gewoon niet gelezen. En de lezers weten altijd wel wat te zeggen.
Maar goed er is nu niks meer aan te doen dus? Anders zou ik echt gewoon zeggen tegen zo'n dude, ik ben verlegen, maar ik weet het wel, dus als u mij af en toe rustig wat wilt vragen, doet dat ook wat voor mijn participatie cijfer.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 19:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
van Schaefer kreeg ik geen participatiecijfer (!), maar ik was er wel altijd, alleen ik zei niks..
Het spreekt uit je woorden dat je dat oneerlijk vind, maar bedenk eens: er zijn en niets zeggen kan ook betekenen dat je half zit te slapen en dus niets van het vak opsteekt, terwijl dat precies de gedachte achter het participatiecijfer is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 21:20
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Het spreekt uit je woorden dat je dat oneerlijk vind, maar bedenk eens: er zijn en niets zeggen kan ook betekenen dat je half zit te slapen en dus niets van het vak opsteekt, terwijl dat precies de gedachte achter het participatiecijfer is.
Ja als ik niets van het vak WILDE opsteken, had ik ook wel weg kunnen blijven he

Ik snap ook wel dat dat de gedachte achter het participatiecijfer is, maar ik vind het wel verdomd lullig dat ze dan blijkbaar HELEMAAL niet kijkt naar OF iemand uberhaupt aanwezig is en wat de mentaliteit van de student is. Had me dan een onvoldoende gegeven, een 4 ofzo. Helemaal geen cijfer is verdomd moeilijk op te halen hoor
Met citaat reageren
Oud 01-11-2007, 21:26
Mindfields
Mindfields is offline
(=Crimson!!)

Ik heb in het begin tegen Gilroy gezegd: ik weet alles precies in het Nederlands, want ik lees alles. Maar in het Engels duurt het een paar seconden langer, en dan is iemand (steeds één iemand ) me al voor. En toen zei, yeah.. Daar moet ik eigenlijk ook wel rekening mee houden.

Maar een jongen uit mijn werkgroep heeft ook tegen haar gezegd (tijdens haar spreekuur) dat het komt doordat anderen hem altijd voor zijn en dat ze dus even moet wachten tot ze iemand de beurt geeft en dat heeft enorm geholpen. Eerst zeiden maar 2 mensen wat, nu zijn het er alweer 4 en nog een paar tussendoor.

En omdat je wel de mentaliteit hebt en wel alles leest, moet je gewoon naar een docent toestappen en het uitleggen, omdat je anders een verkeerde indruk wekt.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete

Laatst gewijzigd op 01-11-2007 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 16:47
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
In mijn vorige jaar (gezondheidszorg) was de uitval van leerlingen erg hoog. Geloof dat we met 30 mensen startte, en met 15 overbleven ofzo. Ik ben aan het einde van mijn eerste jaar gestopt met de opleiding. Dit was omdat er iets veel leukers (in de gezondheidszorg) op mijn pad kwam. Ik weet nog zeker dat ik door wil blijven gaan in de gezondheidszorg.

Wat je zegt over dat je gedurende de hele middelbare school-tijd hebt kunnen nadenken: Tuurlijk is dat zo. Maar soms liggen de verwachtingen wat anders, kun je maar moeilijk wennen aan de opleiding etc.
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het dan wel weer dat je erop afgerekend wordt als je geen nuttige bijdrage levert aan het college (ik weet niet hoe dat in de bachelor zit, maar in de master telt dat OOK mee voor je participatiecijfer...Verhoeven heeft een mooi + en - systeem, volgens mij heb ik alleen maar -). Ik lees alles, ik ben ook altijd aanwezig, maar ik ben gewoon geen prater. En dan heb ik al een assertiviteitscursus en een faalangsttraining gedaan, ik weet zelf eigenlijk niet wat ik nog meer moet doen
Een serieuze studie gaan doen waar ze zich niet bezighouden met dit soort onzin.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 17:39
Crimson
Crimson is offline
Haha.. Nou, bedankt hoor.

