Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2009, 18:24
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Wat doen jullie als voorbereiding voor de toetsen van de UvA? Niets, oude biologieboeken doorspitten?
En weet iemand of je veel (hoofd)rekenen krijgt? Aangezien je geen rekenmachine mag meenemen. En dan ga ik dat nog oefenen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2009, 19:15
po
po is offline
Ik ga er niets voor doen. Alleen genoeg slapen. Ik denk niet dat je er echt voor kunt leren, en dat het gewoon een beetje algemene kennis is.
Wat gaan jullie ervoor doen?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 08:54
Mar12
Mar12 is offline
Zijn er hier ook mensen die meedoen aan de decentrale selectie in Groningen?
Weet iemand ook of je voor betoog J: reflectie, ook bewijs moet hebben van de opmerkingen van de 4 mensen die je vraagt? Dus dat ze die opmerkingen opschrijven en vervolgens ondertekenen of is dat niet nodig..

Alvast bedankt en iedereen succes nog!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 10:54
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Ik ga er niets voor doen. Alleen genoeg slapen. Ik denk niet dat je er echt voor kunt leren, en dat het gewoon een beetje algemene kennis is.
Wat gaan jullie ervoor doen?

Ja ik weet niet, ik hoor van mensen die hele biologieboeken gaan leren en rekenen gaan oefenen enenenen help daar raak ik van in paniek .
Ik weet niet, misschien dat ik dat biologieboek nog eens opensla en vooral op tijd naar bed inderdaad.

Edit: En ik eet al een week sinaasappels en véél fruit, en vorige week iedere dag een appel, want ik ben zo iemand die al-tijd ziek is en vooral als ik stress heb. Dus.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 17:06
alysia
alysia is offline
hoi allemaal,

ik heb gehoord dat er voor de UvA , 650 hebben aangemeld voor decentrale selectie geneeskunde. Veel mensen dus!!!!!!

Hoe zit het met motivatie?
Moet je dat zaterdag bij je CV schrijven of wordt er alleen gekeken naar wat je naast school doet.
succes voor iedereen die zaterdag aan de selectie meedoet.

ik heb ook nog een mail gestuurd, binas of biodata mag ook niet mee, dat is wel balen.
Ze zeggen dat alle informatie die je nodig hebt om de vraag op te lossen in de vraag staat.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 09:32
zappbr
zappbr is offline
Zou het voor de reflectie van de decentrale van Groningen de bedoeling zijn gegevens van die 4 personen te vermelden? Er staat nergens dat dat moet dus volgens mij is het genoeg als ik alleen de voor en achternaam noem. Wat vinden jullie? Het maakt mij in beide gevallen niet zoveel uit ik wil alleen het formulier zo juist mogelijk invullen.
Ook wil ik graag de junior scientific masterclass doen. Zal ik dat ook vermelden bij "waarom UMCG"?

Laatst gewijzigd op 16-03-2009 om 09:50.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 11:43
alysia
alysia is offline
hoi,

hoe vonden jullie de mc-toets van de UvA??
vond het wel moeilijk
nu maar even de resultaten afwachten
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 15:41
Mar12
Mar12 is offline
Citaat:
Zou het voor de reflectie van de decentrale van Groningen de bedoeling zijn gegevens van die 4 personen te vermelden? Er staat nergens dat dat moet dus volgens mij is het genoeg als ik alleen de voor en achternaam noem. Wat vinden jullie? Het maakt mij in beide gevallen niet zoveel uit ik wil alleen het formulier zo juist mogelijk invullen.
Ook wil ik graag de junior scientific masterclass doen. Zal ik dat ook vermelden bij "waarom UMCG"?