Ik zal even uitleggen waarom dat bij mijn/onze studie wel goed werkt..
Voor elke les moet je lezen en dat wordt besproken in de les. Colleges zijn verplicht. Als er geen participatiecijfer wordt gegeven, lezen heel veel mensen de stof niet. Dan gebeurt er dus niks in de colleges.
Vandaar dat ik vind dat participatiecijfers goed werken, tenzij in het geval van Nonaj.
Bij een natuurkunde studie zal het aantal werkcolleges aanzienlijk lager zijn, dus is zoiets ook niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Haha.. Nou, bedankt hoor.

Ik zal even uitleggen waarom dat bij mijn/onze studie wel goed werkt..
Voor elke les moet je lezen en dat wordt besproken in de les. Colleges zijn verplicht. Als er geen participatiecijfer wordt gegeven, lezen heel veel mensen de stof niet. Dan gebeurt er dus niks in de colleges.
Vandaar dat ik vind dat participatiecijfers goed werken, tenzij in het geval van Nonaj.
Dat is toch gewoon de verantwoordelijkheid van de student. Waarom moeten ze de student zo aan het handje houden? Daarnaast zijn er ook mensen die prima in staat zijn met zelfstudie zich voor het grootste deel te redden, die worden onterecht getroffen door dit soort systemen.
Citaat:
Bij een natuurkunde studie zal het aantal werkcolleges aanzienlijk lager zijn, dus is zoiets ook niet nodig.
Voor vrijwel ieder theoretisch vak hebben wij een werkcollege, maar dan meestal wel zonder aanwezigheidsplicht en dat werkt prima.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 17:58
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Dat is toch gewoon de verantwoordelijkheid van de student. Waarom moeten ze de student zo aan het handje houden? Daarnaast zijn er ook mensen die prima in staat zijn met zelfstudie zich voor het grootste deel te redden, die worden onterecht getroffen door dit soort systemen.
Voor vrijwel ieder theoretisch vak hebben wij een werkcollege, maar dan meestal wel zonder aanwezigheidsplicht en dat werkt prima.
Het gaat niet echt om aan het handje houden, maar zo blijft het college gewoon interessant. Het is heel veel vervelend om tussen studenten te zitten die geen woord zeggen. En bij ons zijn degenen die altijd praten, ook degenen die de hoogste cijfers halen. Dus het zegt echt wel veel. Zelfstudie? Je hoort gewoon voor een college gelezen te hebben, anders kan je ook niks bijdragen.
Overigens heeft elke studie aan de Rijksuniversiteit van Groningen aanwezigheidsplicht bij werkcolleges.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Overigens heeft elke studie aan de Rijksuniversiteit van Groningen aanwezigheidsplicht bij werkcolleges.
Serieus?

Doen ze alleen bij eerste jaars moeilijk over hoor.

Verder vind ik participatiecijfers en aanwezigheidsplicht gewoon iets voor hbo. Uni zou boven dat soort kinderachtige onzin moeten staan.

Laatst gewijzigd op 03-11-2007 om 20:13.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Het gaat niet echt om aan het handje houden, maar zo blijft het college gewoon interessant. Het is heel veel vervelend om tussen studenten te zitten die geen woord zeggen. En bij ons zijn degenen die altijd praten, ook degenen die de hoogste cijfers halen. Dus het zegt echt wel veel. Zelfstudie? Je hoort gewoon voor een college gelezen te hebben, anders kan je ook niks bijdragen.
Hier wil ik trouwens ook nog iets over zeggen. Mij valt meestal op dat het zo goed als altijd studenten zijn die in feite geen flikker hebben voorbereid die actief meedoen en denken dat ze het beter weten. En die figuren dragen niet echt veel bij in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 22:03
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Hier wil ik trouwens ook nog iets over zeggen. Mij valt meestal op dat het zo goed als altijd studenten zijn die in feite geen flikker hebben voorbereid die actief meedoen en denken dat ze het beter weten. En die figuren dragen niet echt veel bij in mijn ogen.
In sommige groepen is dat wel zo ja, bij mij niet. Mensen die bij mij veel zeggen staan allemaal een 8 of hoger (yay ik ook! ) In een andere heeft een dude die momenteel een 1,5 staat voor het betreffende vak altijd het hoogste woord

Maar goed, aanwezigheidsplicht of niet, ik vind het wel prima zo.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 22:15
Verwijderd
Citaat:
In sommige groepen is dat wel zo ja, bij mij niet. Mensen die bij mij veel zeggen staan allemaal een 8 of hoger (yay ik ook! ) In een andere heeft een dude die momenteel een 1,5 staat voor het betreffende vak altijd het hoogste woord

Maar goed, aanwezigheidsplicht of niet, ik vind het wel prima zo.
Er zit overal waar je komt altijd wel zo'n figuur.

Maar ik denk ook dat het heel erg van de studie afhangt. Als je een taal studie doet waarbij de cijfers voor bepaalde vakken vaak bestaan uit meerdere delen lijkt het mij stukken meer van belang dat er actief word meegedaan dan bij een studie waar gewoon aan het eind van het semester een tentamen volgt en dat het is.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 22:21
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Er zit overal waar je komt altijd wel zo'n figuur.

Maar ik denk ook dat het heel erg van de studie afhangt. Als je een taal studie doet waarbij de cijfers voor bepaalde vakken vaak bestaan uit meerdere delen lijkt het mij stukken meer van belang dat er actief word meegedaan dan bij een studie waar gewoon aan het eind van het semester een tentamen volgt en dat het is.
Dit is (wat Nonaj en ik doen) een interdisciplinaire studie. Het is een studie van de letteren faculteit, maar we hebben net zo goed economie en rechts vakken. Maar goed, inderdaad, je cijfer bestaat bij dit vak uit een groot essay, 3 toetsen en een participatie cijfer. Dan moet je inderdaad erbij zijn. Bij een ander vak moet iedereen een presentatie geven. Dan moet je er dus ook gewoon zijn.

Maar goed, vandaar dat een participatie cijfer dus soms wel veel nut heeft. Bij een psychologie studie met alleen maar hoorcolleges niet. Zijn we daar iig het over eens.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 23:59
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Het gaat niet echt om aan het handje houden, maar zo blijft het college gewoon interessant. Het is heel veel vervelend om tussen studenten te zitten die geen woord zeggen. En bij ons zijn degenen die altijd praten, ook degenen die de hoogste cijfers halen. Dus het zegt echt wel veel. Zelfstudie? Je hoort gewoon voor een college gelezen te hebben, anders kan je ook niks bijdragen.
Overigens heeft elke studie aan de Rijksuniversiteit van Groningen aanwezigheidsplicht bij werkcolleges.
Tja ik ben dan zo'n student die niks zegt, maar ik vind het ook heel vervelend om in zulk soort colleges te zitten. Ik ben wel constant alert en zoek naar momenten dat ik wat kan en durf te zeggen.

Citaat:
Hier wil ik trouwens ook nog iets over zeggen. Mij valt meestal op dat het zo goed als altijd studenten zijn die in feite geen flikker hebben voorbereid die actief meedoen en denken dat ze het beter weten. En die figuren dragen niet echt veel bij in mijn ogen.
Dat heb ik een paar weken geleden nog meegemaakt. Ik zat in een college en wist van een medestudente dat die helemaal NIKS had gelezen (ik had wel alles gelezen), ze had alleen even een kwartiertje bij een medestudent gezeten (die ook alles gelezen had) en die met een paar begrippen strooide. Die medestudente die niks gelezen had wist dus alleen de betekenis van die 2 begrippen en gelukkig voor haar begon de docent daarover. Maakte zij weer een goede beurt...

Maar goed, volgens mij gaan we erg offtopic. Al zou dit voor mij wel 1 van de redenen zijn om te stoppen als ik wel zou besluiten te stoppen met mijn studie.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 00:23
Verwijderd
Participatiecijfers vind ik ook echt dom en onzinnig, daarmee worden mensen die een grote mond hebben beloond en niet de mensen die het ook weten of kunnen. Is een cijfer vorm die niet deugt in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 00:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Er zit overal waar je komt altijd wel zo'n figuur.
Herkenningsmoment, lol. Even een mailtje dat eind vorig collegejaar op mijn virtuele deurmat viel:

Really... Really nice of you!!
Thanks a lot!
First of all... i started by sending you a mail more than one weeks ago saying that we should meet to start the project ... but aparently you started to work without me before that and already decided to work with out me!
If you should have said me that before i could have find a solution... but 2days before the dead line that's really nice and smart!!