Ja, ik heb dus precies dezelfde vraag. Het lijkt mij inderdaad niet heel logisch dat je de gegevens van die mensen moet vermelden, bij de andere bijlagen staat er een vakje dat je moet aanvinken wanneer je er een bewijs bij voegt. Maar toch, ik ben er ook niet zeker van en straks tellen ze dat deel dan helemaal niet mee...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 17:17
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik zou zeggen liever teveel dan te weinig.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 11:08
alysia
alysia is offline
hoi,
je kan voor de zekerheid een e-mail sturen en vragen hoe het zit, ik heb dat zelf ook een paar keer gedaan bij de UvA.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 20:41
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
hoi,

hoe vonden jullie de mc-toets van de UvA??
vond het wel moeilijk
nu maar even de resultaten afwachten
Ik vond het inderdaad behoorlijk pittig!
En wachten ja, behoorlijk lang ook nog
Met citaat reageren
Oud 23-03-2009, 13:56
febe
febe is offline
Heeft iemand gegevens van de decentrale selectie op de VU?
Door allerlei toestanden was mijn aanleding (die van voor 9 januari) niet binnengekomen en heb ik veel brieven gemist.
Dus, voor welke datum hoor je of je door bent naar de volgende ronde?

spannend!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 08:44
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Zojuist bericht gehad: ik ben door naar de tweede fase te Rotterdam!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 12:01
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik ook

Gezellig Nu heb ik spontaan zin om m'n bio, scheikunde en natuurkunde op te gaan halen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 12:05
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ik vraag me af hoeveel mensen doorgaan naar de tweede fase (en van de hoeveel), een vriendin is ook door naar de tweede fase.

Wel een beetje vervelend dat het precies op één april bekend is.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 15:53
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Hihi. Er hadden zich 705 mensen aangemeld voor de decentrale in R'dam. Daarvan hadden er 550 echt de papieren ingestuurd. En zijn er 300 door naar de volgende ronde. Daarvan worden er 205 aangenomen. Dus kans van 2/3.

Coewl he?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 16:57
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Gefeliciteerd!!

Citaat:
Hihi. Er hadden zich 705 mensen aangemeld voor de decentrale in R'dam. Daarvan hadden er 550 echt de papieren ingestuurd. En zijn er 300 door naar de volgende ronde. Daarvan worden er 205 aangenomen. Dus kans van 2/3.

Coewl he?
Zo'n feest is het helaas niet. Je moet aan de eisen voldoen en als er minder dan 205 aan de eisen voldoen dan laten ze er decentraal minder toe. Het zijn er maximaal 205, maar uiteraard zal er wel naar de normering van de toetsen gekeken worden zodat ze toch een leuk aantal binnen krijgen. Met de gewone tentamens zijn de normeringen ook altijd wat dynamisch. Maar het is niet zo dat ze aanvullen tot die 205.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 17:05
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Iemand bekend met de toetsen van Rotterdam?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 17:52
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
Gefeliciteerd!!


Zo'n feest is het helaas niet. Je moet aan de eisen voldoen en als er minder dan 205 aan de eisen voldoen dan laten ze er decentraal minder toe. Het zijn er maximaal 205, maar uiteraard zal er wel naar de normering van de toetsen gekeken worden zodat ze toch een leuk aantal binnen krijgen. Met de gewone tentamens zijn de normeringen ook altijd wat dynamisch. Maar het is niet zo dat ze aanvullen tot die 205.
Nee, dat wist ik eigenlijk ook wel. Maar ik neem aan dat het toch wel een btje in die buurt ligt? *hoop * Ik heb nu al de neiging om m'n samengevatten van vorig jaar door te gaan lezen. Maar weet idd niet waar de toetsen in Rotterdam uit bestaan.. Neem aan dat we dat in die brief van 1 (?) juni wel horen. Heb er nu al zin in!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 22:06
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
De pubmed toets zal er wel weer in zitten. Ik heb er in voorgaande topics wel hele verhalen over verteld, dus als je even gaat zoeken is het wel te vinden.
De rest van de info komt idd in die latere brief, dan zal ook het onderwerp duidelijk zijn.

@Lauwie101: ik weet niet precies waar de grens ligt, maar het zijn uiteindelijk wel de betere studenten. (gemiddeld dan hè ) Dus daar willen ze er vast wel veel van hebben, maar ze zullen ook de boel niet teveel naar beneden schroeven om maar aan dat aantal te komen. Bij de normale tentamens hebben ze met de normeringen ook hele theorieën, beetje zoals bij de eindexamens dat een bepaald percentage slaagt. Maar dan wel lager dan bij de examens.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 09:25
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ik krijg net te horen dat ze iedereen door hebben laten gaan, klopt dat? Om zodoende naar het gemiddelde van de 2de fase te kijken, onderzoekje dus.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 11:29
studente*
studente* is offline
Ik weet van vorig jaar dat ze ongeveer 160 mensen hebben doorgelaten in Rotterdam.. Dus het is niet dat ze er altijd 205 doorlaten.. Gewoon je best doen bij de toetsen, hebben jullie de uitslag van de eerste ronde al gehad?

Vorig jaren vielen er daar namelijk erg veel mensen af...De toetsen bestonden vorig jaar uit; een kennisstoets (over een boekje dat je nog krijgt; en de colleges die je moet volgen, daar maak je aantekeningen van en dan kun je zowel het informatieboekje als aantekeningen gebruiken bij de toets die mag je er namelijk bijhouden), dan heb je nog een inzicht anatomie toets, ze testen daarmee je ruimtelijk inzicht. Verder is er een toets niet met behulp van Pub-med, maar met wetenschappelijke artikelen, die je vrij snel moet kunnen scannen waar je de belangrijkste informatie uit moet kunnen halen. Er is ook een filosofie video, waar je ook vragen over moet beantwoorden.. er is nog een toets volgens mij, maar kan het me zo niet meer herinneren... Nouja mochten jullie nog iets willen weten dan hoor ik het wel.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 22:46
Raymz
Raymz is offline
Er was ook nog een rekentoets vorig jaar. En ik bedoel ook echt rekenen. geen wiskunde. Ik vond dat de makkelijkste van de 5 toetsen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 10:22
WR
WR is offline
Hallo iedereen,

Ik heb ook op woensdag 1 april een brief van gekregen van het Erasmus Universiteit Rotterdam. Ik was zo zenuwachtig om het te openen ! Maar............. IK BEN OOK DOOR !! ECHT GEWELDIG !!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 22:37
Ehsan
Ehsan is offline
Citaat:
Ik krijg net te horen dat ze iedereen door hebben laten gaan, klopt dat? Om zodoende naar het gemiddelde van de 2de fase te kijken, onderzoekje dus.
hoe bedoel je? en waar heb je dat vandaan dan??
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 16:18
ka
ka is offline
Citaat:
Heeft iemand gegevens van de decentrale selectie op de VU?
Door allerlei toestanden was mijn aanleding (die van voor 9 januari) niet binnengekomen en heb ik veel brieven gemist.
Dus, voor welke datum hoor je of je door bent naar de volgende ronde?

spannend!
Ik doe ook mee bij de VU

dit is wat ik door heb gekregen:

* Eind januari krijg je het inschrijfformulier
* voor 1 maart moet je dit ingeleverd hebben
* voor 15 april krijg je bericht of je wel of niet door bent naar de 2e ronde
* de 2e ronde is van 15-19 juni
* de uitslag of je erdoor bent is voor 6 juli

spannend!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 18:58
headdesk
headdesk is offline
Ik doe ook mee aan de decentrale selectie voor de studie geneeskunde aan de VU. Deze week krijg je te horen of je doorgaat naar de tweede ronde. Maar ik begin sterk te twijfelen of mijn motivatie brief overtuigend genoeg was.
Is er niemand die al iets heeft gehoord hierover?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 21:20
febe
febe is offline
al mn klasgenoten zijn door. maar die doen het allemaal in rotterdam!
ik houd het niet meer!!!! haha
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 21:22
febe
febe is offline
en nog bedankt KA! ik heb het nu ook ergens zelf gevonden op internet gelukkig.
wel lang he? 3 dagen die selectie. dan moet je toch ook nog ergens kunnen logeren ofzo?
eerst maar hopen dat ik door ben naar de 2de ronde
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 17:44
ka
ka is offline
Heeft er iemand al wat gehoord van de VU?!

en zo ja wat was de uitslag enz.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 18:22
patriciaj
patriciaj is offline
Jaa, ik heb vandaag van de VU gehoord. Ben helaas niet door.. Maar kan nog bezwaar aantekenen. Niet geschoten is altijd mis..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 10:01
headdesk
headdesk is offline
Ja ik heb gister te horen gekregen dat ik niet door ben, maarja, nu maar hopen dat ik bij de centrale loting geluk heb
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 11:08
febe
febe is offline
yes! ik ben door de eerste ronde VU! echt balen voor diegene die niet door zijn! maar wat kun je dan aankaarten met een bezwaarschrift?