I mean i haven't produce nothing yet because from the start i'm asking you to have your proposal and what you did to catch you and do my work!! But apparently you didn't decide to give me a chance.
You're really selfish, because you think that don't pass this lesson would affect your future... but mine you don't think?? Regardless to your decision you could have saying me that before and so i wouldn't have waiste my time to do some reasearch and working on this for nothing, in the same time i waisted my time for my other project, and also my monney... so again thanks

Also you decide to do that now... instead of doing that i would have prefer from you to act like man and told me that when i was in front of you!!

Thanks again for your cooperation... and you friendly welcom...
Cordialement je vous enmerde


(dat laatste betekend ongeveer zoveel als dat hij me vriendelijk de schijt in wenst)


De schrijver van dit mailtje was twee weken lang in geen velden of wegen te bekennen zelfs tijdens verplichte colleges, reageerde niet op mailtjes, zegde tot driemaal een afspraak voor onderzoek nauwelijks uren van tevoren af, en haalde een 2,5 voor een tentamen met vragen die zonder een moment te leren te beredeneren waren.

Dan krijg je dit vervolgens terug als je hem verteld dat de samenwerking helaas niet meer voortgezet zal kunnen worden.


Het was niet alsof de paper en de presentatie die er uiteindelijk van kwamen nu zo wereldschokkend waren, en ik ben zelf niet vies van een beetje studieontwijkend gedrag, maar jongens jongens, een beetje noeste arbeid op zijn tijd mag wel.


Wat overigens voor participatiecijfers een recept voor succes is, is voor college, of na college even achter je docent aanhobbelen, en een semi-nuttige vraag stellen, of je die nu al wist of niet. Zeker een verzoek of hij/zij misschien wat aansluitende literatuur voor je zou weten komt over. Het is behoorlijk slijmen, maar of je nu tijdens college een 'grote mond' hebt of niet, de docent herrinert zich je wel op het moment dat er cijfers gegeven worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 01:00
Crimson
Crimson is offline
Mensen die een grote mond hebben worden beloond, tja, maar dan moet je wel weten waar je over praat. Bedoel, als een docente vraagt 'wie sprak er over dat, welke term werd er gebruikt en wat houdt die term in' moet je écht wel weten waar je over praat. Wel op dit niveau tenminste, zo'n term schud je ook weer niet uit je mouw.
En dus moet je de stof gelezen hebben. En daarom werken participatie cijfers in VEEL gevallen (uitzonderingen zijn er altijd) dus wel.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 01:03
Verwijderd
Antwoorden eruit schudden en correctief meepraten is niet echt moeilijk. Voor veel mensen is het veel moeilijker om zichzelf naar de voorgrond te dringen, en mensen die dat wel kunnen worden beloond.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 16:25
Verwijderd
@ T_ID: schitterend, dat Engels van die gozer ook en dan met dat verhaaltje dat je er na typte
Helaas is meeliften wel echt heel naar en moet je wel sterk in je schoenen staan om mensen uit je groepje te kicken, hoewel dat soms beter is. Ik ken ze allemaal, de excuses: de griep; verhuizingen; relatieproblemen; te ver weg wonen (what the hell ook ) enz enz enz.
Ik zeg niet dat ik wel een engeltje ben, want ik heb vast onbewust ook vaak genoeg mensen tegen het harnas gejaagd door niet genoeg te doen, maar sommige mensen... "Kunnen we dat niet over MSN doen?" - NEEEEEEEEEE!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 16:26
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Antwoorden eruit schudden en correctief meepraten is niet echt moeilijk. Voor veel mensen is het veel moeilijker om zichzelf naar de voorgrond te dringen, en mensen die dat wel kunnen worden beloond.
Correctief meepraten in het Engels als eerstejaars is voor veel mensen heel erg lastig. En het is echt een heel lastig vak, dus antwoorden eruit schudden ook niet.

Maar goed, weer het leuke zinnetje, uitzonderingen heb je altijd.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Het gaat niet echt om aan het handje houden, maar zo blijft het college gewoon interessant. Het is heel veel vervelend om tussen studenten te zitten die geen woord zeggen. En bij ons zijn degenen die altijd praten, ook degenen die de hoogste cijfers halen. Dus het zegt echt wel veel. Zelfstudie? Je hoort gewoon voor een college gelezen te hebben, anders kan je ook niks bijdragen.
Dat bedoelt ie juist - als studenten echt zelfstudie zouden doen, zou er geen participatieplicht ingevoerd hoeven te worden.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2007, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Correctief meepraten in het Engels als eerstejaars is voor veel mensen heel erg lastig. En het is echt een heel lastig vak, dus antwoorden eruit schudden ook niet.