nu die 2de ronde nog. die is wel een tikkie moeilijker!

is er iemand van de erasmus die NIET door is?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 18:04
ka
ka is offline
Citaat:
yes! ik ben door de eerste ronde VU! echt balen voor diegene die niet door zijn! maar wat kun je dan aankaarten met een bezwaarschrift?

nu die 2de ronde nog. die is wel een tikkie moeilijker!

is er iemand van de erasmus die NIET door is?
Ik vroeg me af of je iets speciaals op je cv had staan?

Groeten Ka
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 20:10
febe
febe is offline
Iets speciaals.. ik had misschien véél.
Ik heb namelijk administratief- en ondersteunend werk gedaan in een revalidatiecentrum. Daar heb ik een mooi verhaaltje van gemaakt. Als bestuurlijke ervaring heb ik mijn lidmaatschap in een goede doelen organisatie van school opgegeven. Ook heb ik een breed vakkenpakket met als vakken naast N&G; Frans, economie, muziek, na2, wib2. Dus niks bijzonders.. daar maakte ik me zorgen over. Maar dat bij elkaar opgeteld is misschien goed?

Ben jij eigenlijk door?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 14:52
ka
ka is offline
Citaat:
Iets speciaals.. ik had misschien véél.
Ik heb namelijk administratief- en ondersteunend werk gedaan in een revalidatiecentrum. Daar heb ik een mooi verhaaltje van gemaakt. Als bestuurlijke ervaring heb ik mijn lidmaatschap in een goede doelen organisatie van school opgegeven. Ook heb ik een breed vakkenpakket met als vakken naast N&G; Frans, economie, muziek, na2, wib2. Dus niks bijzonders.. daar maakte ik me zorgen over. Maar dat bij elkaar opgeteld is misschien goed?

Ben jij eigenlijk door?
nee maar werd wel aangeraden om bezwaar te maken, dus dat heb ik gedaan. Heb vandaag het bezwaarschrift de deur uit gedaan. Ik vind het vreemd dat ik niet door ben omdat ik al een opleiding tot operatieassistent achter de rug heb en dus al 3 jaar ervaring op de operatiekamer heb voor deze opleiding heb ik mijn havo diploma n&g gehaald en nu ben ik bezig om mijn vwo diploma n&g met economie te halen. ook heb ik meerdere weken in een zelfstandig behandelcentrum als operatieassistent gewerkt en heb ik meegedaan aan een onderzoek naar schouderbehandelingen. omdat ik dus en goede cv heb had ik eigenlijk wel verwacht dat ik door zou zijn maar achteraf gezien denk ik dat ik dit niet goed genoeg naar voren heb gebracht in mijn motivatie. Daarom heb ik nu dat bezwaar aangetekend. Ik hoop dat ik er nu alsnog door kom.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2009, 07:16
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
DOOR bij de eerste ronde bij de UvA!
Het staat op de site van de UvA, bij onderwijs (mits je je kandidaatnummer nog weet). Yesyesyes
(Nu moeten we nog een ronde in juni, maar toch: )
Met citaat reageren
Oud 29-04-2009, 14:06
Lenn1324
Lenn1324 is offline
Citaat:
DOOR bij de eerste ronde bij de UvA!
Het staat op de site van de UvA, bij onderwijs (mits je je kandidaatnummer nog weet). Yesyesyes
(Nu moeten we nog een ronde in juni, maar toch: )
Ik ook, ik ook, ik ook!

Net op het nippertje met 20 punten en een goed cv.
Hoeveel punten had jij?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2009, 14:39
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Ik ook, ik ook, ik ook!