Maar goed, weer het leuke zinnetje, uitzonderingen heb je altijd.
Ik denk gewoon dat een participatiecijfer aan zijn doel voorbij gaat. In mijn ogen heeft ook de docent er een beetje de verantwoordelijkheid voor dat er af en toe word ingegrepen wanneer bepaalde mensen nooit hun mond open doen terwijl dit wel gewenst is. Gewoon dat soort figuren af en toe een beurt geven.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 16:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik denk gewoon dat een participatiecijfer aan zijn doel voorbij gaat. In mijn ogen heeft ook de docent er een beetje de verantwoordelijkheid voor dat er af en toe word ingegrepen wanneer bepaalde mensen nooit hun mond open doen terwijl dit wel gewenst is. Gewoon dat soort figuren af en toe een beurt geven.
Mijn ervaring met werkcolleges volgens dat stramien is dat er dan een hoop "uh...." uit komt, en dat de zaken fors kan vertragen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Mijn ervaring met werkcolleges volgens dat stramien is dat er dan een hoop "uh...." uit komt, en dat de zaken fors kan vertragen.
Klopt, maar dan moet je als docent ook niet te lang bij dat soort figuren blijven hangen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 23:44
Crimson
Crimson is offline
Maar daarom zijn er dus participatiecijfers, want hoe kun je anders dat soort mensen 'uitsluiten'? Het valt aardig op als je niks zegt met 15 man. Vette discussie dit.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2007, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Maar daarom zijn er dus participatiecijfers, want hoe kun je anders dat soort mensen 'uitsluiten'?
Mensen die niets lezen en niets doen halen toch geen goede cijfers, dus die vallen vanzelf weg. Tegelijkertijd benadeel je zo niet de mensen die wél alles lezen en kunnen maar gewoon moeite hebben met het opeisen van spreektijd.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Het gaat niet echt om aan het handje houden, maar zo blijft het college gewoon interessant. Het is heel veel vervelend om tussen studenten te zitten die geen woord zeggen. En bij ons zijn degenen die altijd praten, ook degenen die de hoogste cijfers halen. Dus het zegt echt wel veel. Zelfstudie? Je hoort gewoon voor een college gelezen te hebben, anders kan je ook niks bijdragen.
Overigens heeft elke studie aan de Rijksuniversiteit van Groningen aanwezigheidsplicht bij werkcolleges.
Waarom zou je überhaupt iets moeten zeggen bij een werkcollege? Bij ons was dat gewoon begeleid sommen maken met een docent die af een toe extra iets uitlegde als het niet duidelijk was.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je überhaupt iets moeten zeggen bij een werkcollege? Bij ons was dat gewoon begeleid sommen maken met een docent die af een toe extra iets uitlegde als het niet duidelijk was.
Omdat je niet overal sommen kan maken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Omdat je niet overal sommen kan maken.
Dingen bespreken en toelichten en samen doornemen lijkt mij overal wel mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 00:23
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Verder vind ik participatiecijfers en aanwezigheidsplicht gewoon iets voor hbo. Uni zou boven dat soort kinderachtige onzin moeten staan.
Zelfs op het MBO en HBO zouden ze eens moeten stoppen met aanwezigheidsplicht. Zo voorkom je teminste dat mensen alleen de lessen volgen omdat dat moet en niet omdat ze het interessant vinden.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Dingen bespreken en toelichten en samen doornemen lijkt mij overal wel mogelijk.
Ja. Dat zeg ik verder ook niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Stoppen met studie en een jaar later weer doorgaan
Suikerdons
4 16-12-2012 20:08
Algemene schoolzaken tijdelijk stoppen met studie mogelijk?
Jocelyna01234
1 28-10-2010 16:30
Studeren Gestopt met studie/jaar er tussenuit of wat nieuws...
Joopiedegekste
29 18-09-2007 14:44
Psychologie stoppen met studie?
ikkuh15
34 24-10-2006 21:10
Werk, Geld & Recht stoppen met studie voor 1 februari
Chloe Siere
23 26-01-2005 09:20
Algemene schoolzaken Gestopt met studie, wat nu?
kakelkip
35 15-01-2005 20:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.