Net op het nippertje met 20 punten en een goed cv.
Hoeveel punten had jij?
Gefeliciteerd!
Ik had 26 punten
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 20:57
ka
ka is offline
Is er iemand die al bericht heeft gehad nadat hij/zij bezwaar heeft gemaakt tegen het besluit dat je niet door bent naar de tweede ronde van het VU?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2009, 19:51
zappbr
zappbr is offline
Nog mensen door naar de 2e ronde Groningen? Kan iemand mij daar iets meer over vertellen :-)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 22:33
darakshan
darakshan is offline
hi allemaal,
heeft iemand wat meer info over de toetsen van de tweede ronde van VU,
en welke anatomie boeken kun je het beste meenemen?
want ik heb gehoord dat ze in rotterdam sobotta gebruiken, maar in VU de netter ofzo????
weet iemand meer??
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 07:51
ka
ka is offline
He darakshan voor zover ik weet mag je geen anatomie boeken of atlassen meenemen maar het klopt dat het VU de Netter gebruiken.
Groeten
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 21:55
Raymz
Raymz is offline
Vorig jaar mochten we bij decentrale (in R'dam) alle boeken en aantekeningen die we hadden gemaakt, bij ons houden. je mocht ook de reader bij je hebben en alle info die je van internet had gehaald. bij de anatomietoets mocht je alle anatomieboeken gebruiken die je nodig had. bij de rekentoets een rekenmachine (geen grafische) en bij de toets over de colleges alle info die je over dat onderwerp kan vinden + aantekeningen en reader.

ik weet niet of dat dit jaar anders is... ik hoop het niet voor jullie.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 20:11
patriciaj
patriciaj is offline
Citaat:
Is er iemand die al bericht heeft gehad nadat hij/zij bezwaar heeft gemaakt tegen het besluit dat je niet door bent naar de tweede ronde van het VU?

Ja, ik heb vandaag een uitnodiging gehad om mijn bezwaar toe te lichten voor een commissie van een man of 5., pfff.. Is dit een standaard uitnodiging of alleen als je nog eventueel kans hebt. Heb jij al iets gehoord?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 16:35
ka
ka is offline
Citaat:
Ja, ik heb vandaag een uitnodiging gehad om mijn bezwaar toe te lichten voor een commissie van een man of 5., pfff.. Is dit een standaard uitnodiging of alleen als je nog eventueel kans hebt. Heb jij al iets gehoord?
Ik heb ook bericht gekregen. Ik moet vrijdag om 10.10 uur voor de commissie verschijnen, maar volgens mij is dit geen standaard procedure
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 10:23
ka
ka is offline
Ik geloof mijn ogen bijna niet!

Na niet door te zijn naar de 2e ronde aan het vu heb ik een bezwaarschrift ingediend.
Toen ik vorige week te horen kreeg dat ik mijn bezwaar moest toelichten voor een commissie was ik erg blij.
Maar nu heb ik veel beter nieuws te horen gekregen:
Na herbeoordeling van mijn dossier ben ik alsnog door naar de 2e ronde en hoef ik niet naar de hoorzitting!
dus VU here I come.

Heeft iemand al info over de 2e ronde van het VU?

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 15:50
Nina19
Nina19 is offline
Ook door naar de 2e ronde van de decentrale in groningen! =D
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 15:45
febe
febe is offline
Net een brief gehad van de VU!
Ik vroeg me af... Je moet van 16 tot en met 19 juni naar die selectie procedure. Maar stel nou dat je niet eens geslaagd bent, dat krijg ik de 18de te horen!

En inderdaad, ik hoor jullie denken: Als je niet eens kunt slagen voor het VWO, waarom ga je dan mee doen aan de decentrale?
Ik heb me ingeschreven voor de decentrale, omdat ik never nooit op die 8 gemiddeld kom.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 14:37
zappbr
zappbr is offline
Wie is er door naar de 2e ronde van groningen? Iemand nog tips hiervoor? Bijvoorbeeld dingen die je kan voorbereiden (naast het artikel dat we nog opgestuurd krijgen).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-topic # 152
Hawahaai
500 16-01-2010 21:05
Liefde & Relatie Hoogte- en dieptepunten 2009!
wup
59 13-01-2010 17:28
Studeren Decentrale selectie geneeskunde 2009/2010
Ghislaine91
26 14-11-2009 14:52
De Kantine Hoe was 2008 voor jou?
Missy
43 02-01-2009 23:32
Studeren Decentrale selectie VU
brigittemanuela
450 29-12-2008 09:49
Studeren Decentrale selectie
MatthijsPB
26 10-12-2007 13:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